Ervaringen met Tramadol

tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

15-01-2019 | Vrouw | 5

28-09-2022 | Vrouw | 19
Chronisch pijnsyndroom
Ik loop nu al een jaar met chronische maag/darm pijn (oorzaak onbekend). De mate van pijn is op een schaal van 10 een 10, als ik dit medicijn inneem gaat de mate van pijn naar een 4 toe. Waardoor ik redelijk normaal kan functioneren op een dag. Zonder dit medicijn kan ik niet normaal functioneren. Het werk goed tegen de pijn, alleen word ik hiervan licht in mijn hoofd, dui[lees meer...]zelig en vermoeid (wat ook logisch is, omdat de pijnstiller vrij zwaar is)

01-12-2022 | Vrouw | 22
tramadol (150mg)
Chronisch pijnsyndroom
Vanwege ernstige maag & darm klachten Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd er alleen maar suf van. Elke keer na een uur of 1/2 braken en zweten als een otter. Na 10 dagen meteen gestopt.

12-06-2023 | Vrouw | 25
Chronisch pijnsyndroom
Raakte er helaas extreem depressief van. Kon niet meet eten. Was drsma

28-05-2016 | Vrouw | 28
tramadol (300mg)
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, ik heb in 2011 een auto ongeluk gehad, whiplash+ zware hersenschudding en zo is het feestje begonnen. Heb een lang revalidatie traject achter de rug, en functioneer nu normaal/goed sinds 2 jaar. Al die tijd heeft tramadol goed zijn werk gedaan tegen de pijn, samen met de fysio etc behandelingen wat ik nog steeds krijg. Mijn huisarts zei destijds tegen mij, dat i[lees meer...]k goed functioneer met de tramadol en dat ik dit moet blijven slikken misschien wel mijn hele leven op dat moment dacht ik ja hij heeft gelijk. Dus dacht dat ik mijn wondermiddel had gevonden om normaal te kunnen functioneren. Ben al een lange tijd 1,5 jaar bezig met minderen en afbouwen dit is voor een deel gelukt maar door de ontwenningsverschijnselen val ik steeds weer in mijn oude ritme en accepteer ik de verslaving en ga ik weer door met slikken. Ik ben op vakantie echt wakker geschud dat ik verslaafd ben. Net voor mijn vakantie was ik goed bezig met minderen met de tramadol, en voor het eerst dacht ik ja het gaat mij lukken. Dus neem ik geen extra voorraad mee op vakantie.... Nou dat was dus niet slim, vanaf dag 1 had ik behoefte om dubbele dosis in te nemen door de pijn maar ook de drukte van de vakantie was teveel gevraagd en tja als ik een tramadol in nam kreeg ik weer energie om door te gaan. Dus ben ik op dag 5 opzoek gegaan naar een arts in het buitenland want had nog genoeg voor 2 dagen. DIe arts die ging als een gek tekeer tegen mij, en of ik wel goed snik was om dit te slikken hoe jong ik ben, en hoe verslavend dit is, en dat ik naar de pijnpoli moest gaan voor alternatieve middelen. Opdat moment was het enige wat ik dacht weetje lul maar gewoon door schrijf die medicijnen nou maar voor, en ik heb al genoeg andere medicatie geslikt het helpt niet wat weet jij er nou van. Met pijn en moeite heb ik 30 stuks voorgeschreven gekregen. Nou dan moet je dat nog ophalen bij de apotheek... De apotheker verhoorde mij ( zo voelde dat iig op dat moment) en voor wat ik dit gebruik en waarom, dat het een milde vorm was van drugs. Het wordt daar echt als een sterke opiaat gezien en zit achter slot en grendel. Ik werd knetter gek van ze. Uiteindelijk wel mijn medicijnen gekregen. HOe boos ik ook was op de arts en apotheker het had mij wel echt aan het denken gezet later. Dus kwam ik terug naar NL, en ben naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar de pijnpoli. Hij gaf eerst aan dat zij mij daar niet zouden kunnen helpen en mijn huisarts wel. Alsnog eiste ik een verwijzing. Nou afspraak bij de anesthesist opeen kwam hij met een voorstel dat mijn pijn kan minderen met een zenuwblokkade bij beide schouders. Nou dat is gedaan en heeft ook effect gehad ben nu een jaar verder. Wat een teleurstelling hier heb ik dus 4 jaar op moeten wachten, en mijn huisarts vond het al die tijd niet nodig om naar de pijnpoli te gaan, ik ben 2 dagen mn bed niet uitgeweest door emotie en teleurstelling. Misschien had ik al die troep niet in hoeven nemen. Vanaf dat moment ben ik strenger geweest met mijn gebruik. Met succes maat steeds weer een terugval. Bij de pijnpoli hulp gevraagd met stoppen, die gast vergeleek het met roken haha kan je nagaan. IK kan niet normaal zelfs niet functioneren zonder hij zegt dat het net als roken is. uiteindelijk ben ik opzoek gegaan naar verslavingklinieken voor medicijnen. En gevonden ook, zij gaven ook aan dat er weinig mensen hulp vragen die verslaafd zijn aan pijnstillers hoe hoog of laag de dosering ook is. Ik ben gestart met detoxen zit op dag 5, en ja het is niet leuk ontwenning verschijnselen en de pijn maar ben over een paar dagen niet meer verslaafd. TIP: hoe erg je ook je huisarts of behandelaar vertrouwd zoek altijd verder hoe moeilijk het ook is. En ik voelde mij gelijk gehoord door de medewerkers van het verslavingkliniek. Het gevoel wat ik niet heb kunnen krijgen van de anesthesist of van mijn huisarts hoe behulpzaam ze ook probeerden te zijn.

27-05-2019 | Vrouw | 30
tramadol (200mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb me urenlang suf gegoogled maar ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Mijn vraag is: wat merk je in je beleving voor verschil tussen tramadol 50mg (gewone) en tramadol retard 200mg? Ik weet dat retard vertraagde afgifte is, maar geeft 200mg retard over de gehele dag gezien dan hetzelfde effect als 4x (één om de zes uren) 50mg gewone, of een sterker effect[lees meer...]: ervaar je continu die 200mg zegmaar?

20-09-2018 | Vrouw | 35
Chronisch pijnsyndroom
Voor mijn chronische pijn in mijn rechterschouder gebruik ik nu meerdere medicijnen voor. Alleen de Tramadol is niet voldoende meer. Ik slik nu ook de Amitriptyline 2x2 tabletten van 25 mg en de Pregabaline 2x1 capsules van 150 mg. Zo kan ik redelijk de dag doorkomen

07-10-2019 | Vrouw | 36
tramadol (100mg/ml)
(.)

27-06-2017 | Vrouw | 38
Chronisch pijnsyndroom
Veel pijnstillers getest vanwege chronische (pijn 6 jaar) en slijtage. Niks werkte maar dit middel werkt voor mij geweldig. Ik kan ineens weer dingen ondernemen en slaap veel beter. Dit komt deels door minder pijn s nachts maar ik denk dat het me ook wat ontspant. Ik heb wel eens gehoord van iemand die het ook gebruikte dat zij er geestelijk heel onrustig door werd. Maar i[lees meer...]k heb het tegenovergestelde. Het maakt me ontspannen zonder dat ik er suf van word. Verder gelukkig geen bijwerkingen. In de eerste drie weken viel het zwaar om mijn maag maar dat heb ik niet meer. Ik neem het wel na een maaltijd.

07-05-2016 | Man | 41
Chronisch pijnsyndroom
Kijk uit, ze zijn erg gevaarlijk..

22-04-2020 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

28-12-2019 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Het haalt het scherpe er af maar pijn blijfr

14-11-2018 | Vrouw | 46
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb interstitiele cystitis oftewel blaaspijnsyndroom, een chronische ziekte die veel pijn veroorzaakt. Eerder dit jaar heb ik tramadol voorgeschreven maar bij mij doet het niks. Pijn wordt geen greintje minder. Ook heb ik 0 bijwerkingen. Dat is wel fijn natuurlijk maar ik heb liever een middel dat (bij mij) werkt.

11-09-2018 | Man | 55
tramadol (200mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb heel erge oijn door mijn hele lichaam, zonder duidelijke oorzaak. Toen de pijn niet meer voldoende onderdrukt werd door paracetamol en ibuprofen heb ik tramadol gekregen. Dit heeft een paar jaar goed gewerkt, maar ook dit middel kon de pijn niet meer voldoende onderdrukken. Uiteindelijk ben ik overgestapt op oxycodon. Tramadol werkt eigenlijk prima en als bijwer[lees meer...]king kan ik me alleen de duizeligheid herinneren. De duizeligheid was niet hinderlijk.

07-08-2018 | Vrouw | 59