Ervaringen met Perio-Aid Mondreiniging

mondverzorging

branderig gevoel in de mond

Tandvleesontsteking (55 meningen)
Trekken van tand of kies (22 meningen)
Tandverzorging (9 meningen)
Aften (3 meningen)

Superol (37 meningen)
Bocasan (24 meningen)
Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (19 meningen)
Hibitane (18 meningen)
Pyralvex (10 meningen)

19-04-2019 | Man | 82
Tongbranden
Gewoon smerig spul, ik heb het twee dagen gebruikt, en ben onmiddellijk gestopt met deze "Rotzooi", Mijn tong staat in brandt en ik ben volledig mijn smaak kwijt. Ik moest dit middel gebruiken na het plaatsen van implantaat in mijn onderkaak, door een kaakchirurg. Ik begrijp niet dat deze rommel ook nog wordt voorgeschreven. Nu 2 maand later heb ik nog steeds last van een [lees meer...]branderige tong, mijn zorg is hoe kom ik hier van af. Ik heb 14 dagen na behandeling geklaagd bij de kaakchirurg en die zij dat een lichte bijverschijnsel mogelijk was. Maar zolang...????

23-03-2019 | Man | 82
mondverzorging (1,2mg/ml)
Perio-Aid Intensive care 0,12% chloorhexidine plus 0,05% CPC Kreeg dit middel voorgeschreven van Implantoog/Kaakchirurg na plaatsen van een implantaat. Gebruikt volgens voorschrift: 2 keer per dag 15 ml. een halve minuut spoelen, daarna uitspugen, en een half uur daarna niets drinken of eten. Kreeg de tweede dag erg last van een vreemd branderig gevoel aan mijn to[lees meer...]ng, waarbij gedeeltelijk smaakpapillen gevoelloos werden. Ben onmiddellijk gestopt, heb dat branderige gevoel na drie weken nog steeds, weliswaar minder hevig. Heb genoemde specialist daarover ingelicht, was het met mij eens dat het wel aan perio-aid kon liggen.

21-01-2019 | Man | 77
Moest poetsen wegens tandontsteking

14-08-2022 | Man | 73
mondverzorging (0,12)
Tandvleesontsteking
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad waarbij door de specialist gezegd werd dat o.a . door grote pockets de behandeling slechts geringe tijd effect zou hebben. Bovendien wil mijn nieuwe tandarts de kiezen vervangen door implantaten. Echter de wortelkanaalbehandeling is inmiddels 6 jaar geleden en ik verzorg mijn gebit zo goed dat ik nog steeds geen last heb van enige [lees meer...]ontsteking. Ik gebruik met mate en met verstand 0,12 gel chloorhexidine. Breng het plaatselijk aan op mijn ragers. Ben ik de enige met zo n ervaring?

10-08-2022 | Vrouw | 70
Tandvleesontsteking
storende verkleuring van tanden , bruine aanslag, gestopt met gebruik.\\ Aanslag niet weg te poetsen. Gebruikt 3 - 4 weken, 1 keer per dag gespoeld en 2 keer per dag gepoetst

29-11-2020 | Vrouw | 70
Tandverzorging
Mijn hele mond deed pijn. Na 2 dagen gestopt. Daarna kreeg ik pijnlijke zwellingen en speekselklier ontstekingen. Nog niet over en zeer pijnlijk.

22-07-2019 | Vrouw | 70
Kaakontsteking
Wegens kaakontsteking Perio Aid 0,12% gebruikt. Na twee dagen gespoeld te hebben kreeg ik een enorme oorspeekselklier ontsteking. Harde bal onder mijn oorlel tot in de hals. Kom niets eten of drinken vanwege de enorme pijn. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dit door Perio Aid gebruik zou kunnen komen. Hier dus maar gauw mee gestopt. Hoop dat dit na stoppen sne[lees meer...]l overgaat. Als iemand ook deze bijwerking heeft gehad, hoor ik graag hoelang het duurt voordat het overgegaan is. Groet Lucie

30-06-2018 | Vrouw | 70
Kaakoperatie
Na 4x gespoeld te hebben (2x daags na tandenpoetsen)en 30 sec. in de mond gehouden kreeg ik een zwelling onder mijn oor bij de kaak speekselklier? De zijkant van mijn gezicht bij oor word ook dik en na eten (kauwbeweging?) werd het iedere keer erger. Ook geeft het eten een onaangename reactie op die plaats, een beetje alsof je iets eet wat erg zuur is. Bij rust (niet ete[lees meer...]n dus) slinkt het een beetje, maar de hele zijkant staat onder spanning tot in mijn nek en hoofd(pijn). Ben gestopt maar dat helpt nog niet direct. Assistentes van Kaakchirurg weet er geen raad mee en de Apotheek ook niet. Van de implantaat heb ik geen last maar hier wel een heleboel ellende van.

23-03-2021 | Man | 68
mondverzorging (2mg/ml)
Na het plaatsen van een implantaat perio aid 4 x daags spoelen (30ml). Erg scherp en pijnlijk in de mond. Na 2 dagen opgezette lippen, irritatie van keel en tong, zwelling van wang, verlies van smaak. Na 4 dagen gestopt en wacht nu op verminderen klachten. Beslist niet aan te bevelen.

02-12-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Vol vertrouwen begonnen. Gaf een zeer schone mond. Na de 3e x dus de ernstige bijwerking. Gezwollen speekselklier. Pijnlijk. Trok naar boven en beneden. Geen slik probleem maar wel stijfheid rechterkant v.t gezicht.

23-06-2023 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Ik zal dit product nooit meer gebruiken. Heb nu al meer dan twee weken constant pijn in m’n mond en geen smaak van mijn eten.

12-04-2021 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Gestopt met dit middel op aanraden kaakchirurg. Hoop dat de zwelling wegtrekt!

15-10-2020 | Man | 66
mondverzorging (1,2mg/ml)
vanaf 2 de dag na titanium schroef implantaat links ,zwelling,pijn onder rechter oor tot kaak na 2x daags spoelen met perio aid

02-01-2018 | Vrouw | 65
mondverzorging (0,05)
Dit middel heeft akelige bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan. Misschien is ook het burning mouth syndroom daardoor is ontstaan. Vroeger kreeg je bij de tandarts Bocasan voorgeschreven. Waarom nu dit heftige middel? Bocasan gaf geen problemen (nu Bikosan).

07-03-2023 | Man | 63
Tandvleesontsteking
Na jaren tandvleesontsteking te hebben op één specifieke plek, Perio aid op advies van de tandarts gaan gebruiken. Ik schrok wel een beetje van de reacties hier op dit forum. Maar voor mij werkt het prima zonder bijwerkingen.

19-10-2022 | Vrouw | 63
mondverzorging (1,2mg/ml)
Bende. Zonde van het geld. Tong staat uren in de fik. Het spul bijt en brandt. Ik ga een andere kopen dit moeten ze echt uit de handel halen. Nu 2 dagen gebruikt maar kap ermee. Ik neem voortaan paro ex van Gum daar heb ik geen last van. En daar zit ook chloorhexedine in dus werkt net zo goed.