Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

27-04-2015 | Man | 63
oxycodon (10mg)
Hernia
Gebruik dit middel al vanaf 1995. Eerst voor de nekhernia. Maximale dosering 2 maal 30 mg per dag. Na de hernia kreeg ik ook last van RLS (rusteloze benen syndroom). Alle reguliere geneesmiddelen hiervoor gebruikt. Maar niets hielp. Nu gebruik ik nog dagelijks 2 maal 10 mg Oxicontin voor de rest zenuwschade van de nekhermia en de RLS klachten zijn ook minder. Het enige nad[lees meer...]eel is dat je dagelijks een laxeermiddel moet nemen. Hiervoor gebruik ik het drankje Xpraep siroop. Oxicontin is een opiaat. En dus verslavend. Kijk uit. Laat het middel op naam registreren. Vooral als je het meeneemt naar het buitenland.

14-10-2013 | Man | 63
Gewrichtspijn
Ik heb sinds een zware schouderoperatie Oxicontin voor geschreven gekregen voor de pijn. Dit medicijn helpt redelijk. Vorig jaar 2012 liep ik nog zo'n 30 km fluitend door het bos, maar na enkele maanden kan ik nog geen 100 meter meer lopen zonder vreselijke pijn in mijn onderrug. Bij een MRI scan blijkt dat er een zenuw bekneld zit tussen mijn 2e en 3e wervel. Als ik zit,[lees meer...] kan ik de dag pijnloos doorkomen, maar ik weet niet of dit van de Oxicontin komt. ik heb van mijn arts ook sinds een paar maanden Lyrica gekregen en ook hier heb ik baat bij. Daar ik misschien geopereerd kan worden, vestig ik hier mijn hoop op. Een foutje die ik gemaakt heb is, dat ik een tijd geleden misbruik heb gemaakt van de inname van Oxicontin. Ik krijg nu afgepast voor een week. Als ik mij vertel en ik kom zondags te kort, dan beginnen de afkick verschijnselen, vreselijke zweet buien, griep gevoel, niet meer slapen, kortom een ramp. Wie weet hoe je met deze verschijnselen om kan gaan. Dus niet zeggen, goed je pillen tellen, want ik vergeet namelijk alles en zelfs opschrijven van de hoeveelheid. Of je van Lyrica ook moet afkicken weet ik niet. Graag reacties. Henk.

28-10-2015 | Vrouw | 64
oxycodon (20mg)
Lage rugpijn
Ruim 15 jaar lage rugpijn. Volgens mijn huisarts was het allemaal stress, burn out, depressie. Op 1 juli 2008 door mijn rug gegaan, tijdens het verhandelen van een bedlegerig patiënt van "slechts" 123 kg. Werkte als thuisverzorgende, vnl bij gehandicapten en bejaarden. Toen rap rap X-ray & scans: Oei!! Zat plots niet meer tussen mijn oren. Na laminectomie eind 2008 en dise[lees meer...]ctomie L2/L3 medio 2009 gebruikte ik al Transtec pleisters, en nu kwam er ook nog OxyContin bij. Opgelopen nu tot 8 tabletten van 20 mg. per dag. Ook nog 4 x Baclofen. Transtec pleisters ondertussen vervangen door Durogésic 100ùg 3 stuks/72 uur. Ondertussen ook sinds 3-tal jaar een neurostimulator. Dat hele boeltje bij mekaar maakt mijn leven nu beetje menselijk, maar totaliteit van al deze middelen zijn ontoereikend. Gemiddeld nog een pijnscore van 7 op een schaal van 0 tot 10. Er wordt echter door mijn huisarts hard op aangedrongen om zowel Durogésic als OxyContin zo snel mogelijk af te bouwen. Ben ondertussen op 6 tabletten OxyContin gezakt. Verder geraak ik niet. Pijnscore loopt dan dagelijks op tot 8 à 8,5, zodat ik niet meer buiten kom, zelfs niet met mijn rollator. Dit duurt nu al 7 jaar dat ik echt hevig pijn moet verbijten. Daarvoor ook al jaaaaren rugpijn, maar was haalbaar mits Dafalgan Codeïne + gewone dafalgan. Weet niet meer wat er verder nog kan. Wie heeft daar ervaringen mee?? Het zijn niet uitsluitend zenuwpijnen, maar ook ontsteking van de facetgewrichten op verschillende niveau's van de wervelkolom. Zijn er medicijnen/andere middelen die afbouwen vergemakkelijken. Buiten toename van pijn ben ik super gestresseerd tot op het randje van agressie, angstig, geen honger meer enz... Elke reactie is welkom. Ook of er in Nederland eventueel gespecialiseerde ziekenhuis / afdelingen zijn waar men je helpt bij het afbouwen van die medicatie. Ben nu eindelijk op de wachtlijst van een multidisciplinair pijncentrum (dus pijnspecialisten, ergotherapeuten, psychologen, neurochirurgen etc... in 1 en hetzelfde team) Hoop dat dit team eindelijk mijn pijn bespreekbaar maakt, want bij de meeste artsen (zelfs specialisten) krijg je alleen maar: moet je mee leren leven, wat harder op je tanden bijten, etc.. ben dat liedje nu kotbeu!

29-11-2012 | Vrouw | 64
Artrose - gewrichtsaandoening
al jaren gebruiker, naar alle tevredenheid. blijf bij deze dosis, nooit meer genomen. Als ik te laat ben of ik vergeet het in te nemen dan sta ik na drie uur op mijn kop. Mieren kruipen door mijn hele lijf. het helpt goed voor de pijn maar NIET tegen zenuwpijn. ik ben er content mee en voel me er prettig bij. Dat heeft wel een jaar geduurd voordat het zover was. ziek, mis[lees meer...]selijk etc. maar aangezien er geen andere opties waren moest ik doorzetten. daar pluk ik nu de vruchten van. Het ga U allen goed.

19-02-2018 | Man | 65
oxycodon (10mg/ml)
werd toegediend omdat ik neuropathie zou hebben maar dat is naderhand niet bewezen

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (60mg)
Lage rugpijn
Oxicontin en oxinorm helpt echt tegen de pijn maar is morfine, dus zeer verslavend. Het was voor mij een maand of 4 afkikken. Ik heb na verschillende keren in mijn rug geprikt te zijn lyrica gekrege en dat help mij wel redelijk, maar de dosering moet minstens 700 miligram zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje aangeschoten ben, maar dat is lekker en niet vervelend. [lees meer...]Ik rijd geen auto of motor meer, want dan moet je niet rijden met dit spul.

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Lage rugpijn
Oxicontin is zeer verslavend.

03-12-2012 | Vrouw | 66
Beenkrampen
Ik heb een zeer ernstige vorm van RLS en heb ervaren dat alleen een hoge dosis Oxynorm helpt bij deze ziekte. Aanvankelijk schreef de neuroloog 1x 5 mg. Oxynorm per dag voor. Het effect was gering; na 1 uur kwamen de klachten terug. Ik neem nu 1x 15 mg. OxyContin 's middags en 1x 15 mg. 's avonds. Ik heb weer rustige avonden en nachten!

26-08-2017 | Man | 67
oxycodon (30mg)
Rugklachten
Na de val van een steiger zwaar gewond geweest . Nu blijvende schade van operaties. Zenuwen ingeklemd , na discus prothese. dus veel zenuwenpijn .

23-11-2013 | Vrouw | 67
oxycodon (15mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb 10 jaar lang Sifrol gebruik, 4x per dag 0,125 mg (red.: tegen restless legs syndrome). Hielp uitstekend. Totdat er augmentatie (gewenning) optrad. Een hel op aarde. Een jaar lang geëxperimenteerd met andere medicijnen en hogere dosissen. Oxynorm 5 mg. sloeg aan, maar de werking was veel te kort. Op eigen gezag heb ik besloten de dosis op te voeren. Uiteindelijk wer[lees meer...]d het de verlengde afgifte van Oxynorm (Oxycontin). De specialist was akkoord. Ik neem nu 2x per dag 2 pillen van 15 mg., samen met 1 pil Sifrol 0,26 mg. Dat werkt tot nu toe, en hopelijk nog héél lang, uitstekend. In het begin was ik duizelig, dat duurde een paar weken. Verder ligt obstipatie altijd op de loer; ik moet dus beslist iedere dag een laxeermiddel nemen (Molaxole), dan is er niets aan de hand.

25-08-2013 | Man | 67
oxycodon (40mg)
pijn bovenbeen rechts. 20/8 tramadol 4x dag 50 mg. 21/8 morfine 3x dag 10 mg en tramadol 50 mg 4x dag. 22/8 zelfde. 23/8 oxycodo hcl 20 mg per dag en diclofen 100 mg 2x dags.24/8 oxycodo 40mg 2x dags en dilofen 2x100 mg.25/8 oxycodon 60 mg 2x dag en dilofin 100 mg 2x dag. pijn is niet te houden vooral inde nacht kan niet in bed slapen. oorzaak waarschijnlijk het kap[lees meer...]pen van een boom en het trekken van zware takken.

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg)
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

18-07-2017 | Vrouw | 69
Etalagebenen
Ineens erge pijn in de maag, alsof er een baksteen in ligt. misselijk.

21-07-2022 | Man | 71
oxycodon (20mg)
na een ongeluk 25 jaar gelden, brak ik 3 rugwervels. al snel liep ik weer, maar de pijn bleef. na jaren pijnbestrijding, kwam de arts met oxycontin. begonnen met 5 mg 3 keer per dag. nu is dit 20 mg 3 keer per dag. de pijn is weg tot een uur of vier in de middag. daarna moet ik stoppen want dan gaat de pijn overheersen. een prettige bijwerking is het verdwijnen van het [lees meer...]geruis in mijn oren. dus prima spul en op dee manier kan ik mijn hobby in ieder geval doen. ik ben met pensioen dus dat is voor mij belangrijk.

12-09-2014 | Man | 73
oxycodon
Hallo, Enige dagen geleden werd mij door de huisarts oxycodon voorgeschreven. Ben, na tweemaal 1 tablet te hebben geslikt, gelijk gestopt met dit middel. De pijn werd niet minder en de bijwerkingen verergerde mijn probleem alleen maar. Na alle reacties op dit forum te hebben gelezen ben ik blij met mijn besluit er direct mee te stoppen. Ik hoop binnenkort door een operat[lees meer...]ie aan de slijmbeurs van het probleem af te zijn. Tot dat moment stap ik over op Paracetamol. Ze zouden de apothekers moeten verplichten de niet gebruikte medicijnen tegen een vergoeding terug te nemen. Misschien dat men dat wat voorzichtiger wordt met het voorschrijven van deze middelen. Helaas maken ze deel uit van de vicieuze cirkel waarmee de gezondheidszorg wordt overspoeld. 1e Er is een ziekte of probleem, 2e Er wordt medicatie voorgeschreven 3e De bijwerkingen worden behandeld met nieuwe onderzoeken en weer nieuwe medicijnen 4e Deze medicijnen veroorzaken opnieuw nieuwe problemen 5e zie 3e 6e En de industrie en de zorgverleners tellen hun bonussen en de verzekeraars verhogen de premie en de verplichte bijdrage. Waar, in Godsnaam, is de toezicht gebleven.

21-06-2017 | Man | 77
Polyneuropathie