Ervaringen met Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (26 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Spanningshoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

24-01-2024 | Vrouw | 69
sumatriptan (50mg)
Zodra een migraine begint medicatie innemen dan stopt de aanval. Wakker worden met migraine, medicatie innemen en na ongeveer half uur stopt de aanval

13-08-2023 | Man | 61
sumatriptan (100mg)
Heb sinds 5 jaar last van onregelmatig voorkomende migraine. Wordt door mijn ogen getriggerd. Naar iets kijken zonder bril op bijvoorbeeld.Ook naar felle LED lampen kijken kan een aanval veroorzaken. Ook het kijken naar te felle beeldschermen kan bij mij migraine veroorzaken. Heb er eigenlijk jaren mee rondgelopen zonder er iets mee te doen. Sumatriptan werkt bij mij uits[lees meer...]tekend en zonder bijwerkingen, na een uurtje is de hoofdpijn weg .

07-03-2023 | Vrouw | 60
sumatriptan (100mg)
Je hebt er niet veel aan misschien, maar ik wil je informeren over Sumatriptan. Het helpt mij prima ben er erg blij mee, slik het ongeveer 8 jaar. De weinige bijwerkingen die ik ervaar: na inname een krampachtig gevoel in mijn mond bij de eerste happen van een maaltijd, is niet blijvend. Na inname van 3 en meer tabletten, moeite met concentreren, warrig denken, moeite met[lees meer...] uit woorden komen. Het zijn voor mij lichte bijwerkingen, wegen zeker op tegen het voordeel van het uitschakelen van de pijn. Sterkte met de migraine, vraag je dokter om een andere triptaan, kan schelen!

19-10-2022 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Helaas ook hier diagnose: clusterhoofdpijn. Ik gebruikte eerst de spray. Werkt wel maar voor mij altijd net te laat, waardoor je toch nog ruim 45 minuten even naar de hel gaat qua pijn. De bittere smaak is idd echt vies. Maar ja, of vieze smaak of pijn...Nu gebruik ik de injecties. Wat een wondermiddel. Binnen 10 a 15 minuten volledig pijnvrij. Beetje suf achteraf, maar d[lees meer...]at neem ik graag op de koop toe. Ik krijg deze week de GON-injecties. Hopelijk werken deze ook mee om de aanvallen te verminderen.

03-09-2022 | Man | 35
Clusterhoofdpijn
Sinds een tijdje clusterhoofdpijn. Meestal voel ik het opkomen en neem meteen een pil. Ik hoor iedereen over injecties. Heb ooit 1 gehad van iemand en geprobeerd.. vind het niks. Werkt misschien sneller maar je word er idd een beetje wappie van. En suf. Niks voor mij. Ik neem een pil (xo snel mogelijk) en het trekt weer weg. Vandaag werd ik wakker met pijn en het ging al s[lees meer...]nel naar max Level pijn. Nam te laat mijn pil en ging door de grond van de pijn... Snel pil genomen en na 15minuten volhouden trekt het weer weg. De pillen doen wonderen en neem ze overal mee naar toe. Kan niet wachten tot mijn cluster periode weer over is. Maar dit is nu mijn leven. Gelukkig na googlen kwam ik er al snel zelf achter wat het was. En mijn dokter voorschreef mij sumatriptan. Sindsdien gaat het stukken beter. Alleen vandaag was even heel heftig. Het gebeurd altijd voor het slapen of tijdens het slapen. Vast door tekort zuurstof door mijn slaap apneu ook. Misschien moet ik maar zuurstof masker aanvragen ipv een beetje. Sterkte iedereen. Ik raad de pillen aan en niet de injecties.

23-03-2022 | Vrouw | 62
sumatriptan (100mg)
Ben migraine patient sedert mijn 18 jaar , ook wat erfelijkheid ( mama, tantes ) en heb vroeger alles geprobeerd wat er toen op de markt was. 3 sessies met Botox - behandeling gekregen via Neuroloog, en eerst hielp, tweede minder, derde niet meer ! Hierna in testprogramma gestapt ( na frequente opnames voor aanhoudende migraine in het ziekenhuis kwam ik zeker in aanmerking[lees meer...] ) Dit helpt mij om migraine aanvallen te beperken tot toch een 7 tal per maand. Heb ook de indruk dat vetten en suikers migraine-aanvallen uitlokken . Misschien ook een tip voor andere. Maar bij voeldende - aankomende aanval neem ik dan toch noch Sumaptriptan Sandoz ( meestal na 4 uur slapen komt dit op) en na zo'n uurtje ... gaat het gelijkdelijk over. (naargelang het wakker worden = de hevigheid ) kan het ook tot 2 a 3 uur duren... voor ik weer in slaap val ( maar uitzonderlijk) Ik ben HEEL TEVREDEN over dit medicament, mijn leven zou een hel zijn zonder !!!! Maar ... ik zou graag eens weten hoe schadelijk het is voor hart en bloedvaten ? Hersen - of andere bloedingen ??? Na jarenlang en veelvuldig gebruik vraag ik mij dit af ? Ik kreeg nog nooit een statisch / eerlijk antwoord .... en ja.... Migraine blijft een heel moeilijk en zeer divers te behandelen ziekte, waardoor een mens zijn sociaal leven voor een stuk beperkter wordt. Veel courage aan alle mede-migraine-patienten. !

20-07-2021 | Man | 50
Clusterhoofdpijn
Ik loop nu 5 jaar met middelmatige clusterhoofdpijn,vaak de pijn geaccepteerd maar de laatste cluster heeft me echt genekt,ben niet iemand die snel naar medicijnen grijpt maar het was nu echt klaar voor me. Gelukkig werkte me huisarts mee ( ik hoor vaak andere verhalen ),sumatriptan gekregen en nu 2 aanvallen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen ik heb me leven en me g[lees meer...]limlach weer terug. Natuurlijk zijn er wat bijwerkingen ,zweten,een beetje wappie een beetje verstrooid zeg maar. Ik kan gewoon weer werken en deelnemen aan het leven

19-06-2021 | Vrouw | 38
sumatriptan (10mg)
Ik ben ontzettend blij met dit middel. De laatste tijd had ik 2 keer per week een migraine aanval. Dit middel helpt mij direct van mijn migraine af. De bijwerkingen duren bij mij ongeveer anderhalf uur en daarna voel ik mij prima, daarom heb ik de bijwerkingen er voor over. Ik krijg druk op mijn borst en een druk op mijn keel. Verder niets. Super middel.

04-04-2021 | Vrouw | 27
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Ik heb dit medicijn voor chronische cluster hoofdpijn. Het werkt voor mij enorm goed en kijkende naar de korte duur van de bijwerkingen, dan heb ik deze er prima voor over als mijn hoofdpijn weg gaat.

25-03-2021 | Man | 55
sumatriptan (50mg)
Dit medicijn krijg ik per 6 aangeleverd. De ene keer doe ik er langer mee dan de andere keer. Maar is zeer effectief. Na inname op bed liggen is het beste. Behalve duf gevoel geen bijwerkingen. Werkt bij mij super.

09-04-2020 | Man | 70
sumatriptan (100mg)
ben nu 70 jaar en heb al migraine vanaf m,n 20e. van alles al geprobeerd. zelfs imigraninjecties…...hielpen wel maar gingen op het laatst pijn doen.....gebruik nu sumatriptan 100 mg tabletten.....bij voelen aankomen van aanval neem ik die in...meestal binnen 30 min. weer het ventje....zelden hoef ik er 2 per dag te nemen......heb totaal geen last van bijwerkingen...ha[lees meer...]d ik bij de injecties wel (ging m,n hele lijf tintelen).

02-03-2020 | Man | 69
Clusterhoofdpijn
Ernstige hoofdpijn. Gemiddeld gebruik van 9 tabletten per maand al 4 jaar lang 50 mg. Alles al onderzocht, div. Mri van hersenen en nek. Pijnpoli geweest. Niets gevonden. Gek word ik ervan. Ben bang verlaafd te geraken en dat het medicijn averechts gaat werken.

29-02-2020 | Man | 50
sumatriptan (6mg)
Clusterhoofdpijn
Wauw ! Wat fijn om eens een ervaring te lezen over een neuroloog die begrijpt dat deze clusterpijn, zelfmoordziekte, ondraaglijk is !! De Sumatriptan injectie is ook voor mij de enige optie. Iedere keer als ik aanval krijg. Niet 2x per 24 uur, maar iedere aanval !! Ook ik heb dit kado 3 a 4 weken per jaar. Ieder jaar weer en na deze periode is het weer verdwenen. Onbegrijp[lees meer...]lijk en niet te verklaren door medici . . . . Ik zou heeel graag de naam van deze neuroloog willen weten.

28-10-2019 | Vrouw | 26
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn jeugd last van extreme hoofdpijn met misselijkheid, hierdoor gedurende de hele dag uit de running. Sinds vorig jaar steeds erger, ook door stress en vermoeiheid van het werk. Dit medicijn heeft voor mij wonderen verricht. Vandaag ook weer, ik word doodziek wakker, ik neem een pil en na een uur ben ik er weer. De bijwerkingen (extreme sufheid en spiersla[lees meer...]pheid) neem ik voor lief.

12-08-2019 | Vrouw | 48
sumatriptan (50mg)
In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.

29-06-2019 | Vrouw | 19
sumatriptan (25mg)
Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...