Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (28 meningen)
Huisstofallergie (4 meningen)

01-06-2023 | Vrouw | 57
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Gebruik nu 2 maanden avamys , sinds het begin hoge hartslag. Onregelmatig hartritme en kortademig. Kan gewoon moeilijk adem halen .net of er geen lucht door me neus wil..en al 2 keer een week veel bloed uit neus. Moet ik stoppen???

31-05-2023 | Man | 37
Hooikoorts
Alle andere medicijnen werkten niet voor mij. Jeukend gehemelte, jeukende ogen, enz. En enorm veel last gehad van bijwerkingen (super vermoeid/slaperig). Op aanraden van een familielid Avamys neusspray geprobeerd en als een wonder werkt het heel goed voor mij. En nog frappanter: nul (!) bijwerkingen. Niks te merken. Kan gewoon weer (tijdens de hooikoortspiek) de hel[lees meer...]e dag naar buiten, hardlopen, enz. Pas einde dag dan wat jeukende ogen, maar that’s it.

01-05-2023 | Man | 53
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ivm vocht achter de trommelvliezen dit middel gebuikt. Bijwerkingen al na 1dag al brandende ogen , na 2 weken kortademig Verder zijn de klachten niet verminderd

06-04-2023 | Man | 43
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik heb een neustussenschot correctie ondergaan ivm weinig lucht en lichte slaapapneu. dit ging super! veel van mijn klachten waren over. totdat ik dit medicijn ging gebruiken wat ik van de kno arts kreeg voorgeschreven.... na 2 weken voelde ik het alweer achteruit gaan. na 1 maand kwam ik niet vooruit. na 2 maanden kwam de moeheid en was ik behoorlijk neerslachtig. na 3[lees meer...] maanden voelde ik me echt kl#te, misselijk, duizelig en soms zelfs neiging tot flauwvallen. Dus maar naar de huisarts gegaan en vervolgens weer naar de kno arts. Ik kreeg een MRA beugel voor de slaapapneu want dat was toch de oorzaak. Totdat ik me plots realiseerde dat het misschien wel eens aan dit middel kon liggen, waar ik me totaal niet bewust van was. Ik heb op deze site gekeken en veel reacties kwamen overeen met mijn ervaringen. k ben acuut gestopt met dit spul en na een week voel ik me al een stuk beter! Ik heb het 4,5 maand gebruikt, dus heb wat 'afkick'verschijnselen. Ik heb de afspraken voor de MRA beugel weer afgezegd, want de nieuwe problemen kwamen gewoon door dit spul! wees dus bewust met dit spul, want het is rotzooi en nog eens gevaarlijk ook!

04-03-2023 | Vrouw | 40
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Binnen 2 weken bloedneuzen. Ik heb het gekregen na mijn neusingreep. Vergroten van de neusschelpen. Heb chronische allergie. Als kind ook veel bloedneuzen en meerdere keren dicht gebrand. Sinds gebruik van deze neusspray weer bloedneuzen. Heb ook mometason gebruikt, flixonase. Mijn verstopping is ondanks de operatie + neusspray nauwelijks weg. Snurk als een malle. En ben [lees meer...]altijd buiten adem. Ik ben een neusademhaler. Krijg niet genoeg lucht. Dat word weer terug naar de KNO.

23-06-2022 | Man | 55
Hooikoorts
Ogen percies gezwollen en dan ademhaling die moeilijker was dus gestopt

16-04-2022 | Man | 18
vocht achter het trommelvlies

22-12-2021 | Vrouw | 55
Bijholteontsteking
Na anderhalve dag gebruik, rode, droge branderige ogen, zo erg dat ik mijn lenzen niet in kan houden duizelig en doodmoe. Voor mij niet meer.

11-10-2021 | Man | 59
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Ik had last van bijholte ontstekingen. Bleek vrij serieus te zijn. Met ontstoken botweefsel en eenzijdige potentieel kwaadaardige poliepen. Twee goede operaties die prima zijn geslaagd. Complimenten aan de KNO arts. Kreeg wel voor een zeer lange tijd nacontrole (jaren). Ook Avamys voorgeschreven en gebruikt. Geen last en het zou poliepen tegen houden of afremmen. Na een pa[lees meer...]ar jaar kreeg ik hoofdpijnen en irritaties in de neus. Waarschijnlijk doordat ik ineens een ander merk kreeg. Daarna af en toe niet meer gebruikt. Ik had gewoon veel last van deze hoofdpijn en droogte. Weer terug op de Avamys, maar dat werkte ook niet. Gestopt tegen het advies in. Ik had er zo veel last van. Nu 2 jaar veel klachten en weinig steun van de KNO artsen. Ik experimenteer veel met cocosvet smeren en olijfolie (eerste persing en naturel). Deze nemen de droogte weg. Dus heb ik van de Avamys wel een ernstige bijwerking overgehouden waar ik heel veel last van heb. Nu heb ik Flixonase, maar ben daar erg onzeker over. Ik ben er nog niet mee begonnen. Die bijholtes zijn echt een serieus probleem die veel invloed hebben op de lol in mijn leven. Ook bij mij is dit allemaal gestart nadat ik van de stand naar een dorp ben verhuist. Avamys, wel gebruiken maar nooit erg lang doen. Je neusslijmvlies kan hier niet zo goed tegen. Sterkte allemaal.

19-09-2021 | Vrouw | 64
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Mijn ervaring met avamys is dat ik er niet meer dan 1xdgs1 moet gebruiken en anders heel veel bijwerkingen heb en de slijm die ik vanuit m'n neus in m'n keel krijg hiermee niet verholpen is en hoop dat m'n oog weer goed komt.

20-05-2021 | Vrouw | 35
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Middel werkt goed tegen verstopte neus. Echter ben ik neerslachtig als ik dit gebruik en heb ik een druk op het hoofd. Meer mensen met deze ervaring?

27-01-2021 | Vrouw | 69
Ademhalingsproblemen
Ik heb een PNDS ofwel een post nasale drip syndroom! Het werkte wel, maar vond het vreselijk! Toen ik na maanden van gebruik, slecht ging zien en na onderzoek en OCT scan te hebben gehad, bleek er een blaar in mijn oog te zijn ontstaan!,, Na het stoppen met Avamys, heeft mijn oogarts geconstateerd dat de blaar weer was verdwenen, maar heeft wel schade aan mijn netvlies[lees meer...] gebracht! Dit moet vermeld worden! Vr gr

30-11-2020 | Vrouw | 40
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Omdat ik astma heb zit mijn neus ook vaak dicht. Door deze neusspray te gebruiken in de ochtend en voor het slapen gaan heb ik weer meer lucht. Ben zeer tevreden!!!

04-08-2020 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Gebruik het medicijn nu 3 kwart jaar. En ik heb het idee dat ik langzamerhand kortademig ben geworden. Ben een fervent kajakker op ruwe wateren Markermeer met minimaal windkracht 4. Bij aanvang van mijn tocht merk ik dat ik iedere keer neiging heb tot bijademen. Ik heb dit vroeger ook gehad toen ik heel veel aan het hardlopen was. Ik rookte toen nog wel, en kreeg toen dez[lees meer...]elfde verschijnselen van kortademigheid. Toen ik spontaan stopte met roken, verdwenen deze verschijnselen. Ik rook inmiddels al 40 jaar niet meer. Ook heb ik verhoogde hartslag, en onregelmatige hartslag.

27-05-2020 | Vrouw | 33
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

18-02-2020 | Vrouw | 29
Oorontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen om vocht achter het trommelvlies te krijgen. Het heeft helaas geen enkel effect gehad.