Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

05-05-2023 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Van de tandarts moest ik de perio-aid tandpasta gaan gebruiken. Na een week heftige bijwerkingen: aften/blaasjes, branderige tong, rode lippen aan de binnenkant en pijn. Veel pijn en stress die hierbij komt kijken. Uiteindelijk moest de huisarts zeggen dat dit door de perio-aid komt. De tandarts leek dit onwaarschijnlijk.. Ik slaap er al dagen slecht van... Voor de tan[lees meer...]dvleesontsteking heeft het niets gedaan en moet ik naar de kaakchirurg.

28-11-2021 | Man | 30

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

28-02-2019 | Man | 30
Ontsteking (mond)
Ik denk dat de vele negatieve reviews nogal een vertekend beeld geven: ikzelf nog m'n gezin hebben geen enkele last van bijwerkingen als een brandend gevoel. Het middel doet z'n werk prima.

22-05-2018 | Vrouw | 30
Tandvleesontsteking
Ik moest het gebruiken van de mondhygiëniste. Ze had net de helft van mijn mond schoongemaakt, geen vlekje te zien. 1week later ging ik voor de andere helft en mijn hele mond was nog nooit zo donker met vlekken. Ze heeft wederom mijn hele mond gereinigd en ik mocht het spul nog 2weken gebruiken. Inmiddels zitten al mijn tanden weer onder de donkere vlekken en heb ik nu pas[lees meer...] de link met het middel gelegd. Erg vervelend, want nu moet ik wéér langs en dat kost mij klauwen met geld!!! Mijn tandvlees is overigens niet meer ontstoken, maar of dat nu alleen door dit spulletje komt... ik zou het zeker niet gebruiken!!!

14-07-2017 | Man | 30
mondverzorging (1,2mg/ml)
Voorgeschreven door de kaakchirurg nadat hij een verstandskies uit mijn kaakbot heeft moeten boren. Ik heb het idee dat dit middel simpelweg alles in je mond doodt dat problemen zou kunnen veroorzaken en daardoor een ontsteking van het wondje voorkomt. Voordeel: Het lijkt dusver (dag 3 na ingreep) erg effectief te zijn tegen bacteriele infecties. Nadeel: Er zitten nogal[lees meer...] wat gebruiksrestricties aan. Je moet de bijsluiter echt wel goed doorlezen. Ik heb tot dusver telkens na inname smaakverlies, maar dit gaat vanzelf over. Ook lijkt het de eerste paar keer harder te bijten dan later het geval is. Ook mag je het absoluut niet inslikken dus zet een spuugbekertje maar alvast klaar. Kleurverschil heb ik na 3 dagen nog niets van gemerkt, maar dat schijnt pas na langdurig gebruik op te treden.

26-07-2022 | Vrouw | 29
mondverzorging (2mg/ml)
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

17-10-2020 | Vrouw | 28
mondverzorging (2mg/ml)
Aften
Vanwege gebruik oa MTX injectie en verdere medicatie vanwege autoimmuunziektes vaak aften in de mond en ontstekingen. Ongeveer 5 maanden geleden gestart met elke avond spoelen met een dopje vol spoelen, voor 20-30 seconde. Ik lees veel hier over zwellingen en verkleuren van tanden en brandende tong, zelf geen last van gelukkig. Het werkt effectief tegen de hoeveelheid [lees meer...]aften en ontstekingen. Het smaakt smerig en je voelt wel dat je spoelt, maar is daarna gauw verdwenen. Heb alleen een vieze smaak en smorgens überhaupt weinig smaak. Dat trekt bij in de loop Vd ochtend. Gebruik het al 5 maanden en het is voor onbeperkte tijd dat ik het moet gebruiken. De MTX injecties kom ik nooit meer van af.

28-08-2016 | Man | 28
mondverzorging (0,12)
Tandvleesontsteking
Op verzoek een afspraak gemaakt met de tandarts na ontdekking van tandvleesontsteking zowel de boven als onderrand. Na controle en tandsteenverwijdering werd mij het mondspoelwater perio aid aangeraden. Moest wel even zoeken want een simpele kruitvat of etos verkoopt het spul niet, dit word alleen verkocht bij een apotheek. De tandarts rade mij aan perio aid 2 x daags t[lees meer...]e gebruiken 'sochtends en 'savonds na het poetsen en moest dit een week volhouden en daarna stoppen anders zou het tandverkleuringen te weeg brengen. Na het een week gebruikt te hebben volgens voorschrift ben ik er niet veel mee opgeschoten, heb toen opnieuw een afspraak gemaakt met de tandarts (je zal net zien hij was op vakantie). Heb een dienstdoende tandarts gebeld om het toch te laten controleren voor geruststelling en status. Ze vond de ontsteking meevallen, ik moest doorgaan met poetsen en perio aid om de dag 2 x spoelen weer een termijn van een week. Daarnaast heeft ze nog wat tandsteen verwijderd. Ben nu inmiddels 2 maanden verder en het ziet er nog steeds hetzelfde uit, ik ga opnieuw een tandarts afspraak maken bij mijn eigen tandarts en zal wel horen wat er verder gaat gebeuren. Perio Aid: *Vieze smaak tijdens spoelen houd een lange tijd aan (bitter en zeker niet fris). *Na spoelen irritatie van het tandvlees (stekende pijn aan het tandvlees). *Na spoelen last van onverklaarbare misselijkheid (in de tijd van gebruik geen andere medicijnen gebruikt).

31-07-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Maandag bij de mondhygiënist kreeg ik te horen dat mijn tandvlees was ontstoken en ik 14 dagen, één keer per dag moest spoelen met perio aid. Dit heb ik dus netjes gedaan tot ik donderdag tot ontdekking kwam dat ik gewoon forse gaten in mijn gebit heb die er echt niet zaten! Mijn smaak is sterk verminderd en mijn mond is zeer droog.

15-04-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Dit middel voorgeschreven gekregen een aantal jaar geleden door de mondhygiënist. Nu gebruik ik het weer na een verwijdering van een verstandskies door de kaakchirurg. Het klopt dat het middel een prikkelend gevoel op de tong geeft en dat je smaak daardoor achteruit kan gaan. Dit lost vanzelf op als je stopt met het middel te gebruiken! Het middel is effectief als hulp[lees meer...]middel voor het geval je niet goed kan poetsen of als extra spoelmiddel voor als je een periode een wat slechtere mondhygiëne hebt.

21-01-2023 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Na verstandskiezen trekken advies gekregen om deze mondspoeling te gebruiken. Elke keer na gebruik vreselijke last van mijn mond. Ook super droge mond en als kers op de taart ook geen smaak meer. Wat een rotzooi is dit. Waarom wordt dit nog verkocht?

25-07-2016 | Vrouw | 26
mondverzorging (10mg/g)
Na het verwijderen van mijn 4 verstandskiezen kreeg ik een recept mee voor perio aid mondspoeling. Ik vond het wel ideaal aangezien de smaak na zo'n verwijdering niet yummie is. De tweede dag na de verwijdering mocht ik de mondspoeling gebruiken. En aangezien je je tanden nog niet heel goed kunt poetsen vond ik dit wel fijn en fris om het toch schoon te houden in je mond. [lees meer...]Maar na twee dagen at ik een ijscoupe en die was opeens een stuk smakelozer dan de vorige keer. Vandaag, drie dagen later, helaas nog steeds weinig smaak. Ik stop ermee en hoop dat de smaak snel terug komt. Helemaal niet zo ideaal dus :(

24-12-2021 | Vrouw | 25
Amandelontsteking
Vreselijk product zeker geen aanrader!! Ontzettend veel jeuk gehad tintellende tong tijdens het spoelen ook heftig terwijl dat niet zo hoort.

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.