Avamys

Allergie (20 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

15-06-2017

Hooikoorts

Had flinke reactie midden boven op mijn hoofd. Erg veel moeite 'er bij' te blijven. Voelde de druk om mijn ogen te sluiten. Erg slaapverwekkend. Al na enkele malen gebruik Had moeite wakker te blijven en snapte eerst niet waarvan het kwam. Mogelijk in combinatie met andere medicijnen?
29-04-2017

Allergie

Heel vaak last van verstopte neus. Avamys voorgeschreven gekregen en gebruik het nu een kleine week. Merk direct het verschil, kan weer door mijn neus ademhalen. Met recht een verademing. Snurk nu ook stukken minder.
06-04-2017

Allergie

Ik heb echt alles geprobeerd, injecties met anti stoffen, pillen, homeopathisch maar niks heeft ooit gewerkt. In de lente en zomer kon ik eigenlijk nauwelijks naar buiten omdat ik me dan niet lekker voelde. Rode ogen, lopende neus, zweet op mijn rug, echt een ziek gevoel. Sinds Avamys worden de symptomen zo onderdrukt dat ik een normaal leven buiten kan hebben. Ik ben e[lees meer...]cht superblij dat de huisarts mij dit voorgeschreven heeft. Ik probeer het gebruik tot een minimum te beperken want gezond is het niet.
28-03-2017

Ademhalingsproblemen

Tevens heb ik een neusdruppel voor geschreven gekregen welke ik uit zou testen. Deze werkt op zich prima, echter de verstuiver die Avamys gebruikt kan ik niet als prettig ervaren. Deze is moeilijk te doseren je voelt nagenoeg niet dat er wat uitkomt, je verstuift dan wellicht een extra dosis, ik zou met een verstuiver c.a. 6 weken moeten kunnen doen. Na c.a. 3 weken k[lees meer...]wam er dus niets meer uit. En heb ik de plastic verstuiver gesloopt om te kijken of er nog wat inzat, en ja dus, het kwam er alleen heel moeilijk weer uit. laatste restanten komen er zeer moeilijk uit. Dit geheel maakt het middel natuurlijk onnodig duur, 14.00 euro? Per 3 weken.
23-01-2017

Verkoudheid

Ik ben minstens een paar maanden per jaar verkouden en dat duurt dan weken, soms maanden voordat het over is, vaak gepaard met keel en holte onstekingen, heel veel slijm en dus slecht slapen etc. Ik merk echt verschil bij dit middel. Minder snel verkouden en als ik aangestoken word dan ben ik er binnen een week wel vanaf met minder neus/adem klachten dan voorheen. Ko[lees meer...]rtom erg blij mee tot dusver. Ik gebruik 1 pufje per neusgat per dag en ben van plan dit het hele okt- maart seizoen aan te houden.
05-10-2016

Allergie

ik heb een neuspoliep waardoor ik soms wat minder goed ademhaal en paniekaanvallen krijg. Bij de spray had ik niet zo veel bijwerkingen door in het begin, maar het wordt elke dag erger. Bijwerkingen: hoofdpijn, duizelig, warmte, benauwd, kortademigheid. Maar ik wil niet stoppen, want ik wil wel dat ik weer normaal kan ademen, maar anders moet ik het laten branden of operat[lees meer...]ie??
29-07-2016

Allergie

sinds avamys veel minder bijwerkingen vd allergie voor gras, -boompollen en huisstofmijt. Begin is de bloedneus vervelend, maar effect op de lange duur is geweldig.
25-07-2016

Luchtweginfectie

Als gevolg van een luchtweg infectie ben ik aan een zijde nagenoeg doof , moet ik veel hoesten en produceer veel slijm. Kreeg eerst Mometasonfuroaat van de KNO arts maar dat gaf dezelfde bijwerkingen als Avamys: ondraaglijke hoofdpijn boven de ogen en ontstoken bijholtes. Beide middelen zijn ongeschikt voor mij. Ik weet niet hoe nu verder.
07-07-2016

Allergie

heb hier nog niet zo veel ervaring mee. Had jaren geleden nasacort maar dat hielp na lange tijd niet meer. smaak verandering, beetje misselijk
10-06-2016

Hooikoorts

Het middel werkt wel degelijk (de hooikoorts klachten namen af), maar het weegt totaal niet op tegen de bijwerkingen. 1u na verstuiving--> barstende hoofdpijn vergelijkbaar met een migraine aanval of het gevoel van een zware sinusitis ontsteking (drukkende pijnlijke gevoel thv van de sinusholtes). De huisarts geïnformeerd en onmiddellijk gestopt met dit middel. Nooit meer![lees meer...] Neem nu pilletjes van Bellozal (orale inname)
26-05-2016

Hooikoorts

Ik gebruik deze neusspray nu al enkele jaren en ben er tevreden over. Heb eerder de pillen en andere neusspray gehad, maar die hielpen maar beperkt. Ben tevreden over dit middel en gebruik het elke dag 1x het hele jaar door, omdat ik ook last heb van huisstofmijt allergie in mindere mate. De bijwerkingen vallen mee. Heb af en toe wel last van korstjes en opgedroogd sno[lees meer...]t in de neus, maar verder eigenlijk niks.
15-11-2015

Voorhoofdsholteontsteking

Afgelopen donderdag naar ziekenhuis in Rotterdam geweest, dit omdat ik al maanden rondloop met een naar mijn idee chronische voorhoofdholte ontsteking. Ik kreeg al vier keer dit jaar ernstige verschijnselen en 2 maal ging dit gepaard met erg dikke wenkbrauwen en voorhoofd... ik leek het monster van Frankenstein wel. Steeds naar Huisarts of naar ziekenhuis waar ze me weer a[lees meer...]ntibiotica voorschreven, eenmaal eerder een CT scan, maar ook daar kwam niets uit. De KNO arts heeft in neus gekeken, kaak gevoeld en meer van die dingen. Zijn conclusie was ontsteking en vorm van allergie. Om die reden binnenkort een CT scan en hij gaf mij alvast Avamys mee met de bedoeling dit langdurig door mij te laten gebruiken. Donderdagavond dus hiermee begonnen, maar na pakweg 2 uur kwam er een bijzonder heftige hoofdpijn opzetten die steeds erger werd. Nu ben ik al vanaf mijn achtste Migraine patiënt, en ik heb de afgelopen maanden aardig wat heftige pijn ervaren in mijn hoofd, maar deze pijn was echt van een andere orde! Het leek wel een clusteraanval zo lag ik te draaien en te woelen in mijn bed, liggen ging niet meer, zitten ook niet. Pas na 2 1000 Mg paracetamols en uit pure wanhoop een Imigran neusspray nam de pijn af. Maar toen begon ik vreselijk te zweten en te stinken en werd ik soort van onpasselijk/duizelig. Okee....denk ik dan...dat zou toeval kunnen zijn door de drukte van die dag....maar na de volgende dag weer in ieder neusgat 2 sprays te hebben genomen, gebeurde weer exact hetzelfde. Dat werd mij vandaag dus echt teveel en ben met de Avamys gestopt. Nu naar ongeveer 12 uur niet gebruikt te hebben is de pijn uit te houden en zakt het weer af. Ik vermoed dus dat iets in deze spray niet helemaal goed valt en zal dus a.s. maandag contact opnemen met mijn KNO arts en hem dit mededelen. Nu ben ik altijd wat huiverig hiervoor....de reden is; ik heb de afgelopen jaren bij verschillende nieuwe medicijnen, zoals bv maagzuurremmers soortgelijke verschijnselen gehad en iedere keer keken de artsen mij vervreemd aan en maakte me nog net niet uit voor fantast!! Dit was onmogelijk, ze hadden er nooit van gehoord, ik zou wel mijzelf die pijn aanpraten... Lekker is dat. Maar enfin, de reden dat ik deze reactie hier neerzet is in de hoop dat er meer mensen zijn die soortgelijke ervaringen hebben met dit middel zodat ik a.s. maandag niet helemaal alleen sta bij mijn bezoek of telefoontje aan die KNO arts als ik hem deze klachten vertel. Ik ben eerlijk gezegd volledig kapot. Heb maanden pijn gehad, hoopte dat dit eindelijk eens wat verlichting zou brengen maar de pijn werd 30 maal erger. Voor mij hoeft het dan allemaal niet meer zo...gatverrrdrie.
25-06-2015

Allergie

Ben reeds van mijn zes jaar allergisch heb eczeem en astma. moet deze alle drie op peil houden, zo wordt het een niet erger dan het andere. Heb reeds vele dingen gedaan zoals injectie, puvers, pillen siroop enz. Regelmatig veranderen deed ik wel werd anders immuun. Nu ik de neusspray gebruik, heb ik bijna geen niesbuien meer, geen prikkelende ogen. Mensen let wel op je moe[lees meer...]t de spray gebruiken zoals het hoort, het is niet de bedoeling dat je deze opsnuift, het is de bedoeling dat de verneveling in de neus randen blijft hangen, deze houd zo het stuifmeel tegen. je kan zelf de dag nadien de " korsten " er zo uit halen. Dit middel is echt de max
22-06-2015

Avamys (fluticason)

Had al even een ingetrokken trommelvlies( was erger dan andere keren) wat met neusdruppels niet overging en we moesten gaan vliegen. Heb van de arts deze spray gekregen. Ik kan niet tegen corticosteroïden door de allergoloog vast gesteld maar de huisarts dacht dat het wel zou gaan. 1x eerder gekregen toen wel duizelig maar nu werd mijn hoofd rood en warm , duizelig en zel[lees meer...]fs neigingen tot flauwvallen, ook op de trap wat als zeer gevaarlijk werd ervaren. Bij aankomst op bestemming gestopt met deze spray, na enkele dagen toch weer moeten sprayen vanwege dezelfde pijn. 2 dagen geprobeerd en direct weer een rood + warm hoofd, duizelig en neiging tot flauwvallen. Direct gestopt en een zoutoplossing gebruikt ook paracetamol moeten slikken. Ook gedruppeld met Johannesolie van dr. Vogel. Dit bij thuiskomst bij de apotheek gemeld. Deze gaf het advies dit te melden bij bijwerking melden en uiteraard ook bij de huisarts, daar nog niet geweest komt volgende maand.
17-06-2015

Hooikoorts

Ik had veel last van hooikoorts ben toen via de huisarts doorverwezen naar een allergoloog die mij avamys heeft meegegeven, sinds dat ik avamys gebruik zijn de klachten een stuk minder geworden, maar op de echte zonnige en warme dagen kan ik nog best wel merken dat ik hooikoorts heb.
17-05-2015

Allergie

Sinds het gebruik met avamys heb ik aanzienlijk minder allergie klachten. Wel last van bloederig neusslijmvlies, dat vind ik wel wat hinderlijk

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum