Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

21-01-2022 | Vrouw | 39
Reflux
Al jaren last van een terugkerende maagontsteking/slokdarmontsteking. Gebruikte voorheen pantoprazol kortdurend. Om eens en voor altijd verlost te zijn van een ontsteking in overleg met huisarts besloten om pantoprazol dagelijks in te nemen. Eerst een tijdje van het merk Sandoz en daarna Pensa. Achteraf gezien begon na de merkverandering de ellende; paniekaanvallen, slape[lees meer...]loosheid, concentratieproblemen, “watten in het hoofd” , snel overprikkeld en af en toe wazig zien. Omdat ik overspannen thuiszit dacht ik dat dit bij de overspannenheid hoorde. Bijna op het punt gestaan om aan de anti depressiva te gaan. Nu inmiddels 2 dagen gestopt en de klachten zijn verdwenen als sneeuw voor de zon! Voel me weer zoveel beter! Ongelofelijk…..

25-09-2019 | Man | 39
Maagzuur
Bij de apotheek kreeg ik een briefje waarop stond: "geen veel voorkomende bijwerkingen bekend"... en volgens de MDL arts waren maagbeschermers / -remmers zo ongeveer de meest gebruikte medicijnen in nederland; Na een dag of 3 begon ik me erg verward te voelen. Dat werd steeds erger, en ik kreeg plots paniek aanvallen en werd erg onrustig/gespannen de hele dag. De klacht[lees meer...]en werden steeds heftiger (brandend/prikkelend gevoel over hele lichaam en bijv. in de slokdarm) tot na 1 week het kwartje viel dat het door deze tabletten komt. Ik was op het verkeerde been gezet door de info van de apotheek omdat er "geen bijwerkingen" stond, en de MDL arts die zei dat half nederland deze tabletten gebruikt. Na 1 week gestopt, en na 1 a 2 dagen ging het al meteen beter. Het was erg heftig allemaal, bizar dat zo'n medicijn verstrekt wordt zonder waarschuwingen vooraf.

05-04-2024 | Vrouw | 40
Middenrifsbreuk

gebrek aan vitamine D

Echt voor mij ideaal medicijn, onzettend last van maagzuur en maag pijn en sinds ik dit medicijn gebruikt nergens last van en geen nare bijwerkingen

28-11-2021 | Vrouw | 40
Maagklachten
Ik heb nog nooit iets negatiefs ervaren van deze maagtabletten. Ze doen wat ze moeten doen en dat terwijl ik met omeprazol alleen maar het gevoel had dat ik altijd veel te veel gegeten had. Dus nee niks negatiefs te melden eigenlijk. Kwam hier omdat ik toevallig (kerriesoep gegeten 🙈) erg last van mijn maag heb en twijfel een 2e tablet nemen helpt 😅

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

23-04-2018 | Vrouw | 43
Galstenen
Na mijn galblaas operatie veel last van maagproblemen, dit medicijn van de huisarts gekregen, ik heb het jaren geslikt (4 jaar) totdat ik veel klachten kreeg. Extreem moe, 's nachts veel last van spierkrampen in de kuiten. vergeetachtig zijn, veel aangekomen en vocht vasthouden. Na en uitgebreide bloedtest bleek ik een zwaar tekort te hebben aan vitamine B12 en foliumzuur[lees meer...]. Dat werd niet meer opgenomen door deze medicatie. Ik ben ondertussen gestopt met deze medicatie en voel mij een stuk beter.

14-02-2018 | Vrouw | 43
Slokdarmontsteking
Gebruikt ivm maag en slokdarmproblemen. Waardeloos; veel geborrel, klachten niet minder, onrustig en oorsuizen. Gestopt

07-04-2023 | Vrouw | 44
Maagklachten
In maart 22 pantoprazol gekregen ivm maagklachten. Dat ging goed. Na 6 mnd begonnen de klachten zoals hierboven genoemd. Maandelijks naar huisarts. Link mee pantoprazol werd niet gelegd. Tot ik artikel las van kassa. Ik heb afgebouwd en de klachten zijn verdwenen.

02-04-2021 | Man | 46
Alvleesklierontsteking
Na een alvleesklierontsteking te hebben gehad heeft de specialist dit medicijn voorgeschreven. Ik heb daarna nooit meer, of zeer zelden nog last van maagzuur of wat pijn in de borst rondom betrokken organen. Ik verbaas me echter over de hoeveelheid bijwerkingen welke een behoorlijk aantal mensen ervaren. Misschien behoor ik tot de gelukkige groep die ze niet ervaart.

15-02-2021 | Man | 46
Maagbeschermer
Ik neem Clopidogrel, en deze pantoprazol voor maagbescherming. Gaat eerste week goed, daarna merk ik dat ik vermoeider word, nergens zin in krijg, en alles te veel is. Ook fysiek merk ik pijn in mijn rechter zij, druk op de maag, en licht benauwd. Toen even de inname van pantoprazol gestopt, en na 2-3 dagen was ineens alles beter. Ik overweeg permanent te stoppen met dit[lees meer...] medicijn, in overleg met de huisarts.

09-05-2020 | Vrouw | 46
Maagbeschermer
Doordat ik heel veel pijn had in maagstreek ben ik ibuprofen gaan gebruiken. Ik kreeg dit als maagbeschermer. 3weken later bleek ik een ernstig ontstoken galblaas en 8 galstenen te hebben. Die is verwijderd en het advies vd ha was om toch door te slikken. Nu heb ik allemaal vage klachten... Droge mond, hoofdpijnen, gewichtstoename, paniek en angst klachten, depressieve gev[lees meer...]oelens, wazig zien, soms vuurrode wangen, heel erg vermoeid ( val regelmatig in slaap) vermoeidheid begint al na enkele uren na het innemen besef ik me nu... Doordat ik gezond eet en veel vitamines slik, was nadat ik bij de ha was geweest met vermoeidheid klachten... een bloedtest gehad waaruit kwam dat ik vit D tekort kom.. terwijl ik 1000mui per dag slik.. voor mij een rare uitslag. Vanmorgen zat het me niet lekker en ging de bijsluiter lezen. Daar ben ik zo van geschrokken dat ik per direct stop!!! Wish me luck.. morgen 1e dag zonder. Ik heb gelezen dat de maagzuur toe kan nemen maar dan haal ik maar weer gaviscon... beter dat dan al deze bijwerkingen. Ik vind mezelf zo helemaal niet meer leuk... altijd moe en lusteloos

26-10-2023 | Man | 49
Maagzuur
Ik had in de avonden veel maagzuur en opboeren daardoor slapeloze nachten na veel onderzoeken scope en verschillende medicijnen gebruik onderanderen omeprazol gaviscom etc… heeft geen effect voor mij gehad na 6 weken ging ik uit mezelf panazol gebruiken binnen paar dagen was van deze hinderlijke maagzuur af.

20-02-2021 | Man | 50
Reflux
Ik was overgestapt van omeprazol naar pantoprozol ivm de bijwerkingen die omeprazol bij mij geeft. De eerste 2 dagen ging het goed. Daarna kreeg ik heel veel last van boeren, opgeblazen gevoel in de maag en darmen, buikpijn, buikkrampen. Ook kreeg ik een onaangenaam tintelend en trekkend gevoel op mijn borst waardoor ik dacht dat het maagzuurbranden was. Daarnaast veel wi[lees meer...]llekeurig spierspasmen in de (boven-) buik. Ik werd daar extreem angstig en depressief door waardoor ik last had van slapeloosheid. Nu toch maar weer overgestapt op de omeprazol en na 2 dagen was de buikpijn weg.

15-01-2020 | Vrouw | 50
Middenrifsbreuk
Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.

31-10-2020 | Vrouw | 51
Maagbeschermer
Nooit meer dit is gif. Na 3 dagen doodziek. Duizeligheid angstig niet slapen.

04-10-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Na een klein hartinfarct in november deze medicatie gaan slikken samen met bloedverdunners en staties. Vanaf dag 1 duizelig en paniekaanvallen etc. cardioloog zegt dat het niet van de medicijnen kan zijn maar ik heb daar zo mijn twijfels bij.