Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

13-01-2014

Clusterhoofdpijn

Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......
14-06-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.
15-03-2013

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik regelmatig de helft van de 50mg maar ben zeer tevreden . Het helpt bij mij fantastisch . Innemen en na drie kwartier is mijn migraine volledig weg.
02-02-2013

Hoofdpijn

19-11-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Vanaf de allereerste sumatriptan, tien jaar geleden, tot de laatste deze week, ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Het werkt snel, meestal binnen een half uur, en het werkt bij mij heel goed. Ik heb wel altijd het gevoel of ik mijn mond verbrand heb en zware lome benen. Maar dit vind ik zelfs bijna prettig, want dan weet ik dat de migraine weg gaat.
11-11-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een paar week voor mijn eerste ongesteldheid kreeg ik oor het eerst migraine. Toen een paar jaar weinig last van gehad. Rond mijn 16e werd het erger en neem sinds ik 18 ben medicijnen. Sinds een jaar sumatriptan. Ik heb minimaal 1x per week migraine en als ik heftig ongesteld ben kan ik het zo 3 a 4 x in de week hebben. Sumatriptan werkt! Het komt daarna niet meer t[lees meer...]erug. Als ik weer migraine krijg is dat meestal een kleine 2 dagen later. Ik ben blij dat het medicijn werkt maar de bijwerkingen zijn echt geen pretje. Voor een uur of 2,5 lijkt het als of me hoofd aan het ontploffen is, een ziek en drukkend gevoel in me hele lijf. Stijve nek, spierpijn in kaken. Voel me dan echt even helemaal niet lekker. Daarna is gelukkig wel de migraine weg.voel me daarna meestal wel moe.
07-09-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Na jaren hevige hoofdpijn toch eens naar de dokter gegaan omdat ik het zat was om zo te leven met 3 dagen in de week hoofdpijn. Door al mijn klachten (slecht zien, tranende ogen, misselijk, alleen maar rust willen en stekende hoofdpijn) is eruit gekomen dat ik migraine heb. Ik kreeg 6 tabletjes sumatriptan mee en als ik het voel opkomen gelijk innemen, dus dat heb ik gedaa[lees meer...]n. Ik voelde de eerste keer een beetje druk op de borst, maar vooral tintelende vingers (vaak de volgende dag nog steeds tintelingen). Maar liever dit dan die vreselijke hoofdpijn, ik ben super blij dat er een medicijn is zoals sumatriptan! Ik was eerst een klein beetje bang voor inname omdat ik SSRI's neem en die zouden niet samen kunnen. Naar de apotheek gebeld en mocht het toch, geen problemen ondergaan tussen die twee medicijnen! Ben wel aan het twijfelen om iets te vragen wat je iedere dag kan nemen omdat het voorkomen ook een prima optie is en sumatriptan lijkt me niet geschikt voor veel gebruik.Iemand ervaring hiermee?
27-08-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

jaren met hoofdpijn en nekklachten gelopen. laatste jaren met misselijkheid en moeheid. eerst pcm gekregen, toen diclofena, daarna naproxen en toen combi pcm met naproxen en diazepam. toen dit ook niet hielp toch weer terug huisarts...volgens huisarts was het geen migraine maar spanningshoofdpijn. Ik heb gevraagd, om aub toch een keer migraine tabletten voor te schrijven[lees meer...]. hij ging accoord, en benoemde erbij..als ik geen migraine zou hebben zou het middel NIETS doen. wat hij dus dacht ...ik zou er geen baat bij hebbben.. maar .....bij de eerste keer hoofdpijn , heb ik het ingemomen en ...ONGELOOFELIJK....eindelijk snel en doeltreffend van mijn hoofdpijn af. bijwerkingen: speeksel toename, zwaar gevoel in het hoofd en concentratieverlies. dit duurt ook maar circa uurtje. daarna weer helemaal fit.
12-07-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik sinds sept. 2011 sumatriptan tegen de migraine, helpt uitermate goed, zo goed dat ik een soort verslaving heb nu en niet meer zonder kan (helaas)! Kijk uit met inname, weet dat migraine heel erg is en dat deze medicijnen erg goed helpen maar zijn zeer verslavend, ook omdat iets anders echt niet helpt, heb nu medicijnafhankelijke hoofdpijn!
08-07-2012

Clusterhoofdpijn

ik voel het opkomen en haal snel wat koud uit de koelkast en hou het op de zere plek,na 10m trekt de pijn weg- ze blijft wel smuimeren -maar de zeer hevige pijn breek niet door
07-06-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

zodra ik het voel opkomen neem ik er 1 van 50 mg. inprinciepe moet ik na 2 uurtjes nmog 1 innemen van 50 mg dan zakt de migraine wel goed. ik heb zover ik weet geen bijwerkingen ervan, alee andere migraine medicijnen die ik tot nu toe heb gehad werkten voor geen meter..ik las hier dat je het ook in injectie form heb ? en dat je die dagelijks kan nemen ? buiten minimaal 2 x[lees meer...] per maand migraine heb ik dagelijks clusterhoofdpijn...wie weet werkt dit ook daartegen ? nu slik ik me suf aan ibuprofen..
20-05-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik nu een jaar Sumatriptan een wereld medicijn, na inname voel ik de migraine weg trekken na ongeveer een half uur. Wel wat rare kaken en een zwaar gevoel in mijn lichaam maar allemaal goed te doen. Zoveel jaren getobd met medicatie en voeding dit medicijn helpt echt!!
15-05-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

ik gebruik summatriptan dagelijks in injctievorm en heb er bijna geen bijwerkingen van en de bijwerkingen die er zijn zijn te verwaarlozen tegen de pijn van migrraine
21-04-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Al een aantal jaren last van migraine-achtige hoofdpijn. Omdat huisarts niets wilde voorschrijven altijd maar gerommeld met paracetamol en ibuprofen. Uiteindelijk via nieuwe huisarts toch dit medicijn gekregen en ik ben er echt ontzettend blij mee. Werkt echt perfekt. Neem meestal een 1/2 tabletje. Af en toe een hele maar heb dan wel last van bijwerkingen zoals akelig voel[lees meer...]en en duizeligheid, moet dan echt een uurtje gaan liggen. Gelukkig zakt dit daarna en voel ik me weer fit.
18-04-2012

Hoofdpijn

Had altijd 2 dagen per maand die ik kon afschrijven door heftige hoofdpijn, meestal voor ongesteld worden. Nu ik Sumatriptran gebruik ben ik na 1 uur weer helemaal op en top fit. Onvoorstelbaar dat dit zo goed werkt. 1 pilletje en nergens meer last van. Geen bijwerkingen, wat een topmedicijn!
17-03-2012

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb sinds mijn 52-ste jaar de klachten (waarom dan pas ?), Ik ben nu 59 en heb lang zonder werkende middelen gedaan, tot op een goede dag Sumatriptan voor werd voorgeschreven. Ik gebruik maar een half van de 100 mg tablet en de hoofdpijn verdwijnt binnen een half uur. Omdat mijn pijncyclus altijd 3 dagen is , gebruik ik 1,5 tablet per 3 dagen. Misschien Ik heb daarom[lees meer...] geen voelbare bijwerkingen gehad behalve het verdwijnen van de pijn.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum