Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

17-01-2018

Allergie

Ik gebruik het middel tegen huisstofmijtallergie. Ik had altijd veel hoofdpijn en bijna permanente verkoudheid (allergische reactie). Na het middel vrijwel geen last meer van beide.
26-05-2016

Hooikoorts

Ik gebruik deze neusspray nu al enkele jaren en ben er tevreden over. Heb eerder de pillen en andere neusspray gehad, maar die hielpen maar beperkt. Ben tevreden over dit middel en gebruik het elke dag 1x het hele jaar door, omdat ik ook last heb van huisstofmijt allergie in mindere mate. De bijwerkingen vallen mee. Heb af en toe wel last van korstjes en opgedroogd sno[lees meer...]t in de neus, maar verder eigenlijk niks.
16-09-2012

Allergie

Avamys kreeg ik niet normaal mijn neus in. Je voelt het niet wanneer je het sprayt. Nasonex voel je wel, dus dat geeft zekerheid dat er iets in 'binnengekomen' daarnaast heb ik het flesje van Avamys een keer laten vallen en was meteen kapot, de binnenkant is van glas (hoe verzin je het). Bleef jeuk aan de ogen houden. Nu Nasonex gekregen en gaat alles wel naar wens. En nog[lees meer...] goedkoper ook!
23-01-2017

Verkoudheid

Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.
25-08-2011

Allergie

dit jaar via kno arts voor het eerst Avamys gekregen, eerst had ik Beconase (vieze smaak en "beetje gassig") daarna Nasonex maar nog steeds klachten en moest ook tabletten erbij. heb nu Avamys en heb geen tablet meer nodig! ben erg tevreden!
08-06-2011

Hooikoorts

De huisdokter heeft mij dit gegeven. Het helpt erg goed. Ben helemaal van mijn klachten af. Ook geen jeuk ogen meer.
12-01-2019

Avamys (fluticason)

Na lange tijd te hebben rondgelopen met knetterende en knappende geluiden in het rechteroor (de hele dag door), heb ik Avamys voorgeschreven gekregen van de dokter. Er zouden problemen zijn aan de buis van Eustachius. Hoewel ik eerst nogal sceptisch was (een neusspray voor oorproblemen?), hielp de spray al na een dag! Ik ga 'm niet langer dan een week gebruiken ivm de even[lees meer...]tuele bijwerkingen die de spray kan hebben bij langdurig gebruik. De dokter heeft 'm overigens wel voorgeschreven voor 6 tot 8 weken.
01-06-2018

Allergische reactie

Werkt voor mij beter dan cetirizine, desloratadine of fexofenadine. Bijwerkingen heb ik in het begin last van gehad in de eerste twee weken, daarna niet meer. Onderdrukt de hooikoortssymptomen redelijk goed (jeukende- en tranende ogen, jeukende gehemelte, loopneus, verstopte neus en niezen). Op slechte dagen Bij de medicijnen die ik eerder heb gebruikt had ik vooral last [lees meer...]van vermoeidheid en rode ogen de hele dag door, en was de effectiviteit wisselend (werkte vaker NIET dan WEL).
04-02-2011

Opgezwollen neusslijmvlies

Ik gebruik al jaren xylometazoline in de wetenschap dat dit heel slecht is en juist een opgezwollen neusslijmvlies veroorzaakt (maar ja je moet toch ademen). Ben ook al bij de KNO arts geweest en neustussenschot correctie gehad zonder effect. Gebruik nu sinds 3 weken Avamys en dit bevalt me zeer goed. Soms nog een beetje verstopte neus, maar geen vergelijk met voorheen. Ve[lees meer...]rder geen bijwerkingen.
05-01-2011

Bloed bij het snuiten

ik heb Avamys en met prednisolon gekregen op 22 december van mijn longarts en die medicijnen moet ik een maand gebruiken maar avamys neusspry helpt mij nog niet echt ik heb nog steeds als ik mijn neus snuit dat daar bloed proppen tussen zit. en 20 januari moet ik weer naar de longarts toe.
10-06-2016

Hooikoorts

Het middel werkt wel degelijk (de hooikoorts klachten namen af), maar het weegt totaal niet op tegen de bijwerkingen. 1u na verstuiving--> barstende hoofdpijn vergelijkbaar met een migraine aanval of het gevoel van een zware sinusitis ontsteking (drukkende pijnlijke gevoel thv van de sinusholtes). De huisarts geïnformeerd en onmiddellijk gestopt met dit middel. Nooit meer![lees meer...] Neem nu pilletjes van Bellozal (orale inname)
19-05-2019

Hooikoorts

In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.
26-11-2017

Allergie

Fijne neusspray. Krijg er geen bloedneus van, ooit van flixotide wel.
23-03-2015

Hooikoorts

werkte goed voor de klachten van hooikoorts, maar door het gebruik van dit middel kreeg ik migraine, sindsdien krijg ik nog regelmatig migraine ook al gebruik ik dit middel niet meer. blijkt dat k allergisch ben voor de hulpstof in dit middel polysorbaat, en dat zit in heel veel van deze neussprays.
16-03-2015

Hooikoorts

2 jaar geleden verhuisd van de kuststreek naar de Achterhoek. Nooit rekening gehouden met mijn hooikoorts die vanaf de eerste dag na de verhuizing in hevigheid toenam. Bij het begin van het eerste hooikoorts seizoen, na een aantal hele slechte nachten door de verstopte neus, begonnen met Avamys. En meteen vanaf het eerste moment verlichting. Weer kunnen slapen en ook v[lees meer...]erlost van de irritante jeuk aan mijn gehemelte. En niet alleen de jeuk in mijn gehemelte trok weg, ook de jeuk in mijn ogen is geminimaliseerd. Qua bijwerkingen kan ik kort zijn: alleen een prikkelende neus bij het inspuiten. Dit wordt minder naarmate het seizoen vordert. Kortom: ik ben een hele blije gebruiker en zou niet meer zonder kunnen/willen.
21-02-2013

Avamys (fluticason)

Had Chronisch verstopte neus, gebruikte hier avamys voor, kno arts heeft vervolgens stootkuur voorgeschreven en ben daarna overgegaan op Nasonex, werkt beter bij mij, wel tijd nodig gehad voor het aansloeg en bijwerkingen verminderden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum