Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

18-12-2012 | Vrouw | 42
sumatriptan
Sinds start (onregelmatige) menstruatie veelvuldige hoofdpijn in migraine overgegaan.gebruik pil niets veranderd. Stoppen naderhand ook niet. Veel geprobeerd, andere conceptie, dagelijks gebruik betablokkers, alternatieve therapieen etc .. dit medicijn een klein jaar genomen maar niet het gewenste effect, veel bijwerkingen en nog veel hoofdpijn+migraine+nekpijn. Sinds geb[lees meer...]ruik maxalt echter wel best tevreden, neem je op moment dat migraine echt doorzet, soms helpt het ook al eerder, maar dan soms idee dat sneller terugkomt.

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
Ik neem sinds enkele maanden sumatriptan na al zovele andere medicijnen geprobeerd te hebben die niets afdeden. Sumatriptan is tot nog toe het enige dat de hoofdpijn wegneemt, eindelijk... Alleen spijtig van de bijwerkingen: ik heb last van een stijve tong, een gezwollen gevoel in mijn keel dat het slikken bemoeilijkt en ik krijg tintelingen en gevoelsproblemen in mijn rec[lees meer...]hterarm. heeft hier nog iemand last van? Heb aan mijn huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij "denkt het niet"...

07-08-2012 | Vrouw | 43
sumatriptan
Ik heb al 3 jaar erge migraine de huisarts zegt het zijn je hormonen.ik heb er elke maand last van functioneren gaat niet.Mijn werk begint moeilijk te doen.Ik heb sumatritan maar werkt niet,vrijdag ga ik naar de huisarts om te vragen of eierstokken verwijderen een optie is weg met die hormonen,maar ik lees nu over immigran misschien is dat een optie.

15-07-2020 | Man | 52
sumatriptan (10mg)
Clusterhoofdpijn
Al ruim 27 jaar tot 10 keer op een dag aanvallen van clusterhoofdpijn in verschillende periodes van 2 tot 6 maanden. Ik gebruik dus extreem veel injecties. Nu vandaag de dag ben ik elke dag zeer vermoeid ik sta werkelijk iedere dag geradbraakt op uit mijn bed. Ben zo slap als een een tot en mijn lichaam voelt aan a alsof alles gebroken is en het bloed vervangen is door [lees meer...]cement. Veel verschillende vreemde steken en pijnen. Geestelijk achteruitgang. Zie het allemaal niet meer zitten. Mijn lichaam is een grote puinhoop. Toen ik 18 was werd ik geïnfecteerd met de bacterie ziekte van Weil. Scheelde niet veel of ik was er aan overleden door uiteindelijk hersenvliesontsteking. Wat in ontdekt heb is dat bij iedere aanval een pees achter het hoofd aan rechterzijde zich verkrampt en dit de uitstralende pijn geeft. En dat met name alcohol vooral bier een grote trigger is. Alsook stress!!! Ik heb met LSD goede resultaten geboekt vanwege dat er in lsd een stof zit die de bloedvaten 600X sneller de bloedvaten verkrampt. Met micro doseringen heb ik een periode van 1,5 jaar pijnvrij geleefd. Echter nu heb ik weer een kuur gedaan maar dit heeft het niet doen stoppen. Maar misschien is dit gekomen doordat ik het niet consequent heb volgehouden. Met lsd krijg je wel slaap problemen wat natuurlijk ook voor oververmoeidheid zorgt. Waardoor ik dus ermee stopte. Enfin dit zijn mijn bevindingen.

23-04-2020 | Vrouw | 59
sumatriptan (50mg)
Ik gebruikte jaren sumatriptan 50 mg bij migraine met erg goed resultaat. Vaker was dit 5 tot 7 x per maand. In 2017 opgehaald met de ambulance...hartinfarct In datzelfde jaar nog 6 keer met ambulance opgehaald tot ik de zevende keer Met spoed naar Venlo moest voor een hartkatherasatie via de pols. De arts was zeer verbaasd dat ik zo vaak sumatriptan slikte en raa[lees meer...]dde me aan om hier met mijn neuroloog over te gaan praten. Al mijn vaten waren goed open. Omdat dit de vaten verkrampt. Niet alleen in het hoofd maar door je hele lichaam. Ook het hart dus. In overleg met de neuroloog gestopt hiermee. Zwaardere pijnstillers gekregen waar ik me redelijk mee kon helpen. Nu in aanmerking gekomen voor de injectie pen. Heb gelukkig nooit meer hartkramp gehad. Naar mijn mening en die van de arts in Venlo waarschijnlijk door de sumatriptan de verkramping van het hart gekregen en door zuurstoftekort het infarct.

20-08-2015 | Vrouw | 29
sumatriptan (100mg)
Na een kwartier was de hoofdpijn weg, maar ineens brak het zweet me uit, duizelig, kotsmisselijk, alsof ik zo inslaap zou vallen, vooral alsof ik strontzat was. het heeft uren geduurd eer ik me terug wat menselijker voelde en terug uit de zetel durfde komen. Echt alsof ik aan de drugs had gezeten.

05-01-2015 | Vrouw | 21
sumatriptan
Sinds mijn 15e last van hoofdpijnen. Die steeds erger werden. Al veel medicijnen geprobeerd. Loop nu ook bij fisio. Slik nu half jaar sumatriptan. Nare bijwerkingen als stijve nek en zware ledematen. En ik ben bang dat ik er inmiddels verslaafd aan ben omdat ik het afgelopen 1,5 week bijna elke dag een in moest nemen.

07-11-2013 | Vrouw | 23
sumatriptan (50mg)
Heb vanaf jongs af aan al migraine. Ik ben nu 23 en mijn aanvallen werden steeds erger en vaker. ik gebruikte eerst een tijdje maxalt, maar deze hielp niet ivm het vele overgeven. overgegaan op de sumatriptan injectie, maar hierna kreeg ik dagelijkse migraine/ hoofdpijnklachten. tot het uit de hand liep, na 5 weken lang elke dag. bij neuroloog gekomen en bleek dat [lees meer...]ik zwaar verslaafd was en dat ik hartinfarct kon oplopen door deze spuiten, omdat ik ze dus dagelijks moest gebruiken om het dragelijk te maken. Zonder kon ik gewoon niet, want liep met de kop tegen de muur en gilde het uit. nu moet ik dus afkicken van dit medicijn en er is niemand die me hiervoor heeft gewaarschuwd. Dus pas op met dit middel..

09-05-2013 | Vrouw | 21
sumatriptan
Het heeft mij ruim een jaar goed geholpen tegen migraine. Nadeel is dat ik het steeds vaker kreeg tot 3 a 4 maal per week! En nu werkt het middel helemaal niet meer! Het geeft alleen nog maar die nare bijwerkingen die 3 uur duren! Maar de migraine blijft! Ik raad sumatriptan niemand aan. Je lichaam raakt er te snel aan gewend en raakt dan verslaafd!

07-04-2013 | Vrouw | 43
sumatriptan
Migraine was snel over na inname maar was zo beroerd een half uur lang na inname dat ik het niet meer durfde te nemen! Duizelig, hartkloppingen en algeheel beroerd.

05-08-2018 | Vrouw | 47
sumatriptan (12mg/ml)
Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.

13-12-2017 | Vrouw | 72
sumatriptan (50mg)
2 dagen zware migraine aanvallen gehad!!! Geen enkel resultaat met sumatriptan. Gebruikte hiervoor Maxalt zuigtabletten dat hielp wel, aanval werd afgezwakt of ging snel over. Heb jammer genoeg al vanaf mijn 14 de jaar last migraineaanvallen !

26-12-2016 | Man | 29
sumatriptan (12mg/ml)
Clusterhoofdpijn
Helaas is mijn CH voordat ik bij de neurloog kwam vele jaren misdiagnosed. Eerst dachten ze aan een voorhoofdholte ontsteking, medicijnen hielpen niet maar na 3 maanden was ik verlost van de pijn, exact 1 jaar later weer dezelfde pijn, toen dacht de HA aan acute spierverkramping in mijn nek, medicijnen gekregen en moest naar fysiotherapie, medicijnen werkte niet en het all[lees meer...]er ergste was fysio therapie met heftige hoofdpijnen, heb dit ook niet lang volgehouden, maar na 3 maanden de pijn weer zo goed als weg.. weer een jaar later pijn weer terug, toen was het migraine in heftige vorm zonder clasic symphtonen, wat ik ook tegen de HA zij hij wilde niet geloven dat het CH was.... (Ondanks dat ik heb de juiste symptonen doorgaf en ook aangaf dat mijn nichtje dezelfde diagnose gesteld heeft gekregen en dezelfde symptonen heeft als ik) weer verkeerde medicijnen, na 3 maanden was de pijn weer weg, jaar later, weer de pijn terug, de HA dacht nog steeds aan Migraine, gaf me dit keer Sumatriptan i.p.v. Naratriptan (welke zo goed als dezelfde werking hebben) werkte weer niet, ik terug naar de HA en geist dat hij me doorverweez naar een neuroloog, ondanks dat hij flink tegen stribbelde heeft hij me uiteindelijk doorverwezen naar de neuroloog (na 30. min. met hem gediscussierd te hebben en hij uiteindelijk mee maakte hoe een aanval kwam opzetten puur door de stress die hij me gaf). de neuroloog heeft een paar vragen gesteld om tot de juiste diagnose te komen, CH....Juiste diagnose, juiste medicatie en ik was eindelijk verlost van mijn ergste nachtmerie...

04-05-2016 | Vrouw | 25

16-03-2016 | Vrouw | 43
sumatriptan (100mg)
Ik neem sumatriptan ongeveer 10 jaar. Was voorgeschreven door mijn huisarts voor zware hoofdpijnen zonder welke dan ook onderzoek. (Bij bijzondere waarschuwingen staat: Mag alleen worden gebruikt als er duidelijke diagnose van migraine is. Niet gebruiken voor de behandeling van hemiplegische, basilaire of oftalmoplegische migraine!). Eerste paar jaren heeft wel geholpen. N[lees meer...]aar loop van de jaren steeds minder. Laatste 2,5 - 3 jaren word bijna iedere dag wakker met een hoofdpijn. Soms gaat het vanzelf over, soms niet. Sumatriptan helpt 2 van de 3 keer niet. Vaak voel me tussen moe en doodmoe. Er zijn maar enkele dagen zonder hoofdpijn of de vermoeidheid.

12-04-2015 | Man | 27
sumatriptan (50mg)
Ik heb veel last van migraine, de huisarts heeft mij opgegeven moment sumatriptan voorgeschreven. Na de eerste inname ging het gelijk fout! Ik kreeg hartritme stoornissen en moest per ambulance afgevoerd worden naar het ziekenhuis, Als deze er niet op tijd bij was geweest had ik dit niet meer kunnen typen. Ik bleek allergisch te zijn voor dit medicijn. Gelukkig is het vo[lees meer...]or mij uiteindelijk goed afgelopen. Gebruik nu ibuprofen 600 om de pijn te verlichten

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum