Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

20-10-2010

Zwaar aangetast slijmvlies

Ik gebruikte 17 jaar lang neusspray Xylometazoline ( van kruitvat of etos ) Omdat mijn neus altijd contstant verstopt zit. Ben naar de kno arts geweest en heeft mij Avamys voor geschreven. Ik heb dit nu 2 dagen gebruikt, ( miss ook wel veel te kort om te zeggen he hij werkt niet ) maar mijn neus gaat steeds dichter zitten. Ik weet niet of dit hoort? Ik weet niet of hier m[lees meer...]ensen zijn die dit herkennen? Ben wel benieuwd of deze spray werkelijk helpt met de verstopping in je neus, Nooit heeft er iets anders gewerkt namelijk. Kan nog steeds niet van die andere spray afblijven... miss kunnen jullie mij moet inspreken.... (Red: xylometazoline kan bij langer gebruik dan 5 dagen het gevoel van een verstopte neus juist veroorzaken. Het is dus zeker verstandig met de xylometazoline te stoppen).
05-10-2010

Stofallergie

Fijne spray! Geen branderig gevoel in mijn neus. En het werkt. In combinatie met antihistamines en oogdruppels kan ik weer vrij ademen.
28-09-2010

Avamys (fluticason)
Terugkerende verkoudheid met ontstoken holten

zeer tevreden over het effect. Eerder nasonex gebruikt zonder veel effect. Nu al geruime tijd vrije luchtwegen en zonder voorhoofd en bijholte ontsteking.
17-08-2010

Diverse allergieën

Van KNO arts voorgeschreven gekregen. Werkt perfect, neus goed open maar wel keelpijn(?) 1 maand moeten stoppen en de keelpijn is verdwenen, nu weer sinds 1 week bezig en keel begint weer te irriteren. Hopelijk kan ik het toch blijven gebruiken en ligt het niet aan de avamys.
29-06-2010

Na operatie bijholtepoliepen

een erg branderig gevoel in keel dat uitstraalt op tong en het eten/drinken van bepaalde middelen bijna onmogelijk maakt. gebruiksgemak is goed.
27-06-2010

Xylometazoline-gewenning

Ik gebruikte de xylometazoline-neusspray van de drogist al 5 jaar en die mag je maar 5 dagen gebruiken. Daarom kreeg ik eerst Flexonase, maar dat hielp niet tegen de dichte neus. Daarna kreeg ik Avamys, en dat werkt goed. Probleem is alleen dat ik nog steeds niets ruik, maar ik weet niet of dat aan de spray ligt. Ik snuit wel ongeveer dagelijks bloed met stukjes, ik den[lees meer...]k dat dat een bijwerking is, maar 1 keer snuiten en het is ook weer over. Mijn neus is nu al drie maanden open, dus wat dat betreft helpt het super!
13-06-2010

Avamys (fluticason)
Dichte neus, proppen slijm, pijnelijke ogen

via kno arts voorgeschreven gekregen omdat ik anders een operatie nodig had. nu niet meer nodig want mijn neus is redelijk tot zo goed als open en ik heb bijna geen last meer van slijmvorming, pijnlijke ogen en hoofdpijn. Waarschijnlijk heb ik een huisdieren allergie en ik heb veel huisdieren. Maar met deze neusspray kan ik ze gewoon allemaal houden.
11-06-2010

Hooikoorts en andere allergie

Prima spray.Veel minder last van zweertjes/korstjes in de neus geen bloedneus meer. Effect trad al snel op. Heb ook geen last meer van mijn ogen nu.
09-06-2010

Avamys (fluticason)
Hooikoorts in combinatie met astma

Op zich een effectief medicijn tegen de klachten, werkt bij mij veel beter dan nasonex. krijg wel een erg vieze smaak in mijn mond van dit medicijn wat soms de hele dag duurt. Iets eten helpt slechts tijdelijk. Benieuwd wat anderen van dit medicijn vinden.
19-04-2010

Hooikoorts

Op aanraden van de KNO-arts gaan gebruiken bij astma. Effect merk ik pas als ik het een tijdje niet gebruik. Heb wel last van bloedneuzen bij droge lucht en veel puistjes in m'n neus.
26-03-2010

Avamys (fluticason)
Aanhoudende slijm opstopping in neus

ik ben altijd verkouden, dit slijm zit altijd maar in me keel met als gevolg vele hoetsen
24-03-2010

Luchtweginfecties

Bijna niet meer verkouden. Geen ontstekingen meer in de bovenste luchtwegen
04-03-2010

Avamys (fluticason)
Voor en na fess operatie bijholte ontstekingen

Ik vindt het een prettige neus spray. Makkelijk in gebruik. Mijn neus is vrij zodat ik meer lucht krijg en beter kan ademen.
16-02-2010

Vergrote neusschelpen, neuspoliepen

Gebruik het nu vanaf mei 2009. Daarvoor 3 maanden Nasonex gebruikt, dit werkte bij mij niet echt goed. Avamys doet het voor mij duidelijk beter. Ik heb nu eigenlijk het grootste deel van de dag de neus voldoende open. het enige dat ik nu dagelijks heb is als ik s'ochtend de neus reinig d.m.v. voorzichtig snuiten, er altijd wel spoortjes van bloed in zitten. Tevens dagelijk[lees meer...]s toch wel wat hardere stukjes (poliep?) in het uitgensnoten snot. Voor de rest ervaar ik -nog- geen bijwerkingen.
24-01-2010

Chronische irritatie van neusslijmvlies

Gebuik dit middel nu 5 dagen en nu begin ik te merken dat mijn neusslijmvlies gezonder wordt. Mijn klachten zijn al flink afgenomen. Reukvermogen is verbeterd, geen verkoudheidsklachten meer, minder jeuk en prikkels in mijn neus, meer ruimte om te ademen door mijn neus.
21-01-2010

Verstopte neus