Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

17-08-2019 | Vrouw | 73
Angst
Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.

21-02-2019 | Vrouw | 68
pantoprazol (40mg)
Eerst slikte ik esomeprazol ivm slokdarmproblemen tot tevredenheid. Vorig jaar tia gehad en operatie aan de halsslagader. Daarna perindopril, clopidogrel en simvastatine gekregen. Omdat esomeprazol niet samenging met deze medicijnen , kreeg ik pantoprazol voorgeschreven. Sindsdien heb ik alleen maar slokdarmproblemen. Ik heb ook veel jeuk. In eerste instantie een soort zo[lees meer...]nneallergie. Waar het allemaal door komt weet ik niet maar ik ben nu wel zover dat ik overal mee wil stoppen en dan weer esomeprazol gaan slikken. Ik hoop op andere reacties.

14-02-2019 | Vrouw | 63
Maagzuur (brandend)
na enige maanden Ranitidine gebruikt te hebben kreeg ik hevige jeuk op mn armen.. overgestapt naar Pantoprazol ... met als gevolg stijfheid van spieren vooral in de onderrug en nek, daarbij voelde ik ook verwardheid vond het heel eng.. dus snel afgebouwd en voel na 3 dagen al verschil.. heb besloten niks meer te slikken maar mn eetgewoonte zodanig aan te passen dat ik zo[lees meer...] min mogelijk last heb van ruflex vanwege niet sluitend klepje tussen maag en slokdarm.

28-01-2019 | Vrouw | 54
pantoprazol (2)
Reflux
Nu is het 28 januari. Sinds 4 december hoesten en piepende longen. Longfunctietest gedaan:geen astma.Nu wordt er gedacht aan reflux waardoor ik in de problemen zou komen. Gebruikte wel eens rennies ivm. zuurbranden. Nu 2 weken pantoprazol gebuik vanaf afgelopen donderdag, hoge dosis 2x40mg,dan weer evalueren. Maar zoals ik mij de afgelopen 2 dagen gevoeld heb ga ik dat nie[lees meer...]t uithouden. Klachten:Ontzettend moe. Slaap overdag ook telkens een paar uur. Verhoging tot 38.6//38.8 met hoofdpijn en spierpijnen van benen en rug. Hang de gehele dag wat op bed omdat ik te beroerd ben om iets te ondernemen. Opboeren en weinig eetlust. Slik ondertussen weer paracetamol om mij nog iets beter te kunnen voelen. Ik heb net besloten om het medicijn morgen niet meer in te gaan nemen. Ik ben op de hoogte van het rebound effect, maar ik zal proberen dit met andere medicatie op te vangen.

04-11-2018 | Vrouw | 83
Hartinfarct
Dank voor Uw reactie. Eerder had ik geschreven dat ik eind Mei een hartinfarct heb gehad, en kreeg daarvoor ook Pantoprazol Pensa 40 mg, en kreeg daar meerdere bijverschijnselen door. Ik twijfel ook nog steeds óf ik wel een hartinfarct heb gehad. Dit, omdat ik alleen flinke maagpijn had. Omdat ik al meerdere weken plotseling te maken heb met geheugen klachten/ concentra[lees meer...]tie stoornis/flinke hoofdpijn en duizeligheid, begon ik toch wel twijfels te krijgen (gezien mijn leeftijd 83 jaar) of ik een form van demensie heb. De schrik sloeg toe. Uiteraard gaan zoeken op internet voor de bijwerkingen van dit middel. Daar vond ik inderdaad de mogelijkheid dat Pantoprazol dementie kan beïnvloeden/versterken. Mogelijk dat dit middel alleen effect bij ouderen kan hebben? Ik loop nu inmiddels ook met een rollator, terwijl dat níet het geval was toen ik nog geen "dementieklachten" had. Ik neem het middel niet meer in, en zal een afspraak maken met mijn huisarts. Ook lees ik in bepaalde proefschriften dat, als ouderen al zeer lange tijd hoge bloeddruk hebben men, artsen en specialisten, deze ouderen met rust moeten laten en géén bloeddrukverlagers moet geven. Dat zou ernstige gevolgen kunnen hebben. Mijn cardioloog zegt dat dit onzin is! Wat is waar?

22-07-2018 | Vrouw | 83
pantoprazol (40mg)
Eind Mei kreeg ik een hartinfarct. Werd opgenomen en werd gedotterd. Na 6 dagen ziekenhuis werd ik ontslagen met zéér veel medicijnen, zonder enige bemoeienis van specialist hoe het thuis nu verder moest. Ik slikte sindsdien bloeddrukverlagers, bloeddrukverdunners en PANTOPRAZOL PEN 40 mg. De bloeddrukverlagers en bloeddrukverdunners gebruik ik niet meer op advies van[lees meer...] huisarts. Tóch moet ik nog Pantoprazol gebruiken waar ik flinke last van heb. Mijn maag is net een voetbal, hard en opgezet. Slokdarm geregeld erg pijnlijk bij slikken. Kent iemand dit probleem?

04-07-2018 | Vrouw | 37
Maagzuur (brandend)
Sinds mijn 2 zwangerschappen heb ik chronisch maagzuur gekregen. Zo erg dat je het gevoel hebt dat het aan je hart ligt. Dit medicijn neem ik 's ochtends in en heb dan de rest van de dag totaal geen last. Ook heb ik nog nooit last gehad van bijwerkingen. Maar...het blijft toch chemische troep dat je in je lichaam stopt...wat dat op ten duur doet met je.....

23-04-2018 | Vrouw | 43
Galstenen
Na mijn galblaas operatie veel last van maagproblemen, dit medicijn van de huisarts gekregen, ik heb het jaren geslikt (4 jaar) totdat ik veel klachten kreeg. Extreem moe, 's nachts veel last van spierkrampen in de kuiten. vergeetachtig zijn, veel aangekomen en vocht vasthouden. Na en uitgebreide bloedtest bleek ik een zwaar tekort te hebben aan vitamine B12 en foliumzuur[lees meer...]. Dat werd niet meer opgenomen door deze medicatie. Ik ben ondertussen gestopt met deze medicatie en voel mij een stuk beter.

09-04-2018 | Vrouw | 63
Reflux
Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank

14-02-2018 | Vrouw | 43
Slokdarmontsteking
Gebruikt ivm maag en slokdarmproblemen. Waardeloos; veel geborrel, klachten niet minder, onrustig en oorsuizen. Gestopt

26-10-2023 | Man | 49
Maagzuur
Ik had in de avonden veel maagzuur en opboeren daardoor slapeloze nachten na veel onderzoeken scope en verschillende medicijnen gebruik onderanderen omeprazol gaviscom etc… heeft geen effect voor mij gehad na 6 weken ging ik uit mezelf panazol gebruiken binnen paar dagen was van deze hinderlijke maagzuur af.

19-09-2023 | Man | 71
Maagbeschermer
Ik kreeg pantoprazol na een zware buikoperatie voorgeschreven. Ging twee weken goed maar langzamerhand voelde ik me steeds beroerder. Kreeg ook last (pijn) van de dikke darm en oedemateuse voeten en onderbenen. Gestopt en over gegaan op omeprazol . Na twee dagen waren de klachten weg. Ook de dikke voeten en onderbenen meer, waren weer als normaal. Ongeveer 10 jaar gel[lees meer...]eden kreeg ik ook pantoprazol voorgeschreven. Ook toen eigenlijk het zelfde verhaal als boven omscheven

30-08-2023 | Man | 63
Maagzweer
Vertel dit namens mijn man, (vnl. Spaanstalig) hij kreeg enkele jaren geleden pantoprazol voorgeschreven bij een maagzweer. vanaf de 2de dag gebruik werd hij zwaar depressief, en agressief : zette alle ramen en deuren van het appartement open, terwijl onze dwergpapegaaitjes los vlogen.( ze zijn niet naar buiten gevlogen, gelukkig) Heb de arts van dienst gebeld, en[lees meer...] het mogelijke verband met deze medicijnen vermeld, maar de arts was hiermee niet bekend ,verwees me naar politie. heb de pantoprazol weggedaan, en na een dag was deze gemoedstoestand volledig bijgetrokken; in overleg met huisarts overgegaan op omeprazol.

06-06-2023 | Man | 67

09-05-2023 | Man | 71