Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

09-09-2023 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Even iets rechtzetten.Een paar mnd. geleden schreef ik dat dit merk mij niet beviel,omdat ik voorheen Omeprazol Sandoz kreeg.Ben er toch mee doorgegaan,geen bijwerkingen.En het helpt waar het voor nodig is.Nu nieuwe capsules besteld van hetzelfde merk.

01-07-2023 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Jaren kreeg ik Omeprazol Sandoz van de huisarts vanwege een middenrifsbreuk.Dat beviel prima.Ineens kreeg ik omeprazol 1A pharma mee als herhaalrecept.Vanavond maar een extra dosis ingenomen.Kreeg last weer van reflux klachten.Voor mij is dit geen goed middel.Dus volgende week de huisarts maar bellen om weer omeprazol Sandoz te bestellen

01-08-2022 | Vrouw | 56

26-02-2022 | Vrouw | 59
omeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

28-11-2021 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Middenrifsbreuk. Omeprazol is effectief. Echter bij bukken hartritmestoornissen na het eten. Ik overweeg een operatie. Dan ben ik hopelijk maagzuur probleem en hartklachten kwijt. Via google deze combi gezien. Artsen hebben de link niet gelegd. Ik ga in overleg met huisarts.

28-06-2021 | Vrouw | 62
Middenrifsbreuk
Al 22 jaar slik ik een maagzuurremmer,vanwege een middenrifsbreuk.Neem deze altijd een half uur voor het avond eten .In het begin voor het ontbijt,daar werd ik misselijk van.Bevalt me prima zo,het medicijn werkt goed.Geen last van bijwerkingen 10 kilo afgevallen en anders eten.Daardoor veel minder last van oprispingen.Wel zo nu en dan last van slokdarmkrampen.Dan slik ik e[lees meer...]en paracetamol en gaat het over.In het verleden ook een ander merk maagzuurremmer gehad.Actavis deze hielp niet.Daardoor nu al jaren,hetzelfde merk.Denk wel eens aan stoppen,maar dan zullen de klachten terug komen.Mijn bloed ook wel eens laten onderzoeken op een magnesium tekort.Er waren geen tekorten.Dus slik ik de maagzuurremmer door.Het zal wel levenslang worden.Is heel fijn dat het medicijn zo goed helpt!

01-05-2018 | Vrouw | 53
Middenrifsbreuk
Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor

12-03-2018 | Vrouw | 29
Middenrifsbreuk
Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

24-03-2016 | Vrouw | 61
Middenrifsbreuk
Na een aantal operaties heb ik een forse scheur in mijn middenrif en van nature al flinke maagzuuraanmaak, kreeg ik last van mijn stembanden door het maagzuur. Ook borrelde het op allerlei momenten mijn mond in. Toch maar tijd voor een onderzoek en daarna de medicijnen. Ik heb na de bemerkte bijwerkingen "geshopt" en andere medicijnen uitgeprobeerd. Ze hadden dan wel min[lees meer...]der bijwerkingen maar waren ook minder effectief. Door de bijwerking overweeg ik nu een operatie om de werking van de klep weer goed te krijgen. U snapt dat ik dat niet echt fijn vind. Minder of geen bijwerking zou maken dat ik dit medicijn de rest van mn leven zou slikken.

28-07-2023 | Man | 50
Middenrifsbreuk
Jarenlang heb ik Omeprazol van Sandoz gehad, maar ineens krijg ik nu die van A1 Pharma en heb al 2 weken last van maagzuur. Ik moet nu dagelijks een extra capsule nemen. Mijn apotheek (in Heerhugowaard) zegt doodleuk dat ze niets voor me kunnen ( willen ) doen 😡

27-07-2023 | Man | 68
Middenrifsbreuk
Geen last meer van het maagzuur. Eet en drink gewoontes rekening mee houden, zout, zuur en pittig of scherp eten, niet doen.

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

11-05-2020 | Man | 64

31-12-2018 | Man | 70
Hernia diafragmatica
Gebruik van het medicijn is, omdat er een gat in het middenrif is waar genomen. Mee gekregen bij de geboorte. Ook voor gebruik als maag beschermer.Dit i.v.m. het gebruik van meerdere medicijnen. Het werkt naar tevredenheid. Bij gebruik van alcohol en kruidig eten zijn er wel eens extra capsules nodig om te in te nemen.

01-12-2018 | Man | 54
Middenrifsbreuk
Gebruik dit medicijn op last van het huidige zorgstelsel, en het product haalt het bij lange na niet met wat ik voorheen gebruikte. Ben de naam kwijt, maar bij inname werd de tablet een schuimsubstantie welke binnen een aantal seconden de maagzuurklachten deed verdwijnen. Ik slikte het toen alleen wanneer ik last ondervond, Omeprazol MOET ik dagelijks slikken anders is de[lees meer...] werking erg matig, gebruik daarnaast evengoed geregeld Maalox. Dank knuppels van de Zorgverzekering, de medicijnen die ik had, werkte prima, maar die worden niet meer vergoed dus krijg je deze bocht. Oude medicijnen waren doordrukstrips minimaal 4 jaar houdbaar, nu krijg je een potje met de opschrift, "90 dagen na openen houdbaar", ook dat zorgt ervoor dat de zorg duurder wordt gemaakt!