Clusterhoofdpijn (22 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

29-12-2014 | Vrouw | 47
sumatriptan
Vanaf mijn 15e hoofdpijn gehad, kronkelend naar huis en dan zo snel mogelijk naar bed in een pikdonkere kamer liggen en wachten en hopen dat je in slaap valt om er na 10 uur uit te kunnen kruipen met een beetje hoofdpijn. Altijd kwam het opzetten met de allerleukste dingen, vakantie, feestjes en ja je eigen trouwdag bijna aan diggelen gelukkig 2 dagen ervoor gekregen dus w[lees meer...]ist dat mijn trouwdag gelukkig geen gevaar liep. Na diverse medicijnen geprobeerd te hebben via de huisarts Sumatriptan injecties gekregen... mijn god wat een verademing. Tijdens mijn 2 zwangerschappen en de periode van borstvoeding geen DAG hoofdpijn gehad en daarna, begon de ELLENDE weer. Ik kan zelf weer normaal functioneren op werk en met en rondom mijn gezin. Inmiddels 47 dus hoop gauw in de overgang zodat ik straks hoop ik ook vaarwel tegen de migraine kan zeggen ;-)

17-11-2014 | Vrouw | 24
sumatriptan
Ik heb hormonale migraine. Het zit in de familie en helaas weten we geen andere oplossing dan wachten op de overgang (wat ook niet veel beter is). Gelukkig werkt de medicatie heel goed bij dit soort aanvallen. Ik heb er meestal 2x per maand last van, maar door stress van mijn studie heb ik vaker aanvallen. (Bij stage was het minder, omdat dit een vast patroon is. Ik denk d[lees meer...]at werken een uitkomst zal zijn). Ik ben heel tevreden over deze medicijnen. Ik heb verschillende triptanen geprobeerd, maar deze lijkt mij het beste te helpen. Helaas moet ik wel aan de zwaarste dosis (100mg), maar het werkt en daar ben ik blij mee. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en moet zelfs begeleid naar het toilet. De bijwerkingen ervaar ik soms als wat onprettig, en ik verkramp ook heel erg dus krijg last van spierpijn. Ook de druk in mijn keel is wat vervelend en mijn benen voelen als 1 grote blauwe plek. Maar het ik heb dat liever dan die migraine.

06-10-2014 | Man | 61
Clusterhoofdpijn
ik gebruik al jaren sumatriptan injekties voor cluster hoofdpijn. Het helpt een aanval binnen 10 minuten tot een kwartier stoppen.Wel krijg ik meerdere aanvallen per dag en die sumatriptan mag je maar 2 keer per dag gebruiken. Dus krijg ik van de huisarts morfine zetpillen van 20 mg voor als ik meer dan 2 aanvallen heb. Die zetpillen werken traag. Het duurt 45 minuten voor[lees meer...] ik het voel werken.En dan heb je heel wat pijn geleden. Maar die sumatriptan werkt super snel. Jammer dat je er maar 2 per dag mag gebruiken.

22-08-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Na ruim 25 jaar migraine en net zo lang een tocht langs artsen, alternatieve genezers en zelfmedicatie heb ik de huisarts gevraagd om een effectief middel omdat de aanvallen steeds frequenter kwamen. Ik kreeg Sumatriptan 50 mg voorgeschreven en dat werkt bij mij geweldig: Aanval zakt na ca 30 minuten. In het begin kwam het dan weer terug na 1 á 2 dagen. Daarom heb ik er Ca[lees meer...]ndesartan Cilexetil 4 mg bij gekregen ter voorkoming van de aanvallen en dat werkt goed. Nu, na een maand heb ik nog eens per week een lichte aanval (vaak zonder misselijkheid), die ik soms wel en soms niet bestrijd met Sumatriptan. Ik ben er g blij dat ik nu leef zonder die constante angst voor een aanval!

31-07-2014 | Man | 29
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb sinds een jaar of 4 a 5 kluster hoofdpijn en heb er 3 a 4 jaar mee gelopen zonder dat ik wist wat het was. Ik heb alles geprobeerd om er achter te komen wat t was tevergeefs. Tot ik op tv een stuk zag langskomen bij spuiten en slikken op Nederland 3 van iemand die precies de zelfde symptomen beschreef die ik ook had. Hiermee ben ik naar mijn huisarts gegaan en ver[lees meer...]teld dat ik dit had en dat ik graag s sumatriptan injecties wilde proberen. Deze zijn mij voorgeschreven. Voor ik medicatie voor mij ziekte had waren mijn aanvallen zo zwaar dat ik jankend en kronkelend op bed lag (Het word ook niet voor niks ( THE SUÏCIDE HEADACHE) genoemd) maar nu met mijn injecties kan ik mijn aanval meteen afbreken wanneer ik m aan voel komen. Het duurt 10 minuten voor me aanval volledig weg is en meteen weer kan doen waar ik mee bezig was. En toen dit geneesmiddel in de kinderenschoenen stond mocht je er maar 2 per dag gebruiken maar dit is achterhaald vertelde mijn neuroloog hij vertelde dat de patiënt er zoveel in kan nemen als hij zelf aankan. Ik geef deze medicatie een 10 want het heeft gezorgd dat ik weer gewoon kan functioneren in de maatschappij en daar ben ik super blij mee.

02-07-2014 | Man | 49
sumatriptan
Ik heb sinds mijn kindertijd last van hoofdpijn/migraine...ik heb zowat alles ingenomen, aspirine enz enz niets helpte, als ik ging werken en ik kreeg een aanval moest ik me soms even in de zetel leggen, wat eigenlijk ook niet hielp maar goed... tot in 2006/2007 toen mijn huisarts me toevallig Sumitriptan gaf, als monster/staal, en het werkte !!! in het begin kostten deze[lees meer...] stukken van mensen (60eur voor 12 pilletjes), nu betaal ik nog 20 eur in Belgie, alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift. Kan iemand me zeggen of deze in Nederland zo (dus zonder voorschrift) verkrijgbaar zijn?? danku Stefaan(Belgie)

02-04-2014 | Vrouw | 34
sumatriptan
Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

28-03-2014 | Vrouw | 28
sumatriptan
Gebruik al minstens 10-15 jaar 100 mg Sumatriptan en zeker minstens 10 per maand. Mag er ook niet meer van de neuroloog. Helaas kom ik daar soms door omstandigheden overheen. Dit medicijn maakt mijn leven een stuk dragelijker. Het werkt bij mij erg goed, heb wel wat bijwerkingen als zware armen en benen enz maar die neem ik echt voor lief! Al met al een wondermiddel. Ben [lees meer...]al in verschillende ziekenhuizen binnenste buiten gekeerd, scans, ruggenprikken ALLES is geprobeerd ook qua preventieve medicatie en op Sumatriptan na helpt helaas niks,.

13-01-2014 | Man | 25
Clusterhoofdpijn
Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......

14-06-2013 | Man | 65
sumatriptan
Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.

15-03-2013 | Man | 57
sumatriptan
Gebruik regelmatig de helft van de 50mg maar ben zeer tevreden . Het helpt bij mij fantastisch . Innemen en na drie kwartier is mijn migraine volledig weg.

02-02-2013 | Man | 54
Hoofdpijn

19-11-2012 | Vrouw | 48
sumatriptan
Vanaf de allereerste sumatriptan, tien jaar geleden, tot de laatste deze week, ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Het werkt snel, meestal binnen een half uur, en het werkt bij mij heel goed. Ik heb wel altijd het gevoel of ik mijn mond verbrand heb en zware lome benen. Maar dit vind ik zelfs bijna prettig, want dan weet ik dat de migraine weg gaat.

11-11-2012 | Vrouw | 21
sumatriptan
Sinds een paar week voor mijn eerste ongesteldheid kreeg ik oor het eerst migraine. Toen een paar jaar weinig last van gehad. Rond mijn 16e werd het erger en neem sinds ik 18 ben medicijnen. Sinds een jaar sumatriptan. Ik heb minimaal 1x per week migraine en als ik heftig ongesteld ben kan ik het zo 3 a 4 x in de week hebben. Sumatriptan werkt! Het komt daarna niet meer t[lees meer...]erug. Als ik weer migraine krijg is dat meestal een kleine 2 dagen later. Ik ben blij dat het medicijn werkt maar de bijwerkingen zijn echt geen pretje. Voor een uur of 2,5 lijkt het als of me hoofd aan het ontploffen is, een ziek en drukkend gevoel in me hele lijf. Stijve nek, spierpijn in kaken. Voel me dan echt even helemaal niet lekker. Daarna is gelukkig wel de migraine weg.voel me daarna meestal wel moe.

07-09-2012 | Vrouw | 25
sumatriptan
Na jaren hevige hoofdpijn toch eens naar de dokter gegaan omdat ik het zat was om zo te leven met 3 dagen in de week hoofdpijn. Door al mijn klachten (slecht zien, tranende ogen, misselijk, alleen maar rust willen en stekende hoofdpijn) is eruit gekomen dat ik migraine heb. Ik kreeg 6 tabletjes sumatriptan mee en als ik het voel opkomen gelijk innemen, dus dat heb ik gedaa[lees meer...]n. Ik voelde de eerste keer een beetje druk op de borst, maar vooral tintelende vingers (vaak de volgende dag nog steeds tintelingen). Maar liever dit dan die vreselijke hoofdpijn, ik ben super blij dat er een medicijn is zoals sumatriptan! Ik was eerst een klein beetje bang voor inname omdat ik SSRI's neem en die zouden niet samen kunnen. Naar de apotheek gebeld en mocht het toch, geen problemen ondergaan tussen die twee medicijnen! Ben wel aan het twijfelen om iets te vragen wat je iedere dag kan nemen omdat het voorkomen ook een prima optie is en sumatriptan lijkt me niet geschikt voor veel gebruik.Iemand ervaring hiermee?

27-08-2012 | Vrouw | 43
sumatriptan
jaren met hoofdpijn en nekklachten gelopen. laatste jaren met misselijkheid en moeheid. eerst pcm gekregen, toen diclofena, daarna naproxen en toen combi pcm met naproxen en diazepam. toen dit ook niet hielp toch weer terug huisarts...volgens huisarts was het geen migraine maar spanningshoofdpijn. Ik heb gevraagd, om aub toch een keer migraine tabletten voor te schrijven[lees meer...]. hij ging accoord, en benoemde erbij..als ik geen migraine zou hebben zou het middel NIETS doen. wat hij dus dacht ...ik zou er geen baat bij hebbben.. maar .....bij de eerste keer hoofdpijn , heb ik het ingemomen en ...ONGELOOFELIJK....eindelijk snel en doeltreffend van mijn hoofdpijn af. bijwerkingen: speeksel toename, zwaar gevoel in het hoofd en concentratieverlies. dit duurt ook maar circa uurtje. daarna weer helemaal fit.