Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (27 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

16-09-2012 | Man | 31
fluticasonfuroaat
Avamys kreeg ik niet normaal mijn neus in. Je voelt het niet wanneer je het sprayt. Nasonex voel je wel, dus dat geeft zekerheid dat er iets in 'binnengekomen' daarnaast heb ik het flesje van Avamys een keer laten vallen en was meteen kapot, de binnenkant is van glas (hoe verzin je het). Bleef jeuk aan de ogen houden. Nu Nasonex gekregen en gaat alles wel naar wens. En nog[lees meer...] goedkoper ook!

10-06-2012 | Man | 73
Hooikoorts
Gebruikte in 2011Avamys . In 2012 nog gebruikt samen met een apparaatje Bionase van Caremaxx. Dit is een lichttherapie. Gestart half februari. Totaal geen last gehad van hooikoorts. De infrarood lichttherapie werkt op de neusslijmvliezen. Ik ben er zeer over tevreden. Prima uitvinding. Goedkoop apparaatje. Werkt op een batterij. Dagelijks 4, 5 minuut therapie. (Red; URL [lees meer...]uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn )

25-05-2012 | Vrouw | 53
fluticasonfuroaat
Gebruik Avamys sinds maandag dus pas 3 dgn. Heb het van mn HA voorgeschreven gekregen omdat ik sinds september 2011 wakker word van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Dacht zelf aan een bijholte ontstekeing en verwachte dat dit vanzelf wel over zou gaan maar helaas niet het geval. Nog een poosje aangekeken en in december de HA gebelt.Ook hij dacht aan een bijho[lees meer...]lte ontsteking dus een AB kuur gehad die niet hielp. Begin dit jaar weer contact opgenomen met mn HA nu dacht hij aan een allergie dus daar medicatie voor gehad en bloed laten prikken waar inderdaad uit bleek dat ik allergisch ben voor graspollen en de huidschilfers van honden. Ook de medicatie daarvoor geeft niet het gewenste resultaat word nog steeds vrijwel iedere nacht wakker van een hevige pijn achter/boven mn linker oog. Nu dus dit middel leek na 2 dagen te helpen niet wakker geworden van de pijn maar vanmorgen werd ik er dus weer wakker van. Kijk het nog even aan tot na het weekend is er geen verbetering dan ga ik weer mn HA bellen.

22-03-2012 | Vrouw | 71
COPD
Doordat ik artrose in de muis van de duimen heb, kan ik de knop alleen maar indrukken met pijn als gevolg. Daarom vind ik voor mij deze inhaler waardeloos.

03-03-2012 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Tegen hooikoorts gebruikte ik Beconase, Rhinocort, Fluctuasone etc. Avamys is zeker een van de betere, maar de bijwerkingen zijn alarmerend!!! Ik had last van traanogen, en het gevoel van zand in mijn ogen en getroebleerd zicht. Ik begreep het niet, totdat ik de bijsluiter las. Ik ben meteen gestopt en sindsdien geen last meer. Hij is misschien beter dan andere sprays op b[lees meer...]asis van corticoïden, maar je moet goed letten op de bijwerkingen. Voor mij, terug naar de oude sprays!!!

01-03-2012 | Vrouw | 23
fluticasonfuroaat
Heb al jaren last van slijm opgeven, eerst konden ze nooit achterhalen wat het was. Er is een tijdje gedacht dat het met astma te maken had maar de medicatie tegen astma hielp me ook niet. Toen zijn we via de Logopedie naar een andere KNO-arts gestuurd dan die ik eerst had, die kwam erachter dat ik toch wel erg veel maagzuur had en dat ik een vergrote tongamandel heb omdat[lees meer...] mijn keel en neus amandelen eruit zijn daardoor kleeft al dat slijm uit mijn neus en keel aan die tonamandel zeg maar. Dus deze arts schreef me Avamys voor hierdoor gaat mijn neus open en kan ik vooral s-nachts vrijer ademen zodat ik overdag minder las heb van al dat slijm dat zich ophoopt, bij mij werkt het echt erg goed ben er erg tevreden over, Wel had ik in het begin lichte bloedpropjes en bloedneuzen maar na verloop van tijd ging dat vanzelf over ik heb wel nog een keer een flinke bloedneus gehad maar nadat ik dit vertelde aan de KNO-arts schreef hij me Nisita Neuszalf die je in je neus smeert aan de binnenkant voor dat je gaat sprayen misschien een tip voor andere mensen sindsdien heb ik geen neusbloedingen meer gehad.

28-01-2012 | Man | 46
fluticasonfuroaat
In eerste instantie leek het medicijn wel te helpen. Na stoppen met roken nam de druk op m'n oren significant af en ben ik meteen getopt met Avamys. Dat bleek geen goede zet. Ik heb sindsdien last van jeukende rode vlekken onder m'n ogen naast m'n neus. Heel erg irritant. Net zo irritant (en eigenlijk nog wel erger, omdat je dit ook ziet) als die druk om m'n oren. Van de r[lees meer...]egen in de drup zeg maar. Arts heeft nooit gewaarschuwd om niet zomaar te stoppen. Na veel zoeken op internet en een tip van een collega die hetzelfde had kwam ik erachter dat het stoppen met corticosteroiden ws de oorzaak is. Ik gebruik nu Rosex zalf. Helpt niet echt, maar soms is de jeuk wat minder. Ik baal.

22-11-2011 | Man | 58
Verstopte neus
gebruik al meer dan 30jaar nasivin. echter heb ik vorige week van de kno arts avamys voor geschreven gekregen, dat ik 6weken moet gebruiken. de eerste 5 dagen heb ik overdag avamys gebruikt en voor het slapen gaan zat mijn neus toch weer dicht en heb ik nasivin gebruikt. echter de 6e dag heb ik de nasivin kunnen laten staan omdat de neus open bleef. dit is gewoon weg h[lees meer...]eel goed. hopelijk blijft dit zo.

09-11-2011 | Vrouw | 58
Verstopte neus
Ik heb dit middel zeer lang gebruikt, ben abrupt gestopt en heb meteen daarna klachten gekregen van benauwdheid en ademhalingsproblemen, Ik kreeg ook heel veel gestold bloed dat ineens los kwam. Ik heb nu geen verstopte neus meer, maar heel veel klachten die astmatisch lijken, Pas op als je stopt, mogelijk moet je afbouwen, ik heb dat niet gedaan en heb nu heel veel proble[lees meer...]men waar de artsen nu geen oplossing voor weten!

25-08-2011 | Vrouw | 32
fluticasonfuroaat
dit jaar via kno arts voor het eerst Avamys gekregen, eerst had ik Beconase (vieze smaak en "beetje gassig") daarna Nasonex maar nog steeds klachten en moest ook tabletten erbij. heb nu Avamys en heb geen tablet meer nodig! ben erg tevreden!

23-08-2011 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Avamys is voor mij zeer effectief tegen de hooikoorts. Ik gebruik dit middel nu 3 jaar elke dag en heb sinds het gebruik meer slaap nodig - zeker 1 uur meer per nacht. En wanneer er veel pollen in de lucht zijn heb ik last van een zwaar "gonzend" hoofd en vermoeidheid.

23-08-2011 | Vrouw | 47
Verkoudheid/verstopte neus
Persoonlijk vind ik de drukknop erg onhandig. Ik kan niet echt kracht zetten en weet hierdoor niet of ik wel voldoende heb geinhaleerd. Ga aan huisarts een meer "praktische" spray vragen.

01-08-2011 | Man | 65
Neus voorhoofdholte /neusvlies
waarom helpt het mij niet? Het lijkt of het door dit alternatief ernstiger wordt!

19-07-2011 | Man | 29
Hooikoorts en verstopte neus
Kreeg dit mee omdat het nieuw was, maar heb inmiddels weer een recept gevraagd voor Nasonex, daar had ik veel minder last van klachten. En wanneer je et flesje van Avamys laat vallen is de glazen binnenkant meteen kapot. En kreeg last van mn neus slijmvlies. Nee voor mij geen Avamys. Nasonex werkt voor mij veel beter.

04-07-2011 | Man | 57
fluticasonfuroaat
Reactie op uitwerpselen van de huisstofmijt
Verhoogde oogdruk (glaucoom), lastige verstuiver met die drukknop, hoge prijs.

22-06-2011 | Man | 48
Verstopte neus en holten
Had altijd last van een verstopte neus en holten. Was de hele dag bezig om mijn oren open te krijgen. Ging half doof door het leven. Nadat ik dit medicijn voorgeschreven kreeg door mijn (nieuwe) KNO arts is de kwakliteit van mijn leven verbeterd. Gebruik het 2 maal per dag. Helemaal geweldig.