Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

16-02-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.
16-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief
09-05-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Bijwerkingen: duf, tintelingen, drukkend gevoel op borst, slaperig.
10-01-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik dit medicijn nu ong. 2 jaar, kan eigenlijk niet meer zonder. zodra ik migraine voel opkomen dan 1 pilletje liefst even 1 uurtje slapen en weg is het. maar helaas dat je je daarna zo suf voelt als bijwerking. durf dan ook bijna niet auto te rijden. afgelopen dagen een 4 dagen aanvallen gekregen zo niet blij mee, haat mijn hoofdpijn/migraine. Ik kamp hier al mee sind[lees meer...]s mijn 11e jaar hormonaal geef ik hier maar de schuld van maar ook stress en spanningen. Al heb ik ook een behoorlijk auto ongeluk gehad en veel last in mijn onderrug. Bij een chiropractor in het verleden gelopen ivm vele hoofdpijnen en nu bij een osteopaat.
13-11-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ben nog steeds zoekende wat nu werkelijk de oorzaak is. Kan stress, voedsel zoals chinees zit smaakversterker in maar ook sterke kruiden, zout, maar ook airco in een kantoor of auto is voor mij funest.
06-10-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Bij de start van mijn migraine aanval ingenomen, na ongeveer 2-3 uur geen last meer van iets. Goede werking, onaangename bijwerkingen.
29-09-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)
22-06-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb eens per maand een (hormonale) migraine-aanval, en slik Sumatriptan als de aanval vol is ingezet. En dan is het buitengewoon effectief, half uur/drie kwartier wachten en het is alsof iemand een knop omzet: migraine weg. Ik word er wel heel suf van en mijn ledematen voelen heel zwaar. Er zit geen gele sticker op, maar ik kan zeker niet autorijden als ik het geslikt [lees meer...]heb. Na een uur of 3 - 4 is dat weer weggetrokken. Het weegt volkomen op tegen een stampende migraine-aanval, en ik ben er dus erg tevreden mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je dit middel niet te vaak moet slikken.
22-06-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb te veel sumatriptan genomen laatste maanden...6 x per week..... nu gesprek gehad met de neuroloog en die raadde aan om te stoppen. Wie heeft ervaringen met dit geneesmiddel als je in een keer moet stoppen? Ik had medicijnafhankelijke hoofdpijnen en migraine. Ben nu ruim 1 week gestopt en heb 2 migraine aanvallen gehad, maar volgens de neuroloog is dit normaal. Ze ze[lees meer...]i dat het 2 weken kan duren voordat ik mee beter ga voelen. Ik ben benieuwd naar de reacties.
12-05-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Binnen het uur is de migraine meestal geheel weg. De bijwerkingen zijn erg verschillend, afhankelijk van mijn eigen fitheid. Over het algemeen word ik misselijk, maar sinds ik ze op een zoveel mogelijk lege maag neem is het een stuk beter. Echter met warm weer kan ik heel slecht tegen sumatriptan. Sumatriptan zorgt dat je bloedvaten wijder worden (want migraine = v[lees meer...]ernauwing bloedvaten), en door warm weer worden je bloedvaten ook wijder. Dus dubbelop. Daardoor extreem duizelig, bijna flauwvallen. Heel erg naar. Advies van arts is daarom om eerst een halve tablet te nemen, dat gaat al stukken beter. Maar let dus op met warm weer. Er zijn wel wat vervelende bijwerkingen, maar dit weegt 100 procent op tegen het resultaat. Liever wat duf en een beetje misselijk, dan migraine. Ik kan weer leven.
11-05-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik gebruik deze medicijnen nu een aantal jaar en neem het in wanneer ik een aanval voel opkomen. Het is meestal binnen een uur over. Ik krijg wel een raar gevoel in mijn armen en ben eventjes volledig van de wereld. Als de aanval voorbij is ben ik wel enigszins instabiel met name snel emotioneel en wiebelig. Verder wel super effectief.
15-04-2015

Sumatriptan (sumatriptan)

Al vaker heb ik af en toe last van migraine meestal is dat na een dagje op bed en rustig aan doen weer weg. Nu dus niet na al 2 dagen heftige migraine van de huisarts sumatriptan gekregen. Ingenomen smaakte heel vies werd er misselijk van. Beetje wat gegeten ed. Na 45 min werd de hoofdpijn gelijk al minder nu 4 uur later zelfs bijna helemaal weg. Wat een verademing. Gee[lees meer...]n last van bijverschijnselen.
29-12-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al van mijn vijftiende migraine. Aanvallen van 24 tot 48 uur, sommige periodes van mijn leven tot 3/4 maal per week. Alles geprobeerd van de bestaande medicatie, ook alle alternatieve methodes zijn reeds de revue gepasseerd, zonder blijvend resultaat. Sumatriptan helpt, meestal na een dik uur verbetering, maar ik ben bang dat ik er teveel neem. Zeker 5× per week neem ik [lees meer...]een halve tablet van 100mg. Mensen met migraine hebben volgens de statistieken al veel meer kans op o.a. een trombose en als je dan nog regelmatig medicatie ertegen neemt vergroot de kans nog tientallen keer. Dat doet me toch wel even nadenken, maar helaas, zonder kan ik niet normaal functioneren ik lig ik meer dan de helft van mijn tijd ziek in bed
23-09-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Al jaren last van hevige migraine aanvallen. Paracetamol heeft nooit geen effect gehad en ibuprofen 600 ook nauwelijks, deze onderdrukt de migraine niet voldoende. Dankzij een tip van een vriend voor sumatriptan ben ik naar de huisarts gegaan, en deze heeft het medicijn voorgeschreven. Nu gebruik ik al bijna 4 jaar sumatriptan tijdens migraine aanvallen, en ik vind het sup[lees meer...]er. Het enige nadeel zijn de bijwerkingen. Ik krijg namelijk last van tintelingen in mijn handen en voeten, pijn op de borst, benauwdheid, duizelig en aanraking met warm water bijvoorbeeld doet erg pijn. Gelukkig zijn deze bijwerkingen verdwenen wanneer het medicijn op zijn "hoogtepunt" is, na ongeveer 2 uur. En is de migraine verdwenen, dit is waar het uiteindelijk om gaat.
10-04-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Werkt soms wel en soms niet. Heb geen aura verschijnselen dus ben daardoor soms te laat met innemen en dan werkt het middel niet goed. Als het wel werkt dan werkt het vrij snel en is de pijn stukken minder heftig. Bijwerkingen alleen in de vorm van rare tintelingen en een zwaar gevoel in mijn nek wat omhoog kruipt. Nu een tijdje via neuroloog aan de amitriptyline wat ec[lees meer...]ht super goed helpt tegen hoofdpijn! Enige nadeel is dat ik zwaar aankom van dit middel.
31-01-2014

Sumatriptan (sumatriptan)

Heb al jaren migraine en heftige pijn. Sinds een jaar Sumatriptan voorgeschreven gekregen. De pijn is na een half uur weg!! Ongelofelijk! Maar de bijwerkingen zijn best heftig (duizelig, warrig hoofd, pijn op de borst, trekkend gevoel in de buik). Ik merk dat het iets beter gaat als ik ga liggen zodra ik Sumatriptan inneem. Krijg nu vanwege de bijwerkingen iets anders voo[lees meer...]rgeschreven door de Neuroloog.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum