Clusterhoofdpijn (19 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

23-09-2014 | Vrouw | 23
sumatriptan
Al jaren last van hevige migraine aanvallen. Paracetamol heeft nooit geen effect gehad en ibuprofen 600 ook nauwelijks, deze onderdrukt de migraine niet voldoende. Dankzij een tip van een vriend voor sumatriptan ben ik naar de huisarts gegaan, en deze heeft het medicijn voorgeschreven. Nu gebruik ik al bijna 4 jaar sumatriptan tijdens migraine aanvallen, en ik vind het sup[lees meer...]er. Het enige nadeel zijn de bijwerkingen. Ik krijg namelijk last van tintelingen in mijn handen en voeten, pijn op de borst, benauwdheid, duizelig en aanraking met warm water bijvoorbeeld doet erg pijn. Gelukkig zijn deze bijwerkingen verdwenen wanneer het medicijn op zijn "hoogtepunt" is, na ongeveer 2 uur. En is de migraine verdwenen, dit is waar het uiteindelijk om gaat.

10-04-2014 | Vrouw | 32
sumatriptan
Werkt soms wel en soms niet. Heb geen aura verschijnselen dus ben daardoor soms te laat met innemen en dan werkt het middel niet goed. Als het wel werkt dan werkt het vrij snel en is de pijn stukken minder heftig. Bijwerkingen alleen in de vorm van rare tintelingen en een zwaar gevoel in mijn nek wat omhoog kruipt. Nu een tijdje via neuroloog aan de amitriptyline wat ec[lees meer...]ht super goed helpt tegen hoofdpijn! Enige nadeel is dat ik zwaar aankom van dit middel.

31-01-2014 | Vrouw | 46
sumatriptan (100mg)
Heb al jaren migraine en heftige pijn. Sinds een jaar Sumatriptan voorgeschreven gekregen. De pijn is na een half uur weg!! Ongelofelijk! Maar de bijwerkingen zijn best heftig (duizelig, warrig hoofd, pijn op de borst, trekkend gevoel in de buik). Ik merk dat het iets beter gaat als ik ga liggen zodra ik Sumatriptan inneem. Krijg nu vanwege de bijwerkingen iets anders voo[lees meer...]rgeschreven door de Neuroloog.

06-11-2013 | Vrouw | 48
Hoofdpijn
Ik heb volgens mij geen migraine, maar wel heel vaak barstende pijn wat mij belet om mijn werk (kantoor) te doen. Sumatriptan is het enige wat helpt, met ongeveer een uur zakt bijna altijd de hoofdpijn. Ik gebruik er wel heel veel per maand, zo'n 10 tot 15 stuks, soms wel 7 dagen achter elkaar. Af en toe zelfs 2 per dag omdat de hoofdpijn dan weer terugkomt. Ik vraag me af[lees meer...] hoeveel je er maximaal per maand of per week mag nemen, dat staat niet in de gebruiksaanwijzing.

30-07-2013 | Vrouw | 24
sumatriptan
Sumatriptan werkt fantastisch! Eindelijk iets dat werkt. Metropolol gebruikt en andere dingen, maar dit werkt het best! De bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Heel veel spierpijn, kramp in mijn nek en kaken, etc. Maar alles is beter dan migraine, dus ben er wel blij mee!

26-06-2013 | Vrouw | 34
sumatriptan
Helpt vrij snel, binnen een uur neemt de hoofdpijn duidelijk af. Af en toe ineens wat heviger maar dat zijn echt korte momenten. Wel na ongeveer 20 min na het innemen hele zware armen en benen. Durf dan bv niet auto te rijden. Dit wordt geleidelijk aan wel weer minder en dan ben ik blij dat ik dit medicijn heb!

26-06-2013 | Vrouw | 50
sumatriptan
ik ben al sinds mijn puberteit mirgrainepatient. alles al gedaan en gebruikt wat mogelijk was om dit te verhelpen , maar niets helpt. sumatriptan helpt wel om mijn aanvallen dragelijk te maken . maar ik merk ook dat ik meer en meer nodig heb om te kunnen functioneren . sommige maanden zelfs dagelijks. ik heb wel heel veel last van maagpijn en druk op de keel . juist a[lees meer...]lsof er constant iemand mijn keel toeknijpt.

04-05-2013 | Vrouw | 46
sumatriptan
Help ik slik naar mijn idee veel te veel sumatriptan maar niets anders helpt ,heb ook al propanalol gehad en metropolol maar helaas. Wie heeft nog adviezen

11-02-2013 | Vrouw | 49
sumatriptan
Ik heb jaren maxalt gebruikt, ik had het idee dat het niet meer effectief aansloeg. Heb daarom om een andere pijnbestrijder gevraagd. Ze heeft me imigran gegeven. Het helpt in ieder geval, ik had liever gehad dat men erachter zou komen waarom ik zoveel aanvallen heb.

21-12-2012 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
werkt goed maar beeoperarie mega giga veel bijwerkingen

27-10-2012 | Vrouw | 54
sumatriptan
had jarenlang ernstige migraine tot ik iemand ontmoette die geneeskunde in china had gestudeerd. hij zei; STOP MET AL HET RAUWE VOEDSEL. heb ik gedaan, nooit meer migraine gehad. Gebruik nog wel af en toe sumatriptan omdat ik wel regelmatig hoofdpijn heb en de gewone paracetamol bij mij niks meer doet.

26-10-2012 | Vrouw | 45
sumatriptan
heeft iemand naast die druk op de borst ook blauwe lippen?

16-09-2012 | Vrouw | 50
sumatriptan
Ik heb migriaine met aura. In het begin heb ik steeds bij de eerste verschijnselen (zien van flikkeringen) een tablet ingenomen en na 12 uur nog een. Later ook geprobeerd pas tijdens de hoofdpijn een tablet te nemen maar dan het gevoel dat het dan minder goed helpt. Ik probeer nu me te beperken tot 1 tablet per aanval. Het aantal aanvallen is wisselend, meestal 1 of enkele[lees meer...] aanvallen vlak achter elkaar en dan weer weken of soms maanden niet. De afgelopen 2 halve week 4 aanvallen gehad. Als bijwerking alleen lichte duizeligheid/zwaar hoofd verder niets. Ben blij met dit middel.

27-08-2012 | Vrouw | 51
sumatriptan
Ik heb in toenemende mate last van migraine en heb nu eindelijk de stap gezet om er iets voor in te nemen. Omdat ik had gehoord dat ook een halve effectief kan zijn heb ik dat gedaan en dat hielp heel goed. Hoofdpijn voelde ik wegzakken en ik voelde me überhaupt heel goed daarna. Wel wat last van hartkloppingen, maar die gingen over. Beetje slaperig maar dat vind ik niet e[lees meer...]rg. Nu heb ik het zelfs geprobeerd met een kwart tabletje en ook dat hielp goed genoeg. Soms lukt het me om een beginnende migraine zelf weer kwijt te raken, maar een andere keer knalt hij er doorheen en dan is het fijn om hierop terug te kunnen vallen.

18-08-2012 | Vrouw | 33
sumatriptan
sinds enkele maanden neem ik sumatriptan en ben ik eindelijk verlost van mijn maandelijkse migraineaanvallen. Alleen jammer van de bijwerkingen: stijve tong, gezwollen keel wat het slikken bemoeilijkt, zware rechterarm met tintelingen,.. Heeft hier nog iemand last van? Heb aan de huisarts gevraagd of dit kwaad kan maar hij weet het niet..

17-08-2012 | Man | 53
sumatriptan
Enige jaren geleden begonnen met immigran ivm hevige migraine aanvalen. eerst via pen-injectie maar lter als tablet. Via apotheek sinds vorig jaar sumatriptan gekregen. Zelfde als immigran alleen veel goedkoper. Middel werkt prima alleen hou ik de hele volgende dag een loom gevoel in mijn lichaam. Hoofdpijn blijft ook een beetje hangen. Bijwerkinenzijn gering. Alleen na de[lees meer...] migraine aanveen enorme trek in aleswatzout is ( cips, drop etc.)

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum