Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

23-08-2012 | Vrouw | 55
Hernia
Gebruik het al een hele tijd vanaf 2007. Daarvoor andere Tramadol, morfine-pleisters, maar daar kom ik niet van plasse en raakte ook erg verstopt. Nu ook wel, maar daar gebruik ik dan weer een ander pilletje voor en een siroop. Anders is het ook pet. Nu ded laatste hald jaar krijg ik steeds meer pijntjes, mijn knieen en heupen. Ben 55 jaaar, nou als je mij soms ziet opstaa[lees meer...]n en lopen, dan lijk ik wel 80. Hert is zo frusstrerend, maar nu ik lees dat het toch verslavend is durf ik niet naar een hogere dosis te gaan en zonder kan ik niet. Dan de pijn, niet te harden. Soms weet ik het niet meer, maar de pijnpoli zegt de rugklachten die ik heb kunnen ze niks meer aan doen. 9 jaar lang krijg ik 2x per jaar pretnison ingespoten tussen mijn tussenwervels en dat mag maar 2x omdat het ook vergif is wat ze inspuiten. Dus ik moet er maar mee leren leven, dat is waar je het dan mee moet doen.

18-08-2012 | Vrouw | 55
Hernia
Heb 1 maand oxycontin geslikt vanwege herniaklachten. Begon met 20 mg, hielp weinig. Als je verslavingsgevoelig bent, zoals ik, begin er niet aan! Ik ging zelf de dosering verhogen naar 60mg vanwege het "lekkere"gevoel zoals ik hier al meer gelezen heb. Dit wilde ik uiteindelijk niet meer en ben het snel gaan afbouwen. 1 week behoorlijk beroerd geweest; misselijk, maagkram[lees meer...]pen, hoofdpijn, zweten, koude rillingen, geen eetlust en vreselijk dromen.

13-08-2023 | Vrouw | 56
oxycodon (40mg)
Botbreuk
Het hielp niet en ik kon niets meer. Niet reageren, niets. Ik kon ook niet laten weten dat t niet hielp en ik heel veel pijn had

28-03-2018 | Man | 56
oxycodon (15mg)
Gekneusde ribben
Door in een korte tijd 2x te vallen op mijn rug rib had ik last van pijn op een specifieke plek op mijn rug. Ik kon mij redelijk verzetten tegen de pijn. Na 2 dagen moest ik onverwacht niezen. Ik kwam de eerste 10 minuten niet meer van de plaats. Met heel veel pijn naar de huisarts (ziekenhuis) gegaan. Eerst een spuit gehad om de ergste pijn te verlichten. Toen foto's gema[lees meer...]akt (in 10e rib een fractuur). Ik heb toen een aantal dagen oxycontin (15mg 2x per etmaal en 6 x per etmaal 5mg oxynorm) genomen plus om de 6 uur paracetamol. Na 4 dagen slik ik nog 5 mg oxytin. Deze helpen mij redelijk, ik ga afbouwen naar niets om van de medicijnen af te komen. Hopelijk kan ik de pijn verdragen.

25-03-2017 | Vrouw | 56
oxycodon (120mg)
Hielp erg goed tegen mijn zenuwpijnen. Helaas werd ik resident tegen deze en andere pijnstillers. Voor korte periodes is het ideaal, niet om te blijven nemen. Ik ben sinds vorig jaar juni aan het afbouwen, maar heb enorm last van afkicken hiervan. Vreselijke ervaring.

17-10-2012 | Vrouw | 56
Hernia
Hallo ! Vanaf 3 sept kon ik niet meer staan op linker been! Erge zenuwpijn door mijn bil en buiten kantbeen tot vlak voor enkel. Ook doof gevoel aan onderkant been. NIETS hielp. Ik gebruikte hiervoor GEEN MEDICATIE! 6 sept begonnen met de zware jongens:oxycontin 10mg 2xdags en Oxynorm 5mg zn. Dit hielp niets..tot weinig...9 sept 20mg oxycontin 2xdags en 18 sept 30[lees meer...]mg2xdags plus Lyrica75mg 2xdags..Nou ik durfde mijn ogen niet dicht te doen..bang dat ik niet wakker werd... en zo ZUF als maar kon..maar ja ik kon "liggen""slapen"EINDELIJK! 24sept terug naar 2xdags 20mg oxycontin en lyrica bleef hetzelfde. Ik bleef me niet lekker voelen.. 5okt begonnen met 2xdags 10mg oxycontin en 13okt 5mg oxycontin 2xdags..15 okt Lyrica willen afbouwen iov met huisarts mocht ik alle Lyrica in 1 keer!!! gelukkig heb ik de bijsluiter gelezen..uiteindelijk zei hij dat 1 capsule van 75mg minder perdag, een beter begin..NOU ik heb het geweten! Wat een beroerde onrustige nacht..en dag erna..PHEW Kennen er meer mensen dit probeem met afbouw? OOk dat de Huisarts ( een jongeman ) er weinig ervaring ermee had...Ik heb gemerkt dat de Apotheek er meer verstand van zaken heeft..Heeft iemand nog tips of iedeen? Trouwens GOED NIEUWS is dat mijn hernia vanzelf overgegaan is na 6weken..tenminste..ik doe voorzichtig weer vanalles ..:)

30-01-2015 | Man | 57
oxycodon (10mg)
Fantoompijn
mijn naam is dick en heb longkanker gekregen en geopereerd, alles ok, hartfalen, overslag, longonstekingen en ruggemerg leukemie, te behandelen, en heel veel spierspasme van de ziekte van sjogren, de oxicontin 3 x daags 10 mg en ik heb 6 zgn escape s oxnorm 5 mg ,n savond in samen werking met lyrica 150 mg, en amiteptiline om te slapen, het dempt de zware pieken van de spa[lees meer...]sme die te pas en te onpas in mijn slaap opkomt, verder helpt het tegen mijn fantoompijn, ik heb lange tijd verzet gepleegd tegen deze medicijnen, maar kan deze ziekte zo niet verbeteren, mijn anethesist van de pijnpoli in het ziekenhuis de keus of een beetje verslaafd en een redelijk leven tot mijn 80, ben nu 57, of de eeuwige strijd met mijzelf aaan te gaan wat je niet kan winnen en het leven ondragelijk werd, ik heb nu voor deze medicijnen gekozen,en het geeft rust en minder pijn.

15-04-2014 | Vrouw | 58
oxycodon (20mg)
Gewrichtsontsteking
Voordat ik Fentanyl pleisters ging gebruiken heb ik een aantal jaren oxyContin 20 2 x per dag en Oxynorm tot max 6 tab. per dag gebruikt. Het grote voordeel van de pleisters is dat je niet meer hoeft te slikken. Een ander enorm groot voordeel is dat je met de pleisters veel minder last hebt van verstopping en daardoor buikpijn. Met de pleisters heb ik geen buikpijn meer e[lees meer...]n bijna geen verstopping. Een enorme winst dus.

07-08-2012 | Man | 58
Hernia
lees nou al een tijd over al die pijn klachten op deze site. Zou jullie eens aanraden om eens via de huisarts naar een pijnkliniek te gaan, want daar lees ik nou helemaal niets over.en dan in overleg met de pijnarts aan een TENS te beginnen, word geheel vergoed door de verzekering. Ik kan hier wel uit gaan leggen wat een Tens is ,maar zoek dat eens op ,op internet, dat s[lees meer...]cheeld een hoop pillen en afkick verschijnselen

15-10-2019 | Man | 59
oxycodon (40mg)
Ik ben begonnen met 2 keer per dag 10 mg en dit hielp niets. Uiteindelijk 2 per dag 40 mg de langwerkende. Ik bleef pijn houden helaas.

23-07-2017 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.

24-09-2019 | Vrouw | 61
oxycodon (20mg)
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

07-03-2013 | Man | 61
Hernia
Werkt als enige effecitief. Moeilijk om mee t stoppen

12-09-2012 | Vrouw | 61
oxycodon
Weinig info over mogelijke bijwerkingen.

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon (5)
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

27-08-2012 | Man | 62
Prostaatkanker
Gebruik oxycontin meer dan een jaar.Heb kanker en is onomkeerbaar. Ben dus niet bang voor verslavings problematiek. Ga aan kanker dood dus heb ik geen enkele hier beschreven ellende van afkicken. Begon met 3x daag 10 mg en dat heb ik zelf verhoogd naar 1x 30 mg in de ochtend en s,avonds 20 mg oxycontin. Deze dosering is al meer dan 9 maanden constant. Geen drang om meer te[lees meer...] gebruiken of dat het niet meer werkt. Dus 50 a 60 mg oxycontin elke dag en niet meer of minder. Enige bijwerking is moe zijn. Kan er goed mee leven en ik kan wat meer ondernemen gezien de slijtage die ik heb van de bijwekingen andere kanker medicatie. Ook een voordeel is dat ik soms lekker kan weg dromen door de oxy contin wat weer als voordeel heeft gezien de kanker en de pijn. Zeer tevreden dus. En belangrijk geen, geen extreem hogere dosering nodig!! Lees ook hier dat sommige personen de doses extreem verhogen. Werkt niet bij mij, en dat is denk ik een geluk.Er komt een tijd dat ik zieker ga worden , dus zal ik en mijn arts de doseren hoger afstellen. Wens iedereen sterkte en een pijnloos leven. Rob

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum