Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

13-01-2014 | Man | 25
Clusterhoofdpijn
Heb sinds mei 2013 dagelijks een aantal clusterhoofdpijn aanvallen. Gebruikte daarvoor af en toe een injectie maar sinds mei elke dag. Juni misschien soms wel 5 per dag tot dat ik er een paar weken vanaf moest blijven omdat ik misschien de hoofdpijn van van de spuiten zou kunnen krijgen. Maar na een maand afzien bleven de aanvallen maar komen. Gebruik nu sinds augustus dag[lees meer...]elijks 1 of 2 spuiten en de overige aanvallen zakken met pure zuurstof wel wat. Alleen na een spuit duurt een aanval nog 10 min met zuurstof vaak 30 tot 60. Maar zonder iets kunnen ze wel 4 uur lang doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder de injecties zou moeten doen want ja ik heb niet altijd en overal een zuurstof fles bij maar hoop natuurlijk niet dat ik straks een hartinfarct ervan krijg maar die koppijn is anders ook niet te verhelpen.......

14-06-2013 | Man | 65
sumatriptan
Als ik de beruchte kromme zig zag worm Op mijn netvlies zie neem ik direct een Sumatriptan in.Deze onderdrukt de gehele cyclus van hoofdpijn en ernstige misselijkheid,die anders dagen kan duren. Ik ben er zeer bij gebaat.

15-03-2013 | Man | 57
sumatriptan
Gebruik regelmatig de helft van de 50mg maar ben zeer tevreden . Het helpt bij mij fantastisch . Innemen en na drie kwartier is mijn migraine volledig weg.

02-02-2013 | Man | 54
Hoofdpijn

19-11-2012 | Vrouw | 48
sumatriptan
Vanaf de allereerste sumatriptan, tien jaar geleden, tot de laatste deze week, ben ik ontzettend blij met dit medicijn. Het werkt snel, meestal binnen een half uur, en het werkt bij mij heel goed. Ik heb wel altijd het gevoel of ik mijn mond verbrand heb en zware lome benen. Maar dit vind ik zelfs bijna prettig, want dan weet ik dat de migraine weg gaat.

11-11-2012 | Vrouw | 21
sumatriptan
Sinds een paar week voor mijn eerste ongesteldheid kreeg ik oor het eerst migraine. Toen een paar jaar weinig last van gehad. Rond mijn 16e werd het erger en neem sinds ik 18 ben medicijnen. Sinds een jaar sumatriptan. Ik heb minimaal 1x per week migraine en als ik heftig ongesteld ben kan ik het zo 3 a 4 x in de week hebben. Sumatriptan werkt! Het komt daarna niet meer t[lees meer...]erug. Als ik weer migraine krijg is dat meestal een kleine 2 dagen later. Ik ben blij dat het medicijn werkt maar de bijwerkingen zijn echt geen pretje. Voor een uur of 2,5 lijkt het als of me hoofd aan het ontploffen is, een ziek en drukkend gevoel in me hele lijf. Stijve nek, spierpijn in kaken. Voel me dan echt even helemaal niet lekker. Daarna is gelukkig wel de migraine weg.voel me daarna meestal wel moe.

07-09-2012 | Vrouw | 25
sumatriptan
Na jaren hevige hoofdpijn toch eens naar de dokter gegaan omdat ik het zat was om zo te leven met 3 dagen in de week hoofdpijn. Door al mijn klachten (slecht zien, tranende ogen, misselijk, alleen maar rust willen en stekende hoofdpijn) is eruit gekomen dat ik migraine heb. Ik kreeg 6 tabletjes sumatriptan mee en als ik het voel opkomen gelijk innemen, dus dat heb ik gedaa[lees meer...]n. Ik voelde de eerste keer een beetje druk op de borst, maar vooral tintelende vingers (vaak de volgende dag nog steeds tintelingen). Maar liever dit dan die vreselijke hoofdpijn, ik ben super blij dat er een medicijn is zoals sumatriptan! Ik was eerst een klein beetje bang voor inname omdat ik SSRI's neem en die zouden niet samen kunnen. Naar de apotheek gebeld en mocht het toch, geen problemen ondergaan tussen die twee medicijnen! Ben wel aan het twijfelen om iets te vragen wat je iedere dag kan nemen omdat het voorkomen ook een prima optie is en sumatriptan lijkt me niet geschikt voor veel gebruik.Iemand ervaring hiermee?

27-08-2012 | Vrouw | 43
sumatriptan
jaren met hoofdpijn en nekklachten gelopen. laatste jaren met misselijkheid en moeheid. eerst pcm gekregen, toen diclofena, daarna naproxen en toen combi pcm met naproxen en diazepam. toen dit ook niet hielp toch weer terug huisarts...volgens huisarts was het geen migraine maar spanningshoofdpijn. Ik heb gevraagd, om aub toch een keer migraine tabletten voor te schrijven[lees meer...]. hij ging accoord, en benoemde erbij..als ik geen migraine zou hebben zou het middel NIETS doen. wat hij dus dacht ...ik zou er geen baat bij hebbben.. maar .....bij de eerste keer hoofdpijn , heb ik het ingemomen en ...ONGELOOFELIJK....eindelijk snel en doeltreffend van mijn hoofdpijn af. bijwerkingen: speeksel toename, zwaar gevoel in het hoofd en concentratieverlies. dit duurt ook maar circa uurtje. daarna weer helemaal fit.

12-07-2012 | Vrouw | 46
sumatriptan
Gebruik sinds sept. 2011 sumatriptan tegen de migraine, helpt uitermate goed, zo goed dat ik een soort verslaving heb nu en niet meer zonder kan (helaas)! Kijk uit met inname, weet dat migraine heel erg is en dat deze medicijnen erg goed helpen maar zijn zeer verslavend, ook omdat iets anders echt niet helpt, heb nu medicijnafhankelijke hoofdpijn!

08-07-2012 | Man | 70
Clusterhoofdpijn
ik voel het opkomen en haal snel wat koud uit de koelkast en hou het op de zere plek,na 10m trekt de pijn weg- ze blijft wel smuimeren -maar de zeer hevige pijn breek niet door

07-06-2012 | Vrouw | 38
sumatriptan
zodra ik het voel opkomen neem ik er 1 van 50 mg. inprinciepe moet ik na 2 uurtjes nmog 1 innemen van 50 mg dan zakt de migraine wel goed. ik heb zover ik weet geen bijwerkingen ervan, alee andere migraine medicijnen die ik tot nu toe heb gehad werkten voor geen meter..ik las hier dat je het ook in injectie form heb ? en dat je die dagelijks kan nemen ? buiten minimaal 2 x[lees meer...] per maand migraine heb ik dagelijks clusterhoofdpijn...wie weet werkt dit ook daartegen ? nu slik ik me suf aan ibuprofen..

20-05-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
Gebruik nu een jaar Sumatriptan een wereld medicijn, na inname voel ik de migraine weg trekken na ongeveer een half uur. Wel wat rare kaken en een zwaar gevoel in mijn lichaam maar allemaal goed te doen. Zoveel jaren getobd met medicatie en voeding dit medicijn helpt echt!!

24-03-2020 | Man | 41
sumatriptan (50mg)
Al sinds mijn 6j herrinner ik me wekelijkse aanvallen van migraine met hoofdpijn op het voorhoofd, afwisselen boven een van de ogen of in het midden. Deze gingen telkens gepaard met misselijkheid, braken en duurden een dag waarop ik niets kon doen buiten in een donkere kamer liggen. Pogingen tot vermijden van bepaalde voeding, sporten, drank... leverenden allemaal niets[lees meer...] op. Gebruik medicatie ging van standaard prijstillers Perdolan tot Dafalgan over codeine naar opnieuw Dafalgan tot deze tot 8 x per dag ging. Daarna ben ik een keer overgestapt op onderhoudsmedicatie maar omdat ik hier zo suf van werd dat ik om 18u in slaap viel stopte ik weer. Sinds 2 jaar (ben nu 41) stelde mijn huisarts Sumatriptan voor. Wat een verschil! Nu neem ik een pilletje van 50mg samen met 1 pijnstiller in wanneer ik een aanval voel opkomen en zo'n 2u later is deze volledig verdwenen. Het gebruik van pijnstillers is hierdoor drastisch verminderd maar ik kan niet buiten zonder een sumatriptan in mijn zak. Momenteel gebruik ik er zo'n 2-7 per maand omdat ik toch mijn gebruik van medicijnen tracht te beperken om gewenning te voorkomen. Het komt al voor dat de hoofdpijn op eenzelfde dag weer opduikt... Tot op heden het enige product dat mij van mijn hoofdpijn vanaf help.

25-10-2019 | Vrouw | 55
sumatriptan (25mg)
Migraineaanvallen paar keer per week, bij het wakker worden. Halve tablet van 25 mg TEVA werkt dan meestal binnen een uur en is redelijk effectief: kan daarna de gewone dingen van de dag doen gelukkig. Andere medicijnen van Aurobindo en Sandoz werken niet en lijden tot verergering van de aanval hoewel de werkzame stof hetzelfde zou zijn. Ga niet zonder pillen de deur uit.[lees meer...]

20-10-2019 | Vrouw | 35
sumatriptan (10mg)
Al een tijdje had ik de injectiepen liggen, maar nam toch altijd maar een Zolmitriptan of Oxynorm (morfine achtige tablet) deze kwamen er alleen na 1 x overgeven altijd weer uit. Zetpillen 1000 mg paracetamol hielpen ook nauwelijks. Tijdens weer een extreme migraine aanval en mijn laatste triptaan die ik overgegeven had, zette ik toch de injectie in volledige paniek door [lees meer...]de enorme pijn en bewegingsdrang. De hoofdpijn was zeker niet over en ik begon meer over te geven en werd kortademig (maar dit kende ik al van o.a. Maxalt) maar de scherpe randjes waren er vanaf. Ga ze morgen direct weer bestellen.

23-08-2019 | Vrouw | 45
sumatriptan (100mg)
Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum