pantoprazol

Maagbeschermer (34 meningen)
Maagzuur (33 meningen)
Maagklachten (27 meningen)
Maagzuur (brandend) (26 meningen)
Reflux (19 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagontsteking (8 meningen)
Maagzweer (7 meningen)
Barrett's slokdarm (5 meningen)
Hernia (3 meningen)
Slokdarmontsteking (2 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

29-11-2019 | Man | 59
Reflux
Anno Domini: Nov 2019. Ik had al jaren Ranitidine, maar omdat die vervuilt was met NMDA kreeg ik Pantoprazol voor geschreven, na 4 weken begon ik bijwerkingen te krijgen, dan weer dagen heel veel plassen en dan weer dagen heel weinig plassen. In de NL bijsluiters is dit fenomeen weggelaten, maar als men in het engels zoekt op Pantoprazole dan vind je het bij common side e[lees meer...]ffect: increased or decreased need to urinate Ook kreeg ik na 4 weken een vreemde kots ( overgeefsel) smaak in de keel en rook dit ook door mijn neus. Dus ik voel niks in de slokdarm van zuur, maar proef en ruik het wel. Zekers na het eten, maar als ik dan 1 or 2 Rennies DUO neem is het vrij snel weg, dus het komt echt uit de maag vandaan. Ik vermoed dat de 4 weken waarin ik Pantoprazol gebuikt heb, de maag ernstig veel maagzuur is gaan produceren, het zelfde fenomeen als in december 2017 , toen heb ik ook een aantal dagen Pantoprazol voorgeschreven gekregen ipv Ranitidine en ik had dagen lang afschuwelijk veel maagzuur, totdat het weer door Ranitidine 75mg werd vervangen en toen was ik van de maagzuur klachten af.

10-08-2017 | Man | 59
Hoog cholesterol
Ik gebruik meerdere medicijnen in relatie tot mijn (erfelijk) hoog Cholesterol (waarde 13 in 1992!). Daarna 12 jaar in het Amsterdams MC onder controle geweest. In 2012 bleek ik acute hartaderverkalking te hebben en moest direct geopereerd worden. Dit resulteerde in 6 bypasses! Dit ondanks jarenlang trouw medicijngebruik en aandacht voor het eten. Resultaat van de operatie[lees meer...]; Goed hart, maar ik werd wakker met een CVA, wat mij invalide heeft gemaakt met alle gevolgen vandien. (werk, gezin, sociaal, financieel ...enz). Alles vernietigd door een halfzijdige verlamming. Dus ondanks het gebruik van pillen en controles is medicijngebruik een lachertje .... Ja, ik ben zeer cynisch over medicijngebruik in het algemeen en moet lachen om mensen die heel nauwgezet hun pilletjes innemen. Soms vergeet ik 4 dagen in te nemen door mijn hersenbeschadiging en voel mij op dag 5 wat onrustig, neem mijn hand vol pillen en leef lekker verder.

21-04-2020 | Vrouw | 60
Maagzuur (brandend)

14-06-2016 | Vrouw | 60
Maagklachten
Nachtelijke maagzuur reflux met slokdarm irritatie. Medicijn gestopt wegens koorts, hoofdpijn, spierkramp. Huidige aanpak hoofdeinde bed verhoogd, drie uur niets eten voor het slapen, thee van verse gember 1 gr. Voor het slapen. Nog te weinig ervaring om iets van te zeggen.

21-05-2020 | Vrouw | 61
pantoprazol (40mg)
Ik vind het gebruik persoonlijk. De ene ervaring is de andere niet. Iedere persoon reageert anders. Ik vind de bijwerkingen, vooral bij gebruik op lange termijn of zelfs levenslang bij Barrett, nogal heftig. Ik heb daarom gekozen voor een natuurlijk middel op kruidenbasis, waaronder Kamille, Gember, Kurkuma, Kardemom, Venkel, Zoethout, Fenegriek, allemaal ontstekingsremmen[lees meer...]d en effectief bij zuur en Gastritis. In dit geval Ayurveda het middel Bij Zuur. Ik heb tot nu toe goede ervaring, geen zuur en slaap prima. Geen overmatig WC bezoek. Ik kan het anderen van harte aanbevelen.

25-12-2016 | Vrouw | 61
Maagbeschermer
ik gebruik het voor/tegen ontstekingen in de maag, maar reageer er toch heftig op.

01-08-2019 | Man | 62
Hernia diafragmatica
sinds ik deze gebruik zwaar pijn en maag krampen voorheen medicatie van Pensa Pharma ging jarenlang goed maar het moet goedkoper van de verzekering...

07-12-2018 | Man | 62
Maagzuur
Ik slik sinds mei 2018 dagelijks 1 tablet Pantoprazol Pensa 40 mg tegen maagzuur. Mijn huig of strootehoofd was geetst door het maagzuur. Het middel werkt goed. Daar staat tegenover dat mijn fysieke gesteldheid merkbaar is afgenomen. Mijn geestelijke gesteldheid is in geringe mate afgenomen. Ik ben ontzettend stram geworden en heb behoorlijke spier- en schouder/knieklachte[lees meer...]n. Mogelijk zit dit in de genen. Een zuster van mij heeft ook knieklachten. Maar het verband met Pantoprazol lijkt dat de voorgenoemde klachten toegenomen zijn sinds ik het constant slik. Het lijkt dat ik iets vergeetachtiger ben geworden. Herkent iemand deze klachten?

23-10-2017 | Man | 62
Barrett's slokdarm
na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.

08-12-2019 | Man | 63
pantoprazol (40mg)
last van maagpijn door gebruik bloeddrukmiddel en bloedverdunner. Dit middel helpt in ieder geval niet erg.

14-02-2019 | Vrouw | 63
Maagzuur (brandend)
na enige maanden Ranitidine gebruikt te hebben kreeg ik hevige jeuk op mn armen.. overgestapt naar Pantoprazol ... met als gevolg stijfheid van spieren vooral in de onderrug en nek, daarbij voelde ik ook verwardheid vond het heel eng.. dus snel afgebouwd en voel na 3 dagen al verschil.. heb besloten niks meer te slikken maar mn eetgewoonte zodanig aan te passen dat ik zo[lees meer...] min mogelijk last heb van ruflex vanwege niet sluitend klepje tussen maag en slokdarm.

09-04-2018 | Vrouw | 63
Reflux
Gebruik al jaren maagbeschermers voor reflux eerst omeprazol enkele maanden geleden maagzuur gaat niet over .heb een endoscopie gehad niks gevonden maar maag zuur blijft.nu sinds enkele weken pantoprazol gebruikt helpt ook niet. Iemand enig idee wat ik moet doen eet al geen vet meer en geen koffie of frisdrank

19-06-2016 | Vrouw | 63
Maagbeschermer
Vanaf dag 1 na heupoperatie (nog in ziekenhuis) voelde ik me onrustig, met hartkloppingen, bibberig, 'niet mezelf. Nam het medicijn 's morgens in, bijwerkingen waren het ergst in de middag en zakten daarna langzaam af. Op dag 3 (weer thuis) was ik aan het rusten en voelde m'n hart in mijn hele lichaam kloppen. Hartslag toen ca 128. Onrust en gejaagd gevoel dus niet vreemd[lees meer...]. Pas toen realiseerde ik me dat medicatie wel eens de oorzaak kon zijn. Bijsluiters gaan lezen en bij pantoprazol zag ik hoge hartslag als mogelijke bijwerking. Vandaag niet genomen en geen rare verschijnselen meer! Wat mij betreft mogen ze onrust en gejaagdheid ook opnemen in de bijsluiter, want de hoge hartslag heb je zelf niet altijd snel in de gaten.

14-05-2016 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Voorheen gebruikte ik Pantoprazol Teva 40 mg. Werkte prima, en ik had geen bijwerkingen. Enig minpuntje is dat je de tablet 1 uur voor de maaltijd moet innemen. Maar daar wen je wel aan.

14-05-2016 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Nadat mijn apotheker mij Pantoprazol Pensa 40 mg (goedkopere tablet) meegegeven had, voorheen had ik Pantropazol Teva 40 mg (hier had ik geen bijwerkingen van), heb ik heel veel bijwerkingen. Het ergste voor mij is de constante moeheid, het totale smaakverlies, droge mond en regelmatig hoofdpijn. Vraag me af hoe dit verder moet. Ben pas 1 week bezig.

22-04-2021 | Man | 64
Hernia

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum