Ervaringen met Fluticason neusspray

Ademhalingsproblemen (2 meningen)

27-02-2024 | Vrouw | 46
fluticason (50ug/do)
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

18-06-2023 | Vrouw | 50
fluticason (27,5ug/do)
Huisstofallergie
Ivm allergie voor huismijt en hooikoorts moet ik dus heel jaar rond sprayen om neus open te houden anders naast dichte neus snel voorhoofdholte ontsteking, poliepen, bloedneuzen etc. Bloedneuzen werden 1e maand van gebruik erger maar daarna alle klachten verdwenen zelfs deze droge hooikoorts dagen. Ik zou wel controle op evt bijwerkingen waarderen na jarenlang gebruik. D[lees meer...]aar ga ik maar eens naar vragen. Blij met middel, scheelt veel ziek en zeer.

26-12-2019 | Vrouw | 40
Huisstofallergie
Ik gebruik dit medicijn nu 5 jaar. En ik ruik de afgelopen 4 maanden niets meer. Echt helemaal niets meer. Ik heb nog wel smaak. De huisarts denkt dat het aan dit medicijn kan liggen. Er is verder voor de hand liggende oorzaak. Ik moet nu 3 maanden stoppen met dit medicijn. Hopelijk komt mijn reukvermogen weer terug. Dat is niet zeker. Maar nu ik 2 weken het medicijn niet [lees meer...]meer gebruik heb ik daar echt last van. Hoofdpijn van ontstoken holtes. Niet slapen door verstopte neus. (ruik nog steeds niets) Dus een vervelende keuze: niets ruiken, of niet goed kunnen ademhalen met verstopte holtes. Hopelijk kan ik binnenkort doorverwezen worden naar een specialist die mij verder kan helpen.

29-08-2012 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Bijna direct na start gebruik kreeg ik flinke keelpijn die ongeveer 2 weken aanhield. Daarna bleef keel geïrriteerd en slijmvliezen ook. Werd ook steeds benauwder en veel hoesten. Uiteindelijk aan huisarts gevraagd om oude neusspray Nasonex terug te krijgen. Ik had Fluticason gekregen omdat dit goedkoper zou zijn. Na een dag nadat ik was gestopt al stuk verbeterd, minder b[lees meer...]enauwd en stuk minder hoesten. Nooit meer Fluticason !

07-12-2021 | Man | 23
fluticason (50ug/do)
Huisstofallergie
Altijd veel last gehad van huisstofmijt en hooikoorts. Werd iedere ochtend wakker met een vol hoofd en was altijd een paar keer per jaar snot verkouden. Sinds 4 jaar gebruik ik nu deze neusspray en heb eigenlijk nergens last meer van. Ik ben nu bezig met afbouwen want ik ben nu bezig met het huisstofmijt vrij maken van het huis. Wel had ik af en toe een bloedneus van het[lees meer...] gebruik van deze neusspray, en wanneer het erg koud was had ik een drukkend gevoel op mijn voorhoofdholte maar als ik dan weer naar binnen ging was het over