Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

13-08-2023 | Vrouw | 56
Botbreuk
Het hielp niet en ik kon niets meer. Niet reageren, niets. Ik kon ook niet laten weten dat t niet hielp en ik heel veel pijn had

26-09-2022 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg)
Dit kreeg ik als eerste medicijn tegen de hevige zenuwpijn. Ik werd er erg misselijk van, kon niet meer nadenken of normaal functioneren terwijl de pijn amper afnam.

19-09-2021 | Vrouw | 47
oxycodon (5mg)
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

15-10-2019 | Man | 59
oxycodon (40mg)
Ik ben begonnen met 2 keer per dag 10 mg en dit hielp niets. Uiteindelijk 2 per dag 40 mg de langwerkende. Ik bleef pijn houden helaas.

19-02-2018 | Man | 65
oxycodon (10mg/ml)
werd toegediend omdat ik neuropathie zou hebben maar dat is naderhand niet bewezen

04-12-2017 | Man | 27
oxycodon (80mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb hier een doos oxycontin 80mg mundipharma liggen. hEB ER ( TABS VAN GEBRUIKT EN DOET ME niks !! Zal blij zijn als ik terug achter mijn fentanyl 100ug pleisters kan gaan. Snap echt niet wat er zo speciaal aan is. Grtjs uit oost-vlaanderen Belgie

11-10-2017 | Man | 46
oxycodon (120mg)
Hernia
Ik heb de oxycodon gekregen vanwege dikke darm problemen, bij mri bleek dat ik abcessen op de dikke darm had zitten. Daardoor is 27 cm dikke darm verwijderd, 1 week voor die operatie liep ik een dubbele hernia op. Na 2 maanden met veel pijn te hebben rondgelopen hebben ze me geopereerd aan die dubbele hernia. 4,5 week later een spoedoperatie gehad, ze dachten dat ik een a[lees meer...]bces in de rug wond had zitten. Daarna werd gezegd dat het weer een dubbele hernia was geweest, onduidelijk blijft wat het nu daadwerkelijk was geweest. Ik ben ernstig depressief geworden, heb me tot 2 x toe laten opnemen op de crisis afdeling, waar ik deeltijd therapie ben gaan volgen. Ondertussen werd de pijn in mijn rug steeds erger. Na de 4 mri in 11 maanden bleek dat ik weer een dubbele hernia had. Toen is besloten om een plif operatie uit te voeren, vast zetten van de onderrugwervels. Ik zat ondertussen al op 100 mg langwerkende oxcycodon, 600 mg Lyrica en 4000 mg paracetamol. Ik heb er veel pijn gehad, nu trouwens nog. Ondertussen ben ik zwaar afhankelijk geworden van al die medicijnen. Nu drie maanden na de plif operatie, zit ik op detox afdeling. Daar ben ik af aan het kicken van de Lyrica 600 mg en die 100 mg oxycodon en 4000 mg paracetamol. Ik ben werkelijk door een hel gegaan de laatste twee jaar en vooral het laatste jaar. Mijn werk ben ik kwijt, ik word afgekeurd vanwege mijn zwakke rug. Ik moet nog een hele tijd revalideren, door de opname ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Ik heb psychische klachten en ben een ander persoon geworden. Ben niet meer die vrolijke jongen van drie jaar geleden. Heb veel meegemaakt, veel pijn verdriet gehad. Mijn relatie was bijna teneinde en de relatie met mijn dochter is zeer slecht geworden. Die denkt dat haar vader een verslaafde is nu. Ik zit nu nog op 50 mg oxycodon de rest is afgebouwd in de laatste twee weken. Maar mijn weg is nog lang. Ik ga nu weg van de detox opname, omdat daar constant iets mis ging met de medicijnen. Ik wil mensen waarschuwen voor lang en hoog gebruik van oxycodon en Lyrica. Ik kreeg die medicijnen telkens van mijn huisarts. Ze zijn zwaar verslavend en afbouwen en afkicken is zeer zwaar, zowel emotioneel en lichamelijke. De medicijnen en de consequenties worden zwaar onderschat. Het is feitelijk pure heroïne in tablet vorm. Ik zit dus ook tussen heroïne en alcohol en cannabis verslaafden. Zeer confronterend en pijnlijke aangezien ik geen drugs of alcohol verslaafde ben. Ik realiseer me nu dat mijn hel mede door de oxycodon is gekomen. Ik kreeg heel makkelijk de oxycodon van de huisartsen..... Pas op voor deze medicijnen, ze gaan je leven bepalen. En ik hoop dat ik met mijn verhaal mensen de ogen kan openen, om toch zeer goed op te passen voor oxycodon!! Het frusterende is dat ik ondanks die hoge doseringen nog steeds zenuwpijn aan mijn rechterbeen heb en ook nog veel pijn in me rug :(.

11-09-2017 | Man | 41
oxycodon (20mg)
Hernia
Ik krijg 20 mg van de langwerkende versie. En merk er geen reet van. Waarschijnlijk doordat ik ook de kortwerkende en sterke versie gebruik merk ik geen verschil. De kortwerkende versie is eigenlijk het enige medicijn wat bij mij heeft gewerkt. Heb een bepaalde immuun of resistentie die heel snel wordt bereikt. Ja als het opgehoogd wordt merk ik wat verschil maar na een we[lees meer...]ek is dat effect ook weer weg. Erg vervelend het lijkt wel of mijn lever alles snel afbreekt of zo. Maar goed ga dat maar tegen je huisarts of ziekenhuis vertellen. Ze vergelijken je met een andere patiënt en krijgt dezelfde basis als bij andere patiënten. Zoals ik al zei ze geloven je niet, zeker met een opiaat. Wordt er schijt ziek van omdat iedere keer maar weer te vertellen en ze het niet geloven. Was er maar een methode die onderscheid kan maken tussen mensen waarbij de lever of stofwisseling en afbraak gemeten kon worden. Dan heb je bewijs. Iemand een idee hoe een lever getest kan worden op de afbraak van bepaalde medicijnen? Hetzelfde heb ik met alcohol, al drink een fles wijn, wordt er niet dronken van, hoogstens iets een tikkeltje aangeschoten maar dat effect is ook snel weg.Helaas heb ik wel een kater, dat dan weer wel.. Wordt er echt moedeloos van, zit als een jaar op dezelfde dosis maar nog wil ze niks veranderen, wat ik al zei bij gaat de afbraak veel sneller en stopt ook snel. Maar bij meeste mensen worden sowieso immuun na een tijd, maar deze tijd duurt een stuk langer dan bij mij. Voor de rest heb ik sindskort een baxterrol wat het zogenaamd makkelijker zou maken voor de patiënt, maar niks is minder waar. Of je zakjes nu open knipt of scheurt. Het gebeurt vaak dat er 1 of 2 uitvallen en dan moet ik gaan zoeken en dat doet weer pijn aan mijn hernia's (ja heb 3 hernia's). Maar wat ik al zei zo een baxter rol is het goedkoopste voor de apotheek en verzekeraar. Maar of het beste is voor de patiënt betwijfel ik echt. Alle pillen zijn ook merkloos en anders dan ik had. Ze kunnen wel zeggen dat er precies dezelfde stof inzit, maar ik geloof het niet helemaal als je bij het enige merk 1 euro betaald voor 1 tablet en bij de andere 5 euro is er toch wat mis. Misschien zit er wel niks in de pil en werkt het placebo bij sommige mensen. Bij mij is het omgekeerd het zogenaamde nocebo-effect. Ik vertrouw het niet die pillen in de baxter rol.

08-07-2015 | Vrouw | 52
oxycodon (20mg)
Hielp goed tegen de pijn, overbrugde alleen niet de hele dag inname 2 x daags langwerkende (zou 12 uur moeten werken, maar na 7 uur kwam de pijn weer opzetten). Het allerergste was dat ik vanaf dag 1 veel jeuk had, en dat ik na 2 dg. helemaal onder de uitslag zat. Met verschrikkelijke jeuk hierdoor. Omgeruild voor oxycodon, maar na 2 dg. nog geen verbetering. Ben bang dat[lees meer...] dit op hetzelfde uitkomt.

02-04-2015 | Vrouw | 31
Kiespijn
Ik heb het gebruikt omdat mijn gehele gebit getrokken moest worden. Nou ik doe het nooit meer na 1 dag van inname kon ik gewoon niet meer na de wc toe. Kreeg er ook geen laxeermiddel bij, dus ik heb moord en brand uitgeschreeuwd op het toilet ik kon mijn ontlasting er gewoon niet uit krijgen. Maar de pers drang bleef er wel, tot bloeden aan toe. Ben er toen direct mee g[lees meer...]estopt, en heb de pijn maar gedragen.

12-09-2014 | Man | 73
oxycodon
Hallo, Enige dagen geleden werd mij door de huisarts oxycodon voorgeschreven. Ben, na tweemaal 1 tablet te hebben geslikt, gelijk gestopt met dit middel. De pijn werd niet minder en de bijwerkingen verergerde mijn probleem alleen maar. Na alle reacties op dit forum te hebben gelezen ben ik blij met mijn besluit er direct mee te stoppen. Ik hoop binnenkort door een operat[lees meer...]ie aan de slijmbeurs van het probleem af te zijn. Tot dat moment stap ik over op Paracetamol. Ze zouden de apothekers moeten verplichten de niet gebruikte medicijnen tegen een vergoeding terug te nemen. Misschien dat men dat wat voorzichtiger wordt met het voorschrijven van deze middelen. Helaas maken ze deel uit van de vicieuze cirkel waarmee de gezondheidszorg wordt overspoeld. 1e Er is een ziekte of probleem, 2e Er wordt medicatie voorgeschreven 3e De bijwerkingen worden behandeld met nieuwe onderzoeken en weer nieuwe medicijnen 4e Deze medicijnen veroorzaken opnieuw nieuwe problemen 5e zie 3e 6e En de industrie en de zorgverleners tellen hun bonussen en de verzekeraars verhogen de premie en de verplichte bijdrage. Waar, in Godsnaam, is de toezicht gebleven.

25-08-2013 | Man | 67
oxycodon (40mg)
pijn bovenbeen rechts. 20/8 tramadol 4x dag 50 mg. 21/8 morfine 3x dag 10 mg en tramadol 50 mg 4x dag. 22/8 zelfde. 23/8 oxycodo hcl 20 mg per dag en diclofen 100 mg 2x dags.24/8 oxycodo 40mg 2x dags en dilofen 2x100 mg.25/8 oxycodon 60 mg 2x dag en dilofin 100 mg 2x dag. pijn is niet te houden vooral inde nacht kan niet in bed slapen. oorzaak waarschijnlijk het kap[lees meer...]pen van een boom en het trekken van zware takken.

23-05-2013 | Man | 41
Hernia
Oxycontin 2 keer daags 60 mg gebruikt, van te voren gebruikte ik 4 keer daags 50 mg Oramorph, kortwerkende morfiene.. Kan echt niet tegen de Oxycontin, spierkrampen, hartkloppingen, angst , ,akkelig dromen, tremoren , ernstige hoofdpijn, bijna niet meer kunnen slikken en heel veel pijn, dus voor de pijn deed het niks. De huisarts heeft me terug gezet op de oramorph en zegt[lees meer...] dat ik het te kort heb gebruikt om hoeven af te bouwen, ik hoop dat ze gelijk heeft. verder slik ik nog een hoop medicijnen o.a. remeron, ee antidepressieva en een hoge dozering diazepam en oxazepam tegen spierkrampen. Ook slik ranitidine tegen maagzuur, aangezien dat dit geneesmiddel onder dezelfde groep valt als tagamet. En dan staat er in de bijsluiter dat je uiters voorzichtig moet zijn in combinatie met deze geneesmiddelen. Het lijkt er op dat ik het serotoninesyndroom ben aan het ontwikelen, dit is in het verleden al vaker gebeurd. Eerst maar de nacht zien door te komen en dan maar kijken of ik morgen als nog aan de bel trek bij de husarts, het is te triest voor woorden dat je ze alles moet voorkauwen, bij deze wil ik jullie dan ook met klem er op te wijzen om zelf alles goed in de gaten te houden en goed de bijsluiters te lezen e zeker internet te raadplegen, want ik heb al een aantal keren door de "geleerden" de dood in de ogen gekeken en dat werd dan afgedaan, "jij doet ook niks volgens het boekje". Merk nu ook dat ik moeite heb met typen, mijn coördinatie is ook niet zo goed, o ja ik heb ook last van diarree en dan weer obstipatie. Ik wens jullie allemaal veel sucses en hoop dat jullie weer gauw weer op de been zijn. ps: ik gebruik ook bloedverduners en mijn I N R was flink doorgeschoten. Groetjes P.

28-01-2013 | Man | 50
Colitis ulcerosa
Ik gebruik oxycontin in grote hoeveelheden en ben er echt van afhankelijk, ik slik pd zo'n 600 tot 900 mg en daarbij ook nog voor ik naar bed ga 40mg oxazepam, ik zou hier graag vanaf willen maar durf dus niet naar mijn arts tegaan omdat hij me waarschijnlijk doorstuurd naar een verslavings clinique en dat zie ik dus helemaal niet zitten en alleen al omdat ik alleen met mi[lees meer...]jn hondjes en vogel woon en die niet aan hun lot kan overlaten. Vrienden en familie heb ik niet en mijn relatie is ook een geval appart dus veel vooruit zicht heb ik niet, Mijn verslaving is gekomen ondat ik 3 jaar lang mijn moeder heb verzorgd en zo mijn eigen pijnen onder controle kon houden zodat ik mij vol aan de verzorging van mijn moeder kon geven, Toen mijn moeder stierf zat ik met de nawee en kom er dus niet meer vanaf en ik wil nog wel alles uit mijn leven halen wat er in zit. Ik ben zelf chronische ziek zoals colitis ulcerosa, fybromialchie en reuma dus dat werkt ook al tegen en alleen al omdat ik zeer veel pijnen heb. de omgeving om mij heen ziet dit alles niet en denkt dat er niets aan de hand is maar ondertussen ga ik stuk en zie het totaal niet meer zitten. Heb ook gedachten om te stoppen met dit leven maar ik ben er nog wel een beetje bang voor om eruit te stappen! Mijn kracht is totaal op en dat voor een gewezen sporten en vechter die alleen maar kon doorgaan, het lontje is uit en zal de eerst tijd dus ook niet meer branden. Ik ben bang voor de ontwennigs verschijselen en de erge zwaarmoedigheid die ik krijg want ik wil dan echt dood want dat is de eenigste uitweg. Groetjes, Alf

16-12-2012 | Vrouw | 30
Rugklachten
ik heb een adres waar u de oxycontin kunt kopen. mvg (Red; het is niet mogelijk om via deze website medicijnen te kopen of verkopen. Mvg, MijnMedicijn )

23-10-2012 | Vrouw | 36
oxycodon
gekregen tegen slijmbeursontsteking in schouder. Veel overgeven en geen effect. snap niet dat mensen hier verslaafd aan raken.