Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

06-11-2017 | Vrouw | 20
oxycodon (10mg)
Polyneuropathie
Vanwege de polyneurolpathie heb ik veel pijn in beide armen. Zowel zenuwpijn als chronische spierpijn. Lange tijd heb ik geen medicatie gebruikt, maar na een nieuwe verslechtering ben ik Oxycontin blijven gebruiken, omdat ik hierdoor beter op mijn rug kan liggen en daardoor een beetje kan slapen. Dit maakt mijn leven echt aangenamer. Gelukkig heb ik niet zo veel last van d[lees meer...]e bijwerkingen en kan ik het prima gebruiken. Ik wissel ook regelmatig van hoeveelheid als ik meer pijn verwacht of het juist wat beter gaat en hierbij heb ik gelukkig geen last van ontwenningsverschijnselen. Hiervoor gebruikte ik MsContin, hier was ik niet zo tevreden over omdat ik er erg moe van werd en mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Waardoor ik zelfs mascara op ging doen zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Daarnaast dempt Oxycontin de pijn een stuk beter bij deze aandoening.

16-09-2012 | Vrouw | 20
oxycodon
Hoi allemaal, ik zit nu in een periode dat ik bezig ben met afbouwen van Oxycontin en Oxynorm. Ik gebruikte 40 mg oxycontin standaart op een dag, daarnaast over de dag verspreid 20 mg Oxynorm. Ik heb dit gebruikt voor ernstige rug klachten wat mijn leven beperkte. Oxycontin hielp, het haalde de scherpe kanten er af. Ik was er wel erg suf en lui van, om 19:00 kon ik al w[lees meer...]el slapen. Van Oxynorm had ik geen bijwerkingen maar was ook niet altijd effectief. I.o.m. mijn HA ben ik gaan afbouwen met deze morfine. Elke week 5mg oxycontin er af. Hij had het precies zo besteld dus kon nooit er van af wijken. De pijn keerde al gauw terug. Ik zweette meer als anders en ik het voelde alsof ik jeuk had aan mijn spieren, botten en aanhechtingen. Erg vervelend gevoel! Je word je weer bewust van je lichaam, je voelt weer goed of je moet plassen! Ook zoals ik hier lees had ook ik GROOOTE behoefte om toch nog een oxycontins in te nemen zodat ik die spiertrekking en de hevige pijn niet voel. Met name de eerste nachten, deze nachten heb ik niet geslapen. Je bent constant bezig met draaien, woelen en denken over oxycontin. ''Moet ik wel stoppen? Zal ik er nog ergens aan kunnen komen'' '' IK MOET MORFINE'' Ik slik nu ibuprofen bruis 3x daags 600mg. Tsja, het werkt niet zo sterk als oxy. Ik heb nu 24 uur geen morfine genomen terwijl ik nog 15 capsules oxynorm heb liggen.......ik vrees dat ik er voor het slapen nog 1/2 neem om deze nacht pijnloos door te komen.Terwijl ik mijn eindeloze pijn weer ging voelen, werd ik wel weer me zelf. Energieker en vrolijk. Het is een kwestie van af wegen. En mensen, als je af (moet) kicken van Oxycontin, doe dit altijd met mensen die er van af weten! Maak het bespreekbaar met je naasten zodat ze je kunnen helpen en er voor samen met jou voor waken dat je niet extra gaat nemen!!! Zeg tegen hen hoe je je voelt. Zet je over die akelige bijwerkingen heen je kan het!!! Groet, Sharon

21-03-2013 | Vrouw | 21
oxycodon
Ik gebruik OxyContin en OxyNorm. Ik ben geopereerd aan mijn ruggenwervels. Ik begon met Oxycontin 20 mg 2x pd en oxynorm 10 mg 6x pd. Nu zit ik op oxycontin 5 mg 2x pd en oxynorm 10 mg 2x pd. Ik vind het vreselijk spul, ben blij dat ik er over een paar weken vanaf ben (hoe het er nu uitziet). Zeer veel last van bijwerkingen, zowel tijdens het gebruik als afbouwen: depressi[lees meer...]eve gedachten, rusteloosheid, huilbuien, stemmingswisselingen.. Het ergste vind ik dat ik merk dat ik me ook daadwerkelijk beter voel als ik het inneem. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig en verlang ik er geestelijk niet naar, het is even doorbijten en dan ben ik weer geminderd. Maar lichamelijk is het erg irritant; zweten, trillen, jeuk, koortsachtig gevoel. Dit houdt dat ongeveer 4 dagen aan en daarna ben ik er ook echt vanaf. Eén ding weet ik zeker; ik hoef die zooi nooit meer!

20-12-2012 | Vrouw | 22
Hernia
Vanaf begin augustus heb ik het middel Oxycontin aangeschreven gekregen. Dit gebruikte ik in combinatie met Lyrica. De Oxycontin hielp in het begin maar minimaal, het middel moet eerst een spiegel in je lichaam opbouwen eer dat het volledig begint te werken. Omdat je lichaam er snel aan went ben je gauw geneigd de dosis te verhogen. ik heb dit eerst gedaan i.o.v met d[lees meer...]e huisarts. Daarna ben je al snel geneigd om zelf meer te gaan pakken. Dit middel is zeer verslavend!!! 6 December ben ik geopereerd aan mn Hernia L5 S1. 16 december was ik de Oxycontin zat. ik slikte toen nog 40 mg per dag, ben toen in 1x gestopt! De eerste nacht was vreselijk, heel erg onderhuidse jeuk wat alleen weg ging met bewegen, De 2e nacht had ik dit met mindere maten, de 3e dag nog iets minder. Vanacht was mn 4e nacht en had ik bijna nergens last meer van. Ik voel me alleen nog wel wat lusteloos...... Als ik helemaal afgekickt ben van de oxycontin begin ik met het stoppen van lyrica. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad! Kijk uit met dit middel!

03-05-2023 | Vrouw | 24
oxycodon (10mg)

23-03-2013 | Man | 26
Hernia
hallo sinds een half jaar gebruik ik nu oxycontin smorgends 40mg smiddags40mg Savonds 40 mg die ik voorgeschreven gekregen had van mn dokter voor mijn gebroken rib al snel merkte ik geen pijn meer ik was echt tevreden van dit product omdat ik valtran voorgeschreven kreeg dit werkte niet geen beetje zelfs en dan heeft de dr derect oxycontin voorgeschreven de pijn was in[lees meer...] een uurtje weg jonges was dat voor mij een wondermiddel daarop gebruik ok ook al 5 jaar nog eens 2 keer 12mg bromazepam , 3 keer 50MG tranxene en voor slapen gaan 2 pillen Zolpidem 10mg een hele boel dus en allemaal benzos ik zie er echt geen uitweg meer in dus ik laat me opnemen in de pelgrim dat is een ontwenningskleniek zelf stond ik een half jaar geleden maar op 2 valiums daags meer maar door die oxycontin ben ik zwaar naar boven gegaan met mn benzos ik had iedere keer het gevoel dat ik meer nodig had dus zo snel mogelijk vanalles af kben er wel bang voor het meeste voor mn oxycontin ik hoop dat ik niet teveel ga afzien want ondertussen zijn er dagen dat ik 200 mg neem dat is er echt over maar het geeft me ook gewoon een goed gevoel maar je kan geen normaal leven lijden met die medicatie dus weg ermee ze gaan met afbouwen met methadone in 14 dagen naar 0 hopelijk gaat het geen hel worden ben er echt bang van blijf er vanaf mensen het maakt je lleven kapot

22-06-2012 | Vrouw | 26
Hernia
Wat een HEL zeg om in nederland geholpen te worden aan pijnklachten. Ben in januari naar de dokter gegaan omdat de pijn in mijn rug niet meer te houden was. Langzaam opgebouwd met allerlei pillen natuurlijk. Uiteindelijk uitgekomen op 2x per dag oxycontin 30 mg om de 4uur een oxynorm 5 mg en om de 8 uur een diclofenac. Was eigenlijk niet toereikend maar had zoveel last van[lees meer...] bijwerkingen dat ik niet omhoog wilde. Ik kreeg in mei de diagnose dubbele hernia 'maar wel 2 lichte dus dat kan met veel rust en fysiotherapie wel over gaan' aldus de neuroloog. ik vertrouwde dat niet omdat ik ondertussen ook met fysio bezig was en dat helemaal niet hielp! dus toen ben ik naar belgie uitgeweken en ziedaar: mijn dubbele hernia...die was helemaal niet zo licht! Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd, mocht woensdag naar huis (samen met mijn hernia haha, ze hadden hem voor me bewaard omdat ie zo uitzonderlijk groot was) en het herstel gaat goed...alleen...ik had er helemaal niet bij stilgestaan wat een ellende het afkicken van die troep is!! En het ergste is nog, ik heb er ook niet eens van kunnen genieten toen ik het gebruikte! Toen voelde ik me ook niet lekker. Ik hoopte dus dat het afkicken ervan niet zo erg zou zijn! Heb ik dat even verkeerd gedacht!!! Ik ben nu 3 dagen zonder en eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik hierdoor moet komen! Ik weiger wel om af te bouwen omdat ik zoooo bang ben dat ik dan wéér hier doorheen moet. Maar wat een ellende! Ik vind het echt schandalig dat ze je dit middel voorschrijven zónder erbij te vermelden dat er vanaf komen echt verschrikkelijk is! Ik zet nog maar even door. Heb mezelf tot zondag de tijd gegeven om me wat beter te voelen dus hoop dat dat gaat lukken. En voor alle mensen met langslepende pijnklachten of diagnoses met ellenlange wachtlijsten, ga naar duitsland of belgie. Je zorgverzekeraar heeft daar vaak ook contacten en het gaat zo ontzettend veel sneller! Sterkte allemaal!

04-12-2017 | Man | 27
oxycodon (80mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb hier een doos oxycontin 80mg mundipharma liggen. hEB ER ( TABS VAN GEBRUIKT EN DOET ME niks !! Zal blij zijn als ik terug achter mijn fentanyl 100ug pleisters kan gaan. Snap echt niet wat er zo speciaal aan is. Grtjs uit oost-vlaanderen Belgie

22-10-2012 | Man | 27
Hernia
Omdat ik vanwege een dubbele hernia niet meer kon bewegen van de pijn en Tramadol en andere pijnstillers niet werkten heb ik oxycontin voorgeschreven gekregen. Uiteindelijk gebruikte ik 4x 20mg per dag en begon te merken dat als ik te laat was met innemen ik me ziek begon te voelen. Na mn operatie wilde ik er ook zsm vanaf en heb met mn huisarts een afbouwschema gemaakt en[lees meer...] ben in 2 weken van 80 mg naar 0 gegaan (beetje sneller dan het opgestelde schema). Aanvankelijk leek het wel goed gegaan, maar sinds ik nu helemaal niets meer slik heb ik veel problemen met slapen: ik kan niet stil blijven liggen, Ik hoop maar dat dit snel over gaat, anders maar weer naar de huisarts...

31-08-2012 | Man | 27
oxycodon
Pas op met dit middel !! Ik heb ernistige zenuwe beschadigingen . Dit middel verminderd de pijn wel iets maar in het al gemeen maakt het de pijn verdraagbaar ( een soort van roes ).. Ik ben 4jaar terug begonnen met 5mg zonodig 2 maal daags , 5mg werkte goed en zat op een max van 10mg daags . Een paar maanden terug zat ik op mijn toppunt en vond ik het tijd dat i[lees meer...]k hier vanaf ging stappen !! Naar 4jaar dagenlijks gebruik zat ik op een minimaal gebruik van : 2 x daags 5mg oxycontin 2 x daags 5mg oxynorm 5 x daags 10mg oxycontin  6tot10 x daags 10mg oxynorm Waar ik in de eerste maanden 10mg per dag nodig had! Zat ik nu op een top van 160/190mg per dag ... Ik voelde me zelf een junk & was meer een zombie dan een mens !! Pakte stiekum meer en meer ! Pillen waren op voordat ik er ergen in had.. Zo Bang om in slaap tevallen .. Wordt ik wel wakker morgen vroeg ? Pogin op pogin om af tekicken geen sucses ... Heb nu hulp in geschakeld het ging zo niet meer ... Ben nu af aan het bouwen en voel me beter dan ooit ! (ze liggen nu op geborgen in een kluisje ) Krijg per dag 6maal een dosis en niks meer ... Ik ben zo trots dat het me nu zo goed lukt ! Maar alleen was me dat nooit maar ook nooit gelukt ! Bijwerkingen : * wijnig tot geen emoties  * agressie * achterdochtig * veel slaap en overal in slaap vallen  * zeer slecht plassen en ontlasten  * verschrikelijke dromen  Begrijp me niet verkeerd !!!  Zonder leven zal mijn nooit meer gaan lukken door de pijn .....!! Echter kan het ook met flink wat minder mg in mijn lijf anders word ik niet oud .. Maar ben gewaarschuwd !!  ~~>>Dit is een heftige & zeer verslavende pijnstiller!!<<~~ Ben je verslaaft ? Laat je partner de pillen en capsules op bergen achter slot en grendel!  En koop een pillen kassete laat die dagenlijks vullen .. Wat er in zit is je max en op is op ..  Dan wil je wel rustig aan doen en het goed verdelen over je dag heen .. En dan heel langzaam de mg per dag verminderen Sucsess

28-07-2012 | Vrouw | 29
oxycodon
Ik slik al een paar jaar morfine, eerst tramadol, daarna oxycontin. Nu neem ik het beiden.. De tramadol versterkt de oxycontin en dat is heerlijk. Ik heb al jaren pijn in mn lichaam die ik niet goed kon uit leggen. Uiteindelijk was er een arts die zo slim was een ct scan te maken en contrastvloeistof in mn lichaam te spuiten. En ja hoor, ernstige slijtage. Ik was op dat mo[lees meer...]ment 27 jaar. Ben toen in een revalidatiekliniek terechtgekomen om van de morfine af te komen en te leren omgaan met mijn helse pijnen.. Helaas heeft dat weinig geholpen.. Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben.. Super blij, maar de huisarts wilde dat ik per direct mn morfine ging afbouwen en zoiezo geen tramadol er meer bij. Sinds ik aan t afbouwen ben, van ong 30 mg per dag met 4 maal tramadol naar 2 maal 5 mg per dag heb ik serieuze afkickverschijnselen en ben ik bang dat ik het niet ga trekken al die maanden. Ik zoek op internet hoe erg het nou precies is om oxycontin te nemen, maar de ene site verteld me dat het in de eerste maanden zeer schadelijk is, en de andere site zegt weer in de laatste maanden en bij de bevalling. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik slaap al 4 nachten niet en wordt gek van de pijn.. Ben ik eindelijk zwanger kan ik er niet van genieten..

01-07-2019 | Man | 30
oxycodon (20mg)
Pancreatitis
Door Pancreatitis en hevige pijnen werd me deze medicatie voorgeschreven. zeer effectief en goed werkend. maar verslavingsfactor is groot. indien niet nodig zou ik ten sterkste aanraden om deze medicatie zeker niet in te nemen. Enkel indien nodig.

28-05-2019 | Man | 30
oxycodon (80mg)
Hallo. Kreeg 80mg mundipharma. Nu op fentanyl pleisters per 48u. Krijg 75ug maar iets te weinig, beste is 125ug dus steeds sneller uit voorraad. Actig en Instanyl is niet op Belgische markt maar heb dat wel eens geprobeerd via NL...Info zou welkom zijn ................ Als Belg krijg ik pleisters voorgeschreven wat eigenlijk te licht is. Krijg 75ug maar 125ug he[lees meer...]lpt het beste, daardoor steeds zoeken naar iemand om extra over te nemen. Instanyl eens kunnen bemachtigen en hier niet op de markt. Ook Actiq is hier niet op de markt, zou deze zeer graag gebruiken bij doorbraakpijn.

10-10-2017 | Vrouw | 30
oxycodon (40mg)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE)
Jarenlang het originele merk Mundipharma zonder problemen geslikt, haast geen bijwerkingen behalve obstipatie. Nu krijg ik generieke merken, heb alle 6 de merken geprobeerd.. ik heb last van veel meer bijwerkingen. Er staat ook niet voor niks 35,9% van de werkzame stof op het doosje van aurobindo bijv. Ik heb een medische noodzaak van de huisarts, mn verhaal 100.000 keer u[lees meer...]itgelegd, bij andere apotheken geprobeerd maar mijn apotheek in Haarlem houdt alles tegen. Alsof zij zelf het middel moeten slikken... De generieke merken werken minder lang dan het originele merk.

16-12-2012 | Vrouw | 30
Rugklachten
ik heb een adres waar u de oxycontin kunt kopen. mvg (Red; het is niet mogelijk om via deze website medicijnen te kopen of verkopen. Mvg, MijnMedicijn )

11-08-2012 | Vrouw | 30
Hernia
Hallo allemaal, Sinds kerst 2007 slik ik oxycontin. In het begin om hernia pijnklachten te bestrijden, ongeveer 2x 10 mg. Helaas werkte het niet zo heel goed tegen de pijn, maar al heel snel merkte ik een verbetering van mijn stemming. Ik heb altijd veel last (gehad) van depressies. onrust, slapeloosheid en weinig energie overdag. Oxycontin had en heeft hier een positi[lees meer...]eve werking op, althans bij mij. Al gauw ging ik meer nemen om hetzelfde effect te krijgen. Binnen de kortste keren was ik door mijn pillen heen en ben ik via internet gaan zoeken naar meer. En met 'succes'. Sinds een aantal jaar koop ik het via internet. Ik ben ook steeds meer (moeten) gaan nemen. Op een gegeven moment moest ik aan mezelf toegeven dat ik het niet meer in de hand had en wilde ik er van af. Ik heb 101 pogingen gedaan, maar het is mij nooit langer gelukt dan een paar dagen. De laatste aantal pogingen is het mij zelfs niet meer gelukt om af te bouwen. Onrust, trillen, slapeloosheid enz. Ik weet niet wat het is, maar het lukt gewoon niet!! Het is troep!! Troep!!! Nu ben ik zover dat ik mezelf heb aangemeld bij verslavingszorg. Ik het niet alleen, al denk ik dat soms nog wel. Ik sta nog op de wachtlijst, dat is ontzettend frustrerend. 'Fijn' is het wel om te lezen hier dat ik niet de enige ben. Op tv heb ik meerdere programmas en docus gezien dat oxy een groot probleem is in de verenigde staten en canada. Maar daarmee is ook de kennis onder artsen groten en de rehab's. Hier in Nederland weten ze van niks en hebben ze geen idee hoe verslavend het is, het wordt nauwelijks serieus genomen. Voor degene die dit lezen en het nog nooit genomen hebben: neem het niet als er alternatieven zijn, laat je goed informeren en houd goed contact met je arts hierover!