Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

20-08-2015 | Vrouw | 29
sumatriptan (100mg)
Na een kwartier was de hoofdpijn weg, maar ineens brak het zweet me uit, duizelig, kotsmisselijk, alsof ik zo inslaap zou vallen, vooral alsof ik strontzat was. het heeft uren geduurd eer ik me terug wat menselijker voelde en terug uit de zetel durfde komen. Echt alsof ik aan de drugs had gezeten.

31-07-2014 | Man | 29
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb sinds een jaar of 4 a 5 kluster hoofdpijn en heb er 3 a 4 jaar mee gelopen zonder dat ik wist wat het was. Ik heb alles geprobeerd om er achter te komen wat t was tevergeefs. Tot ik op tv een stuk zag langskomen bij spuiten en slikken op Nederland 3 van iemand die precies de zelfde symptomen beschreef die ik ook had. Hiermee ben ik naar mijn huisarts gegaan en ver[lees meer...]teld dat ik dit had en dat ik graag s sumatriptan injecties wilde proberen. Deze zijn mij voorgeschreven. Voor ik medicatie voor mij ziekte had waren mijn aanvallen zo zwaar dat ik jankend en kronkelend op bed lag (Het word ook niet voor niks ( THE SUÏCIDE HEADACHE) genoemd) maar nu met mijn injecties kan ik mijn aanval meteen afbreken wanneer ik m aan voel komen. Het duurt 10 minuten voor me aanval volledig weg is en meteen weer kan doen waar ik mee bezig was. En toen dit geneesmiddel in de kinderenschoenen stond mocht je er maar 2 per dag gebruiken maar dit is achterhaald vertelde mijn neuroloog hij vertelde dat de patiënt er zoveel in kan nemen als hij zelf aankan. Ik geef deze medicatie een 10 want het heeft gezorgd dat ik weer gewoon kan functioneren in de maatschappij en daar ben ik super blij mee.

03-11-2013 | Vrouw | 29
sumatriptan
Na jaren toenemende hoofdpijn en migraine aanvallen ben ik bij de hoofdpijnpoli terecht gekomen. Hier schreven ze mijn bloeddrukverlagers voor. Mijn bloeddruk is goed, echter de bijwerking van het medicijn moet een gunstig effect op de hoofdpijn hebben. De dosis moet ik zeer langzaam opbouwen om bijwerkingen te voorkomen. Sumatriptan kreeg ik voor aanvallen. De tabletten [lees meer...]hielpen niets, ik kreeg wel last van de bijwerkingen. Nu overgestapt op de injecties en deze werken als sneeuw voor de zon. De bijwerkingen zijn heftiger, maar op dit punt is alles beter dan die vreselijke hoofdpijn. Nu hopen dat de andere medicijnen hun werk doen en de sumatriptan niet vaak meer nodig is.

12-05-2016 | Vrouw | 30
sumatriptan (50mg)
Binnen het uur is de migraine meestal geheel weg. De bijwerkingen zijn erg verschillend, afhankelijk van mijn eigen fitheid. Over het algemeen word ik misselijk, maar sinds ik ze op een zoveel mogelijk lege maag neem is het een stuk beter. Echter met warm weer kan ik heel slecht tegen sumatriptan. Sumatriptan zorgt dat je bloedvaten wijder worden (want migraine = v[lees meer...]ernauwing bloedvaten), en door warm weer worden je bloedvaten ook wijder. Dus dubbelop. Daardoor extreem duizelig, bijna flauwvallen. Heel erg naar. Advies van arts is daarom om eerst een halve tablet te nemen, dat gaat al stukken beter. Maar let dus op met warm weer. Er zijn wel wat vervelende bijwerkingen, maar dit weegt 100 procent op tegen het resultaat. Liever wat duf en een beetje misselijk, dan migraine. Ik kan weer leven.

29-09-2016 | Vrouw | 31
sumatriptan (50mg)
Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)

10-04-2014 | Vrouw | 32
sumatriptan
Werkt soms wel en soms niet. Heb geen aura verschijnselen dus ben daardoor soms te laat met innemen en dan werkt het middel niet goed. Als het wel werkt dan werkt het vrij snel en is de pijn stukken minder heftig. Bijwerkingen alleen in de vorm van rare tintelingen en een zwaar gevoel in mijn nek wat omhoog kruipt. Nu een tijdje via neuroloog aan de amitriptyline wat ec[lees meer...]ht super goed helpt tegen hoofdpijn! Enige nadeel is dat ik zwaar aankom van dit middel.

11-06-2012 | Vrouw | 32
sumatriptan
Hallo, ik neem al jaren sumatriptan en het blijft efficiënt. Alleen heb ik de laatste jaren wel vaker last van "rebound" hoofdpijn, dus de dag nadien krijg ik vaak opnieuw last van migraine. Omdat ik op de duur bijna 3 à 4 dagen per week sumatriptan innnam, ben ik eens 6 weken gestopt met het innemen ervan. Ik had ook de luxe van die periode thuis te zijn, anders was d[lees meer...]it niet mogelijk geweest in combinatie met een job. Sinds januari probeer ik me te beperken tot 3 sumatriptan tabletten ( van 25 of 50mg) per maand. Ik heb nog altijd bijna wekelijks last, maar de intensiteit is sterk afgenomen. Kortom, het is een medicijn dat echt helpt maar na lange tijd wordt het lichaam toch afhankelijk en minder bestand tegen opkomende aanvallen, of dat is toch op zijn minst de theorie die ik er uit afgeleid heb.

15-04-2015 | Vrouw | 33
sumatriptan (50mg)
Al vaker heb ik af en toe last van migraine meestal is dat na een dagje op bed en rustig aan doen weer weg. Nu dus niet na al 2 dagen heftige migraine van de huisarts sumatriptan gekregen. Ingenomen smaakte heel vies werd er misselijk van. Beetje wat gegeten ed. Na 45 min werd de hoofdpijn gelijk al minder nu 4 uur later zelfs bijna helemaal weg. Wat een verademing. Gee[lees meer...]n last van bijverschijnselen.

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
sinds enkele maanden neem ik sumatriptan en ben ik eindelijk verlost van mijn maandelijkse migraineaanvallen. Alleen jammer van de bijwerkingen: stijve tong, gezwollen keel wat het slikken bemoeilijkt, zware rechterarm met tintelingen,.. Heeft hier nog iemand last van? Heb aan de huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij weet het niet..

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
Ik neem sinds enkele maanden sumatriptan na al zovele andere medicijnen geprobeerd te hebben die niets afdeden. Sumatriptan is tot nog toe het enige dat de hoofdpijn wegneemt, eindelijk... Alleen spijtig van de bijwerkingen: ik heb last van een stijve tong, een gezwollen gevoel in mijn keel dat het slikken bemoeilijkt en ik krijg tintelingen en gevoelsproblemen in mijn rec[lees meer...]hterarm. heeft hier nog iemand last van? Heb aan mijn huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij "denkt het niet"...

02-04-2014 | Vrouw | 34
sumatriptan
Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

26-06-2013 | Vrouw | 34
sumatriptan
Helpt vrij snel, binnen een uur neemt de hoofdpijn duidelijk af. Af en toe ineens wat heviger maar dat zijn echt korte momenten. Wel na ongeveer 20 min na het innemen hele zware armen en benen. Durf dan bv niet auto te rijden. Dit wordt geleidelijk aan wel weer minder en dan ben ik blij dat ik dit medicijn heb!

12-08-2012 | Man | 34
sumatriptan
hallo sinds een 2 tal jaar hebben ze migraine geconstateerd mits ik maandelijks hevige hoofdpijn kreeg en niks meer hielp met medicatie,braken en misselijk zijn todat ik eens een spuit nodig had bij de dokter,als ik een aanval krijg neem ik een halve tablet van 50mg en na 30 minuten verdwijnt mijn hoofdpijn voor 80% ik neem elke dag inderal mitis 80mg om mijn aanval te vo[lees meer...]orkomen maar weet eigenlijk niet of ik deze eigenlijk moet innemen kan er mij iemand een goede raad geven

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan (10mg)
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

16-10-2015 | Vrouw | 37
sumatriptan (50mg)
Sinds vandaag mijn eerste sumatriptan 50mg genomen. Was een beetje sceptisch, omdat ik al jaren de maxalt smelt gebruik. Was hier zeer tevreden over, maar wordt niet meer vergoed. Zelf betalen kost mijn 52 euro voor 12 stuks. Afgelopen mei rizatriptan geprobeerd, maar kreeg nog meer hoofdpijn daardoor. Nu sumatriptan van huisarts gekregen en deze aanval was binnen t uur we[lees meer...]g. Geen bijwerkingen gehad. Nog iets te vroeg om te oordelen, dus kom over een tijdje weer een reactie geven. Wilde dit alvast wel even mededelen. 😊

07-06-2012 | Vrouw | 38
sumatriptan
zodra ik het voel opkomen neem ik er 1 van 50 mg. inprinciepe moet ik na 2 uurtjes nmog 1 innemen van 50 mg dan zakt de migraine wel goed. ik heb zover ik weet geen bijwerkingen ervan, alee andere migraine medicijnen die ik tot nu toe heb gehad werkten voor geen meter..ik las hier dat je het ook in injectie form heb ? en dat je die dagelijks kan nemen ? buiten minimaal 2 x[lees meer...] per maand migraine heb ik dagelijks clusterhoofdpijn...wie weet werkt dit ook daartegen ? nu slik ik me suf aan ibuprofen..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum