Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

30-11-2012 | Man | 34
Hernia
In 2008 geopereerd aan mijn eerste hernia. De pijn is toen nooit helemaal weg gegaan, maar er was prima mee te leven. Eind December 2011, 1e kerst dag. Ik wil mijn hond uit gaan laten, loop de deur uit en pak mijn hondje op (6kg) voel een pijnscheut in mijn rug, ben toch de hond maar gaan uit laten, maar dan wel 90 graden voorover gebogen. Helse pijn waarvan ik precies[lees meer...] wist wat het was; nog een hernia. Ik moest iets van pijn stilling hebben en kreeg Oxycotin en Oxynorm voor geschreven. Net als zovelen hier een lage dosis van 4 keer per dag 10mg Oxycotin en 4x 5mg Oxynorm per dag. Al snel werd dit (zonder medeweten van mijn huisarts) 4x 20mg Oxycotin en 4x 20mg Oxynorm. (Bij elkaar slikte ik dus 160mg aan morfine per dag). Afspraak gemaakt bij het MRI centrum in Amsterdam (daar kon ik het snelst terrecht). Scan laten maken en een week of wat later werd mij door een neuroloog verteld; Je hebt inderdaad nog een hernia. Operatie geplanned en een week of 6 later ging ik al onder het mes. Bijgekomen na de operatie, voelde ik nog steeds pijn, die ik na mijn eerste hernia operatie niet gevoeld had. Na mijn eerste operatie dacht ik gelijk te kunnen gaan lopen, nu na de 2e dacht ik dat ze behalve me open te hebben gesneden, niks hadden gedaan! Volgende dag de neurochirurg gesproken; Hij heeft lidteken weefsel moeten verwijderen en holtes waar zenuwen doorheen lopen uit moeten boren. Hierbij is een van de zenuwen geraakt en daar had ik nog pijn van. Of het ooit nog over zou gaan kon de chirurg me niet vertellen. Over het algemeen regenereren zenuwen zich weer (mits je gezond bent) maar dat kan zeer lang duren (de arts had het over 2 tot 5 jaar). Laatste dosis die ik op dat moment had genomen was de ochtend van de operatie. In totaal 40mg Oxy. Volgende dag savonds lag ik in het ziekenhuis dus keihard af te kicken. Lopen kon ik bijna niet, maar als de zuster met niet snel Oxy gaf, dan zou ik gewoon naar huis gaan lopen, daar had ik het wel liggen. Uiteindelijk toch wat gekregen (onder zwaar protest van de zuster). De nacht nog redelijk kunnen slapen, volgende dag naar huis. Die dag moest ik eigenlijk beginnen met afbouwen. Hun schema was de eerste 2 weken nog even 10mg Oxycotin per dag, daarna ermee stoppen (cold turkey). Ik had in het ziekenhuis dus smorgens nog een 10mg pil moeten krijgen, maar die is door omstandigheden vergeten. Uiteindelijk thuis, nog steeds niks genomen. Ik voelde me helemaal niet lekker en dacht dat dat van de operatie kwam, terwijl ik dus heel hard bezig was met afkicken. Volgende dag; huilen huilen en nog eens huilen. Mijn lichaam voelde aan alsof er overal mieren onder mijn huid liepen en erge "jeuk" in mijn skelet. Daarnaast heel erge last van bibberen, cold en hot flashes en maar blijven huilen. (nu is het normaal dat je na een operatie veel huilt, maar dit was echt bizar). Voor mijn operatie had ik van het vele morfine slikken erge last van constipatie. Poepen was heeeeeel erg moeilijk. Het leek wel alsof er totaal geen vocht meer bij zat. Eens in de 4 a 5 dagen naar het toilet voor een grote boodschap was heel normaal. Na de operatie (met het afkicken erbij) draaide de constipatie naar zeer zware diaree. Alsof mijn darmen bezig waren een weg naar buiten te vinden. Zoveel pijn had ik nog nooit gehad in mijn darm streek. Ik kon niet naar het toilet gaan zonder te kermen en te huilen van de pijn. Op dat moment gaat er bij mijn vriendin een lichtje aan en zegt; Volgens mij ben je gewoon keihard aan het afkicken! Neem maar gauw medicijnen.. Al snel begon ik me beter te voelen. 1 omdat de pijn weg ging en 2 omdat ik de verslaving aan het onderdrukken was. Nu zitten we in November, ik ben inmiddels van 160mg naar 10mg afgekickt, maar nog heb ik het heel zwaar. De zenuw in mijn rug voelt wel al heel veel beter, maar weg is de pijn nog lang niet. Ik probeer van de oxy af te blijven, ik wil het niet meer slikken. Nu neem ik 10mg Oxycotin en als het echt erg is nog een 5gm Oxynorm erbij. Gelukkig helpt dit nu om de pijn en de verslaving te onderdrukken. Nu, nadat ik al een week of 3 op 10mg per dag zit, heb ik dagelijks last van mijn darmen. Diaree, moet een keer of 5 naar het toilet om te ontlasten en dat gaat gepaard met hevige kramp in mijn darmen. Ik voel me rusteloos als ik merk dat het uit gaat werken, ga zweten maar heb het koud, voel me bibberig worden, nerveus, botten gaan jeuken, last van (ongecontroleerde) spiersamentrekkingen, snauwerig naar mij vriendin, slecht kunnen concentreren. Zeker tegen de tijd dat het uit gewerkt is ga ik geeuwen als een idioot (wat rustig een uur aan kan houden). Iedere keer als ik Oxy heb geslikt en de pijn is weg en ik voel me weer "normaal" dan voelt Oxy heel prettig. Ik kan dan weer normaal naar buiten, zonder dat ik het gelijk afsterf van de kou (met Oxy voel ik de kou wel, maar deert het me niet). al met al is het een perfect middel tegen (zenuw) pijn. Het helpt mij de dag door te komen en normaal te bewegen, maar aan de andere kant is die zooi mega verslavend en heb ik daar alleen maar de problemen van. Ik kan ook nog wel een uurtje verder schrijven over mijn bevindingen, maar denk dat het zo wel prima is voor nu. Krijg je het voor geschoteld, pas er mee op; het is mega verslavend !

22-10-2012 | Vrouw | 54
oxycodon
In 2009 baarmoederkanker gekregen, baarmoeder en alles wat er mee te maken heeft werd verwijderd. En een huid bacterie (van mijzelf) infecteerde de wond dusdanig dat necrose zich vormde en mijn gehele onderbuik verwijderd moest worden, anders zou ik het niet overleefd hebben. Na de operaties kreeg ik eerst Oxinorm 5 mg voordat de wond werd schoongemaakt. Op een gegeven mom[lees meer...]ent kwam de pijn bestrijding erbij en werd ik op een combinatie van Oxinorm. Oxicontin en morfinepleisters gezet, daarnaast de geijkte paracetamol, en diclovenac. Nu 2012 heb ik afgebouwd tot alleen 2x20 mg Oxicontin en indien nodig tot 4x 5 mg Oxinorm. Het afbouwen was geen pretje zoals menigeen hier al schreef. Maar ondanks alles heeft de Oxi mijn leven iets wat leefbaarder gemaakt. Zonder dit middel had ik er echt een eind aan gemaakt. Voor iedereen heel veel sterkte en een pijnvrij leven! Carla

31-08-2012 | Man | 27
oxycodon
Pas op met dit middel !! Ik heb ernistige zenuwe beschadigingen . Dit middel verminderd de pijn wel iets maar in het al gemeen maakt het de pijn verdraagbaar ( een soort van roes ).. Ik ben 4jaar terug begonnen met 5mg zonodig 2 maal daags , 5mg werkte goed en zat op een max van 10mg daags . Een paar maanden terug zat ik op mijn toppunt en vond ik het tijd dat i[lees meer...]k hier vanaf ging stappen !! Naar 4jaar dagenlijks gebruik zat ik op een minimaal gebruik van : 2 x daags 5mg oxycontin 2 x daags 5mg oxynorm 5 x daags 10mg oxycontin  6tot10 x daags 10mg oxynorm Waar ik in de eerste maanden 10mg per dag nodig had! Zat ik nu op een top van 160/190mg per dag ... Ik voelde me zelf een junk & was meer een zombie dan een mens !! Pakte stiekum meer en meer ! Pillen waren op voordat ik er ergen in had.. Zo Bang om in slaap tevallen .. Wordt ik wel wakker morgen vroeg ? Pogin op pogin om af tekicken geen sucses ... Heb nu hulp in geschakeld het ging zo niet meer ... Ben nu af aan het bouwen en voel me beter dan ooit ! (ze liggen nu op geborgen in een kluisje ) Krijg per dag 6maal een dosis en niks meer ... Ik ben zo trots dat het me nu zo goed lukt ! Maar alleen was me dat nooit maar ook nooit gelukt ! Bijwerkingen : * wijnig tot geen emoties  * agressie * achterdochtig * veel slaap en overal in slaap vallen  * zeer slecht plassen en ontlasten  * verschrikelijke dromen  Begrijp me niet verkeerd !!!  Zonder leven zal mijn nooit meer gaan lukken door de pijn .....!! Echter kan het ook met flink wat minder mg in mijn lijf anders word ik niet oud .. Maar ben gewaarschuwd !!  ~~>>Dit is een heftige & zeer verslavende pijnstiller!!<<~~ Ben je verslaaft ? Laat je partner de pillen en capsules op bergen achter slot en grendel!  En koop een pillen kassete laat die dagenlijks vullen .. Wat er in zit is je max en op is op ..  Dan wil je wel rustig aan doen en het goed verdelen over je dag heen .. En dan heel langzaam de mg per dag verminderen Sucsess

27-08-2012 | Man | 62
Prostaatkanker
Gebruik oxycontin meer dan een jaar.Heb kanker en is onomkeerbaar. Ben dus niet bang voor verslavings problematiek. Ga aan kanker dood dus heb ik geen enkele hier beschreven ellende van afkicken. Begon met 3x daag 10 mg en dat heb ik zelf verhoogd naar 1x 30 mg in de ochtend en s,avonds 20 mg oxycontin. Deze dosering is al meer dan 9 maanden constant. Geen drang om meer te[lees meer...] gebruiken of dat het niet meer werkt. Dus 50 a 60 mg oxycontin elke dag en niet meer of minder. Enige bijwerking is moe zijn. Kan er goed mee leven en ik kan wat meer ondernemen gezien de slijtage die ik heb van de bijwekingen andere kanker medicatie. Ook een voordeel is dat ik soms lekker kan weg dromen door de oxy contin wat weer als voordeel heeft gezien de kanker en de pijn. Zeer tevreden dus. En belangrijk geen, geen extreem hogere dosering nodig!! Lees ook hier dat sommige personen de doses extreem verhogen. Werkt niet bij mij, en dat is denk ik een geluk.Er komt een tijd dat ik zieker ga worden , dus zal ik en mijn arts de doseren hoger afstellen. Wens iedereen sterkte en een pijnloos leven. Rob

11-08-2012 | Vrouw | 30
Hernia
Hallo allemaal, Sinds kerst 2007 slik ik oxycontin. In het begin om hernia pijnklachten te bestrijden, ongeveer 2x 10 mg. Helaas werkte het niet zo heel goed tegen de pijn, maar al heel snel merkte ik een verbetering van mijn stemming. Ik heb altijd veel last (gehad) van depressies. onrust, slapeloosheid en weinig energie overdag. Oxycontin had en heeft hier een positi[lees meer...]eve werking op, althans bij mij. Al gauw ging ik meer nemen om hetzelfde effect te krijgen. Binnen de kortste keren was ik door mijn pillen heen en ben ik via internet gaan zoeken naar meer. En met 'succes'. Sinds een aantal jaar koop ik het via internet. Ik ben ook steeds meer (moeten) gaan nemen. Op een gegeven moment moest ik aan mezelf toegeven dat ik het niet meer in de hand had en wilde ik er van af. Ik heb 101 pogingen gedaan, maar het is mij nooit langer gelukt dan een paar dagen. De laatste aantal pogingen is het mij zelfs niet meer gelukt om af te bouwen. Onrust, trillen, slapeloosheid enz. Ik weet niet wat het is, maar het lukt gewoon niet!! Het is troep!! Troep!!! Nu ben ik zover dat ik mezelf heb aangemeld bij verslavingszorg. Ik het niet alleen, al denk ik dat soms nog wel. Ik sta nog op de wachtlijst, dat is ontzettend frustrerend. 'Fijn' is het wel om te lezen hier dat ik niet de enige ben. Op tv heb ik meerdere programmas en docus gezien dat oxy een groot probleem is in de verenigde staten en canada. Maar daarmee is ook de kennis onder artsen groten en de rehab's. Hier in Nederland weten ze van niks en hebben ze geen idee hoe verslavend het is, het wordt nauwelijks serieus genomen. Voor degene die dit lezen en het nog nooit genomen hebben: neem het niet als er alternatieven zijn, laat je goed informeren en houd goed contact met je arts hierover!

