pantoprazol

Maagbeschermer (34 meningen)
Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (27 meningen)
Maagzuur (brandend) (26 meningen)
Reflux (19 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (7 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (3 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

26-12-2019 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.

08-12-2019 | Man | 63
pantoprazol (40mg)
last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.

17-08-2019 | Vrouw | 73
pantoprazol (40mg)
Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.

22-07-2018 | Vrouw | 83
pantoprazol (40mg)
Eind Mei kreeg ik een hartinfarct. Werd opgenomen en werd gedotterd. Na 6 dagen ziekenhuis werd ik ontslagen met zéér veel medicijnen, zonder enige bemoeienis van specialist hoe het thuis nu verder moest. Ik slikte sindsdien bloeddrukverlagers, bloeddrukverdunners en PANTOPRAZOL PEN 40 mg. De bloeddrukverlagers en bloeddrukverdunners gebruik ik niet meer op advies van[lees meer...] huisarts. Tóch moet ik nog Pantoprazol gebruiken waar ik flinke last van heb. Mijn maag is net een voetbal, hard en opgezet. Slokdarm geregeld erg pijnlijk bij slikken. Kent iemand dit probleem?

28-06-2018 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
heb een stoma en lichte vorm van psoriasis en heb 12 jaar geleden spierreuma gehad en nu in behandeling bij reumatoloog vandaar deze medicijnen...….pantoprazol 1 x per dag maag en 2 x per dag naproxen accord voor ontsteking...…. nu 2 maal explosie gehad van dunne ontlasting uitAS stoma in 3 jaar niets gehad dus ik denk door deze medicijnen .

23-04-2018 | Vrouw | 43
Galstenen
Na mijn galblaas operatie veel last van maagproblemen, dit medicijn van de huisarts gekregen, ik heb het jaren geslikt (4 jaar) totdat ik veel klachten kreeg. Extreem moe, 's nachts veel last van spierkrampen in de kuiten. vergeetachtig zijn, veel aangekomen en vocht vasthouden. Na en uitgebreide bloedtest bleek ik een zwaar tekort te hebben aan vitamine B12 en foliumzuur[lees meer...]. Dat werd niet meer opgenomen door deze medicatie. Ik ben ondertussen gestopt met deze medicatie en voel mij een stuk beter.

18-03-2018 | Man | 68
Hartinfarct

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

14-06-2016 | Vrouw | 60
Maagklachten
Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.

29-05-2021 | Vrouw | 57
Maagzuur (brandend)
Ik kreeg propantozol 40 mg vanwege maagbranden. De 1 dagen leek het wel te werken, maar wel steeds moe. Ben hier na 1 week mee gestopt, maar kreeg na 4 dagen weer zuurbranden, heb toen weer 1 week een halfje ingenomen. Vond het toch vreemd dat ik lichamelijke klachten kreeg en zuur kwam omhoog. Ben eens gaan googelen en ik heb volgens mij niet teveel, maar te weinig maagzu[lees meer...]ur, wat meer voorkomt dan teveel maagzuur. Ik gebruik nu 1 betaine pil met pepsine bij de maaltijd een supplement en schijnt te werken. Ik neem geen remmer meer.

13-04-2021 | Man | 70
Reflux
Ik weet niet of het ook echt afdoende werkt

02-01-2019 | Man | 68
pantoprazol (40mg)
Al jaren slik ik Pantoprazole i.v.m. een acute maagzuur probleem en opgezwollen gevoel. Eerst was het door de MDL arts voorgeschreven (± 3 mnd) en daarna werd het gevolgd door de huisarts. Probleem is dat al jaren (sinds 2015), heb ik last van een soort paniekaanvallen/verwardheid symptomen. Eerst was het een paar dagen in de ± drie maanden maar sinds een jaar werd het vee[lees meer...]l meer frequent, tot dat rond midden 2018 de problemen waren om de week aanwezig en dan drie tot vier dagen per week. Eind oktober, de problemen gaven mij ook veel meer last en pijn. Toen heb ik zelf besloten om deze medicijn meteen te stoppen (na het lezen op internet van alle mogelijke bijwerkingen). Meteen na een dag of twee, stopten de problemen. Ik ging ook om het dagelijks te noteren op een agenda, en kon merken dat precies zes en dertig dagen (36) achter elkaar geen enkele symptomen terugkwamen! Toen dacht ik om opnieuw de tabletten te gaan slikken i.v.m. maagzuur (op december 05) en meteen, ± acht uur later kreeg ik de eerste aanval, gevold door nog twee de volgende dag. De aanvallen heb ik tot zaterdag 08 december gehad, daarvoor ben ik meteen gestopt met deze Pantoprazole. Sindsdien, na 23 dagen, weer geen enkele problemen weer gehad. Vandaag ben ik geswitcht naar Ranotidine na een bezoek aan de huisarts.

07-12-2018 | Man | 62
Maagzuur
Ik slik sinds mei 2018 dagelijks 1 tablet Pantoprazol Pensa 40 mg tegen maagzuur. Mijn huig of strootehoofd was geetst door het maagzuur. Het middel werkt goed. Daar staat tegenover dat mijn fysieke gesteldheid merkbaar is afgenomen. Mijn geestelijke gesteldheid is in geringe mate afgenomen. Ik ben ontzettend stram geworden en heb behoorlijke spier- en schouder/knieklachte[lees meer...]n. Mogelijk zit dit in de genen. Een zuster van mij heeft ook knieklachten. Maar het verband met Pantoprazol lijkt dat de voorgenoemde klachten toegenomen zijn sinds ik het constant slik. Het lijkt dat ik iets vergeetachtiger ben geworden. Herkent iemand deze klachten?

25-12-2017 | Man | 57
Maagbeschermer
Vanaf de eerste dag van inname werd ik misselijk. Vanaf de tweede dag kreeg ik 2 aften, een op de tong en een onder de onderlip ( Heel pijnlijk) en een droge mond. Vanaf dag drie kreeg ik (vooral s'avonds) koude rillingen. Weet niet 100% zeker of dit allemaal.van dit medicijn komt omdat ik ook naproxen neem en paracetamol. Dit omdat ik door een knellende zenuw in mijn rug [lees meer...]heel veel pijn aan mijn rug en rechter been heb. De genoemde bijwerkingen worden wel genoemd in de bijsluiter. Of het medicijn zijn werk doet, geen idee. Is voor mij maagbeschermer dus hoop dat dat werkt. Hoe een medicijn reageert is per persoon anders dus kan zo bij iemand anders andere (of geen) bijwerkingen hebben. De pijn in mijn rug en been bezorgen mij ondanks de pijnstillers toch nog slapeloze nachten. En zolang Ik de pijnstillers slik is het zeker belangrijk maagbeschermer te blijven gebruiken.

23-10-2017 | Man | 62
Barrett's slokdarm
na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.

25-07-2017 | Vrouw | 67
Barrett's slokdarm
Ik heb sinds het gebruik van pantaprozol erg veel pijn in mijn buik en een zeer opgeblazen gevoel. Ik heb nog een doosje pantaprozol van aurobindo liggen, die ik nu ga gebruiken. ik las op internet in een review dat een gebruiker van Pensa ook daarop over was gestapt en aanzienlijk klachten vermindering.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum