Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (28 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

06-04-2023 | Man | 43
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik heb een neustussenschot correctie ondergaan ivm weinig lucht en lichte slaapapneu. dit ging super! veel van mijn klachten waren over. totdat ik dit medicijn ging gebruiken wat ik van de kno arts kreeg voorgeschreven.... na 2 weken voelde ik het alweer achteruit gaan. na 1 maand kwam ik niet vooruit. na 2 maanden kwam de moeheid en was ik behoorlijk neerslachtig. na 3[lees meer...] maanden voelde ik me echt kl#te, misselijk, duizelig en soms zelfs neiging tot flauwvallen. Dus maar naar de huisarts gegaan en vervolgens weer naar de kno arts. Ik kreeg een MRA beugel voor de slaapapneu want dat was toch de oorzaak. Totdat ik me plots realiseerde dat het misschien wel eens aan dit middel kon liggen, waar ik me totaal niet bewust van was. Ik heb op deze site gekeken en veel reacties kwamen overeen met mijn ervaringen. k ben acuut gestopt met dit spul en na een week voel ik me al een stuk beter! Ik heb het 4,5 maand gebruikt, dus heb wat 'afkick'verschijnselen. Ik heb de afspraken voor de MRA beugel weer afgezegd, want de nieuwe problemen kwamen gewoon door dit spul! wees dus bewust met dit spul, want het is rotzooi en nog eens gevaarlijk ook!

16-03-2015 | Man | 43
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Hooikoorts
2 jaar geleden verhuisd van de kuststreek naar de Achterhoek. Nooit rekening gehouden met mijn hooikoorts die vanaf de eerste dag na de verhuizing in hevigheid toenam. Bij het begin van het eerste hooikoorts seizoen, na een aantal hele slechte nachten door de verstopte neus, begonnen met Avamys. En meteen vanaf het eerste moment verlichting. Weer kunnen slapen en ook v[lees meer...]erlost van de irritante jeuk aan mijn gehemelte. En niet alleen de jeuk in mijn gehemelte trok weg, ook de jeuk in mijn ogen is geminimaliseerd. Qua bijwerkingen kan ik kort zijn: alleen een prikkelende neus bij het inspuiten. Dit wordt minder naarmate het seizoen vordert. Kortom: ik ben een hele blije gebruiker en zou niet meer zonder kunnen/willen.

21-02-2013 | Man | 43
fluticasonfuroaat
Had Chronisch verstopte neus, gebruikte hier avamys voor, kno arts heeft vervolgens stootkuur voorgeschreven en ben daarna overgegaan op Nasonex, werkt beter bij mij, wel tijd nodig gehad voor het aansloeg en bijwerkingen verminderden.

02-05-2011 | Vrouw | 44
Nies aanvallen
Gebruik het medicijn na advies van mijn KNO arts. Bijwerking bij mij zijn galbulten, jeuk, rode huid. Dit ervaar ik als zeer vervelend. Na gebruik voel ik me ook niet echt fijn een soort watterig gevoel in mijn hoofd. Ik ben niet tevreden met dit medicijn.

18-04-2024 | Vrouw | 45
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden: Neusspray Pollinosan met Ectoin van A. Vogel. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollin[lees meer...]osan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )

06-04-2017 | Man | 45
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik heb echt alles geprobeerd, injecties met anti stoffen, pillen, homeopathisch maar niks heeft ooit gewerkt. In de lente en zomer kon ik eigenlijk nauwelijks naar buiten omdat ik me dan niet lekker voelde. Rode ogen, lopende neus, zweet op mijn rug, echt een ziek gevoel. Sinds Avamys worden de symptomen zo onderdrukt dat ik een normaal leven buiten kan hebben. Ik ben e[lees meer...]cht superblij dat de huisarts mij dit voorgeschreven heeft. Ik probeer het gebruik tot een minimum te beperken want gezond is het niet.

03-03-2012 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Tegen hooikoorts gebruikte ik Beconase, Rhinocort, Fluctuasone etc. Avamys is zeker een van de betere, maar de bijwerkingen zijn alarmerend!!! Ik had last van traanogen, en het gevoel van zand in mijn ogen en getroebleerd zicht. Ik begreep het niet, totdat ik de bijsluiter las. Ik ben meteen gestopt en sindsdien geen last meer. Hij is misschien beter dan andere sprays op b[lees meer...]asis van corticoïden, maar je moet goed letten op de bijwerkingen. Voor mij, terug naar de oude sprays!!!

15-12-2017 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Al jaren bijna chronisch verkouden. Veel hoofdpijn en snurken (door verstopte neus) Bleek allergie te zijn (huisstofmijt en graapollen) Na enkele dagen gebruik neus weer open en hoofdpijn weg. Na 2 weken begint nu mijn reuk terug te keren. Erg blij mee!

17-05-2015 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Sinds het gebruik met avamys heb ik aanzienlijk minder allergie klachten. Wel last van bloederig neusslijmvlies, dat vind ik wel wat hinderlijk

08-02-2014 | Vrouw | 46
fluticasonfuroaat
Sinds vorig jaar begin oktober ben ik al neusverkouden, ook mijn oren raakten hierbij verstopt, ik heb 7 weken met slecht gehoor rond gelopen, ik gebruikte de neusspray van het kruidvat, na 7 weken waren mijn oren eindelijk weer redelijk open ( maar nog steeds niet helemaal ) Vervolgens kreeg ik last van contineu een verstopte neus en ben door blijven sprayen met de gewone[lees meer...] neusspray, na een bezoek aan de huisarts ( voor de 2e keer ) en het uitspuiten van mijn oren, heb ik op aanraden van mijn huisarts een allergie-test laten doen, daaruit bleek dat ik geen allergie heb, maar de verstopte neus en nog steeds gedeeltelijk verstopte oren waren er nog steeds half januari, ik heb uiteindelijk ook Avamys voorgeschreven gekregen, ik was er zeer tevreden over, ik moest 1 maal daags 2 spuitje in ieder neusgat sprayen, en ik had lucht, zelfs de volgende dag nog als het moment daar was om weer te sprayen, na meer als 2 weken gesprayed te hebben kreeg ik zanderige en dikke ogen, een geirriteerde huid in mijn gezicht en nu zijn mijn reuk en smaak verdwenen, gelijk de huisarts gebeld, moest acuut stoppen omdat blijkt dat ik allergisch ben voor dit middel, gevolg zodra ik in bed lig gelijk weer een verstopte neus, zou zo weer neusspray bij het kruidvat willen halen, maar dat lijkt me ook niet verstandig, ik wil lucht! Ik ben dus niet tevreden, de bijwerkingen zijn voor mij heel erg vervelend, maar nu?

28-01-2012 | Man | 46
fluticasonfuroaat
In eerste instantie leek het medicijn wel te helpen. Na stoppen met roken nam de druk op m'n oren significant af en ben ik meteen getopt met Avamys. Dat bleek geen goede zet. Ik heb sindsdien last van jeukende rode vlekken onder m'n ogen naast m'n neus. Heel erg irritant. Net zo irritant (en eigenlijk nog wel erger, omdat je dit ook ziet) als die druk om m'n oren. Van de r[lees meer...]egen in de drup zeg maar. Arts heeft nooit gewaarschuwd om niet zomaar te stoppen. Na veel zoeken op internet en een tip van een collega die hetzelfde had kwam ik erachter dat het stoppen met corticosteroiden ws de oorzaak is. Ik gebruik nu Rosex zalf. Helpt niet echt, maar soms is de jeuk wat minder. Ik baal.

12-05-2011 | Vrouw | 46

29-01-2020 | Vrouw | 47
fluticasonfuroaat (1mg/ml)
Na jarenlang Budesonide te hebben gebruikt (overgevoeligheid neusslijmvlies) - waar ik overigens tevreden over was - ben ik na ontstane hoestklachten op advies van mijn huisarts overstapt op Avamys. Er werd gedacht dat er slijm achter in mijn keel terecht kwam waardoor de hoest veroorzaakt werd. Avamys zou wat effectiever werken. Afgezien het feit dat het flesje heel s[lees meer...]nel leeg is en je slecht kunt zien hoeveel er nog in het flesje zit, doet de werking naar mijn idee niet meer dan Budesonide. Ik merk weinig verschil. Enige bijwerking die ik ervaar met Avamys is dat ik het idee heb dat mijn smaak en geur achteruit is gegaan. Dit vind ik best wel vervelend. Ik denk dan ook dat ik weer overstap naar Budesonide om te zien of deze bijwerking verdwijnt.

25-06-2015 | Man | 47
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ben reeds van mijn zes jaar allergisch heb eczeem en astma. moet deze alle drie op peil houden, zo wordt het een niet erger dan het andere. Heb reeds vele dingen gedaan zoals injectie, puvers, pillen siroop enz. Regelmatig veranderen deed ik wel werd anders immuun. Nu ik de neusspray gebruik, heb ik bijna geen niesbuien meer, geen prikkelende ogen. Mensen let wel op je moe[lees meer...]t de spray gebruiken zoals het hoort, het is niet de bedoeling dat je deze opsnuift, het is de bedoeling dat de verneveling in de neus randen blijft hangen, deze houd zo het stuifmeel tegen. je kan zelf de dag nadien de " korsten " er zo uit halen. Dit middel is echt de max

23-08-2011 | Vrouw | 47
Verkoudheid/verstopte neus
Persoonlijk vind ik de drukknop erg onhandig. Ik kan niet echt kracht zetten en weet hierdoor niet of ik wel voldoende heb geinhaleerd. Ga aan huisarts een meer "praktische" spray vragen.

22-06-2011 | Man | 48
Verstopte neus en holten
Had altijd last van een verstopte neus en holten. Was de hele dag bezig om mijn oren open te krijgen. Ging half doof door het leven. Nadat ik dit medicijn voorgeschreven kreeg door mijn (nieuwe) KNO arts is de kwakliteit van mijn leven verbeterd. Gebruik het 2 maal per dag. Helemaal geweldig.