Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

19-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Het helpt zeer goed. Als je het neemt bij het opkomen van de crisis. Wacht niet tot de hel losbarst. Komt op, een nemen en best gaan liggen of 3 u bed in dan slaap je en is het meestal over. De smelttabbletten zolmitriptan helpen ook uitstekend, minder last van draaien of misselijk.
16-08-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Auto rijden gaat prima, echter als ik piano speel, maak ik normaal in een muziekstuk 4 fouten, als ik imigran heb ingenomen, kan ik beter de eerst komende 20 uur geen piano spelen, want dan maak ik wel 27 fouten in een muziekstuk. Bij mij werkt het ook goed als ik een 50mG tablet in twee delen knipt van ieder 25mG. Wel onder voorwaarden dat bij de eerste kleine verschijnse[lees meer...]len al direct die 25mG inneemt. De werking is ongeacht de hoeveelheid die ik inneem per tablet een 20 uur. De werking begint bij mij al jaren na name pas een 1,5 tot 2 uur. Opkomende migraine, begint bij mij altijd in de de nek, een beetje snerpende nek spierpijn, ik heb dan nog geen migraine, maar is de voorbode, als ik dan 25mg inneem dan is dat vaak voldoende om de aanval af te slaan, mits ik die dag dan wel rustig aan doet, dus ook geen sport of zware inspanningen doen.
15-03-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik regelmatig de helft van de 50mg maar ben zeer tevreden . Het helpt bij mij fantastisch . Innemen en na drie kwartier is mijn migraine volledig weg.
21-12-2012

Clusterhoofdpijn

werkt goed maar beeoperarie mega giga veel bijwerkingen
13-11-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Tabletten lastig om te slikken vanwege de misselijkheid, injecties vond ik vervelend om mijzelf toe te dienen, zetpillen werken niet.
22-12-2015

Spanningshoofdpijn

na jarenlang geen migraine gehad te hebben, ben ik nu weer de klos en heb de laatste weken dagelijks hoofdpijn bij het wakker worden die al binnen korte tijd overgaat in zware hoofdpijn en soms in een migraine. de migraine kondigt zich aan dmv auras en soms kan ik als ik snel ga liggen de aanval onderdrukken. de sumatripan helpt binnen 10 minuten, waarbij ik meestal in sla[lees meer...]ap val. na een uur of 2,3 komt de hoofdpijn licht terug en zeurt verder om een tablet.. ik hou het meestal bij 1 tablet per dag. van mijn vorige huisarts kreeg ik cafergot....dat hielp beter.
15-05-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

ik gebruik summatriptan dagelijks in injctievorm en heb er bijna geen bijwerkingen van en de bijwerkingen die er zijn zijn te verwaarlozen tegen de pijn van migrraine
13-04-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Vanaf mijn tienerjaren heb ik al last van migraine. Echter wist ik toen niet dat het migraine was. Jarenlang heb ik hieraan geleden zonder medicijnen. Ruim 10 jaar geleden kreeg ik via een specialist in het Leids Universitair Medisch Centrum Immigran en nu Sumatriptan voorgeschreven. Als ik een aanval voel komen neem ik eerst een zware pijnstiller (Diclofenac 100 mg. zetpi[lees meer...]l) en na 2 uur Sumatriptan. Als ik geen pijnstiller inneem, werkt de Sumatriptan bij mij niet. Ik ben blij dat deze medicijnen bestaan en zou niet zonder kunnen. Wel heb ik de laatste jaren steeds vaker migraine, gemiddeld 1 keer per 5 dagen. Vroeger 1 keer in de 2 a 3 weken. Ik vraag mij af of dit door het medicijngebruik komt. Ook weet ik niet of deze medicijnen na langdurig gebruik schadelijk kunnen zijn.
17-03-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb sinds mijn 52-ste jaar de klachten (waarom dan pas ?), Ik ben nu 59 en heb lang zonder werkende middelen gedaan, tot op een goede dag Sumatriptan voor werd voorgeschreven. Ik gebruik maar een half van de 100 mg tablet en de hoofdpijn verdwijnt binnen een half uur. Omdat mijn pijncyclus altijd 3 dagen is , gebruik ik 1,5 tablet per 3 dagen. Misschien Ik heb daarom[lees meer...] geen voelbare bijwerkingen gehad behalve het verdwijnen van de pijn.
06-10-2014

Clusterhoofdpijn

ik gebruik al jaren sumatriptan injekties voor cluster hoofdpijn. Het helpt een aanval binnen 10 minuten tot een kwartier stoppen.Wel krijg ik meerdere aanvallen per dag en die sumatriptan mag je maar 2 keer per dag gebruiken. Dus krijg ik van de huisarts morfine zetpillen van 20 mg voor als ik meer dan 2 aanvallen heb. Die zetpillen werken traag. Het duurt 45 minuten voor[lees meer...] ik het voel werken.En dan heb je heel wat pijn geleden. Maar die sumatriptan werkt super snel. Jammer dat je er maar 2 per dag mag gebruiken.
16-02-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.
14-06-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.
08-04-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Aangegeven gebruik is een gemiddelde, inname tijdens een aanval.
08-07-2012

Clusterhoofdpijn

ik voel het opkomen en haal snel wat koud uit de koelkast en hou het op de zere plek,na 10m trekt de pijn weg- ze blijft wel smuimeren -maar de zeer hevige pijn breek niet door
13-12-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

2 dagen zware migraine aanvallen gehad!!! Geen enkel resultaat met sumatriptan. Gebruikte hiervoor Maxalt zuigtabletten dat hielp wel, aanval werd afgezwakt of ging snel over. Heb jammer genoeg al vanaf mijn 14 de jaar last migraineaanvallen !
13-11-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ben nog steeds zoekende wat nu werkelijk de oorzaak is. Kan stress, voedsel zoals chinees zit smaakversterker in maar ook sterke kruiden, zout, maar ook airco in een kantoor of auto is voor mij funest.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum