Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

05-11-2021 | Vrouw | 75
Reflux
Neem ik het niet, dan weer maagzuur en bloedarmoede

03-10-2021 | Vrouw | 63
Barrett's slokdarm
Graag kom ik in contact met mensen met Barrett slokdarm. Mij is aangegeven dat ik levenslang Pantropazol moet slikken, maar kan het ook zo zijn dat door middel van gezonde voeding klachten verminderen of misschien helemaal verdwijnen. Zodat Pantropazol niet meer nodig is?

03-10-2021 | Vrouw | 26
Slokdarmontsteking
Ik gebruik al ongeveer 6 weken dit medicijn voor mijn slokdarm ontsteking en je word er echt ziek mee vermoeiend druk op buik misselijk en hoofdpijn ik kreeg ook gordelroos na dat me gordelroos over was kreeg ik blaasontsteking. Iemand die zelfde heeft gehad?

01-10-2021 | Vrouw | 64
pantoprazol (40mg)
Klachten had ik eerst af-en toe. Naarmate tijd vorderde werden klachten heviger en duurden langer. De hoofdpijn aanvallen duurden soms een dag, en waren heel hevig. Ik slik meer medicijnen, w.o bloeddrukverlagers. Desondanks werd bloeddruk steeds hoger. Op het laatst 206/101. Ik heb bij huisarts&cardioloog aangeven dat ik van mening was dat mijn klachten werden veroorzaakt[lees meer...] door medicijnen, maar ik wist niet welke. Ik werd niet serieus genomen. Ik had gelezen over mogelijk magnesiumtekort door pantoprazol. Ik ben vitamines met magnesium gaan slikken, had weinig invloed. Op het laatst het gevoel alsof mijn maag in beton was gegoten, pijnlijk. Ben toen gestopt met pantoprazol. Klachten werden als snel minder. Ben een hogere dosis magnesium gaan slikken. Heel snel zijn bijna al mijn klachten verdwenen. Ik ervaar nu af-en toe nog een lichte druk op mijn oren. Alle andere klachten zijn weg, bloeddruk is weer normaal. Ik slik geen pantoprazol meer.

25-09-2021 | Vrouw | 25
Maagklachten
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid. Na een aantal dagen begon ik me mentaal slechter te voelen: huilen, angst, somber en paniekaanvallen. Ook kreeg ik enorme vermoeidheid, hoofdpijn en duizeligheid. Ik kon alleen maar op bed liggen. Omdat ik niet wist dat het aan het medicijn lag, heb ik het alsnog negen weken geslikt. De dag dat ik ermee stopte voeld[lees meer...]e ik me als herboren!

21-09-2021 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Heb in december een hartinfarct gehad, kreeg een regiment medicijnen waaronder pantoprazol, de eerste maanden ging het redelijk maar nagelang ik ze langer gebruik heb ik steeds meer last van maagklachten, opgezwollen hard gevoel maag, hoofdpijn, soms duizelig en kortademig . Heb hier op deze site eens na zitten kijken en denk dat het bij mij dus ook van de Pantoprazol komt[lees meer...], ik ga proberen om te kijken als ik hier een paar dagen mee stop of dat dit minder wordt.

18-09-2021 | Vrouw | 74
Barrett's slokdarm
Ben nu aan het afbouwen van nexium icm streng dieet en gember en ev. Iberogast soms zantac .

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

20-08-2021 | Vrouw | 71
Maagbeschermer
Ik neem ze sinds ik bloedverdunners gebruik en doe dit in alle tevredenheid

03-08-2021 | Vrouw | 54
Maagzweer
Ik moest dit medicijn gaan gebruiken ivm een zware antibiotica kuur. Ik werd almaar zieker en op een gegeven moment kon ik alleen nog maar als een zombie in bed liggen. Ook na de antibiotica kuur moest ik nog 4 weken doorgaan met dit middel om mijn ontstoken maag te beschermen. Ik heb dit drie dagen volgehouden tot ik er achter kwam dat ik zo beroerd werd door dit medicijn[lees meer...]. Ben onmiddellijk gestopt en begon me vrij snel weer goed te voelen. Puur vergif dit …

24-07-2021 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Gebruikte eerst omeprazol en kreeg heftig oorsuizen. Overgestapt op pantoprazol. Jaren gebruikt omdat het volgens arts moet, maar kreeg nooit goede antwoorden over bijwerkingen. Heb flinke spierpijn en en maagpijn. Ook duizeligheids aanvallen. Ben er helemaal klaar mee en heb de tip overgenomen om Bij Zuur te gaan gebruiken. Zit tenminste geen rotzooi in. Heb het nu 4 weke[lees meer...]n gebruikt en géén maagzuur, maagpijn duizeligheid meer. Zeg nog even niets tegen arts want wacht eerst mijn volgende slokdarm onderzoek, in september, af. Als het er goed uitziet laat ik haar weten dat ik die gif pillen niet meer gebruik. Laat ter zijner tijd nog horen hoe dit afloopt. Tetje.

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

25-03-2021 | Vrouw | 71
Pancreatitis

13-03-2021 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Moest maagbeschermer gaan gebruiken i.v.m. publicatie voor gewrichtsklachten en operatie. Naproxen, Ibuprofen, Diclofenac gehad met wisselend succes. Eerst Omeprazol gebruikt, daarop helemaal heftige klachten . Over op Pantoprazol maar nooit klachtenvrij. Vraag mij af wat erger is het middel of de kwaal?

23-11-2020 | Vrouw | 68
Maagbeschermer
voorgeschreven gekregen als maagbeschermer bij 'n ander medicijn, was soort van verplichting. verschillende merken gehad, maar heb geen bijwerkingen waar ik vanaf weet. wat 't op de lange duur doet? mijn vader had ook medicijnen voor zijn hart en kreeg steeds maagzweren. ik weet niet of hij toen (1978) ook al maagbeschermers kreeg................. indien nìet dan hoef ik m[lees meer...]e niet al te ongerust te maken, maar houd 't wèl goed in de gaten.