Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-10-2015 | Man | 49
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Sumatriptan is een goed middel om aanvallen van clusterhoofdpijn af te breken. Ik heb al ruim 30 jaar clusterhoofdpijn en heb zoveel medicijnen geslikt, dat ik er een paar keer een maagzweer van gekregen heb. Niets scheen te helpen en de artsen hielden vol dat het een psychisch was. Je zou er wel een psychopaat van worden af en toe, want de pijn is gewoon niet te harden. T[lees meer...]ot ik in 2003 voor het eerst door een neuroloog Imigran voorgeschreven kreeg. later zijn we over gegaan op Sumatriptan. De werking is gelijk, maar Sumatriptan schijnt goedkoper te zijn dan het originele Imigran. Het enige nadeel van de spuiten zijn de bijwerkingen. Ik heb chronische clusterhoofdpijn en moet soms 6 tot 8 keer per dag spuiten en mijn benen voelen aan het eind van de dag als lood. Als je ergens een wond hebt voel je na het spuiten ook bijna gelijk de wond drie tot 5 maal erger dan voor de injectie, maar dat is toch te verkiezen boven een aanval van clusterhoofdpijn. Het werkt tot mijn verbazing nog steeds en in het begin mocht ik maar 1 á 2 maal daags spuiten, maar dat is volgens artsen al achterhaald. Het schijnt dat het geen nadelige invloeden heeft op je gezondheid. Ik ben ook zo goed als nooit ziek, alleen wel dagelijks geveld door de aanvallen van clusterhoofdpijn. Ben blij dat Sumatriptan bestaat!

16-10-2015 | Vrouw | 37
sumatriptan (50mg)
Sinds vandaag mijn eerste sumatriptan 50mg genomen. Was een beetje sceptisch, omdat ik al jaren de maxalt smelt gebruik. Was hier zeer tevreden over, maar wordt niet meer vergoed. Zelf betalen kost mijn 52 euro voor 12 stuks. Afgelopen mei rizatriptan geprobeerd, maar kreeg nog meer hoofdpijn daardoor. Nu sumatriptan van huisarts gekregen en deze aanval was binnen t uur we[lees meer...]g. Geen bijwerkingen gehad. Nog iets te vroeg om te oordelen, dus kom over een tijdje weer een reactie geven. Wilde dit alvast wel even mededelen. 😊

20-09-2015 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
Sinds 1992 gebruik ik imigran /sumatriptan van diverse merken. Ik gebruik zowel de tabletten als de injecties. Bijwerkingen neem ik voor lief, alles beter dan die ellendige hoofdpijn! Met deze medicatie ben ik in staat een redelijk normaal leven te leiden met gezin en partime baan in de gezondheidszorg.

12-08-2015 | Man | 42
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Na jaren sukkelen, over het waarom en hoe van deze pijnen, ga je bijna alles geloven .. het ligt aan mijn oog, mijn oor, mijn nek, het is door dit ongeval, of de houding die ik aanneem, door het licht, door het geluid, zonder ooit echt te weten wat er scheelt, en toch maar afzien .. Ik ben dan uiteindelijk, uit miserie, bij een specialist (neuroloog) terecht gekomen, met m[lees meer...]ijn raar verhaal over 'halve hoofd-pijnen' die met regelmaat van de klok opnieuw opduiken. Na de eerste zin van mijn uitleg zei hij onmiddelijk, oh ja, dat zijn cluster-headaches. Alleen al door dat antwoord, een vorm van herkenning van het probleem, voelde ik meteen van 'dit zit goed'. We hebben pilletjes geprobeerd, maar uiteindelijk snel terecht gekomen bij de triptan-spuitjes. (veel snellere opname in het bloed bij crisis). Na men eerste spuitje, mits de nodige zenuwen om jezelf de eerste maal te prikken, kon ik het niet geloven, maar het hielp! Er was zelfs een lichte euforie aanwezig, die niet aan het medicijn lag, maar wel degelijk aan het feit dat ik een 'oplossing' gevonden had voor mijn afzien. Daarvoor had ik nooit gedacht iets te kunnen vinden die zo doeltreffend was. Ik probeer nu nog steeds het gebruik maximaal te beperken, zo lang ik kan, maar als het nodig is, dan weet ik dat dit helpt. Het liefst van al zou ik willen weten wat de oorzaak is, maar ondertussen kan ik hiermee overleven.

12-05-2015 | Vrouw | 24
sumatriptan (50mg)
Als sinds ik klein ben last van migraine en niets hielp, tot ik sumatriptan kreeg voorgeschreven. Als ik een aanval voel opkomen, neem ik het in en al heel snel wordt de hoofdpijn minder/verdwijnt de hoofdpijn. Helaas wel heel veel bijwerkingen: stijve en pijnlijke nek, bij eten en drinken trekken alle spieren in mijn mond samen, "zware" ledematen, duf/van de wereld. Maar [lees meer...]ondanks dat zou ik niet meer zonder kunnen!

20-04-2015 | Vrouw | 44
sumatriptan (50mg)
sumatriptanen werken al sinds de diagnose 7 jaar geleden, erg goed bij mijn migraine. Als ik een aanval voel aankomen, neem ik een halve pil, als dat niet afdoende is, de andere helft erbij. Vrij snel verdwijnt dan de hoofdpijn. Ik blijf me dan wel wat 'off' voelen, uit balans, maar daar valt prima mee te leven. Het werkt beter als ik na het innemen even plat ga en een [lees meer...]dutje probeer te doen. Anders zeurt de hoofdpijn wat langer door. Ik heb geen last van bijwerkingen. Overigens heb ik ook acupunctuur gehad, dat 'genas' de migraine niet, maar zorgde er wel voor dat ik geen zware aanvallen met scherpe hoofdpijn en misselijkheid meer heb. Voor de minder zware aanvallen die ik nu nog wel heb 1-2x per maand een dag of 3 gebruik ik sumatriptanen.

29-12-2014 | Vrouw | 47
sumatriptan
Vanaf mijn 15e hoofdpijn gehad, kronkelend naar huis en dan zo snel mogelijk naar bed in een pikdonkere kamer liggen en wachten en hopen dat je in slaap valt om er na 10 uur uit te kunnen kruipen met een beetje hoofdpijn. Altijd kwam het opzetten met de allerleukste dingen, vakantie, feestjes en ja je eigen trouwdag bijna aan diggelen gelukkig 2 dagen ervoor gekregen dus w[lees meer...]ist dat mijn trouwdag gelukkig geen gevaar liep. Na diverse medicijnen geprobeerd te hebben via de huisarts Sumatriptan injecties gekregen... mijn god wat een verademing. Tijdens mijn 2 zwangerschappen en de periode van borstvoeding geen DAG hoofdpijn gehad en daarna, begon de ELLENDE weer. Ik kan zelf weer normaal functioneren op werk en met en rondom mijn gezin. Inmiddels 47 dus hoop gauw in de overgang zodat ik straks hoop ik ook vaarwel tegen de migraine kan zeggen ;-)

17-11-2014 | Vrouw | 24
sumatriptan
Ik heb hormonale migraine. Het zit in de familie en helaas weten we geen andere oplossing dan wachten op de overgang (wat ook niet veel beter is). Gelukkig werkt de medicatie heel goed bij dit soort aanvallen. Ik heb er meestal 2x per maand last van, maar door stress van mijn studie heb ik vaker aanvallen. (Bij stage was het minder, omdat dit een vast patroon is. Ik denk d[lees meer...]at werken een uitkomst zal zijn). Ik ben heel tevreden over deze medicijnen. Ik heb verschillende triptanen geprobeerd, maar deze lijkt mij het beste te helpen. Helaas moet ik wel aan de zwaarste dosis (100mg), maar het werkt en daar ben ik blij mee. Zonder medicatie kan ik niet functioneren en moet zelfs begeleid naar het toilet. De bijwerkingen ervaar ik soms als wat onprettig, en ik verkramp ook heel erg dus krijg last van spierpijn. Ook de druk in mijn keel is wat vervelend en mijn benen voelen als 1 grote blauwe plek. Maar het ik heb dat liever dan die migraine.

06-10-2014 | Man | 61
Clusterhoofdpijn
ik gebruik al jaren sumatriptan injekties voor cluster hoofdpijn. Het helpt een aanval binnen 10 minuten tot een kwartier stoppen.Wel krijg ik meerdere aanvallen per dag en die sumatriptan mag je maar 2 keer per dag gebruiken. Dus krijg ik van de huisarts morfine zetpillen van 20 mg voor als ik meer dan 2 aanvallen heb. Die zetpillen werken traag. Het duurt 45 minuten voor[lees meer...] ik het voel werken.En dan heb je heel wat pijn geleden. Maar die sumatriptan werkt super snel. Jammer dat je er maar 2 per dag mag gebruiken.

22-08-2014 | Vrouw | 44
sumatriptan
Na ruim 25 jaar migraine en net zo lang een tocht langs artsen, alternatieve genezers en zelfmedicatie heb ik de huisarts gevraagd om een effectief middel omdat de aanvallen steeds frequenter kwamen. Ik kreeg Sumatriptan 50 mg voorgeschreven en dat werkt bij mij geweldig: Aanval zakt na ca 30 minuten. In het begin kwam het dan weer terug na 1 á 2 dagen. Daarom heb ik er Ca[lees meer...]ndesartan Cilexetil 4 mg bij gekregen ter voorkoming van de aanvallen en dat werkt goed. Nu, na een maand heb ik nog eens per week een lichte aanval (vaak zonder misselijkheid), die ik soms wel en soms niet bestrijd met Sumatriptan. Ik ben er g blij dat ik nu leef zonder die constante angst voor een aanval!

31-07-2014 | Man | 29
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb sinds een jaar of 4 a 5 kluster hoofdpijn en heb er 3 a 4 jaar mee gelopen zonder dat ik wist wat het was. Ik heb alles geprobeerd om er achter te komen wat t was tevergeefs. Tot ik op tv een stuk zag langskomen bij spuiten en slikken op Nederland 3 van iemand die precies de zelfde symptomen beschreef die ik ook had. Hiermee ben ik naar mijn huisarts gegaan en ver[lees meer...]teld dat ik dit had en dat ik graag s sumatriptan injecties wilde proberen. Deze zijn mij voorgeschreven. Voor ik medicatie voor mij ziekte had waren mijn aanvallen zo zwaar dat ik jankend en kronkelend op bed lag (Het word ook niet voor niks ( THE SUÏCIDE HEADACHE) genoemd) maar nu met mijn injecties kan ik mijn aanval meteen afbreken wanneer ik m aan voel komen. Het duurt 10 minuten voor me aanval volledig weg is en meteen weer kan doen waar ik mee bezig was. En toen dit geneesmiddel in de kinderenschoenen stond mocht je er maar 2 per dag gebruiken maar dit is achterhaald vertelde mijn neuroloog hij vertelde dat de patiënt er zoveel in kan nemen als hij zelf aankan. Ik geef deze medicatie een 10 want het heeft gezorgd dat ik weer gewoon kan functioneren in de maatschappij en daar ben ik super blij mee.

02-07-2014 | Man | 49
sumatriptan
Ik heb sinds mijn kindertijd last van hoofdpijn/migraine...ik heb zowat alles ingenomen, aspirine enz enz niets helpte, als ik ging werken en ik kreeg een aanval moest ik me soms even in de zetel leggen, wat eigenlijk ook niet hielp maar goed... tot in 2006/2007 toen mijn huisarts me toevallig Sumitriptan gaf, als monster/staal, en het werkte !!! in het begin kostten deze[lees meer...] stukken van mensen (60eur voor 12 pilletjes), nu betaal ik nog 20 eur in Belgie, alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift. Kan iemand me zeggen of deze in Nederland zo (dus zonder voorschrift) verkrijgbaar zijn?? danku Stefaan(Belgie)

02-04-2014 | Vrouw | 34
sumatriptan
Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

28-03-2014 | Vrouw | 28
sumatriptan
Gebruik al minstens 10-15 jaar 100 mg Sumatriptan en zeker minstens 10 per maand. Mag er ook niet meer van de neuroloog. Helaas kom ik daar soms door omstandigheden overheen. Dit medicijn maakt mijn leven een stuk dragelijker. Het werkt bij mij erg goed, heb wel wat bijwerkingen als zware armen en benen enz maar die neem ik echt voor lief! Al met al een wondermiddel. Ben [lees meer...]al in verschillende ziekenhuizen binnenste buiten gekeerd, scans, ruggenprikken ALLES is geprobeerd ook qua preventieve medicatie en op Sumatriptan na helpt helaas niks,.

13-01-2014 | Man | 25
Clusterhoofdpijn
Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......

14-06-2013 | Man | 65
sumatriptan
Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.