Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

31-07-2014 | Man | 29
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb sinds een jaar of 4 a 5 kluster hoofdpijn en heb er 3 a 4 jaar mee gelopen zonder dat ik wist wat het was. Ik heb alles geprobeerd om er achter te komen wat t was tevergeefs. Tot ik op tv een stuk zag langskomen bij spuiten en slikken op Nederland 3 van iemand die precies de zelfde symptomen beschreef die ik ook had. Hiermee ben ik naar mijn huisarts gegaan en ver[lees meer...]teld dat ik dit had en dat ik graag s sumatriptan injecties wilde proberen. Deze zijn mij voorgeschreven. Voor ik medicatie voor mij ziekte had waren mijn aanvallen zo zwaar dat ik jankend en kronkelend op bed lag (Het word ook niet voor niks ( THE SUÏCIDE HEADACHE) genoemd) maar nu met mijn injecties kan ik mijn aanval meteen afbreken wanneer ik m aan voel komen. Het duurt 10 minuten voor me aanval volledig weg is en meteen weer kan doen waar ik mee bezig was. En toen dit geneesmiddel in de kinderenschoenen stond mocht je er maar 2 per dag gebruiken maar dit is achterhaald vertelde mijn neuroloog hij vertelde dat de patiënt er zoveel in kan nemen als hij zelf aankan. Ik geef deze medicatie een 10 want het heeft gezorgd dat ik weer gewoon kan functioneren in de maatschappij en daar ben ik super blij mee.

03-11-2013 | Vrouw | 29
sumatriptan
Na jaren toenemende hoofdpijn en migraine aanvallen ben ik bij de hoofdpijnpoli terecht gekomen. Hier schreven ze mijn bloeddrukverlagers voor. Mijn bloeddruk is goed, echter de bijwerking van het medicijn moet een gunstig effect op de hoofdpijn hebben. De dosis moet ik zeer langzaam opbouwen om bijwerkingen te voorkomen. Sumatriptan kreeg ik voor aanvallen. De tabletten [lees meer...]hielpen niets, ik kreeg wel last van de bijwerkingen. Nu overgestapt op de injecties en deze werken als sneeuw voor de zon. De bijwerkingen zijn heftiger, maar op dit punt is alles beter dan die vreselijke hoofdpijn. Nu hopen dat de andere medicijnen hun werk doen en de sumatriptan niet vaak meer nodig is.

28-03-2014 | Vrouw | 28
sumatriptan
Gebruik al minstens 10-15 jaar 100 mg Sumatriptan en zeker minstens 10 per maand. Mag er ook niet meer van de neuroloog. Helaas kom ik daar soms door omstandigheden overheen. Dit medicijn maakt mijn leven een stuk dragelijker. Het werkt bij mij erg goed, heb wel wat bijwerkingen als zware armen en benen enz maar die neem ik echt voor lief! Al met al een wondermiddel. Ben [lees meer...]al in verschillende ziekenhuizen binnenste buiten gekeerd, scans, ruggenprikken ALLES is geprobeerd ook qua preventieve medicatie en op Sumatriptan na helpt helaas niks,.

04-04-2021 | Vrouw | 27
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik heb dit medicijn voor chronische cluster hoofdpijn. Het werkt voor mij enorm goed en kijkende naar de korte duur van de bijwerkingen, dan heb ik deze er prima voor over als mijn hoofdpijn weg gaat.

12-04-2015 | Man | 27
sumatriptan (50mg)
Ik heb veel last van migraine, de huisarts heeft mij opgegeven moment sumatriptan voorgeschreven. Na de eerste inname ging het gelijk fout! Ik kreeg hartritme stoornissen en moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis, Als deze er niet op tijd bij was geweest had ik dit niet meer kunnen typen. Ik bleek allergisch te zijn voor dit medicijn. Gelukkig is het vo[lees meer...]or mij uiteindelijk goed afgelopen. Gebruik nu ibuprofen 600 om de pijn te verlichten

28-10-2019 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

20-10-2018 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit

26-05-2019 | Man | 25
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik probeer deze medicatie ten zeerste te vermijden, maar soms kan het niet anders. De bijwerkingen zijn kort, maar extreem heftig voor mij. Een minuut na de injectie ga ik vaak hyperventileren, ik heb een tekort aan zuurstof en het voelt alsof ik stik. Het doet tevens pijn aan mijn hart en een drukkend gevoel op mijn borst. Vervolgens voel je een soort hitte door je aderen[lees meer...] gaan, heel vreemd. Mijn hoofd wordt even heel erg warm en je voelt het medicijn letterlijk door je bloed gaan. Verder voelt het alsof ik aan stevige harddrugs zit: ik ben duizelig, ik kan niet lopen, het lijkt alsof ik eventjes niet meer aanwezig ben... Maar toch is het het altijd waard, ook de slaperigheid en versuftheid die soms volgt, want tussen 30sec en 10min na de injectie is de clusterhoofdpijn compleet verdwenen. Dat warme gevoel dat door je heen trekt, zodra dat bij je hoofd aankomt is het gelijk een verlichting. Een kleine 20 minuten later kan ik weer normaal praten, denken, lopen en ademen. Daarna voel ik me meestal alweer normaal. Ik probeer autorijden te vermijden maar het kan niet veel later ook weer. Soms ben ik echter wel versuft na het medicijn en val ik gelijk in slaap. Ik word dan wakker alsof er nooit iets gebeurd is.

09-07-2018 | Vrouw | 25
sumatriptan (50mg)
Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen

21-06-2018 | Vrouw | 25
sumatriptan (100mg)
Ik neem 1 tablet sumatriptan als ik de migraineaanval voel opkomen. Tot nu toe 2x aan de hand gehad. Beide keren kreeg ik bijna meteen een zwaar/vermoeid gevoel in mijn armen en nek. Ik voel me er erg zweverig door. De tweede keer heb ik er ook van moeten overgeven. De migraine-pijn is wel vrij snel over.

04-05-2016 | Vrouw | 25

11-05-2015 | Vrouw | 25
sumatriptan (50mg)
Ik gebruik deze medicijnen nu een aantal jaar en neem het in wanneer ik een aanval voel opkomen. Het is meestal binnen een uur over. Ik krijg wel een raar gevoel in mijn armen en ben eventjes volledig van de wereld. Als de aanval voorbij is ben ik wel enigszins instabiel met name snel emotioneel en wiebelig. Verder wel super effectief.

13-01-2014 | Man | 25
Clusterhoofdpijn
Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......

30-11-2017 | Vrouw | 24
sumatriptan (10mg)

16-08-2017 | Vrouw | 24
sumatriptan (50mg)
Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief

12-05-2015 | Vrouw | 24
sumatriptan (50mg)
Als sinds ik klein ben last van migraine en niets hielp, tot ik sumatriptan kreeg voorgeschreven. Als ik een aanval voel opkomen, neem ik het in en al heel snel wordt de hoofdpijn minder/verdwijnt de hoofdpijn. Helaas wel heel veel bijwerkingen: stijve en pijnlijke nek, bij eten en drinken trekken alle spieren in mijn mond samen, "zware" ledematen, duf/van de wereld. Maar [lees meer...]ondanks dat zou ik niet meer zonder kunnen!