Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

13-12-2017 | Vrouw | 72
sumatriptan (50mg)
2 dagen zware migraine aanvallen gehad!!! Geen enkel resultaat met sumatriptan. Gebruikte hiervoor Maxalt zuigtabletten dat hielp wel, aanval werd afgezwakt of ging snel over. Heb jammer genoeg al vanaf mijn 14 de jaar last migraineaanvallen !

13-11-2016 | Man | 72
sumatriptan (50mg)
Ben nog steeds zoekende wat nu werkelijk de oorzaak is. Kan stress, voedsel zoals chinees zit smaakversterker in maar ook sterke kruiden, zout, maar ook airco in een kantoor of auto is voor mij funest.

09-04-2020 | Man | 70
sumatriptan (100mg)
ben nu 70 jaar en heb al migraine vanaf m,n 20e. van alles al geprobeerd. zelfs imigraninjecties…...hielpen wel maar gingen op het laatst pijn doen.....gebruik nu sumatriptan 100 mg tabletten.....bij voelen aankomen van aanval neem ik die in...meestal binnen 30 min. weer het ventje....zelden hoef ik er 2 per dag te nemen......heb totaal geen last van bijwerkingen...ha[lees meer...]d ik bij de injecties wel (ging m,n hele lijf tintelen).

24-01-2024 | Vrouw | 69
sumatriptan (50mg)
Zodra een migraine begint medicatie innemen dan stopt de aanval. Wakker worden met migraine, medicatie innemen en na ongeveer half uur stopt de aanval

02-03-2020 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
Ernstige hoofdpijn. Gemiddeld gebruik van 9 tabletten per maand al 4 jaar lang 50 mg. Alles al onderzocht, div. Mri van hersenen en nek. Pijnpoli geweest. Niets gevonden. Gek word ik ervan. Ben bang verlaafd te geraken en dat het medicijn averechts gaat werken.

08-04-2018 | Man | 66
sumatriptan (50mg)
Aangegeven gebruik is een gemiddelde, inname tijdens een aanval.

16-02-2018 | Vrouw | 65
sumatriptan (50mg)
Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.

14-06-2013 | Man | 65
sumatriptan
Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.

21-03-2023 | Vrouw | 63
sumatriptan (50mg)
Ik heb al 30j Migraine, kan me redelijk goed helpen met Sumatriptan, eerst nam ik 100mg. Nu af en toe nog 50mg. Soms heb ik er maanden geen nodig. Ik gebruik sedert 1j. de Aymovig pen van 140mg 1x per maand gebruik, die door de Neuroloog is voorgeschreven, en moet goedgekeurd worden door de Adviseur. Want het is 500€ per pen per maand, maar het helpt me uitstekend.

30-12-2022 | Man | 62
sumatriptan (50mg)
Heb van kinds af aan al migraine, he(e)l soms ook clusterhoofdpijn. Ik gebruik al heel lang sumatriptan 50 mg, werkt effectief, helaas heb ik daarna vaak een stekende en zeurderige pijn onder mijn rechter schedel wat wel 2 a 3 dagen kan aanhouden en ontneemt mij alle fitheid en motivatie iets te ondernemen, vervolgens daardoor vaak weer migraine krijg en nogmaals sumatrip[lees meer...]tan moet nemen. Een halve tablet is voor mij effectief! Alcohol of stress is dan sowieso uit den boze. Paracetamol werkt bij mij nauwelijks. Advies huisarts is max 2 tabletten per week.

23-03-2022 | Vrouw | 62
sumatriptan (100mg)
Ben migraine patient sedert mijn 18 jaar , ook wat erfelijkheid ( mama, tantes ) en heb vroeger alles geprobeerd wat er toen op de markt was. 3 sessies met Botox - behandeling gekregen via Neuroloog, en eerst hielp, tweede minder, derde niet meer ! Hierna in testprogramma gestapt ( na frequente opnames voor aanhoudende migraine in het ziekenhuis kwam ik zeker in aanmerking[lees meer...] ) Dit helpt mij om migraine aanvallen te beperken tot toch een 7 tal per maand. Heb ook de indruk dat vetten en suikers migraine-aanvallen uitlokken . Misschien ook een tip voor andere. Maar bij voeldende - aankomende aanval neem ik dan toch noch Sumaptriptan Sandoz ( meestal na 4 uur slapen komt dit op) en na zo'n uurtje ... gaat het gelijkdelijk over. (naargelang het wakker worden = de hevigheid ) kan het ook tot 2 a 3 uur duren... voor ik weer in slaap val ( maar uitzonderlijk) Ik ben HEEL TEVREDEN over dit medicament, mijn leven zou een hel zijn zonder !!!! Maar ... ik zou graag eens weten hoe schadelijk het is voor hart en bloedvaten ? Hersen - of andere bloedingen ??? Na jarenlang en veelvuldig gebruik vraag ik mij dit af ? Ik kreeg nog nooit een statisch / eerlijk antwoord .... en ja.... Migraine blijft een heel moeilijk en zeer divers te behandelen ziekte, waardoor een mens zijn sociaal leven voor een stuk beperkter wordt. Veel courage aan alle mede-migraine-patienten. !

10-12-2023 | Vrouw | 61
Hoofdpijn
Dit medicijn neem ik bij een hoofdpijn die niet verdwijnt met paracetamol of ibuprofen. Liever neem ik sumatriptan niet in omdat de bijwerkingen niet fijn zijn, algehele zwakte, slaperig, enigszins duizelig, naar gevoel , schraal hoofd zoals bij een opkomende neusverkoudheid. Maar nood breekt wet. Alleen met sumatriptan verdwijnt deze akelige hoofdpijn. Dus dan neem ik de [lees meer...]bijwerkingen op de koop toe. Ze duren 2 a 3 uur.

13-08-2023 | Man | 61
sumatriptan (100mg)
Heb sinds 5 jaar last van onregelmatig voorkomende migraine. Wordt door mijn ogen getriggerd. Naar iets kijken zonder bril op bijvoorbeeld.Ook naar felle LED lampen kijken kan een aanval veroorzaken. Ook het kijken naar te felle beeldschermen kan bij mij migraine veroorzaken. Heb er eigenlijk jaren mee rondgelopen zonder er iets mee te doen. Sumatriptan werkt bij mij uits[lees meer...]tekend en zonder bijwerkingen, na een uurtje is de hoofdpijn weg .

06-10-2014 | Man | 61
Clusterhoofdpijn
ik gebruik al jaren sumatriptan injekties voor cluster hoofdpijn. Het helpt een aanval binnen 10 minuten tot een kwartier stoppen.Wel krijg ik meerdere aanvallen per dag en die sumatriptan mag je maar 2 keer per dag gebruiken. Dus krijg ik van de huisarts morfine zetpillen van 20 mg voor als ik meer dan 2 aanvallen heb. Die zetpillen werken traag. Het duurt 45 minuten voor[lees meer...] ik het voel werken.En dan heb je heel wat pijn geleden. Maar die sumatriptan werkt super snel. Jammer dat je er maar 2 per dag mag gebruiken.

07-03-2023 | Vrouw | 60
sumatriptan (100mg)
Je hebt er niet veel aan misschien, maar ik wil je informeren over Sumatriptan. Het helpt mij prima ben er erg blij mee, slik het ongeveer 8 jaar. De weinige bijwerkingen die ik ervaar: na inname een krampachtig gevoel in mijn mond bij de eerste happen van een maaltijd, is niet blijvend. Na inname van 3 en meer tabletten, moeite met concentreren, warrig denken, moeite met[lees meer...] uit woorden komen. Het zijn voor mij lichte bijwerkingen, wegen zeker op tegen het voordeel van het uitschakelen van de pijn. Sterkte met de migraine, vraag je dokter om een andere triptaan, kan schelen!

20-01-2021 | Vrouw | 60
sumatriptan (50mg)
Nam jaren geleden ook erg veel Sumatriptan ( 5 tabs per week) en heb een neuroloog geraadpleegd. Die adviseerde me voor zeker 6 weken te stoppen met inname om zo na te gaan in welke frequentie de migraine bleef aanhouden. Dit heb ik in de zomervakantie gedaan en na enkele weken met 2-3 dagen een migraine aanval, werd het na die tijd 1 aanval per week. Nu toch al weer la[lees meer...]nge tijd aan de Sumatriptan, (na diverse behandeltrajecten , osteopaat, kaakfysio, Atlastherapie , maar ook ander matras en aangepast hoofdkussen, laptopstandaard enz.) in dezelfde hoeveelheid ,dus overweeg een andere vorm van medicatie, bijv. Candesartan. Het profylactische aspect daarvan staat me tegen.....