Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

10-10-2017 | Vrouw | 30
oxycodon (40mg)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE)
Jarenlang het originele merk Mundipharma zonder problemen geslikt, haast geen bijwerkingen behalve obstipatie. Nu krijg ik generieke merken, heb alle 6 de merken geprobeerd.. ik heb last van veel meer bijwerkingen. Er staat ook niet voor niks 35,9% van de werkzame stof op het doosje van aurobindo bijv. Ik heb een medische noodzaak van de huisarts, mn verhaal 100.000 keer u[lees meer...]itgelegd, bij andere apotheken geprobeerd maar mijn apotheek in Haarlem houdt alles tegen. Alsof zij zelf het middel moeten slikken... De generieke merken werken minder lang dan het originele merk.

21-07-2017 | Man | 50
oxycodon (80mg)
beste, ik neem zo 3 keer per dag 80 mg soms meer afhankelijk van de pijn. Het help wel maar moet altijd meer hebben, echt verslavend. Nu ga ik uit mezelf beginnen om af te kicken zal een ware HEL worden dat, maar wat kan ik anders doen. Eerlijk, moet stoppen voor er iets ergs gebeurd. Zeg aan iedereen die het gebruikt wees verstand en doe niet zo als ik. Voor ik het vergee[lees meer...]t: ik ben zelf van BELGIE, zo zie je maar zeer gemakkelijk te verkrijgen hier bij ons???

07-02-2017 | Man | 32
Lage rugpijn
Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.

02-07-2016 | Vrouw | 31
Buikpijn
Sinds mijn sterilisatie okt. 2015 heb ik verschrikkelijke buikpijnen. Geregeld voelt het alsof ik flinke weeën heb! Januari 2016 opgenomen met hele hevige buikpijn die niet uit te houden was. Tegen de pijn eerst Tramadol gehad maar werd ik kots misselijk van en deed niks aan de pijn. Toen in het ziekenhuis bij een 2e spoedopname overgezet naar oxycontin en dit was een [lees meer...]verademing! De pijn was met een half uur aan het afzakken en met een uur was de pijn er nog wel maar het was goed te doen en ik voelde mij daardoor al een stukje beter. Echter wel bijwerkingen zoals heel veel slapen, raar dromen, wankel op mijn benen, jeuk, en een behoorlijk stoned gevoel en mijn bloeddruk wordt laag waardoor ik het gevoel van flauwvallen heb soms. Ene kant is dat gevoel van stoned zijn fijn omdat je dan niet echt bezig bent met de pijn en je je wel toe moet geven aan de rust want je kan gewoon niks, of je wilt eigenlijk niks. Het is een goed middel maar niet iets waar je lang aan wilt vast zitten omdat het verslavend is en er vanaf komen lijkt mij moeilijk. Min tip is ook om het alleen echt te nemen als de pijn niet meer te houden is en andere pijnstilling totaal niet werkt. Ik hoop dat ze snel de oorzaak van mijn hevige buikpijn na sterilisatie kunnen vinden zodat ik hopelijk ook snel verlost ben van deze medicatie.

05-02-2016 | Vrouw | 50
oxycodon (10mg)
Neuralgische amyotrofie en ziekte van Lyme, dit medicijn helpt tegen de zenuwpijn, ben tevreden

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (60mg)
Lage rugpijn
Oxicontin en oxinorm helpt echt tegen de pijn maar is morfine, dus zeer verslavend. Het was voor mij een maand of 4 afkikken. Ik heb na verschillende keren in mijn rug geprikt te zijn lyrica gekrege en dat help mij wel redelijk, maar de dosering moet minstens 700 miligram zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje aangeschoten ben, maar dat is lekker en niet vervelend. [lees meer...]Ik rijd geen auto of motor meer, want dan moet je niet rijden met dit spul.

27-04-2015 | Man | 63
Hernia
Gebruik dit middel al vanaf 1995. Eerst voor de nekhernia. Maximale dosering 2 maal 30 mg per dag. Na de hernia kreeg ik ook last van RLS (rusteloze benen syndroom). Alle reguliere geneesmiddelen hiervoor gebruikt. Maar niets hielp. Nu gebruik ik nog dagelijks 2 maal 10 mg Oxicontin voor de rest zenuwschade van de nekhermia en de RLS klachten zijn ook minder. Het enige nad[lees meer...]eel is dat je dagelijks een laxeermiddel moet nemen. Hiervoor gebruik ik het drankje Xpraep siroop. Oxicontin is een opiaat. En dus verslavend. Kijk uit. Laat het middel op naam registreren. Vooral als je het meeneemt naar het buitenland.

23-04-2015 | Man | 52
Lage rugpijn
Laatste maanden hele ernstige lage rugpijn, zo erg dat lopen bijna onmogelijk werd. Na vanalles geprobeerd te hebben uiteindelijk Oxycontin gekregen (in combinatie met laxeermiddel). Nu loop ik bij wijze van spreken de 4-daagse weer. Van verstopping heb ik echter bijna geen last terwijl dit wel een bijwerking is van morfine achtige middelen.

19-08-2014 | Man | 44
oxycodon (30mg)
Hernia
Acute hernia, niet geopereerd. heb oxycontin en oxynorm gebruikt als pijn bestrijding. In het begin kort na inname een duizelig/draaierig gevoel. na 20 a 30 min viel ik steevast in slaap. al met al zeer tevreden.

13-12-2013 | Vrouw | 40
Nek- / rughernia
Het is een goed middel tegen de pijn alleen ik moest steeds meer nemen maar dat had ook een andere reden want ik had nog 6 hernia's waar ik niks van af wist tot ik geopereerd werd op 31-10-2013

23-11-2013 | Vrouw | 67
oxycodon (15mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb 10 jaar lang Sifrol gebruik, 4x per dag 0,125 mg (red.: tegen restless legs syndrome). Hielp uitstekend. Totdat er augmentatie (gewenning) optrad. Een hel op aarde. Een jaar lang geëxperimenteerd met andere medicijnen en hogere dosissen. Oxynorm 5 mg. sloeg aan, maar de werking was veel te kort. Op eigen gezag heb ik besloten de dosis op te voeren. Uiteindelijk wer[lees meer...]d het de verlengde afgifte van Oxynorm (Oxycontin). De specialist was akkoord. Ik neem nu 2x per dag 2 pillen van 15 mg., samen met 1 pil Sifrol 0,26 mg. Dat werkt tot nu toe, en hopelijk nog héél lang, uitstekend. In het begin was ik duizelig, dat duurde een paar weken. Verder ligt obstipatie altijd op de loer; ik moet dus beslist iedere dag een laxeermiddel nemen (Molaxole), dan is er niets aan de hand.

02-06-2013 | Vrouw | 47
oxycodon
Ik ben opgenomen met hevige pijn in mijn maag, dat was 1 dag voor mijn verjaardag in 2009. Ze dachten dat mijn lijf het zou begeven van de pijn dat ze me 4 dagen slapend hebben gehouden. Toen ik wakker mocht worden bleek ik verslaafd aan de morfine te zijn en leefde in een andere wereld. Ik zweefde....pijn had ik niet meer maar ik was ook niet meer op de wereld.. Ik vergat[lees meer...] alles en iedereen en kon niet meer vertellen wie en wanneer iemand bij me was geweest in het ziekenhuis. Ik moest er 6 weken blijven en pas in de laatste week ging ik over van incectiemorfine naar pillen. Ik moest dus verslaafd naar huis.Ik ben zo`n 2 1/2 jaar verslaafd geweest en het kostte me bloed zweet en tranane om eraf te komen. De krampen waren heel erg en zonder mijn gezin had ik dit ook niet kunnen volbrengen. Ik gebruikte ipv 2x daags 3x daags de oxy, want ik had ontwenningsverschijnselen precies in de overgang van pijn avondpil. Dus ik moest er 3 slikken per dag. Als ik te laat was of ze vergat dan was ik niet van deze wereld. Ik zweette, beefde en liep onzin te verkondigen. Het was een verschrikking.

19-09-2012 | Vrouw | 33
Endometriose
Ik ben 33 en op een normale dag uit het niets kreeg ik hevige buikpijn. Via de huisarts naar het streekziekenhuis en volgende dag kijkoperatie -> diagnose ernstige vorm van endometriose en verklevingen. Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Gestart met tramadol, dat haalde de scherpe kantjes er wat af maar door de pijn werd ik bedlegerig. 12 weken later nog een kijk opera[lees meer...]tie gehad in academisch ziekenhuis, daarna over gestapt op oxycontin. Dit is uiteindelijk opgelopen tot 2x 50mg per dag + 6x oxynorm 5mg + 8 paracetamol + 3x movicol en daarnaast de hormoonspuit lucrin elke maand om de endometriose te laten stoppen met groeien. Na nog 8 wk liggen is er een 8uur durende operatie geweest waarbij alles is verwijderd, maar daar begon voor mij stom gezegd de ellende. In het ziekenhuis is de morfinepomp enkele malen verhoogd, maar dat gaf geen verlichting. Conclusie, naar huis en herstellen en een afbouwschema voor oxycontin en direct stoppen met tramadol. Afbouwschema bestaat uit elke week 20mg afbouwen. Wat betreft pijnbestrijding had ik er volgens mij niet zoveel aan, maar na een dikke week van euforie over de geslaagde operatie en het weer van bed zijn begon de ellende. Hele dagen zweten, onrustige darmen (fijn met alle wonden in je buik), zeer neerslachtig, slechter slapen, onrustig, kan wel bij de muren opklauwen, huilen... Ik dacht dat hoort bij het herstel, even volhouden. Na 3,5 week (dus nog 2x10mg per dag) overlegd met huisarts...ik ben kapot! Overlegd om dan helemaal te stoppen, ben er zo dichtbij. Nog even doorzetten dacht ik, maar na 1,5 dag cold turkey besef ik dat dit geen optie is! Ik heb vanmorgen weer gestart met 2x 20mg en voel me stuk beter. Morgen nieuw overleg met de huisarts om langzamer af te bouwen, want volgens mij is dat het probleem dat het veel te snel gaat! Maar ja ik ben geen dokter denk ik dan weer... Mijn conclusie -> 1. oxycontin als het even kan niet doen! 2. Overeg met je arts en wees eerlijk, je moet jezelf niet onnodig kwellen! 3. Endometriose is een rotziekte, mr geen reden om er niets aan te doen, maar voor vele (huis)artsen is het onbekend of niet goed begrepen. Vraag een second opinion aan en vraag naar t vu-amsterdam of het umcg in Groningen die heeft een fantastische endo-afdeling, laat je doorverwijzen en helpen! Sterkte!!!

12-09-2012 | Vrouw | 61
oxycodon
Weinig info over mogelijke bijwerkingen.

02-08-2012 | Man | 39
oxycodon
Oeioeioei, ik denk écht dat de Nederlandse artsen hun diploma bij de nachtwinkel gaan halen hoor, wat ik hier allemaal niet lees!! Ten eerste ontwennen van Oxicontin/norm mag je NOOIT maar dan ook NOOIT ééntijdig doen. Dit moet je héél langzaam afbouwen, met kleine kleine stapjes a rato van 10 mg per maand. Afbouwen van Oxy met stappen van 10 mg per week is gekkenwerk en n[lees meer...]iet alleen dat, het is nog eens levensgevaarlijk! Geen wonder dat iedereen hieronder vreselijke ontwenningsverschijnselen heeft, je zou voor minder. Weten de nederlandse artsen dan niet dat wanneer je ineens stopt met dit medicijn, je een hartstilstand kan krijgen!!?? Je zal het wel gevoeld hebben, je hart ging als een razende tekeer...niet gezond, hé. Ten tweede zijn er perfecte medicijnen die je helpen van deze 'verslaving' af te geraken, Redomex, Lyrica enz helpen allemaal prima om te ontwennen zonder dat je je rot slecht gaat voelen en geloof me, dat is een verschil van dag en nacht!! Ten derde: wees eerlijk tegen je arts!! Ben je niet eerlijk over je gebruik dan schrijft hij minder voor en ben je uiteindelijk de pineut zoals ze bij jullie zeggen. Ik kom van 8 x 80 mg per dag, zit nu aan 2 x 80 mg per dag en dat gaan we zo houden. Maar nogmaals, aub stop hier niet zelfstandig mee, laat je opnemen, dit is beslist ernstig genoeg om je te laten begeleiden in een instelling hoor, op jezelf ontwennen, wel, daar moet je een hele harde tante voor zijn (of nonkel ;-) Succes iedereen!!!!

28-07-2012 | Vrouw | 29
oxycodon
Ik slik al een paar jaar morfine, eerst tramadol, daarna oxycontin. Nu neem ik het beiden.. De tramadol versterkt de oxycontin en dat is heerlijk. Ik heb al jaren pijn in mn lichaam die ik niet goed kon uit leggen. Uiteindelijk was er een arts die zo slim was een ct scan te maken en contrastvloeistof in mn lichaam te spuiten. En ja hoor, ernstige slijtage. Ik was op dat mo[lees meer...]ment 27 jaar. Ben toen in een revalidatiekliniek terechtgekomen om van de morfine af te komen en te leren omgaan met mijn helse pijnen.. Helaas heeft dat weinig geholpen.. Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben.. Super blij, maar de huisarts wilde dat ik per direct mn morfine ging afbouwen en zoiezo geen tramadol er meer bij. Sinds ik aan t afbouwen ben, van ong 30 mg per dag met 4 maal tramadol naar 2 maal 5 mg per dag heb ik serieuze afkickverschijnselen en ben ik bang dat ik het niet ga trekken al die maanden. Ik zoek op internet hoe erg het nou precies is om oxycontin te nemen, maar de ene site verteld me dat het in de eerste maanden zeer schadelijk is, en de andere site zegt weer in de laatste maanden en bij de bevalling. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik slaap al 4 nachten niet en wordt gek van de pijn.. Ben ik eindelijk zwanger kan ik er niet van genieten..