Ervaringen met Pantoprazol

versuft gebrek aan vitamine D

Maagbeschermer (43 meningen)
Maagzuur (37 meningen)
Maagklachten (34 meningen)
Maagzuur (brandend) (31 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (16 meningen)
Maagzweer (10 meningen)
Maagontsteking (10 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Slokdarmontsteking (4 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

11-07-2018 | Man | 65
pantoprazol (40mg)
MDL-arts constateerde een slokdarm/maag vernauwing , vanwege passage problemen van vast voedsel van de slokdarm / maag en mij werd verteld dat het veroorzaakt werd door overmatige maagzuur productie. De maanden voor het onderzoek had ik echter geen enkele last van maagzuur problemen ondervonden en ook niet tijdens en na het onderzoek.

27-05-2018 | Man | 70
pantoprazol (40mg)
Een keer in de drie maanden haal ik mijn medicijnen op.. daar zit dan ook pantoprazol penza 40 mg 90 stuks bij. Geen idee waarvoor het is. Mijn huisarts is al enige maanden met pensioen. mijn nieuwe huisarts ken ik nog niet goed. IK heb bij de apotheek gezegd dat ik deze medicijnen niet nodig heb. Ik slik ze ook niet. De apotheek zegt uw arts wil echt dat u ze inneemt. E[lees meer...]n hup daar krijg ik weer 90 stuks. Geen idee wat ze kosten...maar het is weggegooid geld. ik zet de potjes netjes naast elkaar. Ik weet nu al dat ik volgende maand weer een potje me 90 stuks krijg. Vreemd!!!!

09-04-2018 | Vrouw | 63
Reflux
Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank

14-02-2018 | Vrouw | 43
Slokdarmontsteking
Gebruikt ivm maag en slokdarmproblemen. Waardeloos; veel geborrel, klachten niet minder, onrustig en oorsuizen. Gestopt

11-01-2024 | Vrouw | 31
Buikpijn
Na maanden kreeg ik steken in mijn gezicht gepaard met verhoging. Ik heb er lang mee gelopen , we wisten niet wat het was aangezien ik ook niet verkouden was en ook niet ziek. Mijn neus werd extreem droog door pantaprazol . Daarna niet gebruikt toen werden mijn klachten minder. Na paar maanden was ik weer begonnen toen kreeg ik weer extreem droge neus met als gevolg op[lees meer...]hoping slijm holtes en ontstekingen. Daarna direct gestopt en ik wist het zeker : deze medicatie triggerd mijn holtes heel erg. Nu heb ik veel minder last en is mijn neus minder droog. Ik heb wel nu een chronische bijholteontsteking omdat heel lang met ontsteking heb gelopen. Verder werkte het prima voor mijn maag , alleen mijn knieën deden pijn omdat je door maagzuuremmers magnesium , fosfor, en b12 tekort krijgt. Het is een gevaarlijke medicatie in mijn ogen. Heb nog steeds soms last van mijn knieën. Gebruik liever sucralfaat.

19-09-2023 | Man | 71
Maagbeschermer
Ik kreeg pantoprazol na een zware buikoperatie voorgeschreven. Ging twee weken goed maar langzamerhand voelde ik me steeds beroerder. Kreeg ook last (pijn) van de dikke darm en oedemateuse voeten en onderbenen. Gestopt en over gegaan op omeprazol . Na twee dagen waren de klachten weg. Ook de dikke voeten en onderbenen meer, waren weer als normaal. Ongeveer 10 jaar gel[lees meer...]eden kreeg ik ook pantoprazol voorgeschreven. Ook toen eigenlijk het zelfde verhaal als boven omscheven

13-07-2022 | Man | 58
Barrett's slokdarm
Ik slik al jaren Pantoprazol in verband met Barrett's slokdarm. Ook mij is verteld dat ik mijn levenslang dit medicijn moet slikken. Veel last van spierpijn en spierkramp. Het fosfaat gehalte in mijn bloed is onder niveau. Een van de bijwerkingen schijnt een tekort aan fosfaat te veroorzaken en dat zou de spierpijn etc. verklaren. Neuroloog en MDL arts geven aan dat [lees meer...]het gebruik van Pantoprazol geen invloed heeft. Heb hier geen vertrouwen in en ben opzoek naar een adequate oplossing.

20-02-2021 | Man | 50
pantoprazol (20mg)
Reflux
Ik was overgestapt van omeprazol naar pantoprozol ivm de bijwerkingen die omeprazol bij mij geeft. De eerste 2 dagen ging het goed. Daarna kreeg ik heel veel last van boeren, opgeblazen gevoel in de maag en darmen, buikpijn, buikkrampen. Ook kreeg ik een onaangenaam tintelend en trekkend gevoel op mijn borst waardoor ik dacht dat het maagzuurbranden was. Daarnaast veel wi[lees meer...]llekeurig spierspasmen in de (boven-) buik. Ik werd daar extreem angstig en depressief door waardoor ik last had van slapeloosheid. Nu toch maar weer overgestapt op de omeprazol en na 2 dagen was de buikpijn weg.

15-02-2021 | Man | 46
Maagbeschermer
Ik neem Clopidogrel, en deze pantoprazol voor maagbescherming. Gaat eerste week goed, daarna merk ik dat ik vermoeider word, nergens zin in krijg, en alles te veel is. Ook fysiek merk ik pijn in mijn rechter zij, druk op de maag, en licht benauwd. Toen even de inname van pantoprazol gestopt, en na 2-3 dagen was ineens alles beter. Ik overweeg permanent te stoppen met dit[lees meer...] medicijn, in overleg met de huisarts.

30-08-2020 | Man | 65
pantoprazol (20mg)
Refluxziekte, pijn op borst door slokdarmproblemen, voedsel zakt niet

21-05-2020 | Vrouw | 61
pantoprazol (40mg)
Ik vind het gebruik persoonlijk. De ene ervaring is de andere niet. Iedere persoon reageert anders. Ik vind de bijwerkingen, vooral bij gebruik op lange termijn of zelfs levenslang bij Barrett, nogal heftig. Ik heb daarom gekozen voor een natuurlijk middel op kruidenbasis, waaronder Kamille, Gember, Kurkuma, Kardemom, Venkel, Zoethout, Fenegriek, allemaal ontstekingsremmen[lees meer...]d en effectief bij zuur en Gastritis. In dit geval Ayurveda het middel Bij Zuur. Ik heb tot nu toe goede ervaring, geen zuur en slaap prima. Geen overmatig WC bezoek. Ik kan het anderen van harte aanbevelen.

06-04-2020 | Man | 65
Angina pectoris
combinatie met sterke bloedverdunners (Ticagrelor 90 mg)

15-03-2020 | Man | 68
Aderverkalking

26-12-2019 | Man | 79
pantoprazol (40mg)
Heb het gevoel dat ik door dit middel onzeker wordt ,mijn emoties niet meer in bedwang kan houden veel last krijg met slikken en dat het leven me niet zoveel meer kan schelen.

08-12-2019 | Man | 63
pantoprazol (40mg)
last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.

17-08-2019 | Vrouw | 73
Angst
Voor mij voor de eerste keer een medicijn voor maag, nu en week bezig met dit medicijn maar verbetering zit er niet in, boertjes gaan door en misselijkheid zakt wel maar komt ook weer op.