10-08-2012 | Man | 40
Artrose - gewrichtsaandoening
beste mensen ik ben een man van 40 jaar ik heb al jaren pijn in mijn beide knieen inmidels heb ik nu ongeveer 5 weken een nieuwe rechter knie maar het gekke is dat de pijn er nog steeds is zowel rechts als links je zou toch zeggen dat het over moet zijn maar nee ik slik 2 keer per dag 10 mg oxicontin 6 a 8 keer perdag oxinorm smelt tablet en dan nog eens een butrans plijst[lees meer...]er 1 keer per week. en af en toe weet ik niet waar ik het moet zoeken van de pijn. ik weet wel dat het moeilijk is om af te bouwen dat luk je ECHT niet alleen je moet er hulp bij hebben ik heb het zelf geprobeerd omdat ik dacht mischien is het wel denk beeldig een soort van fatoom pijn maar dat was het echt niet wil je ECHT stoppen zoek dan AUB hulp bij een expert want alleen kun je het niet. allemaal veel sterkte met uw pijn met vriendelijke groet marco

07-08-2012 | Man | 58
Hernia
lees nou al een tijd over al die pijn klachten op deze site. Zou jullie eens aanraden om eens via de huisarts naar een pijnkliniek te gaan, want daar lees ik nou helemaal niets over.en dan in overleg met de pijnarts aan een TENS te beginnen, word geheel vergoed door de verzekering. Ik kan hier wel uit gaan leggen wat een Tens is ,maar zoek dat eens op ,op internet, dat s[lees meer...]cheeld een hoop pillen en afkick verschijnselen

18-07-2012 | Man | 50
oxycodon
Ben in januarie 2011 van achteren neer gestoken door een malloot. Er is daarbij een zenuw in mijn hals doorgesneden die niet meer hersteld kan worden. Gebruik daardoor al vanaf die tijd 2 keer 225 mg lyrica perdag. Na een operatie waarbij mijn schouderblad is vastgezet aan mijn ribben kreeg ik iets meer pijn medicatie. 3 keer 1000 mg paracetamol. diclofinac, 2 keer 225 mg[lees meer...] lyrica dus, 2 keer 60 mg oxycontin, om de drie uur 5 mg oxynorm, omoprazol en een laxeermiddel dus. Behoorlijk wat dus. Als ik misselijk wordt gebruik ik iets minder, dan gaat het beter. Meer pijn meer pillen dus. Wel veel slaap en suf zijn. maar verder niet veel last. De ergste pijnscheuten gaan er nog doorheen maar de pijn is nu beheersbaar. Als ik denk nu gaat het beter dan ga ik minderen en stoppoen met die handel. Hopen dat het redelijk gaatals ik dit hier alles lees. Maar ik zeg altijd, het gaat erom wat ik denk en wil niet wat anderen denken. Iedereen veel sterkte

13-02-2024 | Vrouw | 54
oxycodon (15mg)
De oxycontin werkt voor mij goed alleen was mijn dosering te laag en had ik nog veel pijnklachten. 10 jaar geleden had ik 2x20mg dat werkte beter.

03-05-2023 | Vrouw | 24

21-07-2022 | Man | 71
oxycodon (20mg)
na een ongeluk 25 jaar gelden, brak ik 3 rugwervels. al snel liep ik weer, maar de pijn bleef. na jaren pijnbestrijding, kwam de arts met oxycontin. begonnen met 5 mg 3 keer per dag. nu is dit 20 mg 3 keer per dag. de pijn is weg tot een uur of vier in de middag. daarna moet ik stoppen want dan gaat de pijn overheersen. een prettige bijwerking is het verdwijnen van het [lees meer...]geruis in mijn oren. dus prima spul en op dee manier kan ik mijn hobby in ieder geval doen. ik ben met pensioen dus dat is voor mij belangrijk.

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon (5)
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg)
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

20-12-2019 | Man | 51
Lage rugpijn
Ik prefereer dit middel en ga van paracetamol direct over door 5mg oxycodon toe te voegen. En zelfs met een verslavings achtergrond bouw ik dit middel in een paar dagen af tot de volgende pijnscheut week zich weer aandient. Geen enkele neiging om het middel langer te gebruiken dan nodig. Mensen die roepen dat het verslavend en gevaarlijk is , goed onderzoek jezelf en wees [lees meer...]eerlijk gebruik het enkel om je pijn te verzachten. In mijn geval ontspan ik en daardoor stop de verkramping en schuiven de wervels vaak weer terug in de goede stand. Zo niet dan helpt mijn chiropractor. Voor mij een prachtig middel en door het zeldzame gebruik treed er ook geen tolerantie op. Ik heb Tramadol geprobeerd met NSAID's en een maagzuur remmer pantoprazol. Die combinatie hoef ik niet meer. Buik klachten van de NSAID's en hallucinaties bij het slapen van de Tramadol. Voor mij enkel nog Oxy met een Paracetamol.

02-02-2019 | Man | 52
Liesbreuk
Ooit, lang geleden een liesbreukoperatie gehad. Moest dezelfde dag nog naar huis. Had begrepen dat voorheen men een weekje in het ziekenhuis lag. Commercie bepaalt de regels en dus kon ik naar huis. Een verpleegkundige vroeg me naar de pijn. Nou, die was er! Heb niet zo'n lage pijngrens (whatever that may be) maar voelde in de buikstreek wel degelijk dat er iets gebeurt wa[lees meer...]s. En, ik moest weg! Hoe? Nieuw programma, oxicontin mee naar huis, 3 pilletjes. Wat een middel! 12 uur geslapen zonder pijn en ik werd euforisch wakker. Of dat nu komt door mijn zorgen vooraf en het effect achteraf of door de morfine? Zeg het maar. Het is een beleving geweest die heel fijn was. In deze situatie! 2de pil de dag erna, nog een keer. De derde heb ik nooit genomen. Met de gedachte, ibuprofen helpt nu ook. Dezelfde dag nog was het alleen maar paracetamol. Pilletje oxicontin over. Heb deze bewust bewaard. Eerst met de gedachte dat als ik weer eens zoveel pijn zou voelen waar ik niets aan kan doen, ik deze zou nemen. De pil bleef liggen. Uiteindelijk heb ik deze genomen in een situatie waar er totaal geen lichamelijke pijn was. Weer heel veel geslapen en heel veel rust ervaren. Mvg

28-03-2018 | Man | 56
oxycodon (15mg)
Gekneusde ribben
Door in een korte tijd 2x te vallen op mijn rug rib had ik last van pijn op een specifieke plek op mijn rug. Ik kon mij redelijk verzetten tegen de pijn. Na 2 dagen moest ik onverwacht niezen. Ik kwam de eerste 10 minuten niet meer van de plaats. Met heel veel pijn naar de huisarts (ziekenhuis) gegaan. Eerst een spuit gehad om de ergste pijn te verlichten. Toen foto's gema[lees meer...]akt (in 10e rib een fractuur). Ik heb toen een aantal dagen oxycontin (15mg 2x per etmaal en 6 x per etmaal 5mg oxynorm) genomen plus om de 6 uur paracetamol. Na 4 dagen slik ik nog 5 mg oxytin. Deze helpen mij redelijk, ik ga afbouwen naar niets om van de medicijnen af te komen. Hopelijk kan ik de pijn verdragen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum