Ervaringen met Sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

03-09-2022 | Man | 35
Clusterhoofdpijn
Sinds een tijdje clusterhoofdpijn. Meestal voel ik het opkomen en neem meteen een pil. Ik hoor iedereen over injecties. Heb ooit 1 gehad van iemand en geprobeerd.. vind het niks. Werkt misschien sneller maar je word er idd een beetje wappie van. En suf. Niks voor mij. Ik neem een pil (xo snel mogelijk) en het trekt weer weg. Vandaag werd ik wakker met pijn en het ging al s[lees meer...]nel naar max Level pijn. Nam te laat mijn pil en ging door de grond van de pijn... Snel pil genomen en na 15minuten volhouden trekt het weer weg. De pillen doen wonderen en neem ze overal mee naar toe. Kan niet wachten tot mijn cluster periode weer over is. Maar dit is nu mijn leven. Gelukkig na googlen kwam ik er al snel zelf achter wat het was. En mijn dokter voorschreef mij sumatriptan. Sindsdien gaat het stukken beter. Alleen vandaag was even heel heftig. Het gebeurd altijd voor het slapen of tijdens het slapen. Vast door tekort zuurstof door mijn slaap apneu ook. Misschien moet ik maar zuurstof masker aanvragen ipv een beetje. Sterkte iedereen. Ik raad de pillen aan en niet de injecties.

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan (10mg)
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

02-04-2014 | Vrouw | 34
sumatriptan
Al ruim 20 jaar last van hormonale migraine. Alleen tijdens mijn 2 zwangerschappen aanzienlijk minder migraine-aanvallen (3x in de 9 maanden). Verder heb ik elke 5 weken een kleine en een grote migraine-aanval. Dit hangt samen met mijn mentruatiecyclus en eisprong. Immigran/ sumatriptan gebruik ik naar volle tevredenheid. Het werkt snel en effectief. De bijwerkingen (suf[lees meer...]fig, dof gevoel in vingers, slappe benen) neem ik te koop toe!

26-06-2013 | Vrouw | 34
sumatriptan
Helpt vrij snel, binnen een uur neemt de hoofdpijn duidelijk af. Af en toe ineens wat heviger maar dat zijn echt korte momenten. Wel na ongeveer 20 min na het innemen hele zware armen en benen. Durf dan bv niet auto te rijden. Dit wordt geleidelijk aan wel weer minder en dan ben ik blij dat ik dit medicijn heb!

15-04-2015 | Vrouw | 33
sumatriptan (50mg)
Al vaker heb ik af en toe last van migraine meestal is dat na een dagje op bed en rustig aan doen weer weg. Nu dus niet na al 2 dagen heftige migraine van de huisarts sumatriptan gekregen. Ingenomen smaakte heel vies werd er misselijk van. Beetje wat gegeten ed. Na 45 min werd de hoofdpijn gelijk al minder nu 4 uur later zelfs bijna helemaal weg. Wat een verademing. Gee[lees meer...]n last van bijverschijnselen.

10-04-2014 | Vrouw | 32
sumatriptan
Werkt soms wel en soms niet. Heb geen aura verschijnselen dus ben daardoor soms te laat met innemen en dan werkt het middel niet goed. Als het wel werkt dan werkt het vrij snel en is de pijn stukken minder heftig. Bijwerkingen alleen in de vorm van rare tintelingen en een zwaar gevoel in mijn nek wat omhoog kruipt. Nu een tijdje via neuroloog aan de amitriptyline wat ec[lees meer...]ht super goed helpt tegen hoofdpijn! Enige nadeel is dat ik zwaar aankom van dit middel.

20-10-2021 | Vrouw | 31
sumatriptan (100mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb eigenlijk pas sinds vorig jaar echt te maken gehad met 8 weken clusterhoofdpijn. Wist niet wat me overkwam. 2 ziekenhuis opnames omdat de aanvallen niet meer te stoppen waren. Kreeg de injecties in mn nek en dus Tegen het einde kreeg ik de sumatriptan injecties en de zuurstof, dit heeft voor mij een hoop verlicht. Je word wel even woozy maar dan voel je de pijn we[lees meer...]gtrekken mits je op tijd bent! Heb de spuiten nog liggen en ben elke dag bang dat ik ze weer nodig heb.

29-09-2016 | Vrouw | 31
sumatriptan (50mg)
Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)

26-10-2023 | Man | 30
sumatriptan (50mg)
Super blij met deze medicatie. Voorheen gebruikte ik rizatripzan maar na enkele keren gebruik werd de werkzaamheid minder. Ik gebruikte het hooguit 3 keer in de maand. Toen een hele tijd toch maar weer op de nurofen over gegaan, maar dit was het allemaal net niet voor mijn migraine. De aanvallen kwamen er toch altijd wel doorheen zetten. Toen weer terug naar de HA gega[lees meer...]an en die schreef toen sumatriptan voor. Nou wat een top spul! Ik ben er zo vreselijk blij mee. Mijn aanvallen worden gelukkig met de jaren minder ( ik ben nu 30 ). Maar de aanvallen die ik heb 3/4 keer per maand kan ik super opvangen met deze medicatie. Ik neem het in, en na 3 kwartier even rustig op de bank liggen ben ik er vanaf. Ik hoef er eigenlijk nog niet eens voor me bed in te gaan. Wat ik vaak wel doe hoor want de pijn is ondraaglijk. Ik had dit 15 jaar geleden moeten uitvinden. In de leeftijd van 13e tot 26e wekelijkse aanvallen.

07-03-2023 | Vrouw | 30
sumatriptan (50mg)
Ik heb maandelijks 1 tot 4 keer last van een migraine aanval. Vaak bij mijn maanstonden, heb ik ook 1 dag last van migraine. Ik neem dan zo snel mogelijk een pilletje in. Dit werkt het best met een lege maag en na een 30 tal minuten. Het geeft een raar gevoel in mijn nek, soort stijfheid. Maar de pijn in mijn hoofd verdwijnt dan. Ook als ik dan iets eet, geeft het ee[lees meer...]n raar gevoel bij het doorslikken van mijn eten. Dit neemt na enkele uren af. Sinds begin 2023 ben ik veranderd van pil, Deso 20 gestopt en overgeschakeld naar cerazetta. In deze pil zit maar 1 hormoon. We zijn nu 2 maand verder en ik heb geen migraine gehad. Dus voor de vrouwen die een pil innemen, mss eens horen om van pil te veranderen met minder hormonen?

12-05-2016 | Vrouw | 30
sumatriptan (50mg)
Binnen het uur is de migraine meestal geheel weg. De bijwerkingen zijn erg verschillend, afhankelijk van mijn eigen fitheid. Over het algemeen word ik misselijk, maar sinds ik ze op een zoveel mogelijk lege maag neem is het een stuk beter. Echter met warm weer kan ik heel slecht tegen sumatriptan. Sumatriptan zorgt dat je bloedvaten wijder worden (want migraine = v[lees meer...]ernauwing bloedvaten), en door warm weer worden je bloedvaten ook wijder. Dus dubbelop. Daardoor extreem duizelig, bijna flauwvallen. Heel erg naar. Advies van arts is daarom om eerst een halve tablet te nemen, dat gaat al stukken beter. Maar let dus op met warm weer. Er zijn wel wat vervelende bijwerkingen, maar dit weegt 100 procent op tegen het resultaat. Liever wat duf en een beetje misselijk, dan migraine. Ik kan weer leven.

19-03-2023 | Vrouw | 29
sumatriptan (50mg)
Het werkt bij op tijd innemen goed, maar de bijwerkingen zijn heftig en houden lang aan (3-7 dagen). Migraine komt er later alsnog doorheen. Werd erg angstig voor deze medicatie. Geen fijne oplossing voor mij.

22-10-2022 | Man | 29
sumatriptan (20mg)
Clusterhoofdpijn
Hi, Normaal post ik nooit iets op forums, maar aangezien ik tijdens clusterhoofdpijn aanvallen vaak s'nachts met een oog dicht en hand op mijn hoofd forums aan het doorlezen was opzoek naar een oplossing leek het mij waardevol voor anderen om te laten weten wat mijn oplossing is. Ik ben een man, 29 en woon in Amsterdam. Heb een vrij sociaal leven, maar kon geen alcohol [lees meer...]meer drinken zonder sumatriptan spuiten in m'n been te zetten, omdat ik hoofdpijn kreeg. 5 jaar lang aanvallen gehad, 2 maanden per jaar. Het laatste jaar 5 maanden last gehad, dus ik was erg bang voor de chronische variant. Hopeloos oplossingen gezocht, totdat ik zelf een GON-injectie (in je achterhoofdszenuw) als oplossing vond en opperde aan mijn neuroloog. "Dit kon een oplossing zijn'', dus ik zocht op waar ik dit kon krijgen. Uiteindelijk een vrij lange aanmeldprocedure en wachtlijst bij het LUMC. 2 dagen na de injectie geen één cluster aanval meer gehad! Als je dit leest, google GON-injectie LUMC en lees erover. Ik ben nu al weer gewend aan het normale leven, maar kan af en toe een vlaag van opluchting krijgen als ik bedenk dat ik van die aanvallen af ben. Gon-injectie is voor mij de oplossing geweest!

30-05-2021 | Vrouw | 29
sumatriptan (50mg)
Het is begonnen een aantal weken voor ik voor het eerst ongesteld werd. De eerste jaren had ik af en toe migraine, maar vanaf mijn 16e kreeg ik steeds vaker aanvallen. Niet alleen voor of tijdens menstruatie, maar ook als ik te lang buiten in de zon ben zonder zonnebril, mij ergens druk over heb gemaakt of slecht heb geslapen. Mijn moeder heeft in haar leven ook veel last [lees meer...]gehad van migraine, dus echt een verrassing was de migraine niet. Vanaf mijn 18e begonnen met sumatriptan. Het helpt 9 van de 10 keer na 1 pil. De bijwerkingen zijn heftig. Het maakt de migraine even dubbel zo erg. De pijn, misselijkheid, moeheid, benauwdheid, spierpijn en dit begint ongeveer een half uur na het innemen van de pil en duurt dan nog ongeveer 2,5 uur. Meestal is de pijn en bijwerkingen daarna weg. Alleen de moeheid is dan nog over. 1 van de grootste nadelen van sumatriptan is dat het verslavingsgevoelend is. Ik kan dus migraine krijgen juist door sumatriptan. Dit was opgegeven moment zo erg dat ik 3 a 4 dagen in de week migraine had. Het enige wat dan helpt is tijdelijk geen pil nemen. Vaak al 1 aanval doorstaan zonder sumatriptan in te nemen helpt. En verder hou ik aan aan Max 2x in de maand, het liefst 1x in de maand maar een pilletje (of een 2e pilletje om dezelfde aanval te stoppen). Wat vaak ook helpt is de hoofdpijnroller van aromed. Natuurlijke oliën die de pijn wat verlichten en de spieren in je hoofd iets laten ontspannen.

26-12-2016 | Man | 29
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Helaas is mijn CH voordat ik bij de neurloog kwam vele jaren misdiagnosed. Eerst dachten ze aan een voorhoofdholte ontsteking, medicijnen hielpen niet maar na 3 maanden was ik verlost van de pijn, exact 1 jaar later weer dezelfde pijn, toen dacht de HA aan acute spierverkramping in mijn nek, medicijnen gekregen en moest naar fysiotherapie, medicijnen werkte niet en het all[lees meer...]er ergste was fysio therapie met heftige hoofdpijnen, heb dit ook niet lang volgehouden, maar na 3 maanden de pijn weer zo goed als weg.. weer een jaar later pijn weer terug, toen was het migraine in heftige vorm zonder clasic symphtonen, wat ik ook tegen de HA zij hij wilde niet geloven dat het CH was.... (Ondanks dat ik heb de juiste symptonen doorgaf en ook aangaf dat mijn nichtje dezelfde diagnose gesteld heeft gekregen en dezelfde symptonen heeft als ik) weer verkeerde medicijnen, na 3 maanden was de pijn weer weg, jaar later, weer de pijn terug, de HA dacht nog steeds aan Migraine, gaf me dit keer Sumatriptan i.p.v. Naratriptan (welke zo goed als dezelfde werking hebben) werkte weer niet, ik terug naar de HA en geist dat hij me doorverweez naar een neuroloog, ondanks dat hij flink tegen stribbelde heeft hij me uiteindelijk doorverwezen naar de neuroloog (na 30. min. met hem gediscussierd te hebben en hij uiteindelijk mee maakte hoe een aanval kwam opzetten puur door de stress die hij me gaf). de neuroloog heeft een paar vragen gesteld om tot de juiste diagnose te komen, CH....Juiste diagnose, juiste medicatie en ik was eindelijk verlost van mijn ergste nachtmerie...

20-08-2015 | Vrouw | 29
sumatriptan (100mg)
Na een kwartier was de hoofdpijn weg, maar ineens brak het zweet me uit, duizelig, kotsmisselijk, alsof ik zo inslaap zou vallen, vooral alsof ik strontzat was. het heeft uren geduurd eer ik me terug wat menselijker voelde en terug uit de zetel durfde komen. Echt alsof ik aan de drugs had gezeten.