mondverzorging

Tandvleesontsteking (44 meningen)
Trekken van tand of kies (18 meningen)
Tandverzorging (7 meningen)
Aften (3 meningen)

04-03-2017 | Man | 33
mondverzorging (1,2mg/ml)
Trekken van tand of kies
1 Wijsheidstand getrokken. Dit product werkt even goed als Hextril, maar heeft het voordeel dat je je smaak behoudt en dat niet alles wat je eet smerig proeft!

23-12-2016 | Man | 54
Tandverzorging
Werkt goed maar de zwarte tong en zwarte tanden is minder. Nadeel is ook dat je naar een mondhygienist moet om het er weer van af te krijgen.

28-08-2016 | Man | 28
Tandvleesontsteking
Op verzoek een afspraak gemaakt met de tandarts na ontdekking van tandvleesontsteking zowel de boven als onderrand. Na controle en tandsteenverwijdering werd mij het mondspoelwater perio aid aangeraden. Moest wel even zoeken want een simpele kruitvat of etos verkoopt het spul niet, dit word alleen verkocht bij een apotheek. De tandarts rade mij aan perio aid 2 x daags t[lees meer...]e gebruiken 'sochtends en 'savonds na het poetsen en moest dit een week volhouden en daarna stoppen anders zou het tandverkleuringen te weeg brengen. Na het een week gebruikt te hebben volgens voorschrift ben ik er niet veel mee opgeschoten, heb toen opnieuw een afspraak gemaakt met de tandarts (je zal net zien hij was op vakantie). Heb een dienstdoende tandarts gebeld om het toch te laten controleren voor geruststelling en status. Ze vond de ontsteking meevallen, ik moest doorgaan met poetsen en perio aid om de dag 2 x spoelen weer een termijn van een week. Daarnaast heeft ze nog wat tandsteen verwijderd. Ben nu inmiddels 2 maanden verder en het ziet er nog steeds hetzelfde uit, ik ga opnieuw een tandarts afspraak maken bij mijn eigen tandarts en zal wel horen wat er verder gaat gebeuren. Perio Aid: *Vieze smaak tijdens spoelen houd een lange tijd aan (bitter en zeker niet fris). *Na spoelen irritatie van het tandvlees (stekende pijn aan het tandvlees). *Na spoelen last van onverklaarbare misselijkheid (in de tijd van gebruik geen andere medicijnen gebruikt).

25-07-2016 | Vrouw | 26
mondverzorging (10mg/g)
Na het verwijderen van mijn 4 verstandskiezen kreeg ik een recept mee voor perio aid mondspoeling. Ik vond het wel ideaal aangezien de smaak na zo'n verwijdering niet yummie is. De tweede dag na de verwijdering mocht ik de mondspoeling gebruiken. En aangezien je je tanden nog niet heel goed kunt poetsen vond ik dit wel fijn en fris om het toch schoon te houden in je mond. [lees meer...]Maar na twee dagen at ik een ijscoupe en die was opeens een stuk smakelozer dan de vorige keer. Vandaag, drie dagen later, helaas nog steeds weinig smaak. Ik stop ermee en hoop dat de smaak snel terug komt. Helemaal niet zo ideaal dus :(

18-07-2016 | Vrouw | 23
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na het laten trekken van twee verstandskiezen is het mij voorgeschreven door de kaakchirurg. De eerste twee dagen ging het prima, het voelt als sterk mondwater. Ondanks het feit dat ik mijn tanden niet kon poetsen had ik toch een schoon, fris gevoel in mijn mond. Vandaag, op de derde dag, heb ik wel zeer gevoelige voortanden en gevoelig tandvlees. Na het lezen van de recen[lees meer...]sies werd ik lichtelijk bang voor verkleuringen en toen ik in de spiegel keek zag ik dat de randjes van een aantal tanden inderdaad ietsjes verkleurd zijn. Ik ben er op tijd bij, dus ik stop er nu mee. Conclusie: gebruik het niet te veel en niet te lang, maar in het begin doet het prima z'n werk.

13-07-2016 | Vrouw | 24
mondverzorging (0.12)
Kaakoperatie

23-06-2016 | Man | 55
mondverzorging (1,2mg/ml)
Na enkele dagen van gebruik na plaatsen van implantaat had ik een indringende zwavelgeur maar besefte niet dat die van dit product kwam. Na een paar weken ook bruine tanden. Om een lang verhaal kort te maken zit ik nu met een schimmelinfectie op mijn tong die ik niet kwijt raak. Ik denk dat de tandartsen betaald worden om dit product voor te schrijven. Het zou uit de hande[lees meer...]l moeten genomen worden.

13-06-2016 | Man | 55
Kiespijn

27-05-2016 | Vrouw | 60
mondverzorging (1,2mg/ml)
Ivm implantaten kreeg ik Perio aid spoelmiddel voorgeschreven. Kreeg direct klachten. Acuut gestopt met die spul en overgegaan om te spoelen met gewoon zoutoplossing. Nu ik zo alle reviews lees, dan vraag ik mij toch werkelijk af dat dit spul nog te verkrijgen is en behandelaars dit nog voorschrijven.

08-04-2016 | Vrouw | 43
mondverzorging (1,2mg/ml)
Dit voorgeschreven gekregen om te gebruiken na het trekken van een kies. Enige pluspunt is dat het een pepermuntgeur heeft, want smaak verloor ik hier mee en na 2 dagen een tintelende/branderige tong. Tandarts gebeld en in overleg gestopt, omdat de wond goed dicht zit. Geen aanrader dit spul.

18-03-2016 | Vrouw | 18
mondverzorging (2mg/ml)
Mijn dochter heeft haar 4 verstandskiezen moeten laten verwijderen. Om ontstekingen te voorkomen heeft de kaakchirurg Perio-Aid mondspoeling voorgeschreven. Als bijwerking stond in de bijsluiter dat het gebit bruin kon verkleuren maar dat zou van tijdelijke aard zijn. Het is nu maart en haar tanden zijn nog steeds bruin gekleurd. Niet echt een fraai gezicht. Binnenkort bi[lees meer...]j de tandarts maar vragen of hij hier een oplossing voor weet.

26-11-2015 | Man | 54
Infectie (mond)
Na een implantaat schreef de paradontoloog perio-aid voor. Of het effectief is weet ik niet, waarschijnlijk is het ter voorkoming van wondinfectie. Na minder dan een week smaakverlies, koffie smaakte niet meer. Vandaag smaakte het eten niet, daarom een overdaad aan kruiden toegevoegd, nog smakeloos. De anderen vonden het prima smaken. Ik klaagde over een zeepsmaak in mijn [lees meer...]mond, waarop iemand vroeg mijn mond open te doen. Een sterke donkere verkleuring van mijn tong, wat branderig. Ik krijg het er niet af, vermoeden dat de kruiden de oorzaak waren. Perio-aid gaat het riool in. Hopelijk gaat het gevoel snel weg. Terugkijkend had ik al vreemde smaak in mijn mond, alsof ik te veel had gerookt (ik rook al lang niet meer).

15-07-2015 | Vrouw | 24
mondverzorging (0,12)
Ik gebruik het product ondertussen een week lang 3x per dag. Ik heb een operatie ondergaan waarbij mijn boven en onderkaak gebroken zijn om deze te verbreden door middel van twee hyrax-beugels. Het is uiteraard heel erg belangrijk om deze beugels proper te houden. Ik kan mijn tanden niet met tandpasta poetsen omdat ik mijn mond gewoon niet ver genoeg open krijg dus moet ik[lees meer...] na iedere maaltijd spoelen met Perio-Aid. Mijn tevredenheid over het middel is matig: het houdt mijn mond proper zodat mijn operatiewonden goed genezen, maar mijn tong en speekselklier voelen compleet geïrriteerd, uitgedroogd en ontstoken aan. Hierdoor wordt het elke dag een grotere marteling om te spoelen aangezien de perio-aid steeds harder begint te branden op mijn tong. Daarnaast wordt ik iedere ochtend wakker met een tong en keel die zo uitgedroogd zijn dat ik amper nog kan eten, drinken of slikken. Eten en slikken doen trouwens ook pijn omdat mijn tong zo geïrriteerd is. Conclusie voor mij: het product heeft de eerste dagen goed geholpen om mijn operatiewonden proper te houden, maar na een week beginnen de nevenwerkingen de positieve werking duidelijk te overschaduwen...

05-06-2015 | Vrouw | 54
Tandverzorging
Ik kreeg een bruine tong en die is nu 2 maanden later nog niet weg. Mijn tong is nog steeds gevoelig en voelt prikkelig aan de hele dag door.

21-03-2015 | Man | 73
Speekselklieraandoening
Implantaten geplaatst op 17-03-2015, op advies implantoloog mondreiniging doen met - meegekregen - super zachte tandenborstel - en spoelen met perio-aid 0.12%. Spoelen 2x per dag. (tegen ontsteking en tegen plaquevorming. Bijwerking na 5 dagen: verstopte speekselklier, door gruis in het kanaaltje. Hier nooit eerder problemen mee gehad. Vrijdag 20 maart heeft de tandarts[lees meer...]/implantoloog de klier stevig gemasseerd en de zwelling verdween nadat enig "gruis" was weggedrukt door de massage. Echter vandaag, zaterdag, kwam de zwelling net zo hard weer opzetten en las op meerdere sites dat speekselklierverstopping een bijwerking is cq kan zijn van dit spoelmiddel.

04-03-2015 | Man | 39
mondverzorging (30ml)
Tandvleesontsteking
Na een tandvleesontsteking een jaar geleden gebruik ik het middel nu nog dagelijks 1x na het tandenpoetsen s'avonds. Het tintelen op de tong en in de mond herken ik, maar ik ervaar het helemaal niet als vervelend. In tegendeel. Overige bijwerkingen herken ik niet. Misschien dat je er gewoon even aan moet wennen.... ( na gebruik minstens een half uur niet eten en/ of dr[lees meer...]inken is wel belangrijk).

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum