Ervaringen met Pantoprazol

versuft

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

25-09-2019 | Man | 39
Maagzuur
Bij de apotheek kreeg ik een briefje waarop stond: "geen veel voorkomende bijwerkingen bekend"... en volgens de MDL arts waren maagbeschermers / -remmers zo ongeveer de meest gebruikte medicijnen in nederland; Na een dag of 3 begon ik me erg verward te voelen. Dat werd steeds erger, en ik kreeg plots paniek aanvallen en werd erg onrustig/gespannen de hele dag. De klacht[lees meer...]en werden steeds heftiger (brandend/prikkelend gevoel over hele lichaam en bijv. in de slokdarm) tot na 1 week het kwartje viel dat het door deze tabletten komt. Ik was op het verkeerde been gezet door de info van de apotheek omdat er "geen bijwerkingen" stond, en de MDL arts die zei dat half nederland deze tabletten gebruikt. Na 1 week gestopt, en na 1 a 2 dagen ging het al meteen beter. Het was erg heftig allemaal, bizar dat zo'n medicijn verstrekt wordt zonder waarschuwingen vooraf.

05-09-2019 | Man | 64

Maagbeschermer
geen of naulijks?

01-08-2019 | Man | 62
Hernia diafragmatica
sinds ik deze gebruik zwaar pijn en maag krampen voorheen medicatie van Pensa Pharma ging jarenlang goed maar het moet goedkoper van de verzekering...

26-02-2019 | Man | 79
pantoprazol (20mg)
Hernia diafragmatica

19-02-2019 | Man | 66
Bloedverdunning
Na een tia in februari 2015 werd tijdens een hartecho een aneurisma geconstateerd in de aortabocht bij mijn hart. IK kreeg toen o.a. bloeverdunners en bloeddrukverlagers, mocht zo ongeveer niets meer doen. Uiteraard moest ik geopereerd worden aan die aorta. Er werden zoveel mogelijk onderzoeken voor die tijd gedaan. In april ben ik geopereerd en kreeg daarna Xarelto als b[lees meer...]loedverdunner (20 mg) en Sotalol als bloeddrukverlager (aanvankelijk 240 mg per dag, na een jaar terug naar 160 per dag) Verder kreeg is daarbij Pantoprazol als maagbeschermer (40 mg) Al deze medicijnen gebruik ik nog steeds en zal dat ook moeten blijven doen. Pantoprazol geeft bij mij voor geen bijwerkingen. Nu heb ik het onlangs via Santos gekregen dus ik hoop dat er nu niet alsnog bijwerkingen komen. We gaan het afwachten.

02-01-2019 | Man | 68
pantoprazol (40mg)
Al jaren slik ik Pantoprazole i.v.m. een acute maagzuur probleem en opgezwollen gevoel. Eerst was het door de MDL arts voorgeschreven (± 3 mnd) en daarna werd het gevolgd door de huisarts. Probleem is dat al jaren (sinds 2015), heb ik last van een soort paniekaanvallen/verwardheid symptomen. Eerst was het een paar dagen in de ± drie maanden maar sinds een jaar werd het vee[lees meer...]l meer frequent, tot dat rond midden 2018 de problemen waren om de week aanwezig en dan drie tot vier dagen per week. Eind oktober, de problemen gaven mij ook veel meer last en pijn. Toen heb ik zelf besloten om deze medicijn meteen te stoppen (na het lezen op internet van alle mogelijke bijwerkingen). Meteen na een dag of twee, stopten de problemen. Ik ging ook om het dagelijks te noteren op een agenda, en kon merken dat precies zes en dertig dagen (36) achter elkaar geen enkele symptomen terugkwamen! Toen dacht ik om opnieuw de tabletten te gaan slikken i.v.m. maagzuur (op december 05) en meteen, ± acht uur later kreeg ik de eerste aanval, gevold door nog twee de volgende dag. De aanvallen heb ik tot zaterdag 08 december gehad, daarvoor ben ik meteen gestopt met deze Pantoprazole. Sindsdien, na 23 dagen, weer geen enkele problemen weer gehad. Vandaag ben ik geswitcht naar Ranotidine na een bezoek aan de huisarts.

07-12-2018 | Man | 62
Maagzuur
Ik slik sinds mei 2018 dagelijks 1 tablet Pantoprazol Pensa 40 mg tegen maagzuur. Mijn huig of strootehoofd was geetst door het maagzuur. Het middel werkt goed. Daar staat tegenover dat mijn fysieke gesteldheid merkbaar is afgenomen. Mijn geestelijke gesteldheid is in geringe mate afgenomen. Ik ben ontzettend stram geworden en heb behoorlijke spier- en schouder/knieklachte[lees meer...]n. Mogelijk zit dit in de genen. Een zuster van mij heeft ook knieklachten. Maar het verband met Pantoprazol lijkt dat de voorgenoemde klachten toegenomen zijn sinds ik het constant slik. Het lijkt dat ik iets vergeetachtiger ben geworden. Herkent iemand deze klachten?

11-07-2018 | Man | 65
pantoprazol (40mg)
MDL-arts constateerde een slokdarm/maag vernauwing , vanwege passage problemen van vast voedsel van de slokdarm / maag en mij werd verteld dat het veroorzaakt werd door overmatige maagzuur productie. De maanden voor het onderzoek had ik echter geen enkele last van maagzuur problemen ondervonden en ook niet tijdens en na het onderzoek.

28-06-2018 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
heb een stoma en lichte vorm van psoriasis en heb 12 jaar geleden spierreuma gehad en nu in behandeling bij reumatoloog vandaar deze medicijnen...….pantoprazol 1 x per dag maag en 2 x per dag naproxen accord voor ontsteking...…. nu 2 maal explosie gehad van dunne ontlasting uitAS stoma in 3 jaar niets gehad dus ik denk door deze medicijnen .

27-05-2018 | Man | 70
pantoprazol (40mg)
Een keer in de drie maanden haal ik mijn medicijnen op.. daar zit dan ook pantoprazol penza 40 mg 90 stuks bij. Geen idee waarvoor het is. Mijn huisarts is al enige maanden met pensioen. mijn nieuwe huisarts ken ik nog niet goed. IK heb bij de apotheek gezegd dat ik deze medicijnen niet nodig heb. Ik slik ze ook niet. De apotheek zegt uw arts wil echt dat u ze inneemt. E[lees meer...]n hup daar krijg ik weer 90 stuks. Geen idee wat ze kosten...maar het is weggegooid geld. ik zet de potjes netjes naast elkaar. Ik weet nu al dat ik volgende maand weer een potje me 90 stuks krijg. Vreemd!!!!

18-03-2018 | Man | 68
Hartinfarct

13-03-2018 | Man | 67
Ademhalingsproblemen

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

08-02-2018 | Man | 56
pantoprazol (40mg)
omdat mijn maag meer zuur aanmaakte dan normaal is deze tablet voorgeschreven en werkt goed naar tevredenheid

16-01-2018 | Man | 69
pantoprazol (40mg)
Maagbescherming ivm medicijngebruik . Sinds ik pantoprazol gebruik heb ik geen last meer dat mijn eten niet zakt.