Omeprazol

omeprazol

Bij  RefluxX

Maagzuur (brandend) (140 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Maagklachten (73 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (22 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

10-03-2019

Reflux

Gelijk eerste dag sliep ik dit blijft, anders wel suf, vergeet veel, jankerig, depri, angsten, durf zo suf niet naar buiten, lig op bank bijna hele dag, bahhh ook op esomepazol, lijkt wel een jalmerend middel
03-07-2018

Reflux

's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.
22-04-2017

Reflux

Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder
17-03-2015

Reflux

Ik word behandeld voor B12 tekort, waarvoor ik injecties krijg. Omeprazol gaat niet met samen met een B12 tekort. De klachten oa zenuwpijn, geheugenproblemen, hoofdpijn ed zijn weer terug gekomen met behandeling van Omeprazol. Voor mij geen Omeprazol, liever last van reflux dan van zenuwpijnen etc.
10-03-2015

Reflux

In eerste instantie gekregen voor reflux en daarna ook voor bescherming van de maagwand tegen andere medicatie, heel veel last van opgeblazen darmen en verlammend gevoel in mijn spieren. vermoeidheid en wazig zien. Voor alle afzonderlijke klachten werd steeds een oorzaak gevonden en daardoor slik ik ook veel medicatie. Ben in de afgelopen jaren steeds zieker geworden en [lees meer...]getipt door een vriendin die dezelfde klachten had als ik. Ben de bijsluiter na al die jaren weer eens gaan lezen en vraag me nu af of dit middel niet erger is als de kwaal. Voel me sinds kort eigenlijk heel onzeker over dit medicijn.
18-10-2018

Reflux

Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.
25-02-2016

Reflux

De eerste paar dagen voelde ik me er alleen misselijker door, maar na een week had ik daar geen last meer van. Ik heb nauwelijks nog maagpijn. Het enige bijeffect is dat als het klimaat van mijn maag anders voelt en dat ik hierdoor mijn honger en eetlust veel minder goed kan aanvoelen.
13-01-2016

Reflux

Dit medicijn hielp goed, maar er was interactie met grepid, voorgeschreven na een tia.
26-06-2015

Reflux

Niet werkende maagklep. Veel mensen schijnen dit (zonder het te weten) te hebben. Kan alleen door een gastroscopie gediagnosteerd worden. Specialist zei toen; voor de rest van je leven aan de (toen nog) LOSEC. Het gebruiksgemak is (fors) afgenomen door te moeten veranderen van busjes naar die irriterende doordrukverpakkingen.
13-02-2013

Reflux

Na een jaar hinderlijk-vervelende klachten,die steeds erger werden: zwaar zuurbranden bij bijna alles wat je eet en drinkt en een verm.daardoor ontstane onsteking in de slokdarm, ten langen leste ( na bezoek huisarts) aan de medicijnen gegaan. Gebruik nu in overleg al plm.3 weken omeprazol 40 en al mijn klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Een wondermiddel gel[lees meer...]ijk. Wel heel soms wat duizelig en lichte hoofdpijn verm. als bijwerking. Maar dat heb ik er graag voor over.
11-01-2019

Reflux

Ik had zeer regelmatig last van zure oprispingen. Nu ik dit gebruik heb ik daar slechts zeer zelden last van. Aangename bijwerking: ik ben veel minder winderig da er voor
29-02-2016

Reflux

Zelf tijd geleden ontdekt door artikeltje in Elsevier. Huisarts accoord. Werkte onmiddellijk. Probleem was ‘reflux’. Daardoor moeilijk vooral warm eten door pijn in slokdarm. Hoewel geen ‘pillenslikker’ – hoe minder hoe beter! – slik ik nu al een jaar of twee 20 mg per dag. Geen centje pijn meer.
29-04-2015

Reflux

Helpt zeer goed tegen brandend maagzuur
04-10-2013

Reflux

Voor het eerst gebruikt na operatie (tonsillectomie), als maagbeschermer omdat ik veel pijnstillers gebruikte. Merkte meteen dat ik helemaal geen last meer had van zuurbranden en reflux. Van KNO nu voor de langere termijn 40mg/dag gekregen, om reflux te vermijden. Bevalt me prima! Geen bijwerkingen en zeer goed effect, heb helemaal nergens meer last van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum