Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

13-02-2024 | Vrouw | 54
oxycodon (15mg)
De oxycontin werkt voor mij goed alleen was mijn dosering te laag en had ik nog veel pijnklachten. 10 jaar geleden had ik 2x20mg dat werkte beter.

13-08-2023 | Vrouw | 56
oxycodon (40mg)
Botbreuk
Het hielp niet en ik kon niets meer. Niet reageren, niets. Ik kon ook niet laten weten dat t niet hielp en ik heel veel pijn had

03-05-2023 | Vrouw | 24

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg)
Dit kreeg ik als eerste medicijn tegen de hevige zenuwpijn. Ik werd er erg misselijk van, kon niet meer nadenken of normaal functioneren terwijl de pijn amper afnam.

19-09-2021 | Vrouw | 47
oxycodon (5mg)
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

24-06-2021 | Vrouw | 62
oxycodon (5)
Ziekte van Bechterew
Ondanks inspuitingen met Humira en inname van Tramadol werden de pijnen steeds erger. Ik gebruik nu Oxycodon sporadisch, dit helpt uitstekend maar ben er uiterst voorzichtig mee. Ik weet dat het kan leiden tot verslaving maar wat te doen als de pijn ondraaglijk word ?

27-05-2021 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg)
Ik heb een nek operatie gehad,maar mijn hele nek is niet goed,maar de arst durf niet meer te opereren hij zei u blijft achter op de operatie tafel. Ik heb een kanaalstenose en ja heel veel heb ik in mijn nek

24-09-2019 | Vrouw | 61
oxycodon (20mg)
Artrose
Blijf ervan af echt vergif wil er ook dringend vanaf maar is heel moeilijk

06-11-2017 | Vrouw | 20
Polyneuropathie
Vanwege de polyneurolpathie heb ik veel pijn in beide armen. Zowel zenuwpijn als chronische spierpijn. Lange tijd heb ik geen medicatie gebruikt, maar na een nieuwe verslechtering ben ik Oxycontin blijven gebruiken, omdat ik hierdoor beter op mijn rug kan liggen en daardoor een beetje kan slapen. Dit maakt mijn leven echt aangenamer. Gelukkig heb ik niet zo veel last van d[lees meer...]e bijwerkingen en kan ik het prima gebruiken. Ik wissel ook regelmatig van hoeveelheid als ik meer pijn verwacht of het juist wat beter gaat en hierbij heb ik gelukkig geen last van ontwenningsverschijnselen. Hiervoor gebruikte ik MsContin, hier was ik niet zo tevreden over omdat ik er erg moe van werd en mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Waardoor ik zelfs mascara op ging doen zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Daarnaast dempt Oxycontin de pijn een stuk beter bij deze aandoening.

10-10-2017 | Vrouw | 30
oxycodon (40mg)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE)
Jarenlang het originele merk Mundipharma zonder problemen geslikt, haast geen bijwerkingen behalve obstipatie. Nu krijg ik generieke merken, heb alle 6 de merken geprobeerd.. ik heb last van veel meer bijwerkingen. Er staat ook niet voor niks 35,9% van de werkzame stof op het doosje van aurobindo bijv. Ik heb een medische noodzaak van de huisarts, mn verhaal 100.000 keer u[lees meer...]itgelegd, bij andere apotheken geprobeerd maar mijn apotheek in Haarlem houdt alles tegen. Alsof zij zelf het middel moeten slikken... De generieke merken werken minder lang dan het originele merk.

23-07-2017 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.

18-07-2017 | Vrouw | 69
oxycodon (10mg/ml)
Etalagebenen
Ineens erge pijn in de maag, alsof er een baksteen in ligt. misselijk.

25-03-2017 | Vrouw | 56
oxycodon (120mg)
Hielp erg goed tegen mijn zenuwpijnen. Helaas werd ik resident tegen deze en andere pijnstillers. Voor korte periodes is het ideaal, niet om te blijven nemen. Ik ben sinds vorig jaar juni aan het afbouwen, maar heb enorm last van afkicken hiervan. Vreselijke ervaring.

19-11-2016 | Vrouw | 51
Pijn (algemeen)
Gebruik het samen met 600 mg tramadol verdeeld over 24 uur

02-07-2016 | Vrouw | 31
Buikpijn
Sinds mijn sterilisatie okt. 2015 heb ik verschrikkelijke buikpijnen. Geregeld voelt het alsof ik flinke weeën heb! Januari 2016 opgenomen met hele hevige buikpijn die niet uit te houden was. Tegen de pijn eerst Tramadol gehad maar werd ik kots misselijk van en deed niks aan de pijn. Toen in het ziekenhuis bij een 2e spoedopname overgezet naar oxycontin en dit was een [lees meer...]verademing! De pijn was met een half uur aan het afzakken en met een uur was de pijn er nog wel maar het was goed te doen en ik voelde mij daardoor al een stukje beter. Echter wel bijwerkingen zoals heel veel slapen, raar dromen, wankel op mijn benen, jeuk, en een behoorlijk stoned gevoel en mijn bloeddruk wordt laag waardoor ik het gevoel van flauwvallen heb soms. Ene kant is dat gevoel van stoned zijn fijn omdat je dan niet echt bezig bent met de pijn en je je wel toe moet geven aan de rust want je kan gewoon niks, of je wilt eigenlijk niks. Het is een goed middel maar niet iets waar je lang aan wilt vast zitten omdat het verslavend is en er vanaf komen lijkt mij moeilijk. Min tip is ook om het alleen echt te nemen als de pijn niet meer te houden is en andere pijnstilling totaal niet werkt. Ik hoop dat ze snel de oorzaak van mijn hevige buikpijn na sterilisatie kunnen vinden zodat ik hopelijk ook snel verlost ben van deze medicatie.

05-02-2016 | Vrouw | 50
oxycodon (10mg)
Neuralgische amyotrofie en ziekte van Lyme, dit medicijn helpt tegen de zenuwpijn, ben tevreden