Tandvleesontsteking (39 meningen)
Trekken van tand of kies (14 meningen)
Tandverzorging (6 meningen)
Aften (2 meningen)

15-07-2015 | Vrouw | 24
mondverzorging (0,12)
Ik gebruik het product ondertussen een week lang 3x per dag. Ik heb een operatie ondergaan waarbij mijn boven en onderkaak gebroken zijn om deze te verbreden door middel van twee hyrax-beugels. Het is uiteraard heel erg belangrijk om deze beugels proper te houden. Ik kan mijn tanden niet met tandpasta poetsen omdat ik mijn mond gewoon niet ver genoeg open krijg dus moet ik[lees meer...] na iedere maaltijd spoelen met Perio-Aid. Mijn tevredenheid over het middel is matig: het houdt mijn mond proper zodat mijn operatiewonden goed genezen, maar mijn tong en speekselklier voelen compleet geïrriteerd, uitgedroogd en ontstoken aan. Hierdoor wordt het elke dag een grotere marteling om te spoelen aangezien de perio-aid steeds harder begint te branden op mijn tong. Daarnaast wordt ik iedere ochtend wakker met een tong en keel die zo uitgedroogd zijn dat ik amper nog kan eten, drinken of slikken. Eten en slikken doen trouwens ook pijn omdat mijn tong zo geïrriteerd is. Conclusie voor mij: het product heeft de eerste dagen goed geholpen om mijn operatiewonden proper te houden, maar na een week beginnen de nevenwerkingen de positieve werking duidelijk te overschaduwen...

05-06-2015 | Vrouw | 54
mondverzorging (1,2mg/ml)
Tandverzorging
Ik kreeg een bruine tong en die is nu 2 maanden later nog niet weg. Mijn tong is nog steeds gevoelig en voelt prikkelig aan de hele dag door.

21-03-2015 | Man | 73
mondverzorging (0,12)
Speekselklieraandoening
Implantaten geplaatst op 17-03-2015, op advies implantoloog mondreiniging doen met - meegekregen - super zachte tandenborstel - en spoelen met perio-aid 0.12%. Spoelen 2x per dag. (tegen ontsteking en tegen plaquevorming. Bijwerking na 5 dagen: verstopte speekselklier, door gruis in het kanaaltje. Hier nooit eerder problemen mee gehad. Vrijdag 20 maart heeft de tandarts[lees meer...]/implantoloog de klier stevig gemasseerd en de zwelling verdween nadat enig "gruis" was weggedrukt door de massage. Echter vandaag, zaterdag, kwam de zwelling net zo hard weer opzetten en las op meerdere sites dat speekselklierverstopping een bijwerking is cq kan zijn van dit spoelmiddel.

04-03-2015 | Man | 39
mondverzorging (30ml)
Tandvleesontsteking
Na een tandvleesontsteking een jaar geleden gebruik ik het middel nu nog dagelijks 1x na het tandenpoetsen s'avonds. Het tintelen op de tong en in de mond herken ik, maar ik ervaar het helemaal niet als vervelend. In tegendeel. Overige bijwerkingen herken ik niet. Misschien dat je er gewoon even aan moet wennen.... ( na gebruik minstens een half uur niet eten en/ of dr[lees meer...]inken is wel belangrijk).

26-08-2014 | Vrouw | 50
mondverzorging
Precies 2 dagen gebruikt en toen snel overgestapt naar 10-Quist forte spoelmiddel. Perio-aid smaakte vies daarbij werd mijn mond erg droog en branderig, bovendien verkleurt het je tanden en tast het je smaak aan bij langer gebruik, waarschijnlijk vandaar alleen bedoeld voor kortdurend gebruik. De 10-Quist moet je weliswaar mengen maar werkt heel goed, smaakt niet echt e[lees meer...]rgens naar en je tanden worden er eerder witter van dan bruin. Gelukkig dit veel betere alternatief gevonden.

20-08-2014 | Vrouw | 38
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen door parodontoloog na tandvleestransplantatie. Direct na eerste gebruik al naar brandend gevoel op tong. Vooral op de punt. Nu na 1,5 week gebruik echt een lijdensweg. Smaakverlies en zwarte tong vind ik details maar die pijn aan mijn tong is echt vreselijk en houdt uren aan. Het werkt wel voor de genezing voor het tandvlees dus het is kiezen ui[lees meer...]t twee kwaden wat mij betreft maar dat dit meer pijn doet dan de operatie zelf is toch bizar. Ook van de pijn dit het doet aan blootliggende tandhals wordt een mens niet vrolijker.

15-08-2014 | Vrouw | 47
mondverzorging
voor ontstoken tandvlees, eerste maand ging goed, nu ruim 2 maanden verder, advies 2 x ragen en spoelen per dag. Mijn ondertanden en alle spleten waar normaal tandplak zit, zijn heel donkerbruin verkleurd, lijkt wel of ik een heel rot gebit heb. Moet over 10 dagen pas terug, maar ga nu bellen, het ziet er niet uit. Andere mensen merken het ook op.....

25-04-2014 | Vrouw | 22
mondverzorging
Heb de mondspoeling nu 2 dagen gebruikt en heb minder smaak! Ik hoop dat me smaak snel terugkomt en ik stop direct. Ook de hele dag een bittere smaak in me mond.

25-01-2014 | Man | 65
mondverzorging
Heb een zgn flap operatie gehad op maandag,donderdag hele dikke keel, mond nog een cm open te krijgen en slikken heel moeilijk,gestopt met spoelen, nu zaterdag nog steeds hetzelfde, slikken nog moeilijker en pijnlijk.Erg dik onder mijn kin en heb het gevoel ook de tong.

31-12-2013 | Man | 30
mondverzorging
Dit is echt een wondermiddel als je het goed gebruikt (15 ml per dag) spoele en DUS NIET DOOR SLIKKE want dan komt het bij je speelsel klieren enz Smaak verlies kan optrede maar als je stopt komt de smaak terug. STAAT IN DE BIJSLUITER EN KLOPT OOK Ik ben zekker van plan dit middel te blijven gebruiken

31-12-2013 | Vrouw | 48
Tandvleesontsteking
Tong en mond branden enorm na gebruik van dit product. Smaak was volledig verdwenen. Kreeg een schimmelinfectie in de mond door het gebruik. Op aanraden van de huisdokter onmiddellijk gestopt met het spoelen en medicatie gekregen om de schimmelinfectie te bestrijden.

21-10-2013 | Vrouw | 48
mondverzorging
Perfect spul, smaak lekker fris. Geen enkele bijwerking. Gekregen voor alveolitis na trekken verstandskies.

02-09-2013 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Ik heb zelf in het begin lichtbranderig gevoel gehad op mijn tong, maar voor de rest helemaal prima. Genezing van mijn tandvlees (na behandeling bij tandarts) is versneld door dit middel (0.12%). Geen verkleuring, zwarte tong of andere enge dingen, die ik bij anderen lees. Kennelijk hangt 't per persoon er van af; de overgevoelige mensen zouden dan idd zoutoplossing mo[lees meer...]eten gebruiken

08-07-2013 | Man | 22
mondverzorging
Ik heb inmiddels al mijn verstandskiezen laten trekken en gebruik dit middel ipv lauw-zout water maar ik vind dit hartstikke fijn spul. Heb een heel klein beetje smaakverlies maar daar is alles mee gezegd. Omdat ik mn tanden niet kan poetsen vind ik dit voor zowel de reinigende zo ook de desinfecterende manier de beste keus.

01-06-2013 | Man | 31
Kiespijn
twee keer één week ingenomen i.v.m. getrokken verstandskiezen. In beide weken bijna geen smaak meer gehad en lichte verkleuring tong. Verder geen klachten en ook geen enkele (ontstekings)klachten door getrokken kiezen. Het is een weekje afzien m.b.t. eten maar verder prima middel.

09-05-2013 | Vrouw | 25
mondverzorging
Ik heb de perio aid 5 dagen gebruikt, mijn tong voelt branderig en erg gevoelig, dit is al na enkele minuten na het spoelen. Gelukkig heb ik nog wel mijn smaak. Mijn tongspeekselklieren en onderkaakspeekselklieren zijn behoortlijk opgezet, dit voelt als ontstoken. Slikken is moeilijk en vervelend, zo te zien ben ik niet de enigste met dit soort klachten en ben ook zek[lees meer...]er niet van plan die troep nog te gebruiken!