Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

Bij  RefluxX

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

26-12-2019 | Man | 64
omeprazol (10mg)
Probleemloos lage doses

11-01-2019 | Man | 54
Reflux
Ik had zeer regelmatig last van zure oprispingen. Nu ik dit gebruik heb ik daar slechts zeer zelden last van. Aangename bijwerking: ik ben veel minder winderig da er voor

29-02-2016 | Man | 80
Reflux
Zelf tijd geleden ontdekt door artikeltje in Elsevier. Huisarts accoord. Werkte onmiddellijk. Probleem was ‘reflux’. Daardoor moeilijk vooral warm eten door pijn in slokdarm. Hoewel geen ‘pillenslikker’ – hoe minder hoe beter! – slik ik nu al een jaar of twee 20 mg per dag. Geen centje pijn meer.

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

18-10-2018 | Vrouw | 33
Reflux
Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.

25-02-2016 | Man | 20
Reflux
De eerste paar dagen voelde ik me er alleen misselijker door, maar na een week had ik daar geen last meer van. Ik heb nauwelijks nog maagpijn. Het enige bijeffect is dat als het klimaat van mijn maag anders voelt en dat ik hierdoor mijn honger en eetlust veel minder goed kan aanvoelen.

13-01-2016 | Man | 67
Reflux
Dit medicijn hielp goed, maar er was interactie met grepid, voorgeschreven na een tia.

01-08-2023 | Man | 55
Reflux
Gebruik al 20+ jaar dit medicijn. Kreeg een herhaalrecept met 1A Pharma capsules. Kreeg in het verleden wel eens andere merken en/of verpakkingen maar verder niet bij stilgestaan. Na 1 dag weer reflux klachten, dacht toeval maar 2e dag weer. Naar apotheek gegaan en gezegd dat dit product (voor mijn in ieder geval) niet werkt. Na paar dagen kon ik m'n vertrouwde capsules w[lees meer...]eer ophalen. En geen reflux klachten meer.

29-05-2023 | Man | 65
Reflux
Eerst had ik een ander merk waarvan ik de naam niet meer weet maar de bijwerkingen zijn pas goed begonnen bij het merk Pharma. Misschien toeval, ik weet het niet. Eerst terug naar 20 mg p/d en nu gestopt. Geen hartoverslag meer en/of slijm bij de ontlasting. Bijwerkingen door omeprazol worden vaak onderschat....

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

18-06-2023 | Man | 71
Reflux
Sinds ik omeprazol van 1a pharma gebruik gewoon maagzuur gevolg last van stembanden dus veel hoesten. Wat slecht middel. Ik dus zelf bij kruidvat de goede gekocht je zou weer slokdarm kanker krijgen

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
De droge mond maakte dat ik reageerde met vreselijke hoestbuien had. Dit kwam de spier tussen slokdarm en maag niet ten goede. Na een week gestopt en een andere maagzuurremmer geprobeerd.

21-10-2019 | Vrouw | 29
omeprazol (120mg)
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

22-04-2017 | Vrouw | 53
Reflux
Hele hoge dosering van kno arts 2x 40 mg. Mondslijmvliesklachten en hoofdpijn en duizelig. Nam toe. Vooral mondklachten waren afschuwlijk. Ben gestopt, hoofdpijn weg en mondklachten minder