Ervaringen met Tramadol

tramadol

Gewrichtspijn (24 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

09-05-2014 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
November 2012 kreeg ik te horen dat ik fibromyalgie heb, ik kreeg 3x per dag 50mg tramadol voorgeschreven. mmm lekker, ik werd er vrolijk en fit van, ik kon alles aan, werken, huishouden enz. En een beetje het drugsgevoel waren mijn bijwerkingen, een jaar later werkte het niet meer. pfff dacht ik en nu... ik kreeg een tennisarm en huisarts verhoogde het middel naar 8x per [lees meer...]dag. mmm het begon weer te smaken, toen ging het fout, ik slikte 12x apotheek deed moeilijk, maar ik had het nodig. Ik klopte bij mijn moeder aan, want zij kwam ook in aanmerking voor tramadol. Zij bestelde die voor mij dus ik kon het dubbele slikken, ik loog tegen mijn moeder dat ik ze vergeten was op te halen of het was weekend, zij kreeg het in de gaten. Met praten wou ze mij er geen meer geven, ik hield het een week vol om mijn eigen dosis te gebruiken, maar dan ging het weer fout, ik moet ze hebben. Ik heb mijn moeders huisartsassistent gebeld en mij voorgedaan als haar en ik had weer voor een maand. Het werd januari 2014, ik raakte helemaal de weg kwijt depressief enz. Ik hulp zoeken bij verslavingsarts cad, ja hoor wachtlijst. Ik raakte in een tunnel terecht, heb me ziek gemeld. Het ging maar steeds slechter met mij, ik dacht ik moet van die rommel af maar hoe... nu werd het mei nog geen hulp bij cad, ik heb ondertussen alles kapot gemaakt wat me lief is vooral mijn moeder. ik laadde alle zorgen op haar af, zij moest maar voor mijn kids zorgen... zaterdag 3 mei 2014 valt mijn moeder flauw voor mijn gezicht, ambulance kwam bracht haar gelukkig weer bij en ambulance vroeg gelijk aan mij heeft je moeder stress, ja hoor dat was ik schuld. ik ging helemaal depri naar huis, ik wou een eind maken aan mijn leven. Ik dacht alleen nog aan mijn kids dat ik dat niet kon maken, gelukkig ging ik alleen naar bed volgende ochtend heb ik alle tramadol weggegooid. Ik was het zat met alles maar het betekent afkicken, daar zit ik nu volop in. het is vreselijk zweet koud moe innerlijke onrust pijn. Ik ben naar mijn huisarts gegaan en ze beweert nog dat het geen verslaafd product is. haha, nou ja ik probeer de verslavingsarts te bereiken. niks hoor, ik ben op dit moment volop alleen af aan het kicken. bah, maar een ding weet ik zeker: deze rommel wil ik nooit meer toenemen ik wacht evengoed af op mijn afspraak bij cad, want ik kick nu lichamelijk af, maar ik heb gelezen dat het geestelijk nog komt, maar mij lukt dat want ik voel me nu al geestelijk veel sterker dan een week geleden. Ik heb nu diclofenac en ik moet leren om met mijn ziekte te leven... dank aan mam, mijn man en mijn kids

16-10-2019 | Vrouw | 24
Fibromyalgie
Door een schildklierziekte en Fibromyalgie last van chronische pijn door mijn hele lijf. Naast thyrax en amitriptyline (10 mg, tegen de zenuwpijnen en voor het slapen) gebruik ik op een hele slechte dag ook tramadol met paracetamol. Ik wil niet continu afhankelijk zijn van de tramadol maar op zo'n slechte dag trekt het mij er echt doorheen. De pijn is absoluut niet weg maa[lees meer...]r wel draagbaarder. Het blijft z'n werking tot nog toe nog prima behouden, ik denk dat ik het gemiddeld eens in de 3 weken gebruik.

08-11-2015 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Hielp in het eerste jaar daarna werd de werking minder en mijn fibromyalgie erger

17-05-2022 | Vrouw | 20
tramadol (150mg)
Fibromyalgie
Als 20 jarige (invalide) Hogeschool studente met fibromyalgie en na langdurig thuis te zitten is er uiteindelijk toch wat hoop. Ik ga maar 1-3 (geen volledige) dagen per week naar school, wat al enorm zwaar is. De huisarts had tramadol (tradonal) als oplossing gegeven. Wanneer ik nu langer dan 4u les heb, neem ik tramadol in. Weliswaar kan ik savonds alsnog niets doen,[lees meer...] maar nu geraak ik tenminste nog thuis. Ik neem het niet dagelijks, gemiddeld 1-2x per week, telkens 2 smelttabletten tegelijk (100mg) aangezien 50mg niet echt iets doet aan de pijn. Wanneer ik ze inneem kan ik eindelijk toch nog de dag iets of wat doorkomen. Het haalt zeker niet alle pijn weg, maar toch een goed deel waardoor het meer leefbaar wordt. Enige echte bijwerking waar ik nog last van heb is sufheid. Helaas ook niet heel handig tijdens lessen, maar alleszins veel beter dan helse pijn. ‘s Avonds lijk ik sneller in slaap te vallen, maar ik slaap anders (meer wakker worden snachts, minder diepe slaap). De eerste paar keren dat ik het innam last van misselijkheid maar dat ging dus snel over. Al bij al toch zeer tevreden van, helpt echt om toch nog de zwaardere dagen door te komen.

31-03-2022 | Vrouw | 54
tramadol (50)
Fibromyalgie
Naast fibro nu ook een frozen shoulder,dus aangevuld met paracetamol. Schouder wordt daardoor dragelijker,knauw is d'r vanaf. In het verleden al eerder gebruikt en gestopt maar geen last van "afkickverschijnselen " of zo. Wel veel bijwerkingen maar deze worden minder met verloop van tijd. Heb ook nooit aantal pillen verhoogd met 3x2 begonnen en helpt me echt de dag door.

20-12-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Omdat de pijn niet meer te houden was kreeg ik tramadol voorgeschreven... Echter na een tijd werkt het niet meer en moet je er meer gaan nemen... Ik wou daar van af en dan later duloxetine geprobeerd

28-10-2019 | Vrouw | 23
Fibromyalgie
Tramadol bij fibromyalgie. Helpt goed tegen de pijn/stijfheid vooral tijdens de dagstart. Wel veel last van misselijkheid.

04-06-2018 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Ik kreeg tramadol ivm rugklachten. Per abuis ontdekte ik dat mijn klachten van fibromyalgie (Mn in de nacht) aanzienlijk minder werden! Nu rustiger in mijn lijf, niet meer helemaal pijnlijk/stijf bij wakker worden. Lekkerder in mijn vel, ietwat meer energie. Ik slik nu dagelijks 3 tabletten.

17-03-2017 | Vrouw | 27
Fibromyalgie
Werd voorgeschreven door specialist na de diagnose Fibromyalgie, voor erge pijnmomenten. De eerste inname braakte ik ervan en was ik duizelig. Maar dit verdween na de volgende innames. Ik neem max. 1 tablet per dag om gewenning te voorkomen. Het werkt ook 7-10u (afhankelijk van de inspanning erbij). De enige pijnstiller die de pijn minimaliseert bij een werkdag. Blij dat h[lees meer...]et bestaat.

05-07-2016 | Vrouw | 67
Fibromyalgie
zelf in een boek over fibromyalgie gelezen dat het hielp tegen de pijn,dus aan mijn toenmalige huisarts gevraagd en gekregen, eerst 25mg 2maal daags en sindsdien gebruikt,de dosis is verhoogd toen ik ook hernia/stenose problemen kreeg, die nu redelijk weg zijn. daarna de dosis weer iets minder,maar meer dan in het begin. Als ik mij goed voel gebruik ik soms maar 100mg pe[lees meer...]r dag Maar soms ook doe ik er paracetamol bij(,maar niet meer dan 4 per dag) Mijn bijwerkingen: minder depressief gevoel(positieve bijwerking), ontlasting steviger(in mijn geval,;positieve bijwerking), soms wat duf/waziger?

17-07-2015 | Vrouw | 58
Fibromyalgie
Dempt de pijn duidelijk. Niet geheel verdwenen maar acceptabel aanwezig. Bij heftige pijngebruik ik paracetamol 1000 mg. Ernaast

16-05-2015 | Vrouw | 20

07-03-2015 | Vrouw | 44

29-01-2015 | Vrouw | 49
tramadol

26-03-2016 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik gebruik Tramadol al meer al tien jaar, één capsule van 50mg voor overdag, en twee van 50mg voor de nacht. Het is voor mij een wonder middel. Heb normaal zoveel pijn, en de Tramadol haalt niet alle pijn weg, maar zeker het meeste. Voor de Fibromyalgie bestaat nog niet een medicijn, dus was wel erg blij dat mijn huisarts dit mij voorschreef.