Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (28 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

29-07-2016 | Vrouw | 56
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
sinds avamys veel minder bijwerkingen vd allergie voor gras, -boompollen en huisstofmijt. Begin is de bloedneus vervelend, maar effect op de lange duur is geweldig.

25-07-2016 | Vrouw | 72
Luchtweginfectie
Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.

07-07-2016 | Vrouw | 50
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Had jaren geleden nasacort maar dat hielp na lange tijd niet meer. smaak verandering, beetje misselijk

22-06-2015 | Vrouw | 68
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Had al even een ingetrokken trommelvlies( was erger dan andere keren) wat met neusdruppels niet overging en we moesten gaan vliegen. Heb van de arts deze spray gekregen. Ik kan niet tegen corticosteroïden door de allergoloog vast gesteld maar de huisarts dacht dat het wel zou gaan. 1x eerder gekregen toen wel duizelig maar nu werd mijn hoofd rood en warm , duizelig en zel[lees meer...]fs neigingen tot flauwvallen, ook op de trap wat als zeer gevaarlijk werd ervaren. Bij aankomst op bestemming gestopt met deze spray, na enkele dagen toch weer moeten sprayen vanwege dezelfde pijn. 2 dagen geprobeerd en direct weer een rood + warm hoofd, duizelig en neiging tot flauwvallen. Direct gestopt en een zoutoplossing gebruikt ook paracetamol moeten slikken. Ook gedruppeld met Johannesolie van dr. Vogel. Dit bij thuiskomst bij de apotheek gemeld. Deze gaf het advies dit te melden bij bijwerking melden en uiteraard ook bij de huisarts, daar nog niet geweest komt volgende maand.

17-06-2015 | Vrouw | 15
Hooikoorts
Ik had veel last van hooikoorts ben toen via de huisarts doorverwezen naar een allergoloog die mij avamys heeft meegegeven, sinds dat ik avamys gebruik zijn de klachten een stuk minder geworden, maar op de echte zonnige en warme dagen kan ik nog best wel merken dat ik hooikoorts heb.

17-05-2015 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Sinds het gebruik met avamys heb ik aanzienlijk minder allergie klachten. Wel last van bloederig neusslijmvlies, dat vind ik wel wat hinderlijk

16-04-2015 | Vrouw | 51
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ik reageerde een aantal maanden allergisch op mijn nieuwe matras en kreeg het heel erg benauwd, zelfs de hooikoorts tabletten hielpen niet genoeg. Neusspray gekregen en uiteraard een ander matras. Het hielp tegen de allergie de spray maar ik kreeg er heel erg hoofdpijn van. Nu een paar maanden later gebruikte ik het voor mijn hooikoorts 2 dagen en ik heb nooit hoofdpijn en[lees meer...] nu al 2 dagen flinke. Dus ik gebruik het nooit meer. Dan maar niezen !

03-09-2014 | Vrouw | 51
fluticasonfuroaat
ik had last van veel slijm in mijn keel al een aantal jaren van alles geprobeerd flumicil,bisolvon.....huismiddeltjes niets die hielp....tot mijn huisarst avamys vooschreef...het begon gauw te werken....nu heb ik geen last meer van dat onbetant slijmgevoel in mijn keel....Ben blij dat ik er eindelijk van verlost ben ....

02-06-2014 | Vrouw | 49
Hooikoorts
Ik gebruik het nu een week en na 3 dagen hoefde ik al niet meer te niezen terwijl er heel veel grassen in de lucht zitten. Vorige week zondag zat ik de hele dag moe binnen met dikke ogen en volle neus en nu heb ik alle deuren en ramen open en nies niet meer!!! GEWELDIG!!!!!!!

08-02-2014 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat
Sinds vorig jaar begin oktober ben ik al neusverkouden, ook mijn oren raakten hierbij verstopt, ik heb 7 weken met slecht gehoor rond gelopen, ik gebruikte de neusspray van het kruidvat, na 7 weken waren mijn oren eindelijk weer redelijk open ( maar nog steeds niet helemaal ) Vervolgens kreeg ik last van contineu een verstopte neus en ben door blijven sprayen met de gewone[lees meer...] neusspray, na een bezoek aan de huisarts ( voor de 2e keer ) en het uitspuiten van mijn oren, heb ik op aanraden van mijn huisarts een allergie-test laten doen, daaruit bleek dat ik geen allergie heb, maar de verstopte neus en nog steeds gedeeltelijk verstopte oren waren er nog steeds half januari, ik heb uiteindelijk ook Avamys voorgeschreven gekregen, ik was er zeer tevreden over, ik moest 1 maal daags 2 spuitje in ieder neusgat sprayen, en ik had lucht, zelfs de volgende dag nog als het moment daar was om weer te sprayen, na meer als 2 weken gesprayed te hebben kreeg ik zanderige en dikke ogen, een geirriteerde huid in mijn gezicht en nu zijn mijn reuk en smaak verdwenen, gelijk de huisarts gebeld, moest acuut stoppen omdat blijkt dat ik allergisch ben voor dit middel, gevolg zodra ik in bed lig gelijk weer een verstopte neus, zou zo weer neusspray bij het kruidvat willen halen, maar dat lijkt me ook niet verstandig, ik wil lucht! Ik ben dus niet tevreden, de bijwerkingen zijn voor mij heel erg vervelend, maar nu?

21-04-2013 | Vrouw | 63
fluticasonfuroaat
Ik gebruik weer otrivin is het enige wat helpt om verlost te worden van de hoofdpijn en de migraine , eindelijk geen griep meer in mijn hoofd.. Ook is het tuitje veel te kort van de spray het loopt er gewoon weer uit en ik heb erge bloedneuzen gehad in het begin.. Ik vind het een stomme verpakking veel omhulsel weinig effectieve inhoud.. Hiervoor heb ik fluticason gebru[lees meer...]ikt inhoud zat in glas en was veel effectiever om te sprayen in de neus

18-02-2013 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik had eerst nasonex maar daar kreeg ik ontzettende bloedneuzen van en ik nieste nog steeds heel erg. Van de huisdokter Avamys gehad en ik ben super blij hier mee. Geen hooikoorts meer en ook geen bloedneuzen. Het flesje is anders maar werkt erg handig.

25-05-2012 | Vrouw | 53
fluticasonfuroaat
Gebruik Avamys sinds maandag dus pas 3 dgn. Heb het van mn HA voorgeschreven gekregen omdat ik sinds september 2011 wakker word van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Dacht zelf aan een bijholte ontstekeing en verwachte dat dit vanzelf wel over zou gaan maar helaas niet het geval. Nog een poosje aangekeken en in december de HA gebelt.Ook hij dacht aan een bijho[lees meer...]lte ontsteking dus een AB kuur gehad die niet hielp. Begin dit jaar weer contact opgenomen met mn HA nu dacht hij aan een allergie dus daar medicatie voor gehad en bloed laten prikken waar inderdaad uit bleek dat ik allergisch ben voor graspollen en de huidschilfers van honden. Ook de medicatie daarvoor geeft niet het gewenste resultaat word nog steeds vrijwel iedere nacht wakker van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Nu dus dit middel leek na 2 dagen te helpen niet wakker geworden van de pijn maar vanmorgen werd ik er dus weer wakker van. Kijk het nog even aan tot na het weekend is er geen verbetering dan ga ik weer mn HA bellen.

22-03-2012 | Vrouw | 71
COPD
Doordat ik artrose in de muis van de duimen heb, kan ik de knop alleen maar indrukken met pijn als gevolg. Daarom vind ik voor mij deze inhaler waardeloos.

03-03-2012 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Tegen hooikoorts gebruikte ik Beconase, Rhinocort, Fluctuasone etc. Avamys is zeker een van de betere, maar de bijwerkingen zijn alarmerend!!! Ik had last van traanogen, en het gevoel van zand in mijn ogen en getroebleerd zicht. Ik begreep het niet, totdat ik de bijsluiter las. Ik ben meteen gestopt en sindsdien geen last meer. Hij is misschien beter dan andere sprays op b[lees meer...]asis van corticoïden, maar je moet goed letten op de bijwerkingen. Voor mij, terug naar de oude sprays!!!

01-03-2012 | Vrouw | 23
fluticasonfuroaat
Heb al jaren last van slijm opgeven, eerst konden ze nooit achterhalen wat het was. Er is een tijdje gedacht dat het met astma te maken had maar de medicatie tegen astma hielp me ook niet. Toen zijn we via de Logopedie naar een andere KNO-arts gestuurd dan die ik eerst had, die kwam erachter dat ik toch wel erg veel maagzuur had en dat ik een vergrote tongamandel heb omdat[lees meer...] mijn keel en neus amandelen eruit zijn daardoor kleeft al dat slijm uit mijn neus en keel aan die tonamandel zeg maar. Dus deze arts schreef me Avamys voor hierdoor gaat mijn neus open en kan ik vooral s-nachts vrijer ademen zodat ik overdag minder las heb van al dat slijm dat zich ophoopt, bij mij werkt het echt erg goed ben er erg tevreden over, Wel had ik in het begin lichte bloedpropjes en bloedneuzen maar na verloop van tijd ging dat vanzelf over ik heb wel nog een keer een flinke bloedneus gehad maar nadat ik dit vertelde aan de KNO-arts schreef hij me Nisita Neuszalf die je in je neus smeert aan de binnenkant voor dat je gaat sprayen misschien een tip voor andere mensen sindsdien heb ik geen neusbloedingen meer gehad.