Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-10-2015 | Man | 49
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Sumatriptan is een goed middel om aanvallen van clusterhoofdpijn af te breken. Ik heb al ruim 30 jaar clusterhoofdpijn en heb zoveel medicijnen geslikt, dat ik er een paar keer een maagzweer van gekregen heb. Niets scheen te helpen en de artsen hielden vol dat het een psychisch was. Je zou er wel een psychopaat van worden af en toe, want de pijn is gewoon niet te harden. T[lees meer...]ot ik in 2003 voor het eerst door een neuroloog Imigran voorgeschreven kreeg. later zijn we over gegaan op Sumatriptan. De werking is gelijk, maar Sumatriptan schijnt goedkoper te zijn dan het originele Imigran. Het enige nadeel van de spuiten zijn de bijwerkingen. Ik heb chronische clusterhoofdpijn en moet soms 6 tot 8 keer per dag spuiten en mijn benen voelen aan het eind van de dag als lood. Als je ergens een wond hebt voel je na het spuiten ook bijna gelijk de wond drie tot 5 maal erger dan voor de injectie, maar dat is toch te verkiezen boven een aanval van clusterhoofdpijn. Het werkt tot mijn verbazing nog steeds en in het begin mocht ik maar 1 á 2 maal daags spuiten, maar dat is volgens artsen al achterhaald. Het schijnt dat het geen nadelige invloeden heeft op je gezondheid. Ik ben ook zo goed als nooit ziek, alleen wel dagelijks geveld door de aanvallen van clusterhoofdpijn. Ben blij dat Sumatriptan bestaat!

29-12-2014 | Man | 49
sumatriptan
Al van mijn vijftiende migraine. Aanvallen van 24 tot 48 uur, sommige periodes van mijn leven tot 3/4 maal per week. Alles geprobeerd van de bestaande medicatie, ook alle alternatieve methodes zijn reeds de revue gepasseerd, zonder blijvend resultaat. Sumatriptan helpt, meestal na een dik uur verbetering, maar ik ben bang dat ik er teveel neem. Zeker 5× per week neem ik [lees meer...]een halve tablet van 100mg. Mensen met migraine hebben volgens de statistieken al veel meer kans op o.a. een trombose en als je dan nog regelmatig medicatie ertegen neemt vergroot de kans nog tientallen keer. Dat doet me toch wel even nadenken, maar helaas, zonder kan ik niet normaal functioneren ik lig ik meer dan de helft van mijn tijd ziek in bed

02-07-2014 | Man | 49
sumatriptan
Ik heb sinds mijn kindertijd last van hoofdpijn/migraine...ik heb zowat alles ingenomen, aspirine enz enz niets helpte, als ik ging werken en ik kreeg een aanval moest ik me soms even in de zetel leggen, wat eigenlijk ook niet hielp maar goed... tot in 2006/2007 toen mijn huisarts me toevallig Sumitriptan gaf, als monster/staal, en het werkte !!! in het begin kostten deze[lees meer...] stukken van mensen (60eur voor 12 pilletjes), nu betaal ik nog 20 eur in Belgie, alleen verkrijgbaar op doktersvoorschrift. Kan iemand me zeggen of deze in Nederland zo (dus zonder voorschrift) verkrijgbaar zijn?? danku Stefaan(Belgie)

12-08-2019 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.

09-09-2017 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
Sinds een paar jaar migraine van alles geprobeerd wel/geen/andere pil, bloeddruk verlagers, niets hielp. Ik heb minimaal twee keer per maand drie dagen migraine. Het was meer maar met Candesartan Cilextil is dat gelukkig al minder. Als ik het aanvoel komen of een aura heb neem ik Sumatriptan met koffie, en dan ik het met een half uur weg. Kan ik werken (heb een klas vol ki[lees meer...]nderen) dus best wel intens. Zo tegen drieen voel ik het er weer door komen, neem ik er weer een en die werkt dan ongeveer tot het slapen gaan. Volgende dag zelfde en de derde dag vaak alleen 's ochtends. Het werkt niet als ik bij de migraine ook misselijk ben of als ik te lang wacht met innemen! Ben er heel blij mee, kan er gewoon mee functioneren.

20-09-2015 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
Sinds 1992 gebruik ik imigran /sumatriptan van diverse merken. Ik gebruik zowel de tabletten als de injecties. Bijwerkingen neem ik voor lief, alles beter dan die ellendige hoofdpijn! Met deze medicatie ben ik in staat een redelijk normaal leven te leiden met gezin en partime baan in de gezondheidszorg.

06-11-2013 | Vrouw | 48
Hoofdpijn
Ik heb volgens mij geen migraine, maar wel heel vaak barstende pijn wat mij belet om mijn werk (kantoor) te doen. Sumatriptan is het enige wat helpt, met ongeveer een uur zakt bijna altijd de hoofdpijn. Ik gebruik er wel heel veel per maand, zo'n 10 tot 15 stuks, soms wel 7 dagen achter elkaar. Af en toe zelfs 2 per dag omdat de hoofdpijn dan weer terugkomt. Ik vraag me af[lees meer...] hoeveel je er maximaal per maand of per week mag nemen, dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.

05-08-2018 | Vrouw | 47
sumatriptan (12mg/ml)
Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.

22-06-2016 | Vrouw | 47
sumatriptan (100mg)
Ik heb eens per maand een (hormonale) migraine-aanval, en slik Sumatriptan als de aanval vol is ingezet. En dan is het buitengewoon effectief, half uur/drie kwartier wachten en het is alsof iemand een knop omzet: migraine weg. Ik word er wel heel suf van en mijn ledematen voelen heel zwaar. Er zit geen gele sticker op, maar ik kan zeker niet autorijden als ik het geslikt [lees meer...]heb. Na een uur of 3 - 4 is dat weer weggetrokken. Het weegt volkomen op tegen een stampende migraine-aanval, en ik ben er dus erg tevreden mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je dit middel niet te vaak moet slikken.

29-12-2014 | Vrouw | 47
sumatriptan
Vanaf mijn 15e hoofdpijn gehad, kronkelend naar huis en dan zo snel mogelijk naar bed in een pikdonkere kamer liggen en wachten en hopen dat je in slaap valt om er na 10 uur uit te kunnen kruipen met een beetje hoofdpijn. Altijd kwam het opzetten met de allerleukste dingen, vakantie, feestjes en ja je eigen trouwdag bijna aan diggelen gelukkig 2 dagen ervoor gekregen dus w[lees meer...]ist dat mijn trouwdag gelukkig geen gevaar liep. Na diverse medicijnen geprobeerd te hebben via de huisarts Sumatriptan injecties gekregen... mijn god wat een verademing. Tijdens mijn 2 zwangerschappen en de periode van borstvoeding geen DAG hoofdpijn gehad en daarna, begon de ELLENDE weer. Ik kan zelf weer normaal functioneren op werk en met en rondom mijn gezin. Inmiddels 47 dus hoop gauw in de overgang zodat ik straks hoop ik ook vaarwel tegen de migraine kan zeggen ;-)

21-08-2018 | Man | 46
sumatriptan (50mg)
diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.

01-10-2017 | Vrouw | 46

08-02-2017 | Vrouw | 46
sumatriptan (100mg)
Ik heb ca. 4 keer per maand migraine. Gebruikte voorheen Naratriptan 2,5 mg. Laatst naar de huisarts geweest want de migraine begon mijn sociale leven te beïnvloeden. In plaats van Naratriptan gebruik ik nu Sumatriptan. Met dit medicijn is de migraine in ca. 30 minuten verdwenen. Ik word er wel wat sloom van maar dat neem ik voor lief. Ben recent ook gestart met Metoprol[lees meer...]ol 50 mg dagelijks om het aantal aanvallen te verminderen. Dit lijkt te werken. Ik heb de afgelopen maand 1 x een migraine aanval gehad, die met een tablet Sumatriptan snel verdween.Tot nu toe erg tevreden.

10-01-2017 | Vrouw | 46
sumatriptan (20mg)
Gebruik dit medicijn nu ong. 2 jaar, kan eigenlijk niet meer zonder. zodra ik migraine voel opkomen dan 1 pilletje liefst even 1 uurtje slapen en weg is het. maar helaas dat je je daarna zo suf voelt als bijwerking. durf dan ook bijna niet auto te rijden. afgelopen dagen een 4 dagen aanvallen gekregen zo niet blij mee, haat mijn hoofdpijn/migraine. Ik kamp hier al mee sind[lees meer...]s mijn 11e jaar hormonaal geef ik hier maar de schuld van maar ook stress en spanningen. Al heb ik ook een behoorlijk auto ongeluk gehad en veel last in mijn onderrug. Bij een chiropractor in het verleden gelopen ivm vele hoofdpijnen en nu bij een osteopaat.

31-01-2014 | Vrouw | 46
sumatriptan (100mg)
Heb al jaren migraine en heftige pijn. Sinds een jaar Sumatriptan voorgeschreven gekregen. De pijn is na een half uur weg!! Ongelofelijk! Maar de bijwerkingen zijn best heftig (duizelig, warrig hoofd, pijn op de borst, trekkend gevoel in de buik). Ik merk dat het iets beter gaat als ik ga liggen zodra ik Sumatriptan inneem. Krijg nu vanwege de bijwerkingen iets anders voo[lees meer...]rgeschreven door de Neuroloog.

04-05-2013 | Vrouw | 46
sumatriptan
Help ik slik naar mijn idee veel te veel sumatriptan maar niets anders helpt ,heb ook al propanalol gehad en metropolol maar helaas. Wie heeft nog adviezen