Avamys

Huisstofallergie (2 meningen)

03-06-2019

19-05-2019

Hooikoorts

In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.
12-01-2019

Avamys (fluticason)

Na lange tijd te hebben rondgelopen met knetterende en knappende geluiden in het rechteroor (de hele dag door), heb ik Avamys voorgeschreven gekregen van de dokter. Er zouden problemen zijn aan de buis van Eustachius. Hoewel ik eerst nogal sceptisch was (een neusspray voor oorproblemen?), hielp de spray al na een dag! Ik ga 'm niet langer dan een week gebruiken ivm de even[lees meer...]tuele bijwerkingen die de spray kan hebben bij langdurig gebruik. De dokter heeft 'm overigens wel voorgeschreven voor 6 tot 8 weken.
10-01-2019

Avamys (fluticason)

Tob al 4 jaar met gezichtsverlies/wazig zien. Steeds aan huisarts, kno-arts, oogarts en zelfs Oogziekenhuis gevraagd of Avamys kwaad kon: nee, kon ik rustig gebruiken. Nu blijkt dat ik staar/cataract heb en dat dat wel degelijk een bijwerking van Avamys kan zijn
15-05-2018

Hooikoorts

Na een aantal jaar cetrizine geslikt te hebben tegen de hooikoorts klachten, ben ik op aanraden van de dokter overgestapt naar Avamys. Ik werd erg moe van de cetrizine en de jeuk in m'n ogen bleef aanhouden. Ik gebruik nu bijna twee weken Avamys en ik merk echt een groot verschil! Ik ben niet meer zo moe en de jeukende ogen zijn zo goed als weg. Wanneer ik 's ochtends verg[lees meer...]eet te sprayen, merk ik dat meteen als ik naar buiten ga. Dan pak ik snel m'n spray en dan gaat het weer goed. Ik heb ook het idee dat ik iets minder kortademig ben geworden. Voor mij is dit dus ideaal!
15-03-2018

Hoest

Minder hoesten meer lucht door de neus
15-12-2017

Allergie

Al jaren bijna chronisch verkouden. Veel hoofdpijn en snurken (door verstopte neus) Bleek allergie te zijn (huisstofmijt en graapollen) Na enkele dagen gebruik neus weer open en hoofdpijn weg. Na 2 weken begint nu mijn reuk terug te keren. Erg blij mee!
26-11-2017

Allergie

Fijne neusspray. Krijg er geen bloedneus van, ooit van flixotide wel.
14-09-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Gedurende 5 jaar last van voorhoofdsholte ontsteking zonder enkele reden. Neusdruppels en neusspray gebruikt. Zodra een dosering gemist wordt, komt de voorhoofdsholte ontsteking sterk en snel terug.
23-01-2017

Verkoudheid

Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.
05-10-2016

Allergie

ik heb een neuspoliep waardoor ik soms wat minder goed ademhaal en paniekaanvallen krijg. Bij de spray had ik niet zo veel bijwerkingen door in het begin, maar het wordt elke dag erger. Bijwerkingen: hoofdpijn, duizelig, warmte, benauwd, kortademigheid. Maar ik wil niet stoppen, want ik wil wel dat ik weer normaal kan ademen, maar anders moet ik het laten branden of operat[lees meer...]ie??
29-07-2016

Allergie

sinds avamys veel minder bijwerkingen vd allergie voor gras, -boompollen en huisstofmijt. Begin is de bloedneus vervelend, maar effect op de lange duur is geweldig.
25-07-2016

Luchtweginfectie

Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.
07-07-2016

Allergie

heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Had jaren geleden nasacort maar dat hielp na lange tijd niet meer. smaak verandering, beetje misselijk
22-06-2015

Avamys (fluticason)

Had al even een ingetrokken trommelvlies( was erger dan andere keren) wat met neusdruppels niet overging en we moesten gaan vliegen. Heb van de arts deze spray gekregen. Ik kan niet tegen corticosteroïden door de allergoloog vast gesteld maar de huisarts dacht dat het wel zou gaan. 1x eerder gekregen toen wel duizelig maar nu werd mijn hoofd rood en warm , duizelig en zel[lees meer...]fs neigingen tot flauwvallen, ook op de trap wat als zeer gevaarlijk werd ervaren. Bij aankomst op bestemming gestopt met deze spray, na enkele dagen toch weer moeten sprayen vanwege dezelfde pijn. 2 dagen geprobeerd en direct weer een rood + warm hoofd, duizelig en neiging tot flauwvallen. Direct gestopt en een zoutoplossing gebruikt ook paracetamol moeten slikken. Ook gedruppeld met Johannesolie van dr. Vogel. Dit bij thuiskomst bij de apotheek gemeld. Deze gaf het advies dit te melden bij bijwerking melden en uiteraard ook bij de huisarts, daar nog niet geweest komt volgende maand.
17-06-2015

Hooikoorts

Ik had veel last van hooikoorts ben toen via de huisarts doorverwezen naar een allergoloog die mij avamys heeft meegegeven, sinds dat ik avamys gebruik zijn de klachten een stuk minder geworden, maar op de echte zonnige en warme dagen kan ik nog best wel merken dat ik hooikoorts heb.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum