mondverzorging

Tandvleesontsteking (44 meningen)
Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

30-06-2018 | Vrouw | 70
Kaakoperatie
Na 4x gespoeld te hebben (2x daags na tandenpoetsen)en 30 sec. in de mond gehouden kreeg ik een zwelling onder mijn oor bij de kaak speekselklier? De zijkant van mijn gezicht bij oor word ook dik en na eten (kauwbeweging?) werd het iedere keer erger. Ook geeft het eten een onaangename reactie op die plaats, een beetje alsof je iets eet wat erg zuur is. Bij rust (niet ete[lees meer...]n dus) slinkt het een beetje, maar de hele zijkant staat onder spanning tot in mijn nek en hoofd(pijn). Ben gestopt maar dat helpt nog niet direct. Assistentes van Kaakchirurg weet er geen raad mee en de Apotheek ook niet. Van de implantaat heb ik geen last maar hier wel een heleboel ellende van.

28-06-2018 | Vrouw | 51
Tandvleesontsteking
Ik vindt het middel niet helpen krijg last van mij mond tanden worden bruin jeuk aan mijn gehelmde als ik spoel gaat niet weg. Ik vindt het een slecht middel ook koop dit middel nooit meer de kwaal word 10 keer erger. Hoe kunnen tandartsen dit middel aan raden.

18-06-2018 | Man | 23
Tandvleesontsteking
Dramatisch, reviews hadden gelijk!

22-05-2018 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik moest het gebruiken van de mondhygiëniste. Ze had net de helft van mijn mond schoongemaakt, geen vlekje te zien. 1week later ging ik voor de andere helft en mijn hele mond was nog nooit zo donker met vlekken. Ze heeft wederom mijn hele mond gereinigd en ik mocht het spul nog 2weken gebruiken. Inmiddels zitten al mijn tanden weer onder de donkere vlekken en heb ik nu pas[lees meer...] de link met het middel gelegd. Erg vervelend, want nu moet ik wéér langs en dat kost mij klauwen met geld!!! Mijn tandvlees is overigens niet meer ontstoken, maar of dat nu alleen door dit spulletje komt... ik zou het zeker niet gebruiken!!!

08-05-2018 | Vrouw | 57
Kaakoperatie
Gisteren een kaakoperatie gehad in de onderkaak.. Mijn bot was te spits om implantaten te kunnen plaatsen voor een klikgebitsprothese. Bot is lager en vlak gemaakt, en er zijn 2 implantaten geplaatst. Omdat de mondholte goed schoon te houden , spoel ik 2x daags met Perio-aid 1,2 %. 1 Minuut spoelen, en daarna een heerlijk frisse mond. In het verleden ook al vaker gebr[lees meer...]uikt na behandelingen bij de kaakchirurg. Ik vind het Super, ben zeer tevreden !

01-05-2018 | Vrouw | 33
mondverzorging (10mg/g)
Ontsteking (mond)
Heb het middel 2 x gebruikt. Daarna nier meer durven te nemen. Lijkt alsof ik Mn hele mond heb verbrand. Mijn smaakpapillen zijn bijna weggeschroeid lijkt t wel. Vreselijk zou niet verkocht mogen worden.

16-01-2018 | Vrouw | 39
Infectie (mond)
Wat een drama, mijn tong en hele mond voelt verbrand door een chemische stof. Het topje van mijn tong heeft zelfs geen gevoel meer, zelfs 12 uur later niet. Iets eten en drinken doet zeer en alles smaakt bitter. Ik vind het ongelofelijk dat je dit middel gewoon bij de drogist kan kopen.

03-01-2018 | Vrouw | 50
Keelpijn
na gorgelen bij pijnlijke keel (zonder het product door te slikken) begon gevoel van zwelling in de keel en sterk branderig gevoel. De pijn name toe de zwelling idem. Werd na spoeddienst gevoerd en verbleef drie dagen in intensive care. dankzij goed ingrijpen en juiste medicatie is levensbedreigende zwelling verdwenen. Na een week nog steeds belangrijk gebrek aan smaak. [lees meer...] Onbegrijpelijk dat dit product zomaar vrij te verkrijgen is

02-01-2018 | Vrouw | 65
mondverzorging (0,05)
Dit middel heeft akelige bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan. Misschien is ook het burning mouth syndroom daardoor is ontstaan. Vroeger kreeg je bij de tandarts Bocasan voorgeschreven. Waarom nu dit heftige middel? Bocasan gaf geen problemen (nu Bikosan).

27-08-2017 | Vrouw | 48
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Op recept van Mondhygiëniste. Lees veel bijwerkingen. Ik ga het niet gebruiken, maar gebruik Corsodyl! Super spul. doet hetzelfde.

28-07-2017 | Vrouw | 24
mondverzorging (1,2mg/ml)
Trekken van tand of kies
Kreeg dit voorgeschreven na het trekken van mijn laatste 2 wijsheidstanden. Zoals hier verteld branderig gevoel in mond en op tong direct na gebruik. Tot mijn afgrijzen gemerkt dat er bruine randen op mijn tanden te zien zijn, en dat mijn tanden een algemene grauwe geelbruine kleur gekregen hebben. Ik ben doodsbang dat dit niet meer weggaat ... Mijn tanden zijn overgevoeli[lees meer...]g, kan bijna niets eten. Heb meer last hiervan dan van de ingreep zelf. Product heeft blijkbaar niet de juiste bacteriën gedood; kreeg al een ontsteking na een dag. Had ik maar dit forum eerder gezien ...

14-07-2017 | Man | 30
mondverzorging (1,2mg/ml)
Voorgeschreven door de kaakchirurg nadat hij een verstandskies uit mijn kaakbot heeft moeten boren. Ik heb het idee dat dit middel simpelweg alles in je mond doodt dat problemen zou kunnen veroorzaken en daardoor een ontsteking van het wondje voorkomt. Voordeel: Het lijkt dusver (dag 3 na ingreep) erg effectief te zijn tegen bacteriele infecties. Nadeel: Er zitten nogal[lees meer...] wat gebruiksrestricties aan. Je moet de bijsluiter echt wel goed doorlezen. Ik heb tot dusver telkens na inname smaakverlies, maar dit gaat vanzelf over. Ook lijkt het de eerste paar keer harder te bijten dan later het geval is. Ook mag je het absoluut niet inslikken dus zet een spuugbekertje maar alvast klaar. Kleurverschil heb ik na 3 dagen nog niets van gemerkt, maar dat schijnt pas na langdurig gebruik op te treden.

05-07-2017 | Man | 22
Aften
Ik heb het langdurig ( 2 jaar ) gebruik tegen aften, alleen weet ik niet of dat goed is?

01-07-2017 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
De apotheek had dit middel aangeraden en na goedkeuring door de tandarts begonnen met het gebruik voor mijn tandvleesontsteking. Na de eerste spoelbeurt had ik enkel wat last van smaakverlies en een licht branderige tong. Na de tweede keer namen deze klachten toe. Na de derde keer werd ik 's nachts meerdere keren wakker door een droge pijnlijke mond. Veel water gedronken, [lees meer...]maar het brengt niks op. De ontsteking aan mijn tandvlees is beter, maar mijn tong is nog steeds branderig na gestopt te zijn. Ook de binnenkant van mijn onderlip doet heel veel pijn, voelt doof aan en staat gezwollen. Ook een lichte witte uitslag is zichtbaar. Ook onder mijn tong. Het doet verschrikkelijk veel pijn gewoon zo, en nog erger als ik eet of praat. Ik snap niet dat dit verkocht wordt in een apotheek. Zoveel lastige bijwerkingen. Ik hoop dat deze pijn en verdoofd gevoel snel over gaan... :(

29-04-2017 | Vrouw | 33
Tandvleesontsteking
De eerste twee dagen had ik vooral last van een brandende/tintelende tong en daarbij trad ook smaakverandering op. Na drie/vier dagen merkte ik een zwelling in een van mijn klieren onder mijn oor. Ik stop per direct met het gebruik van dit middel. Lijkt me niet gezond.

09-03-2017 | Man | 60
Kaakoperatie
Na het plaatsen van meerdere implantaten gebruikt ter voorkoming van infectie. Prima effectief en veel aangenamer in gebruik dan "zuivere" chloorhexidine, zowel in smaak als in (ontbrekende) bijwerkingen ten aanzien van tandverkleuring. Verwacht echter geen wonderen: Dit middel is een ondersteuning van mondhygiëne, geen geneesmiddel voor een al aanwezige schimmel- of bacte[lees meer...]riële infectie.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum