Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

30-08-2020 | Man | 65
pantoprazol (20mg)
Refluxziekte, pijn op borst door slokdarmproblemen, voedsel zakt niet

21-05-2020 | Vrouw | 61
pantoprazol (40mg)
Ik vind het gebruik persoonlijk. De ene ervaring is de andere niet. Iedere persoon reageert anders. Ik vind de bijwerkingen, vooral bij gebruik op lange termijn of zelfs levenslang bij Barrett, nogal heftig. Ik heb daarom gekozen voor een natuurlijk middel op kruidenbasis, waaronder Kamille, Gember, Kurkuma, Kardemom, Venkel, Zoethout, Fenegriek, allemaal ontstekingsremmen[lees meer...]d en effectief bij zuur en Gastritis. In dit geval Ayurveda het middel Bij Zuur. Ik heb tot nu toe goede ervaring, geen zuur en slaap prima. Geen overmatig WC bezoek. Ik kan het anderen van harte aanbevelen.

06-04-2020 | Man | 65
Angina pectoris
combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)

15-03-2020 | Man | 68
Aderverkalking

26-12-2019 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.

08-12-2019 | Man | 63
pantoprazol (40mg)
last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.

17-08-2019 | Vrouw | 73
Angst
Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.

22-07-2018 | Vrouw | 83
pantoprazol (40mg)
Eind Mei kreeg ik een hartinfarct. Werd opgenomen en werd gedotterd. Na 6 dagen ziekenhuis werd ik ontslagen met zéér veel medicijnen, zonder enige bemoeienis van specialist hoe het thuis nu verder moest. Ik slikte sindsdien bloeddrukverlagers, bloeddrukverdunners en PANTOPRAZOL PEN 40 mg. De bloeddrukverlagers en bloeddrukverdunners gebruik ik niet meer op advies van[lees meer...] huisarts. Tóch moet ik nog Pantoprazol gebruiken waar ik flinke last van heb. Mijn maag is net een voetbal, hard en opgezet. Slokdarm geregeld erg pijnlijk bij slikken. Kent iemand dit probleem?

28-06-2018 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
heb een stoma en lichte vorm van psoriasis en heb 12 jaar geleden spierreuma gehad en nu in behandeling bij reumatoloog vandaar deze medicijnen...….pantoprazol 1 x per dag maag en 2 x per dag naproxen accord voor ontsteking...…. nu 2 maal explosie gehad van dunne ontlasting uitAS stoma in 3 jaar niets gehad dus ik denk door deze medicijnen .

23-04-2018 | Vrouw | 43
pantoprazol (20mg)
Galstenen
Na mijn galblaas operatie veel last van maagproblemen, dit medicijn van de huisarts gekregen, ik heb het jaren geslikt (4 jaar) totdat ik veel klachten kreeg. Extreem moe, 's nachts veel last van spierkrampen in de kuiten. vergeetachtig zijn, veel aangekomen en vocht vasthouden. Na en uitgebreide bloedtest bleek ik een zwaar tekort te hebben aan vitamine B12 en foliumzuur[lees meer...]. Dat werd niet meer opgenomen door deze medicatie. Ik ben ondertussen gestopt met deze medicatie en voel mij een stuk beter.

18-03-2018 | Man | 68
Hartinfarct

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

06-03-2024 | Vrouw | 61
Maagzuur (brandend)

versuft

Ik werdt tijdens het gebruik, niet lekker. Alsof ik alles droomde & niets echt leek. Ook erg moe, misselijk, suf & duf

25-09-2023 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik slik ze 2 weken 2 x per dag 40 mg en heb nu paar dagen borrelend gevoel op borst en rug alsof ballon leeg loopt zo erg pff ben gestopt maar merk nog niks nu 2 dagen graag mening of jullie ook deze klachten en hoelang duurt dat klachten weggaan nu 2 dagen gestopt

30-08-2023 | Man | 63
Maagzweer
Vertel dit namens mijn man, (vnl. Spaanstalig) hij kreeg enkele jaren geleden pantoprazol voorgeschreven bij een maagzweer. vanaf de 2de dag gebruik werd hij zwaar depressief, en agressief : zette alle ramen en deuren van het appartement open, terwijl onze dwergpapegaaitjes los vlogen.( ze zijn niet naar buiten gevlogen, gelukkig) Heb de arts van dienst gebeld, en[lees meer...] het mogelijke verband met deze medicijnen vermeld, maar de arts was hiermee niet bekend ,verwees me naar politie. heb de pantoprazol weggedaan, en na een dag was deze gemoedstoestand volledig bijgetrokken; in overleg met huisarts overgegaan op omeprazol.

30-07-2023 | Vrouw | 54
Maagontsteking
Na een helicobactor bacterie in mijn maag pantoprozol 40 mg voorgeschreven gekregen. Dit ongeveer 2 jaar geslikt. Enorm veel vage klachten. Naast de maagbeschermer ook bloeddruk verlagers en cholesterol verlagers geslikt. Na vele klachten bloeddruk medicatie en cholesterol medicatie gestopt. Ik kreeg aanvallen van opgezet rood gezicht, duizeligheid, pijn op de borst (zelfs[lees meer...] vanuit de huisarts met ambulance naar hartafdeling vervoerd). Ik had dikke enkels, blauw opgezette handen, kon niet slapen, paniekaanvallen, oorsuizingen, aanvallen van hoge bloeddruk ,overal spierpijn. Enorm beroerd. Bij verschillende artsen werd het aan stress gerelateerd. Zelf geloofde ik dat niet. Aangedrongen om te stoppen met pantoprezol. Nu 3 weken gestopt na afbouw. Ik ben een heel ander mens. Bloeddruk is nu perfect ( zonder medicatie), niet meer opgezet, niet meer duizelig, normale enkels en handen etc. Veel klachten waren gerelateerd aan deze medicatie naar mijn mening.