omeprazol

Bij  MaagzuurX

Maagzuur (brandend) (150 meningen)
Maagklachten (79 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

30-03-2016 | Man | 70
Maagzuur
Omeprazol bleek niet sterk genoeg om de beschadiging door reflux te genezen. Ook bij een hogere doses van 2 x 20 mg bleek niet voldoende, immers na endoscopisch onderzoek bleek dat circa 2 cm van het onderste deel van de slokdarm geen slokdarmslijmvlies aanwezig was , maar dat een deel was vervangen door maagslijmvlies. Daartussen zat een lacune dat de pijn veroorzaakte, m[lees meer...]et zowel het gebruik van zurige produkten als ook na een reflux.

26-03-2016 | Vrouw | 61
Maagzuur
Nadat ik vanaf 12 januari tot 11 maart deze medicijnen zonder problemen had geslikt, kreeg ik hartritmestoornissen, die snel in frequentie toenamen. Eerst zat er een halve week tussen, toen was het om de dag en al gauw was het iedere dag uren lang en ik kon het alleen met extra flecainide weer onder controle krijgen. Op internet gelezen, dat de opname van magnesium door d[lees meer...]it medicijn bemoeilijkt wordt en hartritmestoornissen kan veroorzaken. Ik ben meteen gestopt met het nemen van dit medicijn en heb ook magnesiumrijk voedsel gegeten zoals cacao, noten en abrikozen. De hartritmestoornissen zijn niet meer terug gekomen.

21-03-2016 | Man | 60
Maagzuur
Helpt zeer goed voor maagzuur. Nieuw merk gekregen Omecat (3 maanden geleden), voorheen had ik van Actavis en had ik minder bijwerkingen.

09-12-2015 | Vrouw | 29
omeprazol (40mg)
Maagzuur
Maandag ben ik begonnen met het slikken van de capsules. Ik had een zure smaak in mijn mond, elke dag moest ik wel kokhalzen en heel veel hoesten om het kokhalzen tegen te gaan. Een uur na inname van de capsule viel ik in slaap. Sinds maandag slaap ik al, en het is nu woensdagavond. Overdag kan ik mijn ogen ook niet open houden. Uiteraard kom ik uit bed om te ontbijten en [lees meer...]avondeten, maar vlak daarvoor moet ik alweer mijn nieuwe capsule innemen en beginnen de bijwerkingen weer van voor af aan. Gisteren heb ik er ook hoofdpijn bij gekregen. Ik ben 29 jaar en de laatste keer dat ik hoofdpijn had was in mijn kinderjaren. Het is dat ik nu vakantie heb, maar als ik maandag weer naar mijn werk moet dan kan ik het niet maken om in slaap te vallen. Ik heb geen griep dus het is alleen maar in slaap vallen. De doktersassistente zei aan de telefoon dat het een zeldzame bijwerking is, maar dat ik het nog maar even moet aankijken. Ik vind het maar vreemd dat ik inmiddels niet ben uitgerust van al dat slapen... Ik hoef in principe niet meer te kokhalzen, maar voel mijn maag wel continu borrelen..

15-11-2015 | Vrouw | 50
Maagzuur
In mijn geval helpt 1 capsule soms wel 3/4 dagen totdat ik een soort van oprisping voel opkomen dan pas neem ik weer een capsule. Ik kan niet zonder, bevalt prima zonder bijwerkingen.

17-09-2015 | Vrouw | 64
Maagzuur
ik had hevige scheenbeen krampen en in de voet, zeer zeer heftig allemaal. Dit bijna elke avond en een aantal keer per nacht. Totdat de (nieuwe) huisarts aanraadde om met omeprazol te stoppen. Wel langzaam afbouwen. Het resultaat is prima. Ik ga nu over tot maalox.

24-08-2015 | Vrouw | 24
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Voorgeschreven door de gynaecoloog tijdens mijn zwangerschap. Ik had heel veel last van brandend maagzuur. De middeltjes van de drogist werkten niet meer. Direct na eerste inname werkte dit super. Geen last meer gehad.

17-04-2015 | Man | 54
omeprazol (40mg)
Maagzuur
heb jaaaaren lang maag zuur gehad , vooral als ik ging liggen p.s. drink nog maar 10% [alc] als voorheen grT

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum