Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

05-05-2011

Chronische sinusitus, allergie allerlei

Ben er zeer tevreden over, duidelijk effectiever dan Nasonex!
02-05-2011

Nies aanvallen

Gebruik het medicijn na advies van mijn KNO arts. Bijwerking bij mij zijn galbulten, jeuk, rode huid. Dit ervaar ik als zeer vervelend. Na gebruik voel ik me ook niet echt fijn een soort watterig gevoel in mijn hoofd. Ik ben niet tevreden met dit medicijn.
04-03-2011

Allergie

Soms kan ik een paar dagen niet normaal functioneren door mijn allergie, zo 1 keer per 2 maanden, daarom ben ik Avamys gaan gebruiken (ongeveer een week na zo'n allergie aanval). 2 weken later mee gestopt, nadat ik 4 opvolgende dagen 2 bloedneuzen per dag kreeg, en heb juist nu (een dag na stoppen) zo'n allergie aanval (het zou nog wel een dag moeten door werken, toch? en [lees meer...]anders is het zo'n verslavend medicijn, wanneer je stopt krijg je alle symptomen meteen dubbel en dwars terug). Ben er niet tevreden mee.
21-02-2011

Avamys (fluticason)
Allergie huisstof, boompollen etc.

04-02-2011

Opgezwollen neusslijmvlies

Ik gebruik al jaren xylometazoline in de wetenschap dat dit heel slecht is en juist een opgezwollen neusslijmvlies veroorzaakt (maar ja je moet toch ademen). Ben ook al bij de KNO arts geweest en neustussenschot correctie gehad zonder effect. Gebruik nu sinds 3 weken Avamys en dit bevalt me zeer goed. Soms nog een beetje verstopte neus, maar geen vergelijk met voorheen. Ve[lees meer...]rder geen bijwerkingen.
20-01-2011

Sinusitis

Op aanraden van huisarts gebruikt nadat ik op het vliegtuig ontzettende last had van mij sinussen. Ik had sowieso verschillende keren (minstens 5 a 6 keer) per jaar sinusitis. Huisarts zei dat het effect pas na 5tal weken merkbaar zou worden. Gebruik het product nu bijna een half jaar en heb in al die tijd nog geen enkele keer sinusitis gehad. Ik gebruik het product 's av[lees meer...]onds voor het slapengaan. Soms is mijn neus door de dag een beetje verstopt. Ik spray Avamys en kan de hele nacht zonder problemen ademen. Huisarts zei me wel om de spray 'naar de buitenkant' van de neus te richten omdat er anders een gevaar bestaat voor je neustussenschot. Misschien een tip voor de mensen die kleine bloedinkjes hebben?
10-01-2011

Last van kiespijn/holtes/hooikoorts.

Ben er mee begonnen op advies van mijn tandarts, huisarts en KNO arts. Ik had klachten bij mijn holtes en kiespijn. Tandarts kon niets vinden, KNO arts ook niet. Sinds gebruik avamys geen klachten meer. Als ik het 2 dagen niet gebruik krijg ik kiespijn. Zeer gebruiksvriendelijk en totaal geen bijwerkingen. Ook heb ik last van lichte hooikoorts en daar helpt het ook p[lees meer...]rima tegen.
05-01-2011

Bloed bij het snuiten

ik heb Avamys en met prednisolon gekregen op 22 december van mijn longarts en die medicijnen moet ik een maand gebruiken maar avamys neusspry helpt mij nog niet echt ik heb nog steeds als ik mijn neus snuit dat daar bloed proppen tussen zit. en 20 januari moet ik weer naar de longarts toe.
20-10-2010

Zwaar aangetast slijmvlies

Ik gebruikte 17 jaar lang neusspray Xylometazoline ( van kruitvat of etos ) Omdat mijn neus altijd contstant verstopt zit. Ben naar de kno arts geweest en heeft mij Avamys voor geschreven. Ik heb dit nu 2 dagen gebruikt, ( miss ook wel veel te kort om te zeggen he hij werkt niet ) maar mijn neus gaat steeds dichter zitten. Ik weet niet of dit hoort? Ik weet niet of hier m[lees meer...]ensen zijn die dit herkennen? Ben wel benieuwd of deze spray werkelijk helpt met de verstopping in je neus, Nooit heeft er iets anders gewerkt namelijk. Kan nog steeds niet van die andere spray afblijven... miss kunnen jullie mij moet inspreken.... (Red: xylometazoline kan bij langer gebruik dan 5 dagen het gevoel van een verstopte neus juist veroorzaken. Het is dus zeker verstandig met de xylometazoline te stoppen).
05-10-2010

Stofallergie

Fijne spray! Geen branderig gevoel in mijn neus. En het werkt. In combinatie met antihistamines en oogdruppels kan ik weer vrij ademen.
28-09-2010
Man

Avamys (fluticason)
Terugkerende verkoudheid met ontstoken holten

zeer tevreden over het effect. Eerder nasonex gebruikt zonder veel effect. Nu al geruime tijd vrije luchtwegen en zonder voorhoofd en bijholte ontsteking.
17-08-2010

Diverse allergieën

Van KNO arts voorgeschreven gekregen. Werkt perfect, neus goed open maar wel keelpijn(?) 1 maand moeten stoppen en de keelpijn is verdwenen, nu weer sinds 1 week bezig en keel begint weer te irriteren. Hopelijk kan ik het toch blijven gebruiken en ligt het niet aan de avamys.
29-06-2010

Na operatie bijholtepoliepen

een erg branderig gevoel in keel dat uitstraalt op tong en het eten/drinken van bepaalde middelen bijna onmogelijk maakt. gebruiksgemak is goed.
27-06-2010

Xylometazoline-gewenning

Ik gebruikte de xylometazoline-neusspray van de drogist al 5 jaar en die mag je maar 5 dagen gebruiken. Daarom kreeg ik eerst Flexonase, maar dat hielp niet tegen de dichte neus. Daarna kreeg ik Avamys, en dat werkt goed. Probleem is alleen dat ik nog steeds niets ruik, maar ik weet niet of dat aan de spray ligt. Ik snuit wel ongeveer dagelijks bloed met stukjes, ik den[lees meer...]k dat dat een bijwerking is, maar 1 keer snuiten en het is ook weer over. Mijn neus is nu al drie maanden open, dus wat dat betreft helpt het super!
13-06-2010

Avamys (fluticason)
Dichte neus, proppen slijm, pijnelijke ogen

via kno arts voorgeschreven gekregen omdat ik anders een operatie nodig had. nu niet meer nodig want mijn neus is redelijk tot zo goed als open en ik heb bijna geen last meer van slijmvorming, pijnlijke ogen en hoofdpijn. Waarschijnlijk heb ik een huisdieren allergie en ik heb veel huisdieren. Maar met deze neusspray kan ik ze gewoon allemaal houden.
11-06-2010

Hooikoorts en andere allergie

Prima spray.Veel minder last van zweertjes/korstjes in de neus geen bloedneus meer. Effect trad al snel op. Heb ook geen last meer van mijn ogen nu.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum