Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

27-10-2021 | Man | 24
Aften
ik heb perio aid 0,12% gekocht omdat ik last had van een hele vervelende aft op mijn tong waardoor ik moeilijk kon praten/eten. Ik kreeg perio aid veelste makkelijk mee bij de drogisterij. Er zou veel meer toelichting vanuit de drogisterij gegeven moet worden bij het kopen van deze troep. Ik heb in totaal 4 x 15 ml gebruikt en na de 4e keer plotseling een hele droge mond. [lees meer...]Ik stop er per direct mee en hoop zsm van deze droge mond af te komen. Los van de vervelende bijwerkingen werkt het middel wel prima tegen aften.

30-09-2021 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
De Perio-aid is een effectieve mondspoeling maar de bijwerkingen waren voor mij niet langer dan een week te verdragen. De branderige tintelingen en de irritatie van mijn mondslijmvliezen werden steeds erger. Hinderlijk was ook het smaakverlies. In de bijsluiter wordt het een "verandering van smaakperceptie" genoemd die samen met de irritatie verminderen als je het product [lees meer...]blijft gebruiken. Bij mij werd het steeds erger. Ik raad iedereen aan te stoppen met het gebruik indien de bijwerkingen toenemen omdat het niet waarschijnlijk is dat het daarna nog gaat afnemen. De bijsluiter moet volgens mij beslist aangepast worden.

14-09-2021 | Vrouw | 42
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

08-09-2021 | Vrouw | 35
Trekken van tand of kies
Na het chirurgisch verwijderen van mijn verstandskies moest ik 3x per dag met 15ml mijn mond spoelen. Nu 2x gedaan maar ik denk dat het hierbij laat. Hele droge mond, raar gevoel op mijn tong en alles wat ik eet of drink smaakt vies/raar.

04-08-2021 | Vrouw | 45
mondverzorging (0.12)
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

30-06-2021 | Vrouw | 24
Trekken van tand of kies
Op een dinsdag ben ik naar de kaakchirurg geweest om mijn verstandskies te laten trekken. De volgende dag ben ik begonnen met het spoelen met perio aid 0,12%. In de folder stond dat ik dit 3x per dag moest doen na het tandenpoetsen. Op vrijdag begon mijn tong erg veel pijn te doen, te verkleuren, voelde droog en een nare smaak. Zaterdagochtend is de laatste keer geweest [lees meer...]dat ik gespoeld heb. Nu heb is het een week verder en heb ik nog steeds last van mijn tong. De verkleuring is wel weg, maar het droge gevoel met tintelingen en branderigheid is er nog steeds en het wordt ook niet beter. Ik heb al contact gehad met de poli van de kaakchirurgie, die zeggen dat ik het even moet afwachten tot vrijdag. De huisarts zegt dat hij niks voor mij kan betekenen. Hoelang gaat dit duren?!

03-05-2021 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Al 6 weken lang bleef ik last hebben van een tandvleesonsteking. Het ergste was de stank dat uit mijn mond kwam. Heel vies. Van alles uitgeprobeerd en niets hielp helaas. Ik had een aantal jaar geleden eens eerder Perio Aid gebruikt voor een tandvleesonsteking en toen was het na 2 dagen helemaal weg. Nu dus weer. Na 2 dagen ben ik genezen! Dit spul werkt echt goed! I[lees meer...]k heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ben voor de zekerheid tijdelijk gestopt met koffie en thee drinken. Ik dronk alleen maar water. Ik heb geen tandverkleuring. Ook geen last gehad van andere bijwerkingen. Had alleen smaakverandering bij het water drinken. Water smaakte een beetje vies en bitter. Dat was het enige waar ik een beetje last van had maar het was het mij echt waard. Ben zo blij dat ik zo snel van mijn tandvleesonsteking af ben.

24-04-2021 | Vrouw | 60
mondverzorging (10mg/g)
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

16-04-2021 | Vrouw | 55
Tandverzorging
Gelukkig slechts éénmalig mond mee gespoeld, na tandsteenverwijdering - onmiddellijk brandende keel en tintelende tong - ganse nacht roffelend hart - na ademhalingsoefeningen "vertraagd" tot 110bpm in bed - ganse dag nog keelpijn en ruwe tong - op een bepaald moment ook sterke kuitkrampen (na inname Mg gebeterd, nog nooit zo gehad), heel slap, niet in staat te werken.

12-04-2021 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Gestopt met dit middel op aanraden kaakchirurg. Hoop dat de zwelling wegtrekt!

05-04-2021 | Vrouw | 43
Trekken van tand of kies
Wat een rotzooi! De eerste dagen had ik niet door dat de pijnlijke plekken op mijn gehemelte van dit product kwamen. Als de kaakchirurg zoiets voorschrijft en de apotheker zelfs zegt dit gerust 3 x per dag te gebruiken, ga ik ervan uit dat dit een veilig product is. Niet dus! Ik heb inmiddels met eten zoveel last dat ik alleen nog maar vloeibaar kan eten. Brandplekken o[lees meer...]p mijn tong, gehemelte, een vieze smaak in mijn mond. Stop er nu mee na 4 dagen gespoeld te hebben. Hopelijk herstelt het snel:-((((

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.

23-03-2021 | Man | 68
mondverzorging (2mg/ml)
Na het plaatsen van een implantaat perio aid 4 x daags spoelen (30ml). Erg scherp en pijnlijk in de mond. Na 2 dagen opgezette lippen, irritatie van keel en tong, zwelling van wang, verlies van smaak. Na 4 dagen gestopt en wacht nu op verminderen klachten. Beslist niet aan te bevelen.

09-03-2021 | Vrouw | 54
mondverzorging (10ml)
Trekken van tand of kies
Na het trekken van kiezen dit middel voorgeschreven gekregen ter voorkoming van infecties . 2x daags spoelen . Na 1 dag blaren op de tong , dag 2 pijnlijk tandvlees ,, dag 3 zeer droge mond en smaakverlies , dag 4 dikke bult onder rechteroor en zeer veel pijn bij kauwen of slikken . Teruggegaan naar de kaakchirurg . Advies om direct te stoppen gezien mijn speekselkl[lees meer...]ieren zijn ontstoken door waarschijnlijk een ernstige reactie op dit middel . Hopelijk wordt het nu minder . Dus voor mij ook nooit meer .

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

04-03-2021 | Vrouw | 53
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na behandeling mondhygiënist voorgeschreven gekregen. Na twee keer gebruikt te hebben ruwe tong, vieze smaak en smaakverlies. Wat een vreselijk product! Ben gestopt en na dagen heb ik smaak nog niet terug lees hier dat ik niet de enige ben met deze problemen. Zou dit goedje alleen in zeer ernstige omstandigheden nogmaals gebruiken.