sumatriptan

Clusterhoofdpijn (22 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

20-10-2021 | Vrouw | 31
Clusterhoofdpijn
Ik heb eigenlijk pas sinds vorig jaar echt te maken gehad met 8 weken clusterhoofdpijn. Wist niet wat me overkwam. 2 ziekenhuis opnames omdat de aanvallen niet meer te stoppen waren. Kreeg de injecties in mn nek en dus Tegen het einde kreeg ik de sumatriptan injecties en de zuurstof, dit heeft voor mij een hoop verlicht. Je word wel even woozy maar dan voel je de pijn we[lees meer...]gtrekken mits je op tijd bent! Heb de spuiten nog liggen en ben elke dag bang dat ik ze weer nodig heb.

24-03-2020 | Man | 41
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn 6j herrinner ik me wekelijkse aanvallen van migraine met hoofdpijn op het voorhoofd, afwisselen boven een van de ogen of in het midden. Deze gingen telkens gepaard met misselijkheid, braken en duurden een dag waarop ik niets kon doen buiten in een donkere kamer liggen. Pogingen tot vermijden van bepaalde voeding, sporten, drank... leverenden allemaal niets[lees meer...] op. Gebruik medicatie ging van standaard prijstillers Perdolan tot Dafalgan over codeine naar opnieuw Dafalgan tot deze tot 8 x per dag ging. Daarna ben ik een keer overgestapt op onderhoudsmedicatie maar omdat ik hier zo suf van werd dat ik om 18u in slaap viel stopte ik weer. Sinds 2 jaar (ben nu 41) stelde mijn huisarts Sumatriptan voor. Wat een verschil! Nu neem ik een pilletje van 50mg samen met 1 pijnstiller in wanneer ik een aanval voel opkomen en zo'n 2u later is deze volledig verdwenen. Het gebruik van pijnstillers is hierdoor drastisch verminderd maar ik kan niet buiten zonder een sumatriptan in mijn zak. Momenteel gebruik ik er zo'n 2-7 per maand omdat ik toch mijn gebruik van medicijnen tracht te beperken om gewenning te voorkomen. Het komt al voor dat de hoofdpijn op eenzelfde dag weer opduikt... Tot op heden het enige product dat mij van mijn hoofdpijn vanaf help.

25-10-2019 | Vrouw | 55
sumatriptan (25mg)
Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan (10mg)
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

23-08-2019 | Vrouw | 45
sumatriptan (100mg)
Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend

22-04-2019 | Vrouw | 23
sumatriptan (100mg)
Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal

21-08-2018 | Man | 46
sumatriptan (50mg)
diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.

09-07-2018 | Vrouw | 25
sumatriptan (50mg)
Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen

16-02-2018 | Vrouw | 65
sumatriptan (50mg)
Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.

16-08-2017 | Vrouw | 24
sumatriptan (50mg)
Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief

09-05-2017 | Vrouw | 22
sumatriptan (100mg)
Bijwerkingen: duf, tintelingen, drukkend gevoel op borst, slaperig.

10-01-2017 | Vrouw | 46
sumatriptan (20mg)
Gebruik dit medicijn nu ong. 2 jaar, kan eigenlijk niet meer zonder. zodra ik migraine voel opkomen dan 1 pilletje liefst even 1 uurtje slapen en weg is het. maar helaas dat je je daarna zo suf voelt als bijwerking. durf dan ook bijna niet auto te rijden. afgelopen dagen een 4 dagen aanvallen gekregen zo niet blij mee, haat mijn hoofdpijn/migraine. Ik kamp hier al mee sind[lees meer...]s mijn 11e jaar hormonaal geef ik hier maar de schuld van maar ook stress en spanningen. Al heb ik ook een behoorlijk auto ongeluk gehad en veel last in mijn onderrug. Bij een chiropractor in het verleden gelopen ivm vele hoofdpijnen en nu bij een osteopaat.

13-11-2016 | Man | 72
sumatriptan (50mg)
Ben nog steeds zoekende wat nu werkelijk de oorzaak is. Kan stress, voedsel zoals chinees zit smaakversterker in maar ook sterke kruiden, zout, maar ook airco in een kantoor of auto is voor mij funest.

06-10-2016 | Man | 18
sumatriptan (50mg)
Bij de start van mijn migraine aanval ingenomen, na ongeveer 2-3 uur geen last meer van iets. Goede werking, onaangename bijwerkingen.

29-09-2016 | Vrouw | 31
sumatriptan (50mg)
Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)

22-06-2016 | Vrouw | 47
sumatriptan (100mg)
Ik heb eens per maand een (hormonale) migraine-aanval, en slik Sumatriptan als de aanval vol is ingezet. En dan is het buitengewoon effectief, half uur/drie kwartier wachten en het is alsof iemand een knop omzet: migraine weg. Ik word er wel heel suf van en mijn ledematen voelen heel zwaar. Er zit geen gele sticker op, maar ik kan zeker niet autorijden als ik het geslikt [lees meer...]heb. Na een uur of 3 - 4 is dat weer weggetrokken. Het weegt volkomen op tegen een stampende migraine-aanval, en ik ben er dus erg tevreden mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je dit middel niet te vaak moet slikken.