Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (27 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

25-08-2011 | Vrouw | 32
fluticasonfuroaat
dit jaar via kno arts voor het eerst Avamys gekregen, eerst had ik Beconase (vieze smaak en "beetje gassig") daarna Nasonex maar nog steeds klachten en moest ook tabletten erbij. heb nu Avamys en heb geen tablet meer nodig! ben erg tevreden!

23-08-2011 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Avamys is voor mij zeer effectief tegen de hooikoorts. Ik gebruik dit middel nu 3 jaar elke dag en heb sinds het gebruik meer slaap nodig - zeker 1 uur meer per nacht. En wanneer er veel pollen in de lucht zijn heb ik last van een zwaar "gonzend" hoofd en vermoeidheid.

23-08-2011 | Vrouw | 47
Verkoudheid/verstopte neus
Persoonlijk vind ik de drukknop erg onhandig. Ik kan niet echt kracht zetten en weet hierdoor niet of ik wel voldoende heb geinhaleerd. Ga aan huisarts een meer "praktische" spray vragen.

08-06-2011 | Vrouw | 34
Hooikoorts
De huisdokter heeft mij dit gegeven. Het helpt erg goed. Ben helemaal van mijn klachten af. Ook geen jeuk ogen meer.

12-05-2011 | Vrouw | 46

05-05-2011 | Vrouw | 24
Chronische sinusitus, allergie allerlei
Ben er zeer tevreden over, duidelijk effectiever dan Nasonex!

02-05-2011 | Vrouw | 44
Nies aanvallen
Gebruik het medicijn na advies van mijn KNO arts. Bijwerking bij mij zijn galbulten, jeuk, rode huid. Dit ervaar ik als zeer vervelend. Na gebruik voel ik me ook niet echt fijn een soort watterig gevoel in mijn hoofd. Ik ben niet tevreden met dit medicijn.

21-02-2011 | Vrouw | 28
fluticasonfuroaat
Allergie huisstof, boompollen etc.

04-02-2011 | Vrouw | 37
Opgezwollen neusslijmvlies
Ik gebruik al jaren xylometazoline in de wetenschap dat dit heel slecht is en juist een opgezwollen neusslijmvlies veroorzaakt (maar ja je moet toch ademen). Ben ook al bij de KNO arts geweest en neustussenschot correctie gehad zonder effect. Gebruik nu sinds 3 weken Avamys en dit bevalt me zeer goed. Soms nog een beetje verstopte neus, maar geen vergelijk met voorheen. Ve[lees meer...]rder geen bijwerkingen.

20-01-2011 | Vrouw | 27
Sinusitis
Op aanraden van huisarts gebruikt nadat ik op het vliegtuig ontzettende last had van mij sinussen. Ik had sowieso verschillende keren (minstens 5 a 6 keer) per jaar sinusitis. Huisarts zei dat het effect pas na 5tal weken merkbaar zou worden. Gebruik het product nu bijna een half jaar en heb in al die tijd nog geen enkele keer sinusitis gehad. Ik gebruik het product 's av[lees meer...]onds voor het slapengaan. Soms is mijn neus door de dag een beetje verstopt. Ik spray Avamys en kan de hele nacht zonder problemen ademen. Huisarts zei me wel om de spray 'naar de buitenkant' van de neus te richten omdat er anders een gevaar bestaat voor je neustussenschot. Misschien een tip voor de mensen die kleine bloedinkjes hebben?

10-01-2011 | Vrouw | 21
Last van kiespijn/holtes/hooikoorts.
Ben er mee begonnen op advies van mijn tandarts, huisarts en KNO arts. Ik had klachten bij mijn holtes en kiespijn. Tandarts kon niets vinden, KNO arts ook niet. Sinds gebruik avamys geen klachten meer. Als ik het 2 dagen niet gebruik krijg ik kiespijn. Zeer gebruiksvriendelijk en totaal geen bijwerkingen. Ook heb ik last van lichte hooikoorts en daar helpt het ook p[lees meer...]rima tegen.

05-01-2011 | Vrouw | 37
Bloed bij het snuiten
ik heb Avamys en met prednisolon gekregen op 22 december van mijn longarts en die medicijnen moet ik een maand gebruiken maar avamys neusspry helpt mij nog niet echt ik heb nog steeds als ik mijn neus snuit dat daar bloed proppen tussen zit. en 20 januari moet ik weer naar de longarts toe.

20-10-2010 | Vrouw
Zwaar aangetast slijmvlies
Ik gebruikte 17 jaar lang neusspray Xylometazoline ( van kruitvat of etos ) Omdat mijn neus altijd contstant verstopt zit. Ben naar de kno arts geweest en heeft mij Avamys voor geschreven. Ik heb dit nu 2 dagen gebruikt, ( miss ook wel veel te kort om te zeggen he hij werkt niet ) maar mijn neus gaat steeds dichter zitten. Ik weet niet of dit hoort? Ik weet niet of hier m[lees meer...]ensen zijn die dit herkennen? Ben wel benieuwd of deze spray werkelijk helpt met de verstopping in je neus, Nooit heeft er iets anders gewerkt namelijk. Kan nog steeds niet van die andere spray afblijven... miss kunnen jullie mij moet inspreken.... (Red: xylometazoline kan bij langer gebruik dan 5 dagen het gevoel van een verstopte neus juist veroorzaken. Het is dus zeker verstandig met de xylometazoline te stoppen).

05-10-2010 | Vrouw
Stofallergie
Fijne spray! Geen branderig gevoel in mijn neus. En het werkt. In combinatie met antihistamines en oogdruppels kan ik weer vrij ademen.

17-08-2010 | Vrouw
Diverse allergieën
Van KNO arts voorgeschreven gekregen. Werkt perfect, neus goed open maar wel keelpijn(?) 1 maand moeten stoppen en de keelpijn is verdwenen, nu weer sinds 1 week bezig en keel begint weer te irriteren. Hopelijk kan ik het toch blijven gebruiken en ligt het niet aan de avamys.

29-06-2010 | Vrouw
Na operatie bijholtepoliepen
een erg branderig gevoel in keel dat uitstraalt op tong en het eten/drinken van bepaalde middelen bijna onmogelijk maakt. gebruiksgemak is goed.