Avamys

Huisstofallergie (2 meningen)

16-04-2015

16-04-2015

Allergie

Ik reageerde een aantal maanden allergisch op mijn nieuwe matras en kreeg het heel erg benauwd, zelfs de hooikoorts tabletten hielpen niet genoeg. Neusspray gekregen en uiteraard een ander matras. Het hielp tegen de allergie de spray maar ik kreeg er heel erg hoofdpijn van. Nu een paar maanden later gebruikte ik het voor mijn hooikoorts 2 dagen en ik heb nooit hoofdpijn en[lees meer...] nu al 2 dagen flinke. Dus ik gebruik het nooit meer. Dan maar niezen !
23-03-2015

Hooikoorts

werkte goed voor de klachten van hooikoorts, maar door het gebruik van dit middel kreeg ik migraine, sindsdien krijg ik nog regelmatig migraine ook al gebruik ik dit middel niet meer. blijkt dat k allergisch ben voor de hulpstof in dit middel polysorbaat, en dat zit in heel veel van deze neussprays.
16-03-2015

Hooikoorts

2 jaar geleden verhuisd van de kuststreek naar de Achterhoek. Nooit rekening gehouden met mijn hooikoorts die vanaf de eerste dag na de verhuizing in hevigheid toenam. Bij het begin van het eerste hooikoorts seizoen, na een aantal hele slechte nachten door de verstopte neus, begonnen met Avamys. En meteen vanaf het eerste moment verlichting. Weer kunnen slapen en ook v[lees meer...]erlost van de irritante jeuk aan mijn gehemelte. En niet alleen de jeuk in mijn gehemelte trok weg, ook de jeuk in mijn ogen is geminimaliseerd. Qua bijwerkingen kan ik kort zijn: alleen een prikkelende neus bij het inspuiten. Dit wordt minder naarmate het seizoen vordert. Kortom: ik ben een hele blije gebruiker en zou niet meer zonder kunnen/willen.
07-02-2015

Apneu

13-09-2014

Bijholteontsteking

Gebruik het nu zo'n 6 weken. Omdat ik al onstabiel was werd ik dat nog erger. Na 1 keer 2 keer op een dag te hebben gespoten nam onrust weer toe, dat is nu zo'n 2 weken geleden. De onrust neemt nu langzaam weer af en de benauwdheid is een stuk minder. Ik hoop dat het weer snel beter gaat en dan blijf ik dit voorlopig even gebruiken. Zijn er nog meer mensen met de zelfde er[lees meer...]varing.
03-09-2014

Avamys (fluticason)

ik had last van veel slijm in mijn keel al een aantal jaren van alles geprobeerd flumicil,bisolvon.....huismiddeltjes niets die hielp....tot mijn huisarst avamys vooschreef...het begon gauw te werken....nu heb ik geen last meer van dat onbetant slijmgevoel in mijn keel....Ben blij dat ik er eindelijk van verlost ben ....
02-06-2014

Hooikoorts

Ik gebruik het nu een week en na 3 dagen hoefde ik al niet meer te niezen terwijl er heel veel grassen in de lucht zitten. Vorige week zondag zat ik de hele dag moe binnen met dikke ogen en volle neus en nu heb ik alle deuren en ramen open en nies niet meer!!! GEWELDIG!!!!!!!
08-02-2014

Avamys (fluticason)

Sinds vorig jaar begin oktober ben ik al neusverkouden, ook mijn oren raakten hierbij verstopt, ik heb 7 weken met slecht gehoor rond gelopen, ik gebruikte de neusspray van het kruidvat, na 7 weken waren mijn oren eindelijk weer redelijk open ( maar nog steeds niet helemaal ) Vervolgens kreeg ik last van contineu een verstopte neus en ben door blijven sprayen met de gewone[lees meer...] neusspray, na een bezoek aan de huisarts ( voor de 2e keer ) en het uitspuiten van mijn oren, heb ik op aanraden van mijn huisarts een allergie-test laten doen, daaruit bleek dat ik geen allergie heb, maar de verstopte neus en nog steeds gedeeltelijk verstopte oren waren er nog steeds half januari, ik heb uiteindelijk ook Avamys voorgeschreven gekregen, ik was er zeer tevreden over, ik moest 1 maal daags 2 spuitje in ieder neusgat sprayen, en ik had lucht, zelfs de volgende dag nog als het moment daar was om weer te sprayen, na meer als 2 weken gesprayed te hebben kreeg ik zanderige en dikke ogen, een geirriteerde huid in mijn gezicht en nu zijn mijn reuk en smaak verdwenen, gelijk de huisarts gebeld, moest acuut stoppen omdat blijkt dat ik allergisch ben voor dit middel, gevolg zodra ik in bed lig gelijk weer een verstopte neus, zou zo weer neusspray bij het kruidvat willen halen, maar dat lijkt me ook niet verstandig, ik wil lucht! Ik ben dus niet tevreden, de bijwerkingen zijn voor mij heel erg vervelend, maar nu?
11-06-2013

Avamys (fluticason)

Jaren heb ik chronisch normale neusspray gebruikt ivm met mijn verstopte neus. 2 jaar loop ik nu bij een longarts ivm apneu, diverse spray geprobeerd, resultaat nihill en veel bloedneuzen. Nu gebruik ik 2 maanden Avamys en heb ik gewone neusspray praktisch niet meer nodig. 1 flesje in 3 mnd normaal 2 per week. Voor mij een oplossing. Helaas geringe hoeveelheid per busje.
21-04-2013

Allergie

Ik gebruik weer otrivin is het enige wat helpt om verlost te worden van de hoofdpijn en de migraine , eindelijk geen griep meer in mijn hoofd.. Ook is het tuitje veel te kort van de spray het loopt er gewoon weer uit en ik heb erge bloedneuzen gehad in het begin.. Ik vind het een stomme verpakking veel omhulsel weinig effectieve inhoud.. Hiervoor heb ik fluticason gebru[lees meer...]ikt inhoud zat in glas en was veel effectiever om te sprayen in de neus
21-04-2013

Astma

Eindelijk is de eeuwig durende neus verkoudheid weg! Gebruik i.c.m. de puffen ventolin en flixotide, beide 2x daags 1 puf met volumatic voorzetkamer! Hiervoor ook flixonase gehad zonder resultaat. Bijkomend voordeel is dat avamys geurloos en flixonase een bepaald geurtje heeft, wat hier als minder prettig werd ervaren.
21-02-2013

Avamys (fluticason)

Had Chronisch verstopte neus, gebruikte hier avamys voor, kno arts heeft vervolgens stootkuur voorgeschreven en ben daarna overgegaan op Nasonex, werkt beter bij mij, wel tijd nodig gehad voor het aansloeg en bijwerkingen verminderden.
18-02-2013

Hooikoorts

Ik had eerst nasonex maar daar kreeg ik ontzettende bloedneuzen van en ik nieste nog steeds heel erg. Van de huisdokter Avamys gehad en ik ben super blij hier mee. Geen hooikoorts meer en ook geen bloedneuzen. Het flesje is anders maar werkt erg handig.
16-09-2012

Allergie

Avamys kreeg ik niet normaal mijn neus in. Je voelt het niet wanneer je het sprayt. Nasonex voel je wel, dus dat geeft zekerheid dat er iets in 'binnengekomen' daarnaast heb ik het flesje van Avamys een keer laten vallen en was meteen kapot, de binnenkant is van glas (hoe verzin je het). Bleef jeuk aan de ogen houden. Nu Nasonex gekregen en gaat alles wel naar wens. En nog[lees meer...] goedkoper ook!
10-06-2012

Hooikoorts

Gebruikte in 2011Avamys . In 2012 nog gebruikt samen met een apparaatje Bionase van Caremaxx. Dit is een lichttherapie. Gestart half februari. Totaal geen last gehad van hooikoorts. De infrarood lichttherapie werkt op de neusslijmvliezen. Ik ben er zeer over tevreden. Prima uitvinding. Goedkoop apparaatje. Werkt op een batterij. Dagelijks 4, 5 minuut therapie. (Red; URL [lees meer...]uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website. Mvg, MijnMedicijn )

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum