Bij  RefluxX

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (120 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (41 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

13-01-2016 | Man | 67
omeprazol (40mg)
Reflux
Dit medicijn hielp goed, maar er was interactie met grepid, voorgeschreven na een tia.

26-06-2015 | Man | 69
omeprazol (20mg)
Reflux
Niet werkende maagklep. Veel mensen schijnen dit (zonder het te weten) te hebben. Kan alleen door een gastroscopie gediagnosteerd worden. Specialist zei toen; voor de rest van je leven aan de (toen nog) LOSEC. Het gebruiksgemak is (fors) afgenomen door te moeten veranderen van busjes naar die irriterende doordrukverpakkingen.

29-04-2015 | Vrouw | 41
omeprazol (10mg)
Reflux
Helpt zeer goed tegen brandend maagzuur

17-03-2015 | Vrouw | 47
omeprazol (40mg)
Reflux
Ik word behandeld voor B12 tekort, waarvoor ik injecties krijg. Omeprazol gaat niet met samen met een B12 tekort. De klachten oa zenuwpijn, geheugenproblemen, hoofdpijn ed zijn weer terug gekomen met behandeling van Omeprazol. Voor mij geen Omeprazol, liever last van reflux dan van zenuwpijnen etc.

10-03-2015 | Vrouw | 67
omeprazol (20mg)
Reflux
In eerste instantie gekregen voor reflux en daarna ook voor bescherming van de maagwand tegen andere medicatie, heel veel last van opgeblazen darmen en verlammend gevoel in mijn spieren. vermoeidheid en wazig zien. Voor alle afzonderlijke klachten werd steeds een oorzaak gevonden en daardoor slik ik ook veel medicatie. Ben in de afgelopen jaren steeds zieker geworden en [lees meer...]getipt door een vriendin die dezelfde klachten had als ik. Ben de bijsluiter na al die jaren weer eens gaan lezen en vraag me nu af of dit middel niet erger is als de kwaal. Voel me sinds kort eigenlijk heel onzeker over dit medicijn.

04-10-2013 | Vrouw | 21
Reflux
Voor het eerst gebruikt na operatie (tonsillectomie), als maagbeschermer omdat ik veel pijnstillers gebruikte. Merkte meteen dat ik helemaal geen last meer had van zuurbranden en reflux. Van KNO nu voor de langere termijn 40mg/dag gekregen, om reflux te vermijden. Bevalt me prima! Geen bijwerkingen en zeer goed effect, heb helemaal nergens meer last van.

13-02-2013 | Man | 68
Reflux
Na een jaar hinderlijk-vervelende klachten,die steeds erger werden: zwaar zuurbranden bij bijna alles wat je eet en drinkt en een verm.daardoor ontstane onsteking in de slokdarm, ten langen leste ( na bezoek huisarts) aan de medicijnen gegaan. Gebruik nu in overleg al plm.3 weken omeprazol 40 en al mijn klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Een wondermiddel gel[lees meer...]ijk. Wel heel soms wat duizelig en lichte hoofdpijn verm. als bijwerking. Maar dat heb ik er graag voor over.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase