pantoprazol

Maagzuur (34 meningen)
Maagklachten (30 meningen)
Maagzuur (brandend) (29 meningen)
Reflux (22 meningen)
Middenrifsbreuk (15 meningen)
Maagzweer (9 meningen)
Maagontsteking (9 meningen)
Barrett's slokdarm (9 meningen)
Hernia (4 meningen)
Slokdarmontsteking (3 meningen)

Bojan Nikolik (07-06-2015)

02-11-2021 | Man | 69
Maagbeschermer
In eerste instantie gekregen als maagbeschermer samen met Acetylsalcyzuur. Werking leek goed tot allerlei pijntjes opkwamen zoals hoofdpijn, maagpijn, maar vooral pijn in bovenbuik. Tijdelijk gestopt en bijwerkingen verdwenen. Na wat lichte maagklachten door Acetylsalcyzuur toch weer een paar genomen en alle bijwerkingen kwamen in alle hevigheid terug. Direct weer gestopt [lees meer...]en nu op zoek naar oplossing voor Acetylsalcyzuur. Wat een troep zeg …

22-07-2021 | Man | 68
Maagbeschermer
Na lichte Tia en slechte ervaring met clopidogrel, door neuroloog overgezet naar Acetylsalicylzuur en Dipyridamol met maagbeschermer Pantoprazol. Eerste weken weinig klachten, maar daarna doffe ellende met zware hoofdpijn, buikpijn en duizeligheid. Zelfs desoriëntatie!! Het duurde even voor ik wist waar het aan lag, maar testend tot de conclusie gekomen dat Pantoprazol [lees meer...]de boosdoener was… Wat een vergif !!! Helemaal gestopt met deze troep en het leven is weer leefbaar ‼️

30-06-2021 | Man | 80
Maagbeschermer
Gezien gebruik medicatie (bloedverdunner, spierontspanner, antibiotica [i.v.m. blaasontstekingen t.g.v. verblijfskatheter] en pijnbestrijding vanwege polyartrose (vierwekelijks 'depot' via injecties) werd maagbeschermer aangeraden. In het verleden zeldzaam maagbranden; thans nooit meer problemen. Ervaar (voorzover waarneembaar...) geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

21-03-2021 | Man | 40
Maagbeschermer
Dit is een maagbeschermer die ik al jaren gebruik doordat ik een scheurtje in het midden rif heb. Met maagzuur is het dusdanig dat het overgeven wordt en dat werkt weer op het hart waardoor ik atrium defebratie krijg ofwel hart ritme stoornis. Ik gebruik dit medicijn al jaren van sandoz ik kreeg pas geleden andere pantoprazol van het merk pharma zonder erbij na te denke[lees meer...]n. Ik was net geopereerd en dacht dat het van de narcose was maar na het na te kijken scheen ik op dat moment naar dit medicijn over was gestapt. Ik had daar de dokter en de apotheek over geinformeerd en er werd gezegt dat het dezelfde fabriek was maar alleen een ander doosje en merk. dezelfde stoffen dus nu was ik dus al 3 weken misselijk kreeg meerdere misselijkheids pillen die niet werkte. Ik heb toch de pantoprazol sandoz gevraagd die heb ik ook na moeite te doen gekregen. Ik moest ze zelf betalen en nou het misselijk is helemaal weg. Dus toch dacht dat ik gek werd voor mij geen andere meer.

15-02-2021 | Man | 46
Maagbeschermer
Ik neem Clopidogrel, en deze pantoprazol voor maagbescherming. Gaat eerste week goed, daarna merk ik dat ik vermoeider word, nergens zin in krijg, en alles te veel is. Ook fysiek merk ik pijn in mijn rechter zij, druk op de maag, en licht benauwd. Toen even de inname van pantoprazol gestopt, en na 2-3 dagen was ineens alles beter. Ik overweeg permanent te stoppen met dit[lees meer...] medicijn, in overleg met de huisarts.

03-12-2020 | Man | 23
Maagbeschermer
Ik slikte al jaren omeprazol maar na de verergerde klachten stapte ik over naar dit medicijn. Een aantal maanden later inname opgehoogd van 1x naar 2x daags 40mg (de laatste verpakking is Aurobindo). Mijn gewicht is tijdens gebruik van dit medicijn erg afgenomen. Ik kreeg steeds langdurige heftige pijn verspreid over mijn zij aan mijn maagkant en had druk op mijn borst. Ik[lees meer...] sliep soms maar 1 uur per nacht. Ik kon op een gegeven moment helemaal geen eten meer verdragen. Ik kreeg veel psychische klachten na hyperventilatie dat ook voorkwam in rust en 's nachts. Door corona liep het inwendig onderzoek vertraging op maar nadat er op de echo en gastroscopie niks gevonden was stopte ik met dit medicijn en ik voelde me een paar dagen erna direct vele malen beter. Na 2 of 3 weken ermee te zijn gestopt heb ik minder pijn en geen hyperventilatie meer. Ik merk dat mijn maag en darmen erg gevoelig voor bepaald eten zijn geworden, dus ik ben nu sterk aan het dieëten en vermijd stress waardoor de pijn verminderd. Ik kan hiermee weer normaal functioneren. Voor mij dus nooit meer dit medicijn.

19-04-2020 | Man | 34
Maagbeschermer
Ik heb nu 4 dagen pantoprazol wegens maagzuur dat omhoog komt .maar die klachten gaan niet weg en krijg er alleen maar meer klachten bij . Kortademig , benauwdheid , duizeligheid , warrig , hyperventileren met alle kenmerken daarvan , maagpijn en hoofdpijn. . Ik ben er dan ook onmiddelijk mee gestopt en raad het ook niemand aan het is gewoon vergif

17-02-2020 | Man | 68

07-02-2020 | Man | 56
Maagbeschermer
Had last van maagzuur. Na twee dagen al last van paniekaanvallen en een heel warm en tintelend gevoel op mijn borst. Na vier dagen rode huid en allergische reactie en pijn in mijn maag, opgeblazen gevoel en slecht slapen. Ben gestopt, dit is puur vergif.

03-08-2019 | Man | 71
geen of naulijks?

11-01-2018 | Man | 75
Maagbeschermer
preventieve bescherming. Bij inname 's morgens 2 uur later te slaperig; overgestapt op inname 's avonds. Gestopt vanwege blijvend te vlotte ontlasting (geen diarree). Andere medicatie proberen

25-12-2017 | Man | 57
Maagbeschermer
Vanaf de eerste dag van inname werd ik misselijk. Vanaf de tweede dag kreeg ik 2 aften, een op de tong en een onder de onderlip ( Heel pijnlijk) en een droge mond. Vanaf dag drie kreeg ik (vooral s'avonds) koude rillingen. Weet niet 100% zeker of dit allemaal.van dit medicijn komt omdat ik ook naproxen neem en paracetamol. Dit omdat ik door een knellende zenuw in mijn rug [lees meer...]heel veel pijn aan mijn rug en rechter been heb. De genoemde bijwerkingen worden wel genoemd in de bijsluiter. Of het medicijn zijn werk doet, geen idee. Is voor mij maagbeschermer dus hoop dat dat werkt. Hoe een medicijn reageert is per persoon anders dus kan zo bij iemand anders andere (of geen) bijwerkingen hebben. De pijn in mijn rug en been bezorgen mij ondanks de pijnstillers toch nog slapeloze nachten. En zolang Ik de pijnstillers slik is het zeker belangrijk maagbeschermer te blijven gebruiken.

10-07-2017 | Man | 52
Maagbeschermer
Als gevolg van diabetes slik ik diverse medicijnen, zoals cholesterolverlagers en bloedverdunners (i.v.m diverse dotterbehandelingen) en heb ik een insulinepomp. Voorheen had ik altijd intolerantie voor verschillende medicijnen, dit openbaarde zich door maagpijn en heel veel brandend maagzuur. Vrijwel direct na het starten met Pantoprazol waren de vervelende bijwerkingen [lees meer...]volledig verleden tijd. Tot op heden ook geen enkel probleem meer mee gehad.

07-06-2022 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
ivm tijdelijk slikken van bloedplaatjesremmers heb ik de pantaprozol voorgeschreven gekregen in dosis 40. Zelf opgezocht op internet en omdat ik geen klachten had zou dosis 20 genoeg zijn. In overleg met arts en apotheker overgestapt naar 20. Had ernstige slaapproblemen en kwam er maar niet achter wat het was. even gestopt met maagbeschermer en sliep weer beter. Helaas to[lees meer...]ch de maagbeschermer weer moeten nemen. Na 5 maanden van ellende uiteindelijk de maagbeschermer s avonds ingenomen een uur voor de avondmaaltijd. (Voorheen deed ik dat voor het ontbijt en ook een tijd geprobeerd voor de lunch.) Vanaf dat moment kon weer gewoon slapen . Dus nu tevreden over dit medicijn . Jammer dat ik niet wist dat het moment vaan inname van belang kan zijn op je klachten. Heb er 1 stuk over gelezen op internet dat ieder zn eigen bioritme heeft en anders reageert. Ik wilde dit graag delen en hoop dat een ander er wat aan heeft.

21-09-2021 | Vrouw | 62
Maagbeschermer
Heb in december een hartinfarct gehad, kreeg een regiment medicijnen waaronder pantoprazol, de eerste maanden ging het redelijk maar nagelang ik ze langer gebruik heb ik steeds meer last van maagklachten, opgezwollen hard gevoel maag, hoofdpijn, soms duizelig en kortademig . Heb hier op deze site eens na zitten kijken en denk dat het bij mij dus ook van de Pantoprazol komt[lees meer...], ik ga proberen om te kijken als ik hier een paar dagen mee stop of dat dit minder wordt.

15-09-2021 | Vrouw | 72
Deze medicijn 20mg geen bijverschijnselen

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